Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Imaju brojača u vozilima osim u trolama sto ne koriste te podatke pobogu ....
 
Na temu korišćenja samo prednjih vrata za ulaz, tj. generalnog određivanja uloge pojedinih vrata, nije ni u "belom" svetu sve belo. Primer iz malene Holnadnije. Što se autobusa tiče, određivanje prednjih vrata za ulaz ima samo na autobusima koji imaju dvoja vrata samo. I nije da kao svi po komandi to poštuju, ali se ipak poštuje u većini slučajeva. Što se tiče zglobnih vozila sa troja/četvoro vrata uglavnom nema pravila. Ulgavnom se ne izlazi na pradnja iz praktičnih razloga što tu uvek ulazi (faza pre korone) više ljudi koji kupuju kartu i slično i gleda se sa kolicima dečijim da se ulazi na vrata obeležena za to (srednja). Naravno, popunjenost autobusa (opet, pre korone) 11 od 12 meseci nije za ikakvo proeđenje sa Srbijom.

Ono što je mene iznenadilo je nivo "preuzimanja lične odgovornosti" ako to mogu tako da nazovem. Naime, karte se overavaju na ulazu i izlazu iz vozila, tako da cena koja se naplati zavisi od pređenog puta (naravno, ne računam posebno kupljenje dnevne ili karte za jednu vožnju). Pored svakih vrata stoje 2 automata i iako su autobusi u super stanju, često se desi da neki od njih ne radi a ponekad (retko) i oba. Svako, ali bukvano svako tada odlazi do aparata koji je kod drugih vrata, bez obzira na popunjenost vozila. Podseća na ono nekadašnje slanje karte po putnicima do automata i nazad u Beogradu.

Naravno, prisutna je analogija koja je po meni najrealnije objašnjava stanje sa (ne)naplatom karata u Beogradu, a to je da je najveći broj ljudi koji pokušavaju da se švercuju iz sredina sa niskim primanjima. Kulturološka razlika na ovom nivou, po mom dosadašnjem iskustvu, predstavlja samo mit u koji sam moram priznati i ja nekad verovao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802099#p802099:2m001q22 je napisao(la):
Žika » Pet Dec 11, 2020 7:21 pm[/url]":2m001q22]I onda vozač završi omamljen alkoholnim isparenjima.
Revija SAT je napravila test sa sredstvima za pranje stakla i iznenađujuće je koliko dignu koncentraciju alkohola u krvi kad se radi aklo test Dragerom.
Ako to postavljaju onda bi trebalo na stajalištima.

https://www.facebook.com/13192681365116 ... 782807653/

Sećam se tog testa emisije Sat. Oni tada nisu pokušavali da dokažu opijenost vozača, već samo da alkoholna isparenja iz tečnosti za pranje stakala mogu na kratko pokazati određenu koncentraciju alkohola u zadahu, jer to jedino takozvani "balon" i može da pokaže. Za koncentraciju alkohola u krvi, ista se mora dati na analizu, a beše to pravo i predviđeno ZOBS-om ukoliko se osporavaju razulatati dobijeni običnim alkotesterom. Takođe, mislim da se nakon nekog kraćeg vremenskog perioda može tražiti i ponavljanje testa, baš iz razloga što merenja običnih alkotestera treba uzeti s rezervom iz, verujem, većini dobro poznatih razloga.
 
Kesho, Drager je u testu pokazao lepu vrednost koja posle izvesnog vremena padne.
Bio jedan slučaj da je Drager bio kontaminiran i da je kolegi pokazao da je pod žećim uticajem alkohola, pa se i policajac testirao i on je po uređaju trebao da vidi zmajeve u boji. Tek kad je donesen drugi uređaj videlo se realno stanje.

U Beogradu je razlika što sirotinja plaća kartu a ovi što imaju pare ne.
 
Pre svega jezivo, i brz oporavak povredjenom, a meni ovo vuče na Lekonove vozače (mladju gardu) na liniji 47 ili 48.
 
Ako je ovo tačno (a verujem da jeste), onda ruši mitove i sliku o džeparošima kao mlađim ljudima kriminalnog izgleda i profila.
 
20201219_182449.jpg
 
Znači, sve što generiše veliki broj putnika (bilo mušterija, bilo zaposlenih) radi do 20:00, gomile kreću u isto vreme kući, a mi u tom periodu imamo red vožnje kao u ranu zoru, onaj što je redukovan dok je sve to radilo do 17:00? Ima smisla. :? Sinoć na Zelenom vencu posle 20h milion ljudi, a više od 15 minuta (po redukovanom redu vožnje) nijednog autobusa ka Sajmu. 56 koji je prvi naišao je bio pun kao pre korone usred špica.
 
