Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Video ...vozio se sa ,,svašta,
i ,, tamo,, i ovamo....

Bgd NEMA nikakve uslove za odredjivanje funkcije korišcenja vrata :grand:
1
Na jednoj liniji saobracaju po dužini razlicita vozila sa razlicitim br vrata.
Te je NE moguce odrediti stajno mesto gde ce se vrata otvoriti . Zato je tupavo propisivati na koja se ul. a na koja se izlazi. Stajališta su mala, vekiki br. ljudi , pa tako bespotrebno se guzvaj i sudaraj jureci jedna vrata
2.
Na stajalištu istovremeno ul-iz putnika se vrši i na 2-3 vozila Te NE moguce je odrediti za koje po redu zaustavljo vozilo treba cekati a kamolili di ce biti koja vrata. Zato je tupavo propisivati na koja se ul. a na koja se izlazi. Stajališta su mala, veliki br. ljudi, pa tako bespotrebno se guzvaj i sudaraj jureci jedna vrata
3.
Broj vozila u Bgdu ne dozvoljava optimalni broj putnika u jednom vozilu , narocito u vršnom vremenu kao ni na odredjenim deonicama trase.Te je NE moguce obezbediti bezbedno kretanje putnika kroz vozilo, pa i isped vozila za preglednost Zato je tupavo propisivati na koja se ul. a na koja se izlazi jer veliki br. ljudi, pa tako bespotrebno se guzvaj i sudaraj jureci vrata.
4.
Postoje mnoge druge grupe putnika i sitacija koje uslovljavaju korišcenje samo odredjenih vrata .NE moguce ih je nabrojati sve jer su male razlicite ali svakodnevne. Zato je tupavo negirati da one postoje jer jopet bespotrebno se guzvaj i sudaraj jureci jedna vrata
5
Bgd oduvek ima svoj saob. fazon. Malko ga treba ,,doterati,, i dr. bitnije njegove stvari unaprediti , a vrata NE dirati. Tupavo je iskoršcavati Corona cirkus da bi se i žaba potkovala....
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800193#p800193:1v7uvhei je napisao(la):
branik » 06 Dec 2020 05:18[/url]":1v7uvhei]Vidim da su nekima ovde vozači največi trn u oku. Kako se GSP, a i privatnici, odnose prema njima, uskoro ćete i ovakve, kakvi god da su, želeti. Samo sačekajte da se kovid završi. Od vozača mnogo zavisi
A meni se eto čini da su nekim vozačima putnici najveći trn u oku. I naravno, velike su šanse da za ovakav komentar dobijem onaj čuveni kako imam nešto lično protiv vozača, a od jedne bezazlene priče (pitanja) dođosmo do toga da se "kačimo na krv i nož", i da su vozači trn u oku, a ti isti vozači su se ničim izazvani osetili pozvanim da odgovore na postavljeno pitanje, koje i nije bilo upućeno njima i da umesto odgovora na pitanje pišu o svemu drugom. A pitanje je krajnje jednostavno: Da li višemilionski gradovi koji su i po nekoliko puta veći od Beograda, a gde se ulazi isključivo na prednja vrata u vozilima gradskog prevoza, imaju metro i u kojoj meri?
 
Od vozača mnogo zavisi

Od putnika još više zavisi.

Ne postoje putnici zbog vozača, već vozači zbog putnika.
To je valjda svakome jasno. Ili možda ipak nije?
Dakle, da nema putnika, ne bi bilo ni vozača.
Javni prevoz je u službi građana (putnika), a to podrazumeva određeni kodeks u ponašanju prema korisnicima usluga.

