Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ne znam bas.Kakvo li je zemljiste,treba se i proci iznad autoputa to jest napraviti nadvoznjak za voz.Pa koliko znam pruga na trasi obilaznice je ocajna.Jedino ako bi bio fazon kao sa bg vozom da ide do tamo i nazad do recimo stanice nbg ili prokopa
 
JohnnyLee":376t8868 je napisao(la):
koliko ima jos RVR-ova u vlasnistvu ZS?
Sve ukupno 38, od toga 15 trenutno u saobracaju, dve u fazi remonta, 8 ceka upucivanje u remont a ostatak trune ispred depoa Zemun.
 
Grad ima 9 za bgv a zeljeznice 6 za beoboz kazes 2 u remontu 8 za remont a kad ce ostalih 13 na remont je li toliki problem slati garniture na remont redovno uostalom koliko jos puta se garniture mogu poslati na remon t nevjerujem da moze do beskonacnosti.Ove sto koristi bgv su 1980godiste zdelane vo SSSR kako pise na proizvodjackoj plocici.Kad dolazi do zamora materijala .Stvarno su ovi na zeljeznici nesposobni koliko garnitura ima kilometara da protrci dok nebude morala na sledeci remont. :kafa:
 
Postoje dve vrste remonta
- srednja opravka - vrsi se na 600 000km i tada se menjaju samo ne ispravni delovi
- glavna opravka - na 1 200 000 km , a tada je propisano da se svi delovi na garnituri menjaju

Ostale garniture nisu samo za Beovoz već se koriste i za međugradski saobraćaj ( Novi Sad, Šid, barska pruga)

Najstarije garniture su iz 1980. godine, a najmlađa je iz 1998. Bolje reći tada su došle kod nas. Sadašnje garniture su kombinacija motornih kola i vagona iz proizvedenih različitih godina.
Vozovi su proizvedeni u Litvaniji, Riga

Vozovi nikada nisu redovno remontovani pa su neki vozili samo po nekoliko godina. Do prosle godine zbog privatizacije dva remontna preduzeća koja su ih remntovala (Šinvoz - Zrenjanin i Zelvoz - Smederevo) bilo je velikih problema u remontu tj. remont je stao pa je bilo svega nekoliko garnitura u saobraćaju. Zašto se ne remontuju redovnije i u većem broju je pitanje za drzavu.

Zanimljivo je da nam zbog sankcija početkom devedesetih nisu isporučene naručene garniture (10 kom). One su sada u Bugarskoj.
 
Zanimljivo je da nam zbog sankcija početkom devedesetih nisu isporučene naručene garniture (10 kom). One su sada u Bugarskoj.

Cekajte,mi smo ih platili,dakle duzni su nam taj novac ili garniture ili nam je vracen dug?
 
bulgarian RVR
captureud.jpg

...nek nam vrate, bas nam terbaju ovi crveni za Bg:voz :rolleyes:
 
Odtih 10 isporucene su samo 3, a ostatak je kao sto i kazes isporucen Bugarima.Sto se tih 13 garnitura tice , za njihov remont su potrebna mnogo veca sredstva posto ja sa njih skinuto sve sto se moglo skinuti.Tokom 90-ih sa njih su skidani delovi i prebacivani na druge garniture. Njih je moguce remontovati , ali zeleznica nije u mogucnosti da plati remonte ovih 8 potpuno ispravnih garnitura. Jedina mogucnost je mozda njihov remont isfinansira grad beograd ili mozda neka od zainteresovanih opstina.
 
Grad bi plaćanjem remonta opet za mnogo manji novac dobio garniture za ojačavanje svih linija i takta,do kupovine novih tj,isporuke od 1 do 2godine.kao što videsmo vozovi su sasvim ok ,pristojni a veći problem predstavljaju stanice i visina platformi,koje trebaju da se ujednače,uostalom vozovi baš i ne moraju da budu niskopodni kao tramvaji..
Imperial-wharf-station-and-Overground-train.jpg

- The new Imperial Wharf station and the new overground trains.
rail-news.com
DSC01439.JPG
 
u Engleskoj je vrlo visoka platforma (915 mm) dok je u EU standard 550 (Francuska, Austrija, Švica, Češka) i 760 mm (izuzev gradskih železnica, Holandije - 840 mm, Švedske i Norveške - 380 i 580 mm). u Rusiji i i ex-SSSR zemljama je 200 mm (mislim da je tako i kod nas). imate ovde detaljnije sa puno linkova
 
Nema standarda... One na starim stanicama su jos i 200, a onda dodjes u Zemun, kao medju rovovima, pa NBG, nesto izmedju... onda BGD centar, malo vise, al i dalje moze lako da se preskace... Karadjordjev, opet drugacije, Vuk ponovo visoka platforma...

