Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Jel sigurno BMC učestvovao u ovome? Na slikama na Blicu vidi se Solaris i jedna Akia čini mi se.
 
Da li je to najbitnija činjenica koja marka autobusa usmrtila ženu? Da li će se nešto promeniti ako je bio Solaris, ili Bmc ili Akia ili nešto četvrto. Dobar broj okretnica nam je prebukiran ili neadekvatan broju linija koji opslužuje, Zeleni venac dominira, a ništa nije bolje ni na terminusu Birčaninova u Katćevoj ulici.
 
Mislim da je više pokušano da se iskaže da ne postoji ljudski faktor, već da je model autobusa kriv, kao kad su bili prethodni problemi sa autobusima privatnika.
Jesu krševi, ali dok ne saznamo celu priču, jako je glupo (i opasno) iznositi neosnovane pretpostavke.

Edit: Pročitah sad članak iz Nove i iz Blica - nisu ni naveli liniju, a ni prevoznika. Tu ide i 25, što znači da je možda bio i privatnik.
 
Poslednja izmena:
Znam tu okretnicu, koriste je 16, 25, 23. 25ica staje na ostrvu koje je na sredini i kada putnici silaze ili ulaze seku put ostalim autobusima na linijama 16 i 23 koji koji ulaze u okretnicu, bogami često i veoma brzo. Veoma nebezbedno, posebno kada je mrak i kada pada kiša. Ponekad uđu i automobilima ili ih parkiraju na okretnici što pravi dodatni haos
 
Da li je to najbitnija činjenica koja marka autobusa usmrtila ženu? Da li će se nešto promeniti ako je bio Solaris, ili Bmc ili Akia ili nešto četvrto.​
Ako imamo, recimo od 20 turaža, 18 u kojima je vozilo marke MAZ, a dva su neka druga u pitanju, da li to znači da treba da ćutimo, jer ne možemo sa sigurnošću da znamo koje će marke biti sledeće vozilo sa turažom, ili treba da dignemo glas i da se pobunilo protiv MAZ - a? Samo nemoj da mi kažeš da je nebitno da li ćemo dignuti glas ili ne, jer se ništa neće promeniti.​
 
Ako imamo, recimo od 20 turaža, 18 u kojima je vozilo marke MAZ, a dva su neka druga u pitanju, da li to znači da treba da ćutimo, jer ne možemo sa sigurnošću da znamo koje će marke biti sledeće vozilo sa turažom, ili treba da dignemo glas i da se pobunilo protiv MAZ - a? Samo nemoj da mi kažeš da je nebitno da li ćemo dignuti glas ili ne, jer se ništa neće promeniti.​
O kakvim ti turažama pričaš, ovde je došlo do klasičnog saobraćajnog udesa nažalost sa smrtnim ishodom. Vozač krenuo u rikverc i naleteo na nesrećnu ženu, ovde marka vozila nema nikakvu ulogu.
 
Nije to ni prvi, a nažalost, neće biti ni poslednji put da se to desi na okretnici Karaburma. Vozači, pogotovu na liniji 25, često moraju u rikverc, a vole naši ljudi, samo iz njima znanih razloga, da se zavlače i provlače tik u zadnju stenu autobusa, i eto tragedije. Vozač najčešće nema teorije da vidi te pešake, a ti pešači su često starije osobe. Stičem utisak kao da se jedva čeka da se nešto desi, neka tragedija očigledno, u kojoj će učestvovati BMC, valjda da bi se nešto dokazalo, iako mi se čini da ni pre nemamo baš prave dokaze o uzrocima nesreća, jer činjenica je da mogu biti i slučajnosti, kao da taj BMC vozi samo u Beogradu. Ne kažem, moguće da imaju probleme, koji utiču na bezbednost i vozača i putnika sa ostalim učesnicima u saobraćaju, al bez baš pravih dokaza nisam pobornik iznošenja paušalnih zaključaka, tim pre što je za većinu saobraćajnih nesreća, uzrok čist ljudski faktor. Za koliko saobraćajnih nezgoda je dokazano uzrok neispravnost vozila bilo kog tipa? Ili su to neopreznost, ili brzina, ili jako često telefon, cigare i ko zna šta još, plus alkohol, kao ne tako čest uzročnik saobraćajnih nezgoda, mada češće sa smrtnim ishodima. Čak i kod padova aviona, ako se dobro sećam statistike, oko 80% je ljudski faktor. Zakazivanje tehnike je retko toliko katastrofalno da obori avion, bez da da bar malo prostora posadi da reaguje. Kod nas očigledno mora mnogo više da se radi na edukaciji svih učesnika u saobraćaju, pogotovu pomalo umišljenih pešaka. Pešački prelazi, na primer, daju apsolutnu prednost pešacima, al to ne znači da bi iko smeo samo da izleti na isti, iskoči ili kako god. Mora se gledati, ono što su nas još mame i tate učile držeći nas za ručice, i levo i desno. Koliko puta sam video iskakanje pešaka pred kamion. Ok, pešački je prelaz, al valjda treba da budemo u stanju da procenimo dal i to vozilo može bezbedno da se zaustavi. Telefoni su podjednaka opasnost i kod pešaka, jer koliko je meni poznato, kažnjiva je upotreba mobilnog pri prelasku ulica, a po važećim propisima Zakona o bezbednosti saobraćaja.
 
