Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Pa biciklisticke staze finansira Direkcija za gradjevinsko zemljiste, a trotoare Direkcija za puteve. Zato ni ne cudi sto se to radi iz 100 puta.
 
Pa jeste, teško je da se izvođači radova nađu, ili čuju telefonom!
Pošto sam malo zaludan, ko je iznad te dve direkcije, pa da im malo pišem? Mrka?
 
Nije Mrka, obe institucije su u nadležnosti grada. Navodno od kad je Đilas došao postoji neki telo koje rukovodi svim tim službama kako bi efektivnije i efikasnije radile, ali očigledno da to u praksi baš i ne ide tako. Isto će biti problemi i prilikom rekonstrukcije bulevara gde ćemo imati dva različita nosioca projekta (Agencija za investicije i Sekretarijat za komunalne poslove).
 
Prosto covek pomisli da je i dalje komunizam,zaboli te glava od direkcija,sekretarijata i cega jos ne...
 
Najbolje je pisati kabinetu gradonačelnika, sa napomenom da je baš za Đilasa lično, jer izgleda da je sve ostalo mlaćenje prazne slame. Neki moji prijatelji su imali dosta dobra iskustva tako, a svakako trebalo bi očekivati barem nekakav odgovor, za razliku od ostalih adresa.
 
astrodule":1xfs8cvf je napisao(la):
Pa jeste, teško je da se izvođači radova nađu, ili čuju telefonom!
Pošto sam malo zaludan, ko je iznad te dve direkcije, pa da im malo pišem? Mrka?
Ako kazes da si zaludan napravi peticiju,skupi 50-100 potpisa i skoro sigurno ces dobiti odgovor,ovako sumnjam.
 
amze6s.jpg



Gandijeva, blizu Save.
Raskopali su zbog cevi koja je pukla, pa opet asfaltirali. Naravno, nisu se trudili da asfalt bude iste boje :rolleyes: Na tom delu je, inače, i dalje nedovršen trotoar, već mesecima stoji betonirano, ali bez završnog gornjeg sloja. Imali su nebrojeno puno toplih dana da to u međuvremenu završe, ali nisu. Sada ljudi hodaju samo po biciklističkim stazama pošto su one izdignute u odnosu na trotoar, pa nemaju baruštine svuda. Sneg i led se takođe mnogo manje zadržava na njima.
Obratite pažnju i na to koliko je već ivičnjak oštećen.

edit: Ako se ne vidi dobro na slici, novi asfalt je crn, a staze su crvene (mada sad već prilično izbledele)
 
Sliku ostampati i odneti dezurnom komunalnom inspektoru u 27marta bas cu me juce zvali u vezi moje prijave za bulevar kralja ace da mi se izvine i upute zaljenje zato sto jos nije popravljena rupa u trotoaru kod ETF i da ce preduzeti korake kako bi to sto prije bilo sanirano od 26 prijava koje sam podnjeo 21.11.2009.do sada su rijesili 14 sporis ali rade :kafa:
 
direktor":1d128uwv je napisao(la):
Sliku ostampati i odneti dezurnom komunalnom inspektoru u 27marta bas cu me juce zvali u vezi moje prijave za bulevar kralja ace da mi se izvine i upute zaljenje zato sto jos nije popravljena rupa u trotoaru kod ETF i da ce preduzeti korake kako bi to sto prije bilo sanirano od 26 prijava koje sam podnjeo 21.11.2009.do sada su rijesili 14 sporis ali rade :kafa:
Odlicno si se setio da prijavis tu uzasnu rupu, ja uvek zaboravim to da uradim, a i sam sam upao u nju :rant:

Btw inspekcija je extremno spora, kod njih imam oko 4-5 prijava koje se tegle preko godinu dana, ali ima i nekih koje su dosta brzo uradjene.
 
Pitao sam se da li da postavim ovo u "Razvoj Novobeogradskih blokova", ali ovo predstavlja samo nazadovanje pa ne može u razvoj, a koliko-toliko ima veze sa biciklističkim stazama...