Vozači, odnosno saobraćajne firme koje ih zapošljavaju - žive od putnika, i s obzirom na to, trebalo bi da imaju punog poštovanja prema apsolutno svakom putniku.
To bi značilo da vozači treba maksimalno pažljivo da voze i da se prilikom ulaska na stajališta potrude da ne isprskaju ljude vodom iz baruština sa kolovoza, što neki od njih, nažalost, još uvek rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800167#p800167:2vtivw2i je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Dec 06, 2020 12:41 am[/url]":2vtivw2i]Pisao sam o tome već milion puta. Da se ponavljam zbog tebe, nešto me malo i mrzi. Ukratko - najveće cene goriva, bezobrazno visoki porezi, pakao za parkiranje, pešačke zone koje onemogućavaju prilazak ljudima koji tu žive duže nego što je Vesić došao u Beograd, užasni kolovozi i uslovi na njima, sve učestalija praksa krađe širine kolovoza od drumskih vozila za biciklističke staze... To su samo neki od primera. Imaš još diskusija o tome po drugim temama. Idi pa vidi. Listaj malo, raspitaj se, informiši se. Ima još od Beobuild foruma izvan ove sekcije o javnom prevozu.
Ključno je da se spreči kretanje ljudi u suprotnim smerovima na istim vratima. To je pogubno!
U kom smislu se ogleda ta pogubnost? Jel si nekad video nekog kako gine zbog toga? Šta ti tačno želiš da postigneš tim svojim predlozima? Kraće zadržavanje vozila na stajalištima? Mnogo ti ovih prosečnih 10 sekundi pa bi da kratiš na 8, jel to možda? Misliš da ćeš time nešto da promeniš i utičeš na prosečnu brzinu u eksploataciji JGP vozila u gradu kojem je prosečna dužina gradskog bloka između dve raskrsnice - 100 metara a pritom ima više semafora nego gromobrana?

Bender , porezi su u Srbiji mali , smešno mali, osiguranje takođe, sama registracija je smešna (plaćao uvek u celosti) i sama cena goriva je previsoka ali to je opet zbog nemanja privrede. Evo ti u Nemačkoj osiguranje koje kolega plaćao za staru Opel Astru je blizu 1100 evra a auto je platio 180 evra ??? Zatim tehnički važi dve godine i koßta 130 evra i na kraju porez na vozilo misli da je za benzinca bio oko 100 evra.Dizelaši plaćaju 10 evra na svakih 100 ccm radne zapremine plus sa svaki gram CO2 preko 130 g. Plsedovanje i vožnja je skup sport.
Parkiranje je misaona imenica, ulice su prepune, parkinzi oko zgrada rezervisani za stanare i bukvalno ne možeš nikome u goste kolima, tu je moja teorija o slabom druženju švaba.
Ulice isto se ide na veštačko uguravanje biciklističkih staza , čak i na smanjenje bezbednosti.
Svuda se gura 30 km/h i bukvalno bolje peške da ideš (što i koristim jer sam na pešačkoj udaljenosti od centra grada).
Ulice su im katastrofa, to je zakrpa na zakrpu, samo se truckaš i skakućeš, i auto putevi su im lagano propali.
Veruj mi Srbija je daleko ispred i povoljnija što se tiče nekih stvari. Plate ne pominji jer je to u Srbiji širok pojam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800148#p800148:1zczt71f je napisao(la):
solecar » Sub Dec 05, 2020 11:34 pm[/url]":1zczt71f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800125#p800125:1zczt71f je napisao(la):
Žika » 05 Dec 2020 22:30[/url]":1zczt71f]Čekam nova zamišljanja.
Zamišljam tebe kako se vraćaš u Srbiju da voziš autobus i govoriš ljudima ko mora na prednja vrata, ko na srednja, ko sme da se vozi gradskim prevozom, a ko ne sme, a kao šlag na tortu, zamišljam WLABmz kako sve te koje si ti usmerio na srednja vrata, vraća da uđu na prva, uz napomenu da nas uči kulturi i pravilnom ponašanju u gradskom prevozu. :D
Slaba doza, da je zamišljanje sa zmajevima u boji pa da čovek prihvati ovako slabo.

Može na prednja i bolje na prednja, veruj mi samo čovek ograničene inteligencije to ne može da zamisli. Ograničene IQ ili ograničenog kretanja pa mu je jako teško da ukapira pa još da bi trebao da izađe na različita vrata.

Vozio i znam šta pričam. Ajmo iskustva a ne prazne priče.
 
Ja samo ne vidim šta bi se tačno dobilo time da je ulaz samo na prednja vrata. Nikad nisam bio dobar u matematici, ali nekako mi se čini da 30 ljudi brže uđe na četvora nego na jedna vrata, možda grešim. Pre bi trebalo naučiti neke da se ulazi tek pošto se izađe. Oni prave veći haos od onih koji pristojno ulaze na koja god vrata. Naravno, ako gomila izlazi na druga, naravno da ću da odem i uđem na prva, ali smatram da je nepotrebno to nametati kao obavezu jer na većini stanica nema prepreka da se razmena putnika obavi putem bilo kojih vrata.
 
