Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Danas na Božić hit&run na Autokomandi. Kola očešala 55, otpao im retrovizor. Naglo zakočio tako da je srećna okolnost što je gMaz bio sa dodatnom vertikalnom šipkom inače bi leteli napred samo tako. Tek bi u BMC s klizacim visećim rukohvatima bilo padova, povređenih. Ni o čemu se ovde ne razmišlja, osim o kajmaku. :violina:
 
Otkud ovako nešto, možda klizav put, put koji nije predvidjen za gradski prevoz? Koliko znam, imaju samo jedno vozilo i šta sada, skidaju sa druge linije da bi opovo imalo liniju pored laste. Znam, plaćaju dopunski liniju, ali eto, hoću 108 u pančevu ili 301 u umčarima. Tako, ostade 101 bez jednog vozila, pa neka iz padinjaka čekaju 40 minuta.

 
Otkud ovako nešto, možda klizav put, put koji nije predvidjen za gradski prevoz? Koliko znam, imaju samo jedno vozilo i šta sada, skidaju sa druge linije da bi opovo imalo liniju pored laste. Znam, plaćaju dopunski liniju, ali eto, hoću 108 u pančevu ili 301 u umčarima. Tako, ostade 101 bez jednog vozila, pa neka iz padinjaka čekaju 40 minuta.

Evo slike, prevrnuo se Kinez:
 

Prilozi

  • Screenshot (5).png
    Screenshot (5).png
    364,3 KB · Pregleda: 170
Poslednja izmena:
Što u delovima? Ne izgleda kao da je mnogo oštećen, pretpostavljam samo stakla i limarija sa bočne strane.

Al da je neverovatno, neverovatno je. Kako je uspeo ovo da izvede, pogotovo što je tu ravan put, nikakvih krivina...
 
Što u delovima? Ne izgleda kao da je mnogo oštećen, pretpostavljam samo stakla i limarija sa bočne strane.

Al da je neverovatno, neverovatno je. Kako je uspeo ovo da izvede, pogotovo što je tu ravan put, nikakvih krivina...
Hoće, ići će on u delove, prijatelju. Kosmaj je to. Oni ništa ne popravljaju, samo jedva čekaju da rashoduju. Samo tih 10 stakala sa desne strane kosta 10000e. Pa limarija, pa majstori, pa ovo ono. Izaći će to dosta para i gsp neće hteti ni imati toliko da plati. jer šta je jedan bus manje kad imaju 1000.
 
Tačno ih treba streljati ako ga rashoduju zbog ovoga. Razbacuju se vozilima, kao da imaju vozni park od 100.000 autobusa.
 
Čuo sam od vozača i bas mi je pokazivao kako je Higer jako nestabilan bus i to još dok je bio nov, meni ovo nije iznenađenje
 
Ovo meni liči na prevrtanje retarderom na klizavom. Bilo bi zanimljivo videti vučne gume, ali i ispis tahografa, s obzirom na rano jutro.
Moralo je doći i do izvesnog krivljenja konstrukcije koja nosi stakla i krov sa desne strane, tako da tu ima više štete sigurno nego što na prvi pogled izgleda. Desni retrovizor je vrv slomio i šoferku, ako već nije pukla sama od uvijanja
 
Ovo meni liči na prevrtanje retarderom na klizavom. Bilo bi zanimljivo videti vučne gume, ali i ispis tahografa, s obzirom na rano jutro.
Moralo je doći i do izvesnog krivljenja konstrukcije koja nosi stakla i krov sa desne strane, tako da tu ima više štete sigurno nego što na prvi pogled izgleda. Desni retrovizor je vrv slomio i šoferku, ako već nije pukla sama od uvijanja
Prakticno totalna steta. Zvanicno prvi higer koji ide u rashod.
 
Prakticno totalna steta. Zvanicno prvi higer koji ide u rashod.

