Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Srećom ovo se desilo u delu Borske gde nema puno pešaka, i gde zbog čestih stajališta nisu velike brzine. Inače dve stanice pre incidenta čulo se neko krckanje iz zadnjeg dela, to je bilo na stanici Miljakovac 1, pa onda kada je kretao sa sledeće stanice opet se čuo isti zvuk, i kada se približio toplani nešto je lupilo i čulo se neko struganje. Opet ponavljam srećom tu je mali razmak izmedju stanica, autobus je prilazio stajalištu sa malom brzinom pa je točak ne tako velikom brzinom izleteo, i očešao 50-cu koja je već bila na stanici. Još jedna srećna okolnost što je otpao sa vozačeve strane, da je bila druga strana točak bi uleteo u stajalište a bilo je ljudi.
Dobro se sve završilo, autobus se malo nageo na levu stranu, potpuno identično kao sa Šomijeve slike.
 
Vo imja oca, još će nam otpadanje točkova sa autobusa postati normalna pojava. Kao što nam je samozapaljivanje leti postalo uobičajno. U fazonu u medijima se pojavi, zapalio se autobus, tad i tad, nije bilo povređenih, i nikom ništa. Tako će izgleda sad i sa točkovima.
 
Kako je krenulo, postaću od onih ljudi koji kada idu gradom strepe od svakog koraka pa gledaju na gore da ne padne deo fasade na njih, onda gledaju oko sebe da ne naleti odbegli točak na njih, a onda ne vide rupu u trotoaru pred sobom pa padnu na lice i razbiju glavu. Nekad kad krenem da razmišljam o tome koliko opasnosti danas vreba običnog čoveka u ovom gradu (a sve zbog pukog neodržavanja, ne mislim na neki kriminal ili nepogode), u nečemu što bi trebalo da bude tvorevina bezbednosti i sređenosti, stvarno počnem da se tripujem. I ne samo za mene nego i za meni drage ljude. Bilo ko je mogao da stoji na trotoaru kad je ovaj točak odleteo a još su veće šanse da neko stoji na ili pored ulaza u lokal u koji je (ako sam dobro razumeo) uleteo.

U stvari i dan danas kada prolazim ispod ovog ćoška Doma štampe, krenem da se zentam i da gledam na gore da ne leti neka ploča vertikalno pravo meni u lobanju i gledam da se što pre sklonim odatle. Pošto su valjda dva ili tri puta padale ploče tu i samo pukom srećom mašile glave masa ispod. Već imam poneke tačke u gradu gde sam razvio naviku da pazim na fasade. Sad još povrh toga i rupčaga na trotoaru moram da otvorim četvoro oči i za leteće točkove bogte.

Ispašće na kraju da je čovek čak najbezbedniji upravo u unutrašnjosti autobusa. 😄 Šalim se. Nije ni tu. 😁
 
Kako je to u Srbistanu, niko neće reagovati dok neko ne izgubi glavu a onda će biti reakcije u smislu kako smo dozvolili da se to desi, znaci su bili jasni i ostalo posipanje pepelom. Podsetiću na pogibju dvoje studenata na okretnici Zvezdara zbog autoturaže Liaza 2011. godine.

@Somi303 koji autoprevoznik je u pitanju i da li smem da koristim fotke da objavim na Tviteru? Potpisaću te, samo reci da li ime ili nick.
 
Poslednja izmena:
Jutros je na MAZ-u 203 prevoznika Knežević Trans na liniji 55 takođe otpao točak. Sreća da se to desilo kod mosta na Adi, pa niko od pešaka nije bio u opasnosti niti je ko povređen. Ovo sa MAZ-ovima i točkovima mi postaje sumljivo. Kako se baš samo na njima ovo dešava i to 3/4 put u poslednjih mesec dana?
 
Боље да немамо приватнике са тим кршевима. И боље да имају старија а поузданија половна возила са запада уместо те млађе гМазове.
 
Fj-BE5EWQAA5WO2.jpg
 

UŽAS U NEMANJINOJ ULICI! Pešaka udario tramvaj!