@Bender

Koliko znam, najveći problem je cena registracije preko 2000 kubika, inače nije skupo. Za neki 1.4 benzinac do 100ks je oko 20000, a još ako ima plin ni troškovi goriva nisu visoki. Druga je priča što mnogima (uključujući i mene) ta snaga nije dovoljna, pa to sve povećava troškove. :)
 
Ova rasprava je odavno počela da mi ide na živce a sada polako gubim i strpljenje.

Ne zanima me kako je u Nemačkoj. To je jedna od ređih Evropskih država gde još nikako da odem, pa ne mogu da pričam i upoređujem. Ali i da mogu, opet kažem - ne zanima me kako je tamo. Ono što znam za ovde, gde živim od rođenja, kroz razne države, vlasti i imena zajednica, je da život u Beogradu postaje sve skuplji a dobija se sve manje. Mrzi me da bilo kome ko sam to ne vidi crtam i obrazlažem, jer kao što rekoh, rođen sam ovde i znam dobro šta se sve plaćalo i koliko je šta koštalo u zadnjih 30 godina (ajd recimo 25). Problem je što država ovde korak po korak usvaja Evropske cene, poreze i marrrrže, a izostavlja Evropske plate. Kao i Evropske usluge i beneficije koje treba da pruži svojim građanima. Nemojte da potežemo te priče o tome šta ovde država traži, a šta (ne) daje zauzvrat. Jer već sam imao sve i svašta da kažem na tu temu još pre Kurone, a tek sad sa ovim novonastalim st(r)anjem i njenim kidisanjem na svakoga ko se usuđuje da privređuje a da joj ne polaže račune i ne plaća reket, sad tek mogu do sutra da pričam na tu temu.

A kako smo uopšte došli do ovoga? A da, pričali smo o ulasku na prednja vrata. I rekoše ljudi ''pa tako je u Nemačkoj''. I evo, ja opet kažem - pa ne zanima me što je tako u Nemačkoj. Baš me onako zabole što je tako u Nemačkoj.

Ako ovaj sistem (ili divljaštvo, mongolske horde, nazovite ga kako hoćete...) za sada u Beogradu kako tako radi, i ako ljudi sa njim nemaju problem, onda nema tu šta da se menja. Ne zanima me što u Minhenu svi stoje u savršenom redu. U Minhenu vozi skockana Mečka ili MAN umesto Higera kome truli karoserija ili Ikarbusa koji se pogrbio. U Minhenu vozači ne rade drag trke kad polaze iz stanice i policajke kad u njih ulaze. U Minhenu se ne sakate ekološke linije da bi putnici pretrčavali kružni tok i presedali iz trolejbusa u dizel autobus na liniji od čitave 4 stanice.

Toliko je većih i gorućih problema koji muče JGP u Beogradu a nekolicina dokoličara se dovatila faking ulaska na prednja vrata. A znam zašto. Zato što videli da je tako na razglednicama i po svetu, pa ko veli ajde i kod nas tako. Kao što bi oni sa drugih tema na forumu tako da prave Njujorke, Tokije, Dubaije... od Beograda, jer eto... videli na slikama... tako bi sad i neki ovde da prave novi narod i novi prevoz jer videše tako po svetu. Epa može. Dajte nova vozila, dajte više vozača, bolju obuku i jače kriterijume, bolje linije i više polazaka, pa onda možemo da pričamo o tome. Do tad me manite tih blesavih poređenja. Već sam se naslušao toga na temama o fasadama, urbanizmu i arhitekturi. Ne moram još i ovde da slušam te fantazije.
 