Више возила у шпицу, у вечерњим сатима редукција полазака

У складу са закључком Градског штаба за ванредне ситуације, а имајући у виду мере које је предложио Кризни штаб, Секретаријат за јавни превоз ће од уторка 22. децембра обезбедити већи број возила у шпицу, док ће број полазака после 20.30 часова бити смањен, саопштено је из Секретаријата за јавни превоз.

У саопштењу се наводи да ће од 17 до 20 сати бити укључено додатних 236 возила на линијама јавног градског превоза продужењем рада возила која иначе обављају превоз само у шпицевима, а од 20.30 часова на снази ће бити редукција полазака.

На линијама јавног приградског и локалног превоза путника биће примењени редови вожње прилагођени школском распусту. Путници, као и до сада, редове вожње за сваку линију могу видети на сајту Секретаријата за јавни превоз www.bgprevoz.rs.

Секретаријат апелује на кориснике јавног превоза путника на територији града Београда да поштују обавезу ношења заштитних маски у возилима и на стајалиштима где се налази већи број људи.

izvor: bеоgrаd.rs
 
Po redu vožnje to izgleda ovako:
53 - 19:55, 20:13, 20:34
56 - 19:29, 19:42, 20:03, 20:15, 20:27

Baš kao u špicu. Mislim da sam jedno pet puta već pisao o ovim neujednačenim intervalima.
 
Danas sam se vraćao sa posla linijom 610, Ikarbusovim zglobnim niskopodnim autobusom g.br 1366. Prilikom svakog kočenja, autobus je duboko rontajuće krčao/škripao. Može li neko stručniji da objasni o čemu se radi. Nisam se osećao bezbedno.
 
Treba malo više informacija, opisa. Iz kog dela je dopirao zvuk ? Prednji , srednji, harmonika, zadnji. Svo vreme kočenja ili u startu kočenja, jačem slabijem....
Kočnice uglavnom stružu, tresu, nekad cvile. Ako je neka pločica istrošena mogu da proizvdru zvuk kao dublje struganje.
Moži disk da bude kriv pa da pravi čudne zvuke , neravnomerno koči....
 
Zvuk je dopirao iz srednjeg dela. Čim počinje kočenje zvuk se javljao.
 
Ne znam da li sam pogodio pravo mesto za post.

Vozač je kulturno zamoljen da vozi propisno i smireno, usledila je baš takva reakcija; vređanje, pokušaj udaranja, pljuvanje u vreme Korone... Beograd, 22:48, linija 68, tablice BG1694-SF, 23.12.2020.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=M1_H1HTqlis[/youtube]
 
Ovo treba proslediti Beokomu i inspekcijama pa neka oni lepo provere snimke kamera iz vozila i kažu šta se desilo, od početka do kraja.
Za sada je krivica i teret na vozačevoj strani. Ako žele da opovrgnu to - i ako nemaju šta da kriju - neka lepo puste ceo snimak iz vozila.

Možda bi bata Dule mogao da prosledi snimak pošto on ima Twitter i stalno šalje Beokomu dopise.
 
Sećam se da je na sajtu Busevi.com, dok je imao komentare, bilo dosta primedbi na ponašanje baš konkretno vozača privatnika sa te linije. Pominjala su se kretanja pre vremena, preskakanja stajališta, nepoštovanje saobraćajnih propisa... Nikad nisam koristio tu liniju, pa ne znam da li su navodi tačni, ali ovaj snimak svakako govori u prilog tome da problemi postoje. Naravno, ukoliko je ispravno naveden povod za incident.

Možda ne bi bilo loše da postoji posebna tema o ponašanju voznog osoblja, pošto se te diskusije prelivaju s jedne na drugu.
 
Često sam koristio 68 dok sam radio u firmi, ovaj vozač je uvek radio popodne i bio nervozan, ne poštuje saobraćajne propise, sve mu smeta, glasno negoduje. Inače, 68 radi tamnava trans i uvek kreću ranije sa početne.

Ovo šta je uradio je baš za osudu, prvo gde mu je maska van kabine, drugo tebe je ugrozio u sred pandemije, tako da je nadrljao. Snimak čuvaj i prosledi. Napravio je ozbiljan prekršaj, jer je ugrozio tvoj život puštanjem kapljica u vazduh, gde ne znamo da nije zaražen, jer se kod privatnika mahom kriju podaci.

Pogotovo ako stigne do Dr. Kona i bg hronike.

Drži se! :)
 
Sekretarijat za javni prevoz je predložio jednu zanimljivu meru.
 

Prilozi

  • lakat.png
    lakat.png
    64,6 KB · Pregleda: 1.205
Vrh