Ovo je trotoar koji sam pominjao gore, može li neko da mi objasni da li postoji nešto poput "probnog" asfatiranja, pošto zaista ne razumem to što je na slikama?? Zašto su uradili taj delić, koji im je bio motiv? Jedino što su uspeli je da dodatno izlome ivičnjake biciklističke staze.
Zbog ovoga sam već dva puta zvao Beograd put, oba puta mi odgovorili da će mi se "javiti sa povratnom informacijom". Ako je ovo rezultat toga, bolje da nisam ni zvao :bash:
Mesecima trotoar čeka asfaltiranje:/

01032010090.jpg


01032010092.jpg


01032010093.jpg
 
Umesto kosog parkinga u Bulevaru, mogao se projektovati poduzni, a ostatak prostora iskoristiti za biciklisticku stazu koja bi se nastavila do Smedereva. Smederevski put je najlepsi prilaz Beogradu, ima i ravnih deonica, kao i uzbrdica i nizbrdica. Da dodam da je Grocka, ekoloski najcistija opstina, savrsena za rekreativni turizam.
 
Biciklisticke staze su bile jedna mala predizborna investicija sa ograniceni rokom trajanja.
 
Данас сам ишао да возим бајс мислећи да су метеоролози погрешли прогнозу као и јуче, али ето ипак ме је ухватила киша. Углавном сачекао сам да се мало смири, и кренуо пешке ка кући и пролазио кроз Гоце Делчева. Наравно поред свакодневних пролазника, и мајки са колицима на бициклистичкој стази овај пут су била на сред стазе паркирана два возила. Један ближе Кеју, а други одмах ту поред гомиле ресторана брзе хране. Тај олош је стао на сред стазе са колима, отворио врата што је закрчило буквално целу стазу, пустио један од многобројних Стојиних хитова и стајао поред са пљескавицом у руци...
Ја стварно више не знам докле иде бахатост овог малограђанства!! Више ми је мука и Курте и Мурте у овом граду!! И опет једва чекам ускрсе, божиће и нове године када је Београд празан, миран, тих и чист!! И нека причају да ширим мржњу према небеограђанима, али стварно из дана у дан је све гора ситуација. А ту причу да је то можда био београђанин, могуће је, само не верујем да је било ко из београдске породице тако васпитан...

Наравно част изузецима, дружим се са много људи који су се доселили и истински воле овај град, и свака им част!!
 
.
Javni bicikli u Beogradu od jeseni?
Tanjug | 14. 04. 2010. - 16:21h | Foto: Beta | Komentara: 16

Upotreba javnog bicikla kao prevoznog sredstva u Beogradu mogla bi, kao pilot projekat, da zaživi od jeseni, rečeno je danas na okruglom stolu pod nazivom "Cikliranje".

"Cikliranje" je projekat NVO "Inicijative za održivu urbanu mobilnost", koju grad želi da podrži i za koju se nada da će zaživeti, izjavio je pomoćnik gradonačelnika i arhitekta grada Begrada Dejan Vasović.

Bicikl, kao savršeno prevozno sredstvo za savlađivanje kraćih relacija, mogao bi u budućnosti da u značajnoj meri utiče na smanjenjenje gužvi u saobraćaju, ukazao je on.

Vasović je podsetio da se danas javni bicikli koriste u mnogim gradovima Evrope i sveta, a 35 odsto garađana Kopenhagena svakodnevno koristi taj vid prevoza.

Predstavnik Urbanističkog zavoda Beograda Aleksandar Ilić rekao je da grad ima izgrađenu biciklističku infrastrukruru mahom pored reka i u opštini Novi Beograd, dok u ostalim delovima treba stvoriti uslove za njenu primenu.

Mogućnost širenja biciklističke mreže, kako je naveo, postoji na potezu od Avale ka gradu, od naselja Rakovica prema centralnoj gradskoj zoni, takođe od Petlovog i Labudovog brda, preko Vidikovca do izletišta Koštnjak, kao i na delovima Zrenjaninskog i Smederevskog puta.

Koordinator za stacionirani saobraćaj Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Novica Mićović, podsetio je da u prestonici ima oko 500.000 automobila, za koje treba naći alternativna prevozna sredstva.

"U narednom periodu potrebno je postepeno formirati biciklističke koridore i kompletirati već postojeću rekreativnu-biciklističku mrežu, kao i njihovo povezivanje", ukazao je Mićović.