Можеш обучавати колико хоћеш, возача једноставно НЕМА и неће их тек бити када се епидемија заврши. Причајте, маштајте, свађајте се, о возачима ћете ускоро у прошлом времену. Исто ћевбити са медицинским особљем. Систем је једноставно натруо!
Дугорочно, осетно побољшљвање плата, средило би стање, уз адекватан, прво хр менаџмент, а онда и стратегију развоја превоза. У овом тренутку за то не постоји ни кадар ни политичка воља. Екипа тренутна своје грађане третира као стоку, па се све остало имплицитно повлачи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800505#p800505:1rzlonyx je napisao(la):
branik » 07 Dec 2020 03:41 am[/url]":1rzlonyx]Можеш обучавати колико хоћеш, возача једноставно НЕМА и неће их тек бити када се епидемија заврши. Причајте, маштајте, свађајте се, о возачима ћете ускоро у прошлом времену. Исто ћевбити са медицинским особљем. Систем је једноставно натруо!
Дугорочно, осетно побољшљвање плата, средило би стање, уз адекватан, прво хр менаџмент, а онда и стратегију развоја превоза. У овом тренутку за то не постоји ни кадар ни политичка воља. Екипа тренутна своје грађане третира као стоку, па се све остало имплицитно повлачи.
Сад ће мини Шенген, доћи ће нам прво возачи из Штипа, па возачи из Скадра.
После тога следи даље "отварање према свету": долазе возачи из Карачија.
 
Bender ne razmišljaj kratko da na kažem plitko, svaki sistem ima prednosti i mane. Sistem u Nemačkoj je takav da svako plaća kartu,, svako i nema dokonih koji se voze zato što ne znaju šta će sa sobom ili samo za jednu stanicu ili zato što je na nekoj pijaci kupus jeftiniji pa onda dva džaka u autobus. Isto imaš gomilu mladih sa dobrom garderobom, skupim telefonima a ne pada im na pamet da plate kartu isto se i oni šetkaju . Rešio bi se veliki problem. I dalje tvrdim najviše se bune neispravni putnici.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800529#p800529:19cwajdt je napisao(la):
Пантограф » Pon Dec 07, 2020 8:59 am[/url]":19cwajdt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800505#p800505:19cwajdt je napisao(la):
branik » 07 Dec 2020 03:41 am[/url]":19cwajdt]Можеш обучавати колико хоћеш, возача једноставно НЕМА и неће их тек бити када се епидемија заврши. Причајте, маштајте, свађајте се, о возачима ћете ускоро у прошлом времену. Исто ћевбити са медицинским особљем. Систем је једноставно натруо!
Дугорочно, осетно побољшљвање плата, средило би стање, уз адекватан, прво хр менаџмент, а онда и стратегију развоја превоза. У овом тренутку за то не постоји ни кадар ни политичка воља. Екипа тренутна своје грађане третира као стоку, па се све остало имплицитно повлачи.
Сад ће мини Шенген, доћи ће нам прво возачи из Штипа, па возачи из Скадра.
После тога следи даље "отварање према свету": долазе возачи из Карачија.

Neće tamo su im veće plate. A i da dođu ne mogu da plate stan i da sa platom iz GSP normalno žive. Ovi naši se dovijaju sa dodatnim poslom, tatom/mamom sa sela i uspevaju sa pocepanim patikama pored kirije nekako i prežive.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800505#p800505:19cwajdt je napisao(la):
branik » Pon Dec 07, 2020 3:41 am[/url]":19cwajdt]Можеш обучавати колико хоћеш, возача једноставно НЕМА и неће их тек бити када се епидемија заврши. Причајте, маштајте, свађајте се, о возачима ћете ускоро у прошлом времену. Исто ћевбити са медицинским особљем. Систем је једноставно натруо!
Дугорочно, осетно побољшљвање плата, средило би стање, уз адекватан, прво хр менаџмент, а онда и стратегију развоја превоза. У овом тренутку за то не постоји ни кадар ни политичка воља. Екипа тренутна своје грађане третира као стоку, па се све остало имплицитно повлачи.
U celoj Srbiji D kategoriju položi do desetak vozača, ovi što idu preko GSP C za D oni već u planu imaju samo sticanje iskustva i odlazak dalje. Ostaju im penzioneri ali ni oni ne mogu do besvesti.
Što se tiče plata Ovi mogu samo da lažu i pričaju bajke startna plata vozača GSP nije ni mrdnula od 2010. Neće niko da ozbiljno bavi time dok se sistem ne raspadne.
 
Granice ce biti liberalne u prvo vreme samo u odnosu na njihove potrebe.
Te ako im trebaju - D, E - vozaci -
pokupice ih ko usisivač odavde dobrim uslovima.
Koliko ce to da se odrazi na našu bezbednost , kad nas budu jopet šoferirali coravi, kljakavi i odrtaveli , imali smo vec prilike da vidimo .

Oni još nisu toliko loši jer su svesni svog nedostatka. Uvek su mi ne sigurnost izazivali pokršteni mladji traktoristi
kojima treba više vremena i više kom. autobusa, da nauče razliku trasporta krompira i putnika.