Prakticno totalna steta. Zvanicno prvi higer koji ide u rashod.
Ne mogu da se setim trenutno koji je garazni broj kineza bio u kog se zakucao bocno kamion valjda na liniji 106... Bio je kriv kao kifla. I jel su ga rashodovali??? Naravno da nisu. Po tvojoj proceni svaki bus koji se slupa bi trebao da bude rashodovan. Evo ti primer BMC-a 3318 koji je bio bocno izguljen sa pokidanim stubovima i polomljen kad je dobio turazu. I jel radi? Naravno. Jedino stari bus koji je truo i kome pukne sasija recimo pri sudaru kao sto je bio 1344 - tog rashoduju, jer ako je truo nemaju za sta da zavare. Mlada vozila se ne otpisuju tek tako. Da je recimo 3409 stradao kao 1372 koji je bio otvoren kao da je bomba bacena na njega, mozda bi ga rashodovali. A ovo prevrtanje je sitna stavka, veruj mi.
 
Čuo sam od vozača i bas mi je pokazivao kako je Higer jako nestabilan bus i to još dok je bio nov, meni ovo nije iznenađenje

Pa teško da bude baš toliko nestabilan da se izvrne usled vožnje po propisu, ne znam kako bih drugačije rekao. Ovde mora biti ljudski faktor, al što reče @branik, moguće da pogonski pneumatici nisu sjajni. No, zaletanje, nepravilno kočenje, korišćenje retardera i kad nije zgodno za njega, jer usporava pogonsku osovinu (pretpostavljam da je hidraulični kod Higera), što može da destabilizuje vozilo, mnogo pre su mogući faktori za ovo izvrtanje, nego li karakteristike vozila. Ravno je očigledno, leda ne bi trebalo da je bilo, al bilo je svakako vlažno, plus tri ujutru kad zasigurno nema saobraćaja. Lično volim kad negde brzo stignem, i ne smeta mi brža vožnja uopšte, al mora se uvek biti oprezan. Sa lastinim vozačima sam prošao baš svašta po avalskom putu. Bilo je tu i izletanja, i bežanja prikolice u traku kontra smera, i to kod Otokara, da se ne pomisli odmah na 201-ice, klizanja po snegu usled nepravilnog kočenja. Uglavnom se svodilo na preterivanje sa brzinom, a u kombinaciji sa naglim kočenjima na nizbrdici po vlažnom i snegom prekrivenom putu. Nisu to baš bila prijatna iskustva.
 
Ne mogu da se setim trenutno koji je garazni broj kineza bio u kog se zakucao bocno kamion valjda na liniji 106... Bio je kriv kao kifla. I jel su ga rashodovali??? Naravno da nisu. Po tvojoj proceni svaki bus koji se slupa bi trebao da bude rashodovan. Evo ti primer BMC-a 3318 koji je bio bocno izguljen sa pokidanim stubovima i polomljen kad je dobio turazu. I jel radi? Naravno. Jedino stari bus koji je truo i kome pukne sasija recimo pri sudaru kao sto je bio 1344 - tog rashoduju, jer ako je truo nemaju za sta da zavare. Mlada vozila se ne otpisuju tek tako. Da je recimo 3409 stradao kao 1372 koji je bio otvoren kao da je bomba bacena na njega, mozda bi ga rashodovali. A ovo prevrtanje je sitna stavka, veruj mi.
ne kazem da bi svaki bus trebalo da se rashoduje, kazem samo da GSP verovatno nece da se cima za ovaj bus kada ima jos 100+ takvih buseva, a i ta popravka nije jeftinija od par desetina evra.
p.s. voleo bih da vidim kako je izgledala ta 106ca
 
Poslednja izmena:
Čovek ti napisa, u principu, kako stvari stoje. Ja ne mogu da poverujem da se zaista misli da GSP tek tako baca i rashoduje vozila. Očigledno da se ne zna koja je to procedura, kako to mora da se sprovede, pokrije itd. Pa nije GSP baš takav divlji zapad, ma kako loše mišljenje ovde većina imala o njemu. Sve što se može spasti i popraviti, budite sigurni da neće biti bačeno.
 