A šta bi se tačno dokazalo da je bio BMC? Kakve veze ima model autobusa sa ovom saobraćajnom nesrećom?
Pa pazi, i ima veze i nema veze. S jedne strane nije bitno, jer koji god autobus da je udario zenu u istim uslovima, verovatno bi ishod bio isti.
Sa druge strane, da je BMC udario zenu usled nekog kvara, dokazala bi se nepouzdanost BMC-ova u koju vecina nas opravdano sumnja. Jer kvarovi su vec krenuli na BMC busevima, za sada samo laksi (displeji, vrata), ali verujem vec kroz 2-3 godine ce poceti da se desavaju i tezi kvarovi.
Cinjenica je da su nam uvalili autobuse mnogo slabijeg kvaliteta od onih koji se voze u istanbulu ili u vecim evropskim gradovima po prilicno visokoj ceni.
 
Pa pazi, i ima veze i nema veze. S jedne strane nije bitno, jer koji god autobus da je udario zenu u istim uslovima, verovatno bi ishod bio isti.
Sa druge strane, da je BMC udario zenu usled nekog kvara, dokazala bi se nepouzdanost BMC-ova u koju vecina nas opravdano sumnja. Jer kvarovi su vec krenuli na BMC busevima, za sada samo laksi (displeji, vrata), ali verujem vec kroz 2-3 godine ce poceti da se desavaju i tezi kvarovi.
Cinjenica je da su nam uvalili autobuse mnogo slabijeg kvaliteta od onih koji se voze u istanbulu ili u vecim evropskim gradovima po prilicno visokoj ceni.
A da je Solaris izazvao nesreću, šta bi onda bilo? Svaki autobus može imati kvar, poenta je sa tokom dužeg vremenskog perioda uporedimo koliko je nesreća bilo sa kijim tipom vozila (da je kvar vozila u pitanju)
 
A da je Solaris izazvao nesreću, šta bi onda bilo? Svaki autobus može imati kvar, poenta je sa tokom dužeg vremenskog perioda uporedimo koliko je nesreća bilo sa kijim tipom vozila (da je kvar vozila u pitanju)
Pa kazem, s jedne strane nema veze jer je svakako neko poginuo. S druge strane to svakako utice na ugled vozila koje je ucestvovalo u nesreci, koje god da je. Sad sam ja parafrazirao BMC, ali to vazi i za bilo koje drugo vozilo.
 
O kakvim ti turažama pričaš, ovde je došlo do klasičnog saobraćajnog udesa nažalost sa smrtnim ishodom. Vozač krenuo u rikverc i naleteo na nesrećnu ženu, ovde marka vozila nema nikakvu ulogu.​
Kao prvo, gde sam ja eksplicitno naveo da je u ovom slučaju bila turaža? Drugo, da li si ti čuo nekad za izraz "hipotetička situacija" i da li znaš šta to uopšte znači? Ja sam situaciju koju sam naveo, uzeo čisto kao primer, zato što si ti naveo da nije bitno koji je autobus u pitanju, kako bih pokazao da nije uvek nebitno koje vozilo je učestvovalo. Naknadno je utvrđeno da je kretanje vozila u rikverc, prilikom manevrisanja vozača, bilo uzrok nesreće. E sad, interesuje me, čemu rekonstrukcija okretnice kada autobusi sa linije 25 moraju da manevrišu u rikverc? Takođe, da li je moguće da izvrši nova rekonstrukcija okretnice gde bi se samo deo koji pripada liniji 25 usaglasio sa delovima gde se okreću 16 i 23, tako da se sve tri linije kreću u istom smeru ili je za tako nešto potrebno rekonstruisati celu okretnicu?​
 

Senzacionalistički naslov, ali smo saznali da je vozač penzioner. Mogu misliti kako je njemu, došao da rinta u penziji, kako bi zaradio nešto osim mizerne penzije i desi ti se ovakav peh, gde se neki penzioner zavlači iza autobusa...
 