Avaj kad nauče (1-2 god) odoše i oni...
a i broj matoroh nije ne iscrpam

Drugi manji usisivač je medju mesni transport koj vuce dobar deo drajvera
isto zbog boljih uslova...

Treci usisivač je senzonskog karaktera ...

Kako god bilo
- rani sina i šalji u vozače
Bgd se voziti mora... :lol:

U najcrnjoj perspektivi vatacemo Avganistance, Pakistance i osrale
na dr. udice samo da bi smo ih turali u autobuse.
Radi njihovog lakšeg snalazenje u gradu
Dorcol, Vracar Nbgd cemo prekrštavati
u Kabul, Bejrut i sl...
u protivnom ako se ne budu osecali kao kod kuce, bezbednost ce biti grubo narušena kad otkace i uz povike ,, onaj je veliki,, pa ceo bus zakucaju u zid, ne bi li na onom svetu bili okruženi devicama :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800470#p800470:p8ybg4ol je napisao(la):
1111 » Pon Dec 07, 2020 12:59 am[/url]":p8ybg4ol]Ja samo ne vidim šta bi se tačno dobilo time da je ulaz samo na prednja vrata. Nikad nisam bio dobar u matematici, ali nekako mi se čini da 30 ljudi brže uđe na četvora nego na jedna vrata, možda grešim. Pre bi trebalo naučiti neke da se ulazi tek pošto se izađe. Oni prave veći haos od onih koji pristojno ulaze na koja god vrata. Naravno, ako gomila izlazi na druga, naravno da ću da odem i uđem na prva, ali smatram da je nepotrebno to nametati kao obavezu jer na većini stanica nema prepreka da se razmena putnika obavi putem bilo kojih vrata.
Meni je najzanimljivije to što zagovarnici te ideje operišu nekom idealnom, duboko teorijskom, predstavom da na svim stajalištima ulazi i izlazi približno isti broj ljudi, jer jedino u nju mogu da usiluju svoje pokušaje argumenata. Takvih stajališta je u Beogradu verovatno ispod deset posto i većinom su u središnjoj gradskoj zoni (najaktivniji primer Zeleni venac u Brankovoj) ili u centrima naselja. Najveći broj stajališta je dominantno aktivan u jednom smeru, zavisno od doba dana. Dakle, ovde se zagovara ideja da autobus koji ujutru ide iz npr. Zemun polja na stanicama u naselju otvara dvoja do troja vrata za izlaz ukupno nula do dva lokalna putnika, dok mu na prvim čeka po 15-20 njih koji kreću na posao ili u školu van naselja. Prosto, potpuna besmislica kojoj smo posvetili već i previše strana, ali hajde, da udovoljimo ovom dijasporskom krilu Beobilda koje u dobroj nameri i nadasve biranim rečima edukuje nas što smo (za)ostali ovde. Treba i njima neka zabava.

Na stranu to što su prva vrata na pojedinim tipovima vozila ubedljivo najgore mesto na koje možeš ući. Ja jako volim trolejbuse kao tip prevoza, ali na prva vrata ulazim samo ako baš moram. Ovi aktuelni BKM trolejbusi su vrhunski neprohodni i neprijatni u toj zoni, a ni oni stariji ZIU nisu bili značajno bolji po tom pitanju. Zadnja vrata kao ulazna su kod mnogih niskopodnih autobusa takođe užasna opcija, jer su na zadnjoj osovini dupli točkovi i okolo verovatno nešto još od opreme, zbog čega je prolaz među podestima još uži nego napred.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800501#p800501:p8ybg4ol je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Dec 07, 2020 4:20 am[/url]":p8ybg4ol]Ne zanima me kako je u Nemačkoj.
+1, što kažu mladi.
 
Ja ponavljam da je to ovde neizvodljivo iz očiglednih razloga tehničke prirode. Neophodno je smanjiti broj putnika po vozilu, pojačati takt da bi se na stajalištu gomilalo manje putnika između polazaka, što je nemoguće jer tako nizak takt nije praktičan (osim toga niti imaju vozila, niti gde da ih održavaju niti koga da održava i vozi). Ne mogu ništa postići bez robusne mreže šinskih sistema (naravno uz razuman takt). Tek tada bi u značajnoj meri mogli reorganizovati mrežu autobuskih linija, smanjiti broj autobus-kilometara (posebno solo-autobus-kilometara), smanjiti KIK vozila a povećati komfor i pouzdanost. Višak koji sada autobusi voze mora preuzeti metro. Pomenuto nije moguće realizovati bez dobro isplaniranih presedačkih tačaka sa dodeljenim peronima čak i za autobuse.