Ne mogu da se setim trenutno koji je garazni broj kineza bio u kog se zakucao bocno kamion valjda na liniji 106... Bio je kriv kao kifla. I jel su ga rashodovali??? Naravno da nisu. Po tvojoj proceni svaki bus koji se slupa bi trebao da bude rashodovan. Evo ti primer BMC-a 3318 koji je bio bocno izguljen sa pokidanim stubovima i polomljen kad je dobio turazu. I jel radi? Naravno. Jedino stari bus koji je truo i kome pukne sasija recimo pri sudaru kao sto je bio 1344 - tog rashoduju, jer ako je truo nemaju za sta da zavare. Mlada vozila se ne otpisuju tek tako. Da je recimo 3409 stradao kao 1372 koji je bio otvoren kao da je bomba bacena na njega, mozda bi ga rashodovali. A ovo prevrtanje je sitna stavka, veruj mi.
Ne verujem ni ja da će u rashod, previše je mlad i nadam se još zdrav (3 godine, ako se ne varam) ali imaće posla na njemu. Sreća je te je pao na ravno, tako da nije imao prostora za veliku deformaciju, a mislim da niskopodne imaju značajna učvršćenja u zoni krova.
Razigrao ga čovek verovatno, pa se i zaigrao. Ko zna, možda je nekoga izbegavao.
Tek, nije položio "test severnog jelena". Setiće se neko mercesesovog blama sa olakim prevrtanjem Mercedesove a klase tokom dve uzastopne promene trake pri 60km/h, koje su simulirale izbegavanje losa koji bi iznenada iskočio na put, na testu švedskih novinara.
 
Meni nije jasno kako covek ovo uradi.

Što u delovima? Ne izgleda kao da je mnogo oštećen, pretpostavljam samo stakla i limarija sa bočne strane.

Al da je neverovatno, neverovatno je. Kako je uspeo ovo da izvede, pogotovo što je tu ravan put, nikakvih krivina...

Čuo sam od vozača i bas mi je pokazivao kako je Higer jako nestabilan bus i to još dok je bio nov, meni ovo nije iznenađenje

Ovo meni liči na prevrtanje retarderom na klizavom. Bilo bi zanimljivo videti vučne gume, ali i ispis tahografa, s obzirom na rano jutro.
Moralo je doći i do izvesnog krivljenja konstrukcije koja nosi stakla i krov sa desne strane, tako da tu ima više štete sigurno nego što na prvi pogled izgleda. Desni retrovizor je vrv slomio i šoferku, ako već nije pukla sama od uvijanja

99% sam siguran da je naleteo na betonski razdelnik, kao ovaj sa fotke ispod. Zašto? Loše je obeleženo jer su već naletali pa nema ni usmerivača saobraćaja (znaka) i lako se naskoči ko ne gleda.

2023-01-12_172946.png


To je inače kod BIP-a u Krnjači, a tu sa leve strane se nalazi upravo isti razdelnik sa istim takvim početkom. Da nije bio takav sa uzlaznom putanjom, verovatno bi zalepio bus u njega. Ovako je glajdovao po vrhu i prevrnuo se jer je visok. To su i automobili radili isto, mada se nisu toliko prevrtali jer neko ostane zaglavljen, neko se svuče i razvali plastiku (spolja, iznutra ko zna šta se dešava tada sa autom).

To je ovo mesto ispod, samo što sada tu postoji (nekih 100m) taj betonski razdelnik.