A ono u Zemunu vise je opasnije nego sigurnije, kad ljudi krenu da se veru po peronima, ne bi li dosli do onog daljeg. Sve im je lakse od koriscenja stepenica
 
Кирилл":40ywfxwe je napisao(la):
Узгред, Раковица, Миријево и Бежанијска коса нису део никакве "централне градске зоне" (чак ни неформално, ама баш ни по чему не испољавају те карактеристике).
Po meni je definicija centralne urbane zone, naspram siroj zoni uticaja grada, neprekidno urbanizovano podrucje (ulice, zgrade/kuce) sve do prve nijve. Rakovica i Mirijevo su deo te zone, Batajnica i Zeleznik nisu.

@JohnnyLee
Nema dovoljno garnitura za tvoj plan sa tim taktom. Potenciranje veze sa Resnikom ima smisla i pruga do Rakovice je dvokolosecna, glavna mana je sto je opterecena putnickim i teretnim saobracajem. Inace pokusaj da stavis manje veznih cvorova, Resnik ili Rakovica, NBGD ili Zemun, time omogucavas lakse veze na primer Stara Pazova-Rakovica sa jednim presedanjem umesto dva.
Sto se razlike u taktu tice, imalo bi smisla kada bismo imali puno garnitura na raspolaganju, pa da se sve koriste u spicu a posle neke da miruju. Ovako posto je spic na svim linijama u isto vreme, broj garnitura na raspolaganju odredjuje maksimalni takt. To jest, dvotaktni rezim na celim linijama ne omogucava optimalnije koriscenje garnitura na celokupnoj mrezi.

No da se vratimo na cinjenice kojima raspolazemo.

Garniture:
Na osnovu dostupnih informacija, mozemo da racunamo na 9 emv garnitura za saobracaj na BG:vozu (pod nadleznosti grada) , od kojih jedna mora da stoji kao reserva na Prokopu, i 3 EMV garniture za Beovoz (Zeleznice Srbije.

Infrastruktura:

Informacije pruza clan @rile na forumu railserbia.net
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=3316
24_propusna-moc-pruge.jpg

24_2-a.jpg


Najduzi teoretski interval na deonici Nova Pazova-NBGD je Batajniica-Zemun Polje 7 min po redu voznje ZS

Po @dusan na strani 96 to je Zemun – Zemun Polje 10 min

Izgleda da su minimalni intervali izmedju vozova (plava tebela) na toj deonici 10 min, mada je informacija iz 2004., sto bi znacilo da je saobracaj beovoza sa taktom 15 min tesko kompatibilan sa ostatkom putnickog zeleznickog saobracaja (21 par vozova dnevno po redu voznje za 2010. Godinu) cak i u optimalnim uslovima.

Uz te cinjenice pogledajmo istoriju Beovoza.

Dosadasnji sistem imao je dve mane, lose stanje zeleznicke infrastrukture koje prouzrokuje kasnjenje vozova (ili direktno ili posredno zbog kasnjenja drugog voza na istoj deonici), predugacke linije koje ta kasnjenja umnozavaju. Posledica je bila velika nepouzdanost sistema a koristili su ga uglavnom putnici koji nemaju bolji izbor (Nova Pazova, Pancevo).
Nijedna od tih mana danas nije otklonjena. Pruge su i dalje nepouzdane a predlozene linije preduge (Indjija- Pancevo, Pancevo-Mladenovac, Pancevo-Valjevo).

Prva linija BG:voza jedina postuje red voznje i pouzdano saobraca bas zato sto su prethodne greske izbegnute: linija je kratka i koristi iskljucivo prugu kojom ne saobraca ni jedan drugi voz (sa izuzetkom par stotina metara na ulazu u stanicu NBGD, jedina deonica koja usporava takt).

Ta je linija dobar primer kako izbeci prethodne greske.

Jos jednom cu ponoviti da nije pametno produzavati linije BG :voza van trougla NBGD-P.Most-Rakovica. Cak i kada bi deonica NBGD-Batajnica mogla da podrzi takt 15 min, sta bi se desilo ako na priomer medjunarodni voz iz Budimpeste zakasni (a vozovi kod nas nisu poznati po tracnosti) pa treba da izadje iz stanice Batajnica istovremeno kada i gradski voz ?

Ako gradski voz ima prednost, medjunarodni ce nakupiti jos najmanje 15 min kasnjenja (cekanje da se sektor otvori 10min + zadrzavanje gradskog voza na usputim stanicama 5 min). Tesko da tako nesto moze da se dozvoli na medjunarodnom koridoru (iako sada vazi na NBGD) a takvih konflikata ce biti cesto.

Ako medjunarodni voz ima prednost, sto je i logicno, onda gradski voz kasni i ispada iz takta sto znaci da cela linija ispada iz takta u gradu i van njega a pouzdanost BG :voza nestaje sto dovodi do fijaska celog sistema i povratak u tragicnu dosadasnju situaciju Beovoza.
Molim vas da uvazite realno stanje zeleznickog saobracaja na nasim prugama u projektovanju novih linija.

Po meni produzetak BG :voza do Batajnice u sadasnjim uslovima znaci ponavljanje grasaka iz proslosti i propast sistema.
 
Ali jedno je prica a drugo delanje
Evo konkretne situacije gde nase steceno znanje i iskustvo sa ove diskusije moze da posluzi
Građani Nove Pazove: Sutra blokiramo prugu!

G.Svilar | 10. 11. 2010. - 16:15h | Komentara: 0
Stotinak građana koji žive u Novoj Pazovi blokiraće sutra ujutro u 5 sati magistralnu železničku prugu kod stanice “Nova Pazova”. Slobodan Popović, predstavnik građana, kaže da ljudi koji svakodnevno putuju “Beovozom” u Beograd nikako ne mogu da se pomire sa činjenicom da će im ta mogućnost od 13. decembra biti ukinuta.

- Većina nas radi u Beogradu, školovalo se u tom gradu i verovatno će umreti u Beogradu. Nas 1.000 svakodnevno putuje u Beograd “Beovozom” koji sada neko hoće da nam ukine. Blokiraćemo prugu od 5.15 pa dokle izdržimo - kaže Slobodan Popović, predstavnik građana Nove Pazove.

U “Železnicama Srbije”, međutim, kažu da nije istina da će putnici iz Nove Pazove ostati bez prevoza, već da će polasci biti redukovani.

- Od 13. decembra voziće jedna garnitura na relaciji Inđija - Pančevo Vojlovica i ta garnitura će prevoziti i građane iz Nove Pazove. Nije niko ukinuo garnituru zato što je tako hteo, nego zato što Železnica nema više vozova - kaže Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz putnika JP „Železnice Srbije“.

Eventualna blokada magistralne železničke pruge izazvala bi zastoj ne samo u lokalnom nego i u međunarodnom železničkom saobraćaju. Podsetimo, na relaciji Beograd - Budimpešta - Beč, ovom prugom saobraća međunarodni voz sa oznakom “Intersiti”.
Izvor: Blic
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/216610/Gradjani-Nove-Pazove-Sutra-blokiramo-prugu

Da li smo u stanju da Gradjanima Nove Pazove predocimo realan plan kojim bi oni dobili dobar prevoz do Beograda, u najmanju ruku isti kao sto su do sada imali, a ne liniju Indjija-Pancevo Vojlovica to jest voz na svakih 3h45?
Ne zaboravimo da kroz to naselje takodje dnevno prolazi 10 lokalnih vozova, zto snaci da bi takt Beovoza 1 h vec bio zadovoljavajuci.

Oni ce sa takvim alatom u rukama moci da pritiskaju Zeleznicu i da nude alternativu a ne samo da se zale na lose odluke.

Istu situaciju imamo u Pancevu gde se gradjani bune zbog smanjenja broja vozova ka Beogradu. Tu su restrikcije malo zesce, jednokolosecna pruga, teretni saobracaj, neelektrificirani krak ka stanici Dunav, ogranicen vremenski prostor zamanevar na stanici Pancevacki Most.
Novi red voznje se donosi za mesec dana, vreme je.
 
zidar":2hvp5je5 je napisao(la):
@JohnnyLee
Nema dovoljno garnitura za tvoj plan sa tim taktom. Potenciranje veze sa Resnikom ima smisla i pruga do Rakovice je dvokolosecna, glavna mana je sto je opterecena putnickim i teretnim saobracajem. Inace pokusaj da stavis manje veznih cvorova, Resnik ili Rakovica, NBGD ili Zemun, time omogucavas lakse veze na primer Stara Pazova-Rakovica sa jednim presedanjem umesto dva.
Sto se razlike u taktu tice, imalo bi smisla kada bismo imali puno garnitura na raspolaganju, pa da se sve koriste u spicu a posle neke da miruju. Ovako posto je spic na svim linijama u isto vreme, broj garnitura na raspolaganju odredjuje maksimalni takt. To jest, dvotaktni rezim na celim linijama ne omogucava optimalnije koriscenje garnitura na celokupnoj mrezi.
zato sam i ja pitao koliko ima još RVR-ova. mogao bi grad da iscima ŽS da im predaju sve RVR-ove kada ŽS nabavi nove EMV-e, pa da grad finansira remont ostalih