Kao prvo, gde sam ja eksplicitno naveo da je u ovom slučaju bila turaža? Drugo, da li si ti čuo nekad za izraz "hipotetička situacija" i da li znaš šta to uopšte znači? Ja sam situaciju koju sam naveo, uzeo čisto kao primer, zato što si ti naveo da nije bitno koji je autobus u pitanju, kako bih pokazao da nije uvek nebitno koje vozilo je učestvovalo. Naknadno je utvrđeno da je kretanje vozila u rikverc, prilikom manevrisanja vozača, bilo uzrok nesreće. E sad, interesuje me, čemu rekonstrukcija okretnice kada autobusi sa linije 25 moraju da manevrišu u rikverc? Takođe, da li je moguće da izvrši nova rekonstrukcija okretnice gde bi se samo deo koji pripada liniji 25 usaglasio sa delovima gde se okreću 16 i 23, tako da se sve tri linije kreću u istom smeru ili je za tako nešto potrebno rekonstruisati celu okretnicu?​
Mnogo se praviš pametan oko svake situacije, i ne vidim poentu zašto glumiš nadmenost. Niti se povela opšta priča o udesima nego konkretno o udesu na okretnici na Karaburmi. I moj komentar se striktno odnosio na taj udes, gde moraš priznati marka autobusa je nebitna, jer u trenutku pisanja tog komentara već se znao razlog pogibije.
 
Ako tako posmatramo stvari, ni mnogi drugi forumaši nisu ništa drukčiji, vole da se prave mnogo pametni, pa kad treba da se nešto konkretno odgovori, onda njije to moj resor, pitaj onog ko je nadležan, to je tako jasno da ne treba ni objašnjavati, ja ne znam šta bi ti da ti odgovorim...

P.S.
Da li je to najbitnija činjenica koja marka autobusa usmrtila ženu? Da li će se nešto promeniti ako je bio Solaris, ili Bmc ili Akia ili nešto četvrto. Dobar broj okretnica nam je prebukiran ili neadekvatan broju linija koji opslužuje, Zeleni venac dominira, a ništa nije bolje ni na terminusu Birčaninova u Katćevoj ulici.


P.P.S.
Da li je to najbitnija činjenica koja marka autobusa usmrtila ženu?
Pa ne znam, meni jeste vrlo bitno.
 
@Zezeljko
To što kažeš i jeste najveća tragedija. Ne mogu da shvatim da čovek provede 40+ godina za volanom, dočeka penziju, i onda nastavi da vozi i doživi da ipak zgazi nekog na kraju. Nisu penzije vozača autobusa baš tako mizerne valjda da mora da radi dok bukvalno, da ne kažem šta. Pa mislim, ako nisi zaradio ceo život, pa vala nećeš ni u 70 godina. Mogu da budem i pogrešno shvaćen, al prosto ja to ne razumem. Idi bre pa radi negde kao neki čuvar, šta ga znam. Beži od volana u 70 i kusur godina, ako si već pregurao ceo radni vek bez saobraćajke sa smrtnim ishodom. I onaj što zakuca Temsu na Slaviji beše penzioner, ako se dobro sećam. Ko zna koliko je njih moralo mesecima da odrađuje štetu kod privatnika.
 
^^^Znači već počelo dranje žrtvenog jarca. Zaposle ih znajući da "od matore kokoške ni čorba ne valja" a onda ih još i bez trunke sttida i srama krive. Navodno viša sila iako je vlast oterala vozače "trbuhom za kruhom". Dok odgovorni za stvaranje uslova pod kojim može doći do nezgode koja bi bila drugačije izbegnuta ne budu snosili posledice, neće se situacija poboljšati.

Inače, ako je išao unazad, zar nije imao kameru? Naravno da nije. Utoliko gore što se moglo dogoditi bilo kom modelu, počev od Solarisa koji su pojedinačno najbrojniji.

