Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

A šta kada vozilo naglo zakoči ili kada su slobodne samo šipke uz plafon?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806623#p806623:1bh0f7i6 je napisao(la):
Trejsi » Čet Dec 24, 2020 10:37 am[/url]":1bh0f7i6]Ne znam da li sam pogodio pravo mesto za post.

Vozač je kulturno zamoljen da vozi propisno i smireno, usledila je baš takva reakcija; vređanje, pokušaj udaranja, pljuvanje u vreme Korone... Beograd, 22:48, linija 68, tablice BG1694-SF, 23.12.2020.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=M1_H1HTqlis[/youtube]

Čuveni vozač o kome sam već pisao. Redovno poslednji polazak vozi prazan, sa ugašenim displejima i svetlom u kabini. Kad ipak reši da vozi, uvek krene ranije i ne spušta brzinu ispod 70 km/h...
 
Зар сваки аутобус нема тахографску блокаду на 55kmh?
 
60 bi trebalo, mada nisam ni u zakonu ni u pravilnicima našao brzine za pojedine kategorije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806865#p806865:3045hlcg je napisao(la):
solecar » 24 Дец 2020 09:51 pm[/url]":3045hlcg]A šta kada vozilo naglo zakoči ili kada su slobodne samo šipke uz plafon?
Па нису рекли да је забрањено држати се шипке на плафону :D
 
IMG_20210127_032521.jpg
 
VOZAČ SE UKOČIO OD STRAHA: Detalji udesa na Bulevaru - muškarac sedeo za volanom autobusa, svetan, ali u šoku

66643_viber-image-2021-02-17-20-07-48_f.jpg


VEČERAS oko 19 časova, na okretnici na uglu Bulevara Kralja Aleksandra i Ustaničke ulice dogodio se udes putničkog vozila i autobusa.

Kako saznajemo, za volanom autobusa nalazio se stariji čovek koji se potpuno oduzeo od šoka.
Nakon nesreće vozač je sedeo za volanom autobusa ukočen od straha. Nije se pomerao, bio je svestan, ali u šoku. Hitna pomoć ga je odvela u bolnicu.

Podsetimo, na terenu je ekipa Hitne pomoći, a ima i povređenih.

Kako nezvanično saznajemo da je problem bila ibertura autobusa. Reč je o vozilu privatnog prevoznika "Ariva".

Novosti
 
Svaki dan gledam spomenik na okretnici kod mene za ono dvoje poginulih 2011. kada ih je Liaz na 77 ubio. U normalnoj državi bi zabranili te kante da se pojave na ulicama Beograda.
 
Све канте код којих се појави ибертура одмах забранити.
 
Svakako ne spadam u ljubitelje Liaza, ali malo idemo u ćorsokak diskusije. Bilo bi poginulih i da su se našli na putanji onog BMC-a na istoj toj okretnici Zvezdara ili na Zelenjaku, onog Arivinog busa na Slaviji ili onog na Miljakovcu. Ovde je neko pre par stranica pitao šta bi sa utvrđivanjem uzroka te nezgode na Miljakovcu i svi smo ga otprilike iskulirali, dok se oko neke besmislice tipa da li su lepša lepljena ili keder stakla razveze diskusija na nekoliko strana. U međuvremenu, najednom su svi privatnici počeli da kupuju baš taj tip busa koji se slupao na Miljakovcu, kao po komandi i kao onomad Liaze i Mazove. :roll:

Grad bi morao da javno obznani rezultate istrage o ovakvim slučajevima, kao i da nas obavesti o tome koje mere su preduzete protiv neodgovornih prevoznika, ukoliko je krivica na njima. Ukoliko se takvi slučajevi masovno dešavaju kod novih vozila, to može da upućuje na fabrički nedostatak i te serije moraju biti kompletno povučene iz saobraćaja dok se ne otklone sumnje. Po cenu redukovanja prevoza ili angažovanja (o, strahote!) starijih vozila.

Međutim, Grad zabole da bilo kome podnosi račune i inače, a posebno kada ne postoji nikakvo interesovanje javnosti za neku temu i kada već kod prvog šljaštećeg bilborda zaboravimo na ovakve nezgode.
 
Није било одговора на питање на форуму зато што га нема ни у медијима. Ја сам за протеривање са наших друмова (не само у БГу) и Лиазових и БМЦ канти, као и за повлачење у небеса кованих МАНова јапанаца након случаја на Савском тргу пре неколико година, ако се утврди да возила имају фалинку која је опасна по безбедност.
 