 
Pa teško da bude baš toliko nestabilan da se izvrne usled vožnje po propisu, ne znam kako bih drugačije rekao. Ovde mora biti ljudski faktor, al što reče @branik, moguće da pogonski pneumatici nisu sjajni. No, zaletanje, nepravilno kočenje, korišćenje retardera i kad nije zgodno za njega, jer usporava pogonsku osovinu (pretpostavljam da je hidraulični kod Higera), što može da destabilizuje vozilo, mnogo pre su mogući faktori za ovo izvrtanje, nego li karakteristike vozila. Ravno je očigledno, leda ne bi trebalo da je bilo, al bilo je svakako vlažno, plus tri ujutru kad zasigurno nema saobraćaja. Lično volim kad negde brzo stignem, i ne smeta mi brža vožnja uopšte, al mora se uvek biti oprezan. Sa lastinim vozačima sam prošao baš svašta po avalskom putu. Bilo je tu i izletanja, i bežanja prikolice u traku kontra smera, i to kod Otokara, da se ne pomisli odmah na 201-ice, klizanja po snegu usled nepravilnog kočenja. Uglavnom se svodilo na preterivanje sa brzinom, a u kombinaciji sa naglim kočenjima na nizbrdici po vlažnom i snegom prekrivenom putu. Nisu to baš bila prijatna iskustva.
Apropo (ne)stabilnosti, ne znam da li je još neko primetio da se na 70 više naginju i na blagim radijusima autoputa pri većim brzinama (ka Ikei) čak i prazni, dok se pri minimalnim brzinama recimo na 53 ne ljuljaju ni puni u lakat krivini (Gavrila Principa/Jug Bogdanova). Kao takav u odnosu na ostale modele se ponaša poput elektrobusa ili dabldekera. Konekti se recimo nisu prevrtali i pored značajnog naginjanja na oštrim krivinama.

Meni takvo ponašanje u vožnji govori da nešto pri projektovanju nije usklađeno što bi moglo ukazati na (ne)opsežnost testova koje je proizvođač obavio. To rekla kazala ništa ne znači jer ako laže koza ne laže rog (fizika). Visoko težište (za singldeker, možda preteška krovna konstrukcija), nepovoljan raspored mase, slabo vešanje ili bilo koja kombinacija navedenog mogla bi igrati značajnu ulogu.

Inače verujem vozačima više nego bilo kome drugom jer isti najbolje poznaju dinamiku vozila u vožnji.
 
Jutros oko 7:00 - 7:10 bio je sudar Solarisa na 16 (mislim GB 3123) i automobila, u Ulici Vojovde Micka, malo pre stanice. Rekao bih da niko iz autobus nije povređe i da autobus nije pretrpeo veću štetu (polomljen deo šoferšajbne), ali je auto odguran skoro do zgrade i smrskan. Na mestu nesreće je bila hitna pomoć i policija.
 

AUTOBUS PUN PUTNIKA SLETEO U JARAK Saobraćajna nesreća kod Vinče (VIDEO)​

Autobus na liniji 303 sleteo je s puta nakon sudara sa putničkim vozilom u Beogradu.
Incident se dogodio u 20.15 na Smederevskom putu, potvrđeno je za "Blic" u MUP.
"303 skrenula sa puta malo posle hotela Radmilovca ka Vinči. Saobraćaj je gust, a busevi na liniji 302, 303, 304, 305, 306, 307, 301 ka gradu ne idu", piše u objavi na Instagram profilu Moj Beograd. (Link ka instagram objavi sa snimkom: https://www.instagram.com/p/CnpdIMoIYC_/?utm_source=ig_web_button_share_sheet)
Na svu sreću, povređenih nije bilo, saobraćaj je usporen na ovom delu puta.
Usled snežnih padavina i mokrog kolovoza, danas je na putevima širom Srbije zabeleženo više saobraćajnih nezgoda. Nadležni apeluju na vozače da vožnju prilagode uslovima na putu, što se najpre odnosi na smanjenje brzine.
Posebno bi trebalo imati u vidu da se u nedelju očekuju još niže temperature, zbog čega bi moglo da dođe do stvaranja poledice i leda na putevima.

Izvor: https://www.blic.rs/vesti/hronika/a...k-saobracajna-nesreca-kod-vince-video/wk8mm8j
 
Vrh