Na temu korišćenja samo prednjih vrata za ulaz, tj. generalnog određivanja uloge pojedinih vrata, nije ni u "belom" svetu sve belo. Primer iz malene Holnadnije. Što se autobusa tiče, određivanje prednjih vrata za ulaz ima samo na autobusima koji imaju dvoja vrata samo. I nije da kao svi po komandi to poštuju, ali se ipak poštuje u većini slučajeva. Što se tiče zglobnih vozila sa troja/četvoro vrata uglavnom nema pravila. Ulgavnom se ne izlazi na pradnja iz praktičnih razloga što tu uvek ulazi (faza pre korone) više ljudi koji kupuju kartu i slično i gleda se sa kolicima dečijim da se ulazi na vrata obeležena za to (srednja). Naravno, popunjenost autobusa (opet, pre korone) 11 od 12 meseci nije za ikakvo proeđenje sa Srbijom.
Ono što je mene iznenadilo je nivo "preuzimanja lične odgovornosti" ako to mogu tako da nazovem. Naime, karte se overavaju na ulazu i izlazu iz vozila, tako da cena koja se naplati zavisi od pređenog puta (naravno, ne računam posebno kupljenje dnevne ili karte za jednu vožnju). Pored svakih vrata stoje 2 automata i iako su autobusi u super stanju, često se desi da neki od njih ne radi a ponekad (retko) i oba. Svako, ali bukvano svako tada odlazi do aparata koji je kod drugih vrata, bez obzira na popunjenost vozila. Podseća na ono nekadašnje slanje karte po putnicima do automata i nazad u Beogradu.
Naravno, prisutna je analogija koja je po meni najrealnije objašnjava stanje sa (ne)naplatom karata u Beogradu, a to je da je najveći broj ljudi koji pokušavaju da se švercuju iz sredina sa niskim primanjima. Kulturološka razlika na ovom nivou, po mom dosadašnjem iskustvu, predstavlja samo mit u koji sam moram priznati i ja nekad verovao.