Upravo tako, šta bi bilo da sam se tad našao na okretnici na Miljakovcu, a baš sam taj dan bio na Miljakovcu 3 i pola sata nakon nesreće sam otišao na okretnicu i video šta se desilo, da sam malo ranije išao, moglo je to da me zadesi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824368#p824368:3acucvy5 je napisao(la):
Дошљак » Čet Feb 18, 2021 3:09 am[/url]":3acucvy5]Није било одговора на питање на форуму зато што га нема ни у медијима. Ја сам за протеривање са наших друмова (не само у БГу) и Лиазових и БМЦ канти, као и за повлачење у небеса кованих МАНова јапанаца након случаја на Савском тргу пре неколико година, ако се утврди да возила имају фалинку која је опасна по безбедност.
To svakako, ti si u postu iznad mog i izneo jedan dosledan stav. :) Rasprava se vodi na dve teme, pa se deo odgovora odnosio i na drugu. Odgovora u medijima nema zato što se odaje utisak da to nikoga zapravo ne zanima, da ne postoji nikakav pritisak javnosti da se sazna šta se desilo i da se tom temom uopšte ne može populistički profitirati (što je za naše vlasti ipak najbitnije). I taj utisak, kada se čitaju neke diskusije ovde ili van ovde, uopšte ne mora biti pogrešan. Pritom, postoji neki impuls da se za sve odmah okrivi starost vozila ili neki ne baš omiljen proizvođač.

Međutim, šanse da će se kakva serijska i fabrička falinka na vozilima koja u beogradskim uslovima rade po 18-20 sati dnevno ukazati tek posle 10 godina su dosta male, gotovo zanemarljive. Dakle, faktor održavanja deluje kao daleko najverovatniji. Malo sam guglao ovog prevoznika Unacop kog pominjete kao vlasnika ovog busa i naletim na zanimljiv tekst od pre desetak godina: https://www.novosti.rs/vesti/beograd.74 ... tala-vatra :roll: Poterao ih maler, mora biti da je to. Da vide to malo sa nekim rašljarom.

Postoji ozbiljan problem s povišenom tolerancijom Grada prema privatnim prevoznicima (ne samo po pitanju vozila, već i voznog osoblja), a jedini put kada smo slušali o nekakvoj kontroli njihovog rada - bilo je na temu paljenja klima i čini mi se korišćenja uniformi. Pravilno posloženi prioriteti, reklo bi se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824368#p824368:324slr7g je napisao(la):
Дошљак » Čet Feb 18, 2021 2:09 am[/url]":324slr7g]Није било одговора на питање на форуму зато што га нема ни у медијима. Ја сам за протеривање са наших друмова (не само у БГу) и Лиазових и БМЦ канти, као и за повлачење у небеса кованих МАНова јапанаца након случаја на Савском тргу пре неколико година, ако се утврди да возила имају фалинку која је опасна по безбедност.

Koliko se sećam info koji sam dobio MAN (jedan jedini za 17 godina) koji je imao nezgodu na Savskom trgu nije bio zbog iber turaže. SA autobusom je bilo sve u redu.
BMC i divljane kod istog vozača GSP nemam nikakav info. Za jedan slučaj znam da je kojega napravio kiks pa se vadio i na kraju promenio izjavu.

Očigledno ta vrsta motora ima neku falinku u ECU motora i vezano za regeneraciju DPF filtera. Moje mišljenje umesto da motor upadne u safe mode zbog napunjenog DPF filtera on radi prisilnu regeneraciju za koju je potrebna visoka temperatura izduvnih gasova (preko 600 C) i veći broj obrtaja .
 
A šta može vozač da uradi?
Da izbaci u ler i da koči, ako nije automatik?
 
Nikako ne mogu da shvatim da se tada ne može menjač da izbaci na prazan hod. Verovatno je problem u kompjuteru motora koji sam daje velike obrtaje radi regeneracije dpf. Znamo da se regeneracija ne radi u mestu zbog visoke temperature izduva. Da li je moguće da se pri regenerisanju filtera blokira menjač, da su tada motorska i menjačka jedinica u sadejstvu?
Da li se pre uključivanja regeneracije aktivira neko upozorenje na tabli?
Zašto menjač ne može da se razdvoji isključivanjem struje? Ili može, ali se uglavnom stariji vozači ne snađu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824418#p824418:bwtcv4jy je napisao(la):
Žika » Чет Феб 18, 2021 10:27 am[/url]":bwtcv4jy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824368#p824368:bwtcv4jy je napisao(la):
Дошљак » Čet Feb 18, 2021 2:09 am[/url]":bwtcv4jy]Није било одговора на питање на форуму зато што га нема ни у медијима. Ја сам за протеривање са наших друмова (не само у БГу) и Лиазових и БМЦ канти, као и за повлачење у небеса кованих МАНова јапанаца након случаја на Савском тргу пре неколико година, ако се утврди да возила имају фалинку која је опасна по безбедност.