Tramvaj na liniji broj 9 koji je saobraćao Nemanjinom ulicom ka Savskom trgu naleteo je na pešaka starog oko 40 godina oko 17.30 sati

Čovek je u svesnom stanju, a vrlo brzo je stigla i Hitna pomoć.

Prema rečima putnika koji su u tom trenutku bili na stanici JGP, on je pretrčavao Nemanjinu ulicu i nije obratio pažnju na tramvaj koji je dolazio.

On je tom prilikom zadobio ortopedske povrede, a vozilom Hitne pomoći prevezen je na Banjicu.

Tramvajski saobraćaj je trenutno zaustavljen, prenosi Tanjug.

 
Zadnje vreme vozači tramvaja stalno kreću ranije pre nego što im se upali semafor ili čak kad je vodoravna crtica na njihovim semaforima (to se dešava na delu između Požeške i Mosta na Adi).

Послато са SM-A705FN помоћу Тапатока
 
Mene vise nervira kada se upali crveno za kola, a autobus ima crticu za pravo ali ne znaju ili ne gledaju pa cesto ne iskoriste. Konkretno u 29. novembra pre suzenja kada se ide od centra.
 
I ja sam ih video na telefonima. Naravno ni naši vozači nisu bolji ali ovi tek došli i već tako.
 
Jutros je na MAZ-u 203 prevoznika Knežević Trans na liniji 55 takođe otpao točak. Sreća da se to desilo kod mosta na Adi, pa niko od pešaka nije bio u opasnosti niti je ko povređen. Ovo sa MAZ-ovima i točkovima mi postaje sumljivo. Kako se baš samo na njima ovo dešava i to 3/4 put u poslednjih mesec dana?

Nije to baš i do MAZ-a, ja sam viđao i na Solarisu da popusti i kako majstor zateže ključem tek da dođe do garaže i na Ik-218M da otpada kompletan zavrtanj po putu i da se puši u bari od toplote. Ne zaboravite da su sve ovo slučajevi koji su se desili na autobusima koji su prešli u proseku oko 500.000 km gradske vožnje. Razloga da popusti je pak više, počevši od promenjenih brezona koji su plod "male privrede" (jeftiniji ali kraćeg veka spram ZF-ovih. Inače, svi aktuelni autobusi su sa ZF osovinama), loše montaže felne na isti, rada sa pištoljem (nije poenta ni krvnički ih stegnuti da se posle ne mogu skinuti osim sa brenerom) ili kasnije nedostatak ili loša kontrola zategnutosti po montaži. I navoj prosto popusti navoj i zavrtanj od starosti, zamor (dovoljno je da popusti s vremenom 2 od 10 i kreću s vremenom kao domine). Vozači vizuelno teško mogu da opipaju i uoče da je popustio jedan od njih na pogonskoj osovini (dupli točkovi i ako dobiju lufta ovaj drugi točak ga nabije), a i ako uoče tada je već obično kasno (felna je mahom razlokana), jedino po zvuku može da se čuje pri vožnji kako tupo udara nalik metal o metal. E tu je problem do MAZ-a pošto na njemu obično čak nakon 10.000 km sve u enterijeru zvoni i lupa, plus zatvoren vozač u kabini i tada može da zbuni. Kod zglobnih autobusa je pak dužina problem uz lupanje panela (tu je Solaris u prednosti).
 
Zbog velikog beoja strartova i kočenja, brezoni moraju da se proveravaju i dotežu redovno, možda i dnevno, a sigurno nedeljno. Rotacija u vožnji i promena opterećenja neminovno dovode do popuštanja. Verovatno ima uticaja i kvalitet samih brezona i matica. U svakom slučaju, opasno i ne baš jeftin problem, banalnog uzroka.
 
Na Karaburmi, danas je poginula zena koju je sasvim slucajno udario bas slavljeni BMC. Slucajnost?

Fotografija uzeta sa instagram stranice moj_beo_grad_.
Screenshot (189).png
 
Vrh