Primarna funkcija specijalno dizajniranog bicikla biće javna gradska vožnja. Bicikl će biti solidne izrade, jednostavan za korišćenje prilagođen građanima u svakodnevoj odeći i obući, za obavljanje svakodnevnih poslova. Svaki će biti opremljen metalnom korpom, sa mogućnošću prilagođavanja visine sedišta.

Modularni sistem parkiranja, koji bi bio postavljen na svim frekfentnim punktovima po gradu, omogućava lako instaliranje, bez ozbiljnih radova na gradskoj infrastrukturi. Sistem se automatski zaključava, dok softver omogućava korisnicima da preko interneta ili mobilnih telefona saznaju lokacije na kojima se nalaze slobodni bicikli.

Putem istog softvera, operater vodi računa o lokaciji i odnosu slobodnih i zauzetih bicikala, te smanjuje mogućnost zloupotreba, obzirom da je svaki bicikl opremljen skivenim GPS uređajem za praćenje.

Korisnik se registruje na licu mesta uz pomoć kreditne kartice ili mobilnog telefona za dnevnu ili nedeljnu pretplatu. Takođe, je predviđeno da postoji i mesečna ili godišnja članarina uz koju se dobija i smart kartica za lakši pristup biciklima.
Izvor: Blic Online
Link: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/185050/Javni-bicikli-u-Beogradu-od-jeseni
 
Одлична вест! Својевремено док сам живео у Аустрији сам користио тај вид превоза понекад, и заиста је супер. Иако је централна зона Беча искључиво равна па нема потешкоћа доћи од тачке А у тачку Б. Само се плашим наших људи да то неће дуго трајати, и скрећем пажњу на надлежне да поставе и све могуће казне за случај крађе, оштећења или било чега што нарушава "градско добро" :) Обећавам да ћу бити претплатник! :)
 
Како би било фино да су овај новац који су скркали у ово што називају стазама, на време преусмерили у изградњу стазе до Авеле. Ишао сам јуче први пут бициклом од блокова до Авале (торањ, споменици) и прешао округло 60 км планинским бициклом, мало цркао, али сам задовољан вожњом и поновићу је. Једино што сам могао да погинем када је човек у Шкоди Суперб кренуо да претиче у кривини преко пуне линије прешавши тотално у моју, спољну траку. Налете на шљунак (који је неминован на нашим путевима и има га од бањице до Авале) кад је хтео да ме избегне, мало проклиза, али хвала Богу, закачи му гума мало и асвалта, па се стабилизова и врати у своју траку. Ја закочио, насадише се иза мене бициклима, могли смо да изгинемо због олоша...

На првој слици је пут са тротоаром какав није свуда, а и да јесте, неби могао да се користи за бицикле јер је узан и нераван. Уједно због генијалних решења мостића не сме да се вози скроз уз ивицу јер је банкина преко неких мостића померена 20-ак цм од ивице + што је банкина висока и десило би се да би слетели са мостића у рупу од пар метара између моста и банкине (у ваљда неку воду или ко зна шта, нисам загледао, трудио сам се да упозорим иза себе да не пропадну доле)...
p1010001bb.jpg




На другој слици је прилаз Авали који је скоро рађен...наравно без стазе за бицикле.
p1010010bby.jpg
 
„Beograd put“ nastavlja sa uređenjem trotoara uz bicilističku stazu, u delu od raskrsnice Gandijeve i ulice Jurija Gagarina do Vojvođanske.

Direkcija za puteve grada izdvojila je za radove 30 miliona dinara. Posao bi trebalo da bude završen do početka juna.

Rekonstrukcija trotoara uz biciklističku stazu u Gandijevoj ulici započeta je prošle jeseni. Zbog duge zime Beograd put uspeo je da asfaltira deo trotoara od savskog nasipa do raskrsnice ulica Gandijeva i Jurija Gagarina.