Koliko se sećam info koji sam dobio MAN (jedan jedini za 17 godina) koji je imao nezgodu na Savskom trgu nije bio zbog iber turaže. SA autobusom je bilo sve u redu.
BMC i divljane kod istog vozača GSP nemam nikakav info. Za jedan slučaj znam da je kojega napravio kiks pa se vadio i na kraju promenio izjavu.

Očigledno ta vrsta motora ima neku falinku u ECU motora i vezano za regeneraciju DPF filtera. Moje mišljenje umesto da motor upadne u safe mode zbog napunjenog DPF filtera on radi prisilnu regeneraciju za koju je potrebna visoka temperatura izduvnih gasova (preko 600 C) i veći broj obrtaja .
Ако је тако повлачим критику за МАН јапанце.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824358#p824358:10r3iut9 je napisao(la):
Дошљак » 18 Feb 2021 01:16[/url]":10r3iut9]Све канте код којих се појави ибертура одмах забранити.
Ih, pa šta bi nas onda vozilo ulicama grada? Onda se ne bi nikome isplatilo da vozi gradski prevoz, jer bi morao daleko više para da uloži u kupovinu kvalitetnih marki vozila, da bi imao isti broj vozila kao što je trenutni slučaj.
 
Ne bi se isplatilo jer je ceo sistem iz korena neefikasan, što se vremenom samo pogoršava. Metro, posebno onako planiran, i železnica, baš ovakva pitanje da li će uspeti da vrate srednju brzinu dostupnu određenom procentu stanovništva 1975. Pričao sam o tome. Povećan je broj vozilo-kilometara uz napomenu da je broj solo dizel autobus-kilometara rastao iz godine u godinu. Sistem je glomazan. Broj tramvaj-kilometara je rastao produžavanjem linija, što je propratila stagnacija umesto rasta patronaže, dakle došlo je do depresije (propadanja) opterećenja tramvaja po polasku. Kad bi sve opterećene linije na ključnim koridorima bile opslužene vozilima većeg kapaciteta primenom principa kaskade (ukoliko je tehnički izvodljivo na posmatranoj trasi ono što je solo postaje zglob, što je zglob dvozglob) bilo bi potrebno manje zaposlenih, pri čemu bi linije bile pouzdanije. Tome dodavši dobru mrežu metroa, pouzdanu gradsko-prigradsku železnicu sa razumnim intervalom celodnevno, brži tramvaj, dobro uklopljene linije sa velikim brojem presedačkih tačaka tako isplaniranih da omogućavaju veoma jednostavno presedanje formirao bi se daleko efikasniji sistem, samim tim jeftiniji, pa dizanje cene karata ne bi ni bilo nužno.

Posmatrajući aktuelnu ideologiju vođenja sistema JGP možemo pretpostaviti da je nakon nabavke skupljih vozila moguć samo "price hike" i pored veoma skupe postojeće usluge uzevši u obzir loš "kvalitet" iste.

Ibertura je samo jedna posledica, koja utiče na bezbednost putnika i zaposlenih. Ovako glomazan neodrživ sistem posledica je kumulativnog efekta višedecenijske prakse povećavanja kilometraže linija opsluženih najmanje efikasnim voznim parkom. Tramvaj zvrji prazan, voz se povremeno pojavljuje kao antibiotik, metro papirni, zglobni autobusi koji nisu stigli do otpada na klocnama su, linije se otvaraju, produžavaju, ozbiljnih punionica za gas nema, umesto da su nabavljane velike serije na gas ono malo preostalih rastureno, masovne nabavke solo dizel autobusa pa šta drugo očekivati ako ne skok cene ili ugrožavanje bezbednosti?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824441#p824441:2ljzd95g je napisao(la):
branik » Čet Feb 18, 2021 12:15 pm[/url]":2ljzd95g]Nikako ne mogu da shvatim da se tada ne može menjač da izbaci na prazan hod. Verovatno je problem u kompjuteru motora koji sam daje velike obrtaje radi regeneracije dpf. Znamo da se regeneracija ne radi u mestu zbog visoke temperature izduva. Da li je moguće da se pri regenerisanju filtera blokira menjač, da su tada motorska i menjačka jedinica u sadejstvu?
Da li se pre uključivanja regeneracije aktivira neko upozorenje na tabli?
Zašto menjač ne može da se razdvoji isključivanjem struje? Ili može, ali se uglavnom stariji vozači ne snađu?