Kako to izgleda može se videti na primeru perona nekadašnje 107C na stanici Sheppard West (tada Downsview) u Torontu: https://cptdb.ca/wiki/images/d/de/Toron ... 8061-a.jpg

Iz satelita: https://www.google.com/maps/@43.7492935 ... a=!3m1!1e3

Još su uočljiviji na primeru stanice Willson: https://www.google.com/maps/@43.7346012 ... a=!3m1!1e3

Autobus ulazi na peron pod uglom, zglob ne bude u krivini tako da vozač ima preglednost svih vrata. Razlikuju se od naših na dugolinijskim stanicama po oštrom uglu gledano bočno tako da peron prati celu dužinu vozila što omogućava pristup na sva vrata (autobusi su jedan iza drugog, ne do drugog poređani kao domine). Izlazni peroni su klasični linearni. Putnici izlaze na sva vrata. Ulaz se obavlja preko svih vrata, na cik-cak peronima. Na ostalim stajalištima se nekada ulazilo na prva a izlazilo na druga, međutim sada se ulazi i izlazi na va vrata radi postizanja brže razmene putnika, samim tim i kraćeg zadržavanja na stajalištima. Na taj način vožnja traje kraće što podiže nivo prevozne usluge, pri čemu viša srednja brzina garantuje efikasnije korišćenje voznog parka uz manji broj vozila na linijama. Utoliko je ovde gore izvesti selekciju pristupa bez onog navedenog u prvom pasusu. Zbog korone jedno vreme je ulaz bio na druga, pa na prva da bi sada bio vraćen pristup na sva.

Što se funkcionalnosti tiče peronima se dodeljuje određeni broj polazaka kako ne bi bilo gužve. Prema tome opterećene linije imaju svoje, a slabe linije zajedničke. Recimo na terminusu B.Brdo linija 50 bi koristila jedan peron, linije 12 i 13; 57 i 85; 531, 532 i 533 jedan po grupi (4 perona po dve linije u proseku).

Problem sa cik-cak peronima odnosi se na to što zauzimaju više prostora od linearnih uvučenih (zbog ugla jer bi u suprotnom, da nije dovoljno uvučena zadnja leva ivica vozila bila isturena u saobraćajnu traku), zbog čega su praktične na terminusima. U Evropi se praktikuju terminusi sa linearnim peronima koji zahtevaju česta pomeranja (dobri su kao izlazno-ulazni za najopterećenije linije, međutim nisu prilagođeni slabijim linijama sa velikim vremenom dangube u slučaju obilaska vozila parkiranog ispred, posebno kada su u pitanju zglobni autobusi).

U Torontu zglob stane iza solo autobusa koji može bez problema da ga obiđe. Kod nas ako se onaj ispred ne pomeri ne može da stane između dva vozila zbog čega kupi putnike u prolazu.

Dakle, da bi izveli ono što su naumili moraju okrenuti ceo sistem naglavačke, što nije ni brzo ni jednostavno.
 
Kako Varšava izbegava gaženja? Ovako:

9850_163_2_wgkm.JPG


Tipičan varšavski privatnik. Obavezno zglob, ako nije Poljak onda Turčin, obavezno sa kamerama iznad prvih vrata i uza zgloba, obavezno sa velikim bočnim lufterima u slučaju da su postavljeni na manjem broju prozora, i naravno da obavezno saobraća na trocifrenoj liniji. Dakle ne samo što ima kameru na početku zadnjeg dela, već ima za svaki slučaj i napred. Mora da je bilo pogibija s mađarskim Ikarusima pa su iskoristili novu tehnologiju.

Ni Arriva ne zaostaje: http://wawakom.pl/Wawakom/web/uploads/photos/2914.jpg

Btw. i pored mreže autoputeva u izgradnji (mahom konverzijom bulevara dogradnjom nadvožnjaka preko raskrsnica), velikih gužvi i jedne i po linije metroa ovaj grad ima ekspres linije. Označene su sa 5xx. Recimo radijalne linije inije 501 Stegny-Dworzec Centralny i 517 Ursus Niedzwiadek-Centrum pokrivaju koridore paralelne sa metrooom i železnicom. Imaju mnogo standardnih linija, ništa to nije ukidano.
 