Što se BMC tiče citiram članak sa autobusi.net:
Instalacije za video nadzor su takođe pripremljene, na zadnjoj steni vozila u gornjem delu je obezbeđen i prostor za kameru koja bi snimala prostor iza autobusa što bi dodatno pomoglo pri vožnji unazad, a ugradnjom ekrana na instrument tabli za prikaz trenutne slike omogućilo bi se i emitovanje stanja na trećim i četvrtim vratima kao posebna pogodnost vozaču u toku vožnje. Upravo to se i nudi od strane BMC-a na listi dodatne opreme.

Opcionalni nosači za kameru mogu se videti na slikama zadnjeg dela solo i zglobnog modela. U Beogradu ih ima samo Lastina varijanta. GSP-ovi primerci ih ne poseduju ni u solo, ni u zglobnoj verziji. Obratite pažnju na ono "prostor za kameru koja bi snimala (da je ugrađena)". Dakle nijedan od modela sa tom opcijom nema ugrađenu kameru koja bi snimala prostor iza vozilau cilju izbegavanja tragičnog ishoda nezgode. Samo nosač. Takoreći "rear cam ready" vozila.

Pretty straight forward. U SAD bi vozač tužio i poslodavca (GSP) i investitora (Grad), a poseban bi dugotrajan spor bio vođen sa sindikatom zaposlenih što bi izazvalo javni skandal.
 
SAD je više godina ispred nas, oni godinama imaju obaveznu zadnju kameru na svim vozilima baš zbog istih slučajeva kao i kod nas (ovaj sa busom, onaj sa ambulantnim kolima...).
 
Ignorisanje toga koja je marka vozila ucestvovala u udesu/incidentu je skoro pa kao ignorisanje ko je bio proizvodjac aviona koji se srusio. Ne kazem da je bas isto, ali vrlo je slicno.

Kao sto se kod svakog vestacenja pada aviona uzima u obzir i marka aviona - nebitno da li je ustanovljeno da je ljudski fakfor 100% krivac - isto tako i kod svakog incidenta treba uzeti u obzir i upamtiti koja je marka autobusa. CAK i da se utvrdi i uspostavi da je 100% ljudska greska, ja cu u svom umu da nastavim da vodim neku labavu (grubu, odokativnu) evidenciju koje marke vozila su imale kakve udese i nezgode, i kakve vrste.
 
@Zezeljko
To što kažeš i jeste najveća tragedija. Ne mogu da shvatim da čovek provede 40+ godina za volanom, dočeka penziju, i onda nastavi da vozi i doživi da ipak zgazi nekog na kraju. Nisu penzije vozača autobusa baš tako mizerne valjda da mora da radi dok bukvalno, da ne kažem šta. Pa mislim, ako nisi zaradio ceo život, pa vala nećeš ni u 70 godina. Mogu da budem i pogrešno shvaćen, al prosto ja to ne razumem. Idi bre pa radi negde kao neki čuvar, šta ga znam. Beži od volana u 70 i kusur godina, ako si već pregurao ceo radni vek bez saobraćajke sa smrtnim ishodom. I onaj što zakuca Temsu na Slaviji beše penzioner, ako se dobro sećam. Ko zna koliko je njih moralo mesecima da odrađuje štetu kod privatnika.​
Kod nas je problem što ne plaćaš dažbine državi na vozače u penziji, ako i plaćaš, daleko je manje nego kada se zaposli neko ko još nije stekao uslov za penziju. Pored toga, ti mladi (veći deo njih) ne pristaju da rade za lovu za koju rade penzioneri, tako da smo u nekoj vrsti začaranog kruga, jer ono što je za Istočnoazijce plata vozača u Srbiji, to je za Srbe plata u Nemačkoj, Holandiji, Francuskoj...​
 
Sve to stoji. No, meni je i dalje inerasntan mentalni sklop ljudi, koji nastavljaju da voze čak i kad se približe devetoj deceniji. Ne znam kako ih plaćaju, al je i GSP počeo angažovati penzionere, al one ispod 65 godina, koji se naravno primaju regularno u radni odnos kao i svi ostali. Ajde to do 65 i da hoće da rade još, pa i do 67 nekako. Al volan nije baš naivan ni za mlađe, a kamoli za one preko 70. Ja zaista razmišljam u smislu da svako ko dočeka penziju bez gaženja, ili neke teže saobraćajke, ne treba da se igra u poznim godinama. Ima i drugih poslova, ako pare trebaju baš toliko.
 
Ignorisanje toga koja je marka vozila ucestvovala u udesu/incidentu je skoro pa kao ignorisanje ko je bio proizvodjac aviona koji se srusio. Ne kazem da je bas isto, ali vrlo je slicno.