Godina izgradnje trotoara u Gandijevoj ulici, a reč je o 1978., takođe potvrđuje da je neophodna njihova obnova. Kada sve bude gotovo novobeograđani dobiće 7.000 kvadrata novog trotoara.
Izvor: studio b
 
Da, jedna od najvecih mana biciklistickih tura do Avale
je sam put do podnozja, a psihicki, put nazad... :)
Ja idem preko Rakovice, Kruznog puta, pa onda Avalskim,
mada sam par puta isao i preko Jajinca, malo mi deluje
bezbednije, plus ima i spomenik vise da se poseti,
ali opet, mora se uzbrdo, sto je stvar sa kojom rado kalkulisem,
(pentranje - izbeci, ili ublaziti) makar u duzim turama...

Inace postoji prica o tom Pancicevom putu preko Avale,
cak do Kopaonika, na Avali sam cak nasao par znakova,
ali sam put, u formi zahvalnoj za bicikliste, nisam uocio.

U svakom slucaju, kao i na Kosutnjaku, i na Avali
postoji pregrst puteva kojim se biciklisti mogu posluziti,
s tim da ima i, hm, pa recimo asfaltiranih.
U prilogu je karta za orijentiring, jako korisna za
tumaranje po Avali. Izvinavam se ako je offtopic...

Avala-ATV-Low.jpg


Desni klik -> View Image
Karta je pronadjena na stranici Elitemadzone.org
 
лукас.о не види се слика.

Ево и од мене мааапааа (јесу из '89. али могу да послуже)...на првој је мапа авале, док су на другој доцртане трасе, зеленим где је проходно, плавим делимично и црвеним само пешке ако се добро сећам...
avalaautocontrast2.jpg

avalaatvlow.jpg
 
ja bih radije da se umesto BGD-Avala, napravi staza NBGD - Obedska Bara.
 
„Beograd put“ nastavlja sa uređenjem trotoara uz bicilističku stazu, u delu od raskrsnice Gandijeve i ulice Jurija Gagarina do Vojvođanske.

Direkcija za puteve grada izdvojila je za radove 30 miliona dinara. Posao bi trebalo da bude završen do početka juna.

Rekonstrukcija trotoara uz biciklističku stazu u Gandijevoj ulici započeta je prošle jeseni. Zbog duge zime Beograd put uspeo je da asfaltira deo trotoara od savskog nasipa do raskrsnice ulica Gandijeva i Jurija Gagarina.

Godina izgradnje trotoara u Gandijevoj ulici, a reč je o 1978., takođe potvrđuje da je neophodna njihova obnova. Kada sve bude gotovo novobeograđani dobiće 7.000 kvadrata novog trotoara.
Malo preterano jedu ono što nije za jelo.

Skoro svi trotoari u blokovima su izgrađeni manje-više u isto vreme, i pešaci, ipak isu uspeli za sve ove decenije da ih "pohabaju".

Trotoaru u Gandijevoj ništa nije falilo pre "izgradnje" tzv. "biciklističke staze".

Šta u stvari sada rade - pošto "biciklistička traka" trotoara nije izvedena da bude u nivou sa zatečenim trotoarom, sada se ponovo raskopava, preostali, "pešački deo" kako bi ponovo sve bilo u nivou.
Ili drugim rečima - dvostruko raskopavanje i asfaltiranje jednih istih trotoara.

Ko je tu lud?

A funkcionalnost je katastofalna - pešački deo je sužen do ispod bilo kakvog praktičnog minimuma. Paradoksalno - novobeogradski pešački trotoar je postao uži od trotoara u uličicama po užem gradskom jezgru. A to je inače ulica kojom se stiže do gradskog prevoza, tržnih centara, pijace....

E, stručnjaci, stručnjaci....novinari, novinari...
 
barrcode11":11ftdfpy je napisao(la):
ja bih radije da se umesto BGD-Avala, napravi staza NBGD - Obedska Bara.
Jasno. Bicikl je pre svega za ravnicu, a ne za ekstremne avanture.
 
Ja cesto vozim bas tu turu Ob.Bara - blokovi, isao sam vise puta i do Avale.

Avala je uzudljivija i dinamicnija voznja, ali do Ob.Bare je put jako rasterecen nema vozila...

Ko nema snage do bare, za preporku je da poseti Bojcinsku sumu, ima extra etno restoran. Nalazi se u Progaru posle Boljevaca i Jakova.

Inace od mosta na Ostruznici do Jakova lako stizete ako produzite zemljanom stazom pored reke, jedno 2 km...
 
Vrh