Весић: Апарати за дезинфекцију у аутобусима јавног превоза

Град Београд је добио две хиљаде дозатора за дезинфекцију руку у возилима јавног линијског превоза путника на територији града Београда, као и осам хиљада литара средства за дезинфекцију као донацију компаније Мастеркард и АИК банке, рекао је заменик градоначелника Горан Весић гостујући у јутарњем програму Студија Б. Он је том приликом захвалио компанији Мастеркард и АИК банци на донацији.

– Дозатори ће током наредне недеље бити постављени у сва возила јавног превоза. У аутобусима ће се налазити код првих врата, у трамвајима два дозатора, код првих и задњих врата, у приколицама и мултиплицираним трамвајима по један дозатор, те по осам дозатора у гарнитурама БГ воза – објаснио је Весић.

Капацитет дозатора износи 0,5 литара, а донирана количина од 8.000 литара средства за дезинфекцију биће довољна за период од осам дана, под условом да се дозатор дневно пуни са 0,5 литара средства.

Дозаторе за дезинфекцију руку имаће возила свих превозника, како оних који су у власништву Града тако и возила приватних превозника.

Весић је додао да на овај начин Град Београд чини додатне напоре да се заштите и путници и возачи у градском превозу.

– Током наредне недеље почиње озонирање аутобуса ГСП-а према методи која је препоручена од Института Батут, што ће се спроводити два пута седмично – рекао је Весић.

izvor: beograd.rs
 
Дозатори су требали да постоје и раније.
 
Ziv nisam da vidim na sta ce to da lici ...kako ce da ugrade...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802040#p802040:gc14jhkr je napisao(la):
Дошљак » 11 Dec 2020 16:41[/url]":gc14jhkr]Дозатори су требали да постоје и раније.
Pa šta ćeš kad se niko nije ranije setio da donira. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802047#p802047:gc14jhkr je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Dec 2020 16:57[/url]":gc14jhkr]Hahahaha oni i dalje žive u ubeđenju da narod trči da uđe na prednja vrata.
Verovatno su čitali postove gde se forumaši pozivaju kako je to normalno u svetu, a poznato je da oni vole sve što vide u svetu ili čuju da postoji, da implementiraju ovde, uz 1000% sigurnost da će to da funkcioniše i kod nas.
 
Ogroman broj ljudi jede u vozilima nakon hvatanja šipki. I to baš rukama pipa hranu (pica, čips...), otprilike isti procenat kao i pre korone. I posle regularno navuku masku, poštuju MeRe. Dok im ne zazvoni mobilni, pa skinu masku da bi pričali po 15 minuta. Kad završe epideološki nerizičnu aktivnost dranja na mobilni... opet vrate masku na lice.

Nisam epidemiolog, a ne mogu ni da pogledam, ali čisto da primetim da je recimo prevoz posle 17:30 očigledno neadekvatan, ulazio sam ovih dana u 23-ojke koje su bile pune i za standarde nekorone, a pritom jesu išle taktom koji zapoveda ovaj redukovani red vožnje. Video bih prvo da obezbedim odgovarajući broj polazaka bar do 19-20h, pa da pređem na dozatore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=802087#p802087:1uwpc62c je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » 11 Dec 2020 18:59[/url]":1uwpc62c]Nisam epidemiolog, a ne mogu ni da pogledam, ali čisto da primetim da je recimo prevoz posle 17:30 očigledno neadekvatan, ulazio sam ovih dana u 23-ojke koje su bile pune i za standarde nekorone, a pritom jesu išle taktom koji zapoveda ovaj redukovani red vožnje. Video bih prvo da obezbedim odgovarajući broj polazaka bar do 19-20h, pa da pređem na dozatore.
Ono što sam primetio, vozeći se ovih dana, je da su na 17, 26, 46, 55 maltene prazna vozila, dok recimo 18 i dalje zna da bude dobrano popunjen, pogotovu na relaciji NBG - Medaković i to u istom tom smeru. Na 40 su više prazna vozila nego puna, na 41 onako...
 
Vrh