Kao sto se kod svakog vestacenja pada aviona uzima u obzir i marka aviona - nebitno da li je ustanovljeno da je ljudski fakfor 100% krivac - isto tako i kod svakog incidenta treba uzeti u obzir i upamtiti koja je marka autobusa. CAK i da se utvrdi i uspostavi da je 100% ljudska greska, ja cu u svom umu da nastavim da vodim neku labavu (grubu, odokativnu) evidenciju koje marke vozila su imale kakve udese i nezgode, i kakve vrste.
Pa ako koza laže, ne laže rog. Ipak je to statistika. Ljudska greška može biti izazvana i lošim dizajnom što je ozbiljan problem upravo u avijaciji jer nekad greška postane vidljiva nakon decenija upotrebe određenog modela (uzrok pada Air France 447 bile su zaleđene pito cevi koje su davanjem pogrešnih informacija izazvale deaktivaciju autopilota usred leta što je inače zbunilo pilote koji su digli nos do gubitka uzgona kad su pali kao kamen potpuno nesvesni šta su učinili i zašto). Sa druge strane ni drumski saobraćaj nije opravdano ignorisati ako uzmemo u obzir broj zanemarenih incidenata koji se samo nižu. To što je sada tako prošao ne znači da nas pored svih tih zaletanja i ko zna čega još neće pobiti za 10 godina.

Ako uzmemo u obzir da se u aviosaobraćaju diže globalna uzbuna i pri nultoj stopi smrtnosti, zaista je sramotna praksa ignorisanja drumskog saobraćaja znajući da je isti izložen većem mortalitetu po pređenom kilometru.

Takjođe, na ozbiljan pristup bezbednosti avijacije značajno utiče i reputacija, o čemu kako niskobudžetni proizvođači tako i monopolistički prevoznici ni ne razmišljaju imajući u vidu zagarantovano tržište (mogu da se bahate, prvi konkurentnom cenom, nedostatkom i/ili nepoštovanjem propisa, drugi svakako političkom protekcijom). Osim reputacije ne treba zaboraviti ni milionske legalne troškove koji mogu obuhvatati na stotine sudskih sporova usmerenih na prevoznika i/ili proizvođača. Kada dođe do avionske nezgode, bez obzira na ishod u istrazi pomažu proizvođači posebno u slučaju sumnje da je uzrok tehničke prirode. U avijaciji retko kad dolazi do serije sličnih incidentata, a kada dođe kao što je to bilo slučaj sa 737 max nastaje međunarodni problem (koji uključuje i sudske sporove vezane kako za rušenja, tako i za troškove prizemljenja, odnosno odlaganja isporuke novih letelica, da ne pominjem gubitke izazvane skokom cene prevoza). Dakle sušta suprotnost dopuštenim serijskim zaletanjima na slučajne prolaznike.

Ja mislim da bi nas zaštitio zakon o debarmentu u smislu povlačenja faličnih modela paralelno sa zabranom učestvovanja istog proizvođača na narednim tenderima. Mercedes svojevremeno nije gazio ljude pa je učestalim požarima ugrozio reputaciju (očito ugrožavanjem bezbednosti) iako je recimo u slučaju javnih kritika nakon pogibije biciklista u Britaniji mogao dobiti na sudu. Te nezgode nisu bile izazvane njihovim modelom ili tipom vozila (zglob), već previdom lokalnih samouprava koje su ne samo dozvolile već i podstakle vožnju bicikala duž ivičnjaka na trasi fleksibilnih gabaritnih vozila sa velikim mrtvim uglovima masovnim obeležavanjem biciklističkih staza, što je opet uticalo na reputaciju proizvođača koji je vremenom izgubio deo tržišta (samo solo ponegde jer su većina dabldekeri). U našem slučaju je sve češće uzročnik proizvođač (fabrička greška) ili prevoznik (loše održavanje), što se rutinski ignoriše, muđtim kada se utvrdi da je u pitanju ljudski faktor, posebno pojedinac rulja krene da besni. Mislim sa jedne strane je on sad kao grbav matorac pogazio matorku, a grad nastavlja da se bahati nabavkom raznoraznih "torpeda" i upitnim održavanjem. Takvo siledžijstvo (većine nad manjinom) nije fer, pa mislim da bi organizacije za zaštitu prava zaposlenih trebalo da reaguju.
 
Vrh