Eko kako radim regeneraciju dok stojim u mestu na rampi. Prvo ECU izbaci upozorenje da je DPF pun. Onda se preko menija uđe u opciju prinudne regeneracije i započne proces. ECU da bi zagrejala DPF (preko 600 C) i krenulo sagorevanje uhvaćenih čestica gareži mora da poveća količinu ubrizganog goriva a time i temperaturu izduvnih gasova. Obrtaji se dupiraju sa oko 600 na 1200 o/min i tako skoro 50 minuta. Proces se može prekinuti bez problema i vozilo se može pomeriti voziti i posle nastaviti regeneraciju ili ako vozilo izađe na auto put i nastavi (bez promena režima rada motora)
Kod buseva nisam siguran da li pali bilo kakvu lampicu niti opciju da se radi prinudna, već se radi kako stigne.

DPF.jpg


DPF 2.jpg


Motor ima svoj ECU , menjač takođe svoj ECU. U principu svako radi svoju priču, motor na osnovu položaja pedale gasa (i drugih imputa), dok menjač na osnovu obrtaja motora, brzine vozila i položaja pedale gasa (2/3 ili 3/3 ili kick down) reguliše svoj rad. NE verujem da menjač prepoznaje iberturažu (a valjalo bi) već na osnovu broja obrtaja reguliše promenu stepena prenosa.
ECU motora bi morao da ima neku vrstu zaštite, znači pedala gasa nije pritisnuta a broj obrtaja motora raste i da prekida ubrizgavanje pa čak da šalje impuls menjaču da prebacu i N neutral, ili sam menjač da prebaci u neutral. A ako je klasična iber turaža zbog ulja (najčešće od turbine) da jednostavno ECU zatvori klapnu na usisu, rastereti turbinu preko vartijabilnih krilaca ili Waste Gate ventila ili da se ugradi dodatni Waste Gate na VTG turbini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824422#p824422:351777py je napisao(la):
Pendolino » Čet Feb 18, 2021 10:50 am[/url]":351777py]A šta može vozač da uradi?
Da izbaci u ler i da koči, ako nije automatik?

Nije mi jasno ali većina vozača se ne snalazi kada je u pitanju turaža dok je vozilo u brzini. Jednostavno umesto da ubace u N ili da prekicu struju u celom vozilu preko sigurnosne sklopke oni jure vozilom po ulici dok ne udare u čvrstu prepreku.
Kamere kod vozača često snimaju samog vozača i tu bi se moglo videti šta se u tim momentima dešava.
Mogu da pričam prazne priče i da nagađam , da ih iznenadi pa misle da rade nešto pogrešno ili jednostavno nemaju vreme da bilo šta drugo urade i onda pokušavaju da volanom iskontrolišu vozilo, a vozilo za to vreme sve više ubrzava sve ga je teže obuzdati.

Imao sam da kažem dva slučaja turaže, jednom mi je spala poluga gasa sa Boš pumpe i zaglavila u položaju pun gas. Vozilo je samo jurnulo nizbrdo, brzo sam ukapirao da se nešto čudno dešava i da motorna ni gašenje motora (kod starijih mehaničkih upravo ta poluga u kontra smeru gasi motor) ne smiruju motor jednostavno pritisnuo kvačilo i menjač prebacio u neutral a zatim pažljivo kočio kako ne bi pregrejao kočnice i zaustavio vozilo. Kako se turaža motora nije smanjivala (i dalje mi nije bio jasan razlog) i pretilo da dođe do mehaničkog oštećenja motora, digao haubu motora i iskidao crevo za gorivo koje je najbliže Boš pumpi. Boš pumpa kad je ostala bez goriva motor se jednostavno ugasio. Pošto je bio u pitanju V10 motor sa Boš pumpom u sredini tek sa ugašenim motorom sa mogao da vidim da je spala poluga gasa.
Drugi put je bilo slično ali sa polugama gasa i kad je mehaničar previše zategao polugu i motor otišao u visoke obrtaje. Jednostavno ubacivanje u V ili VI brzinu i naglo puštanje kvačila nije pomagalo jer je lamela proklizavala već samo povlačenje poluge na Boš pumpi.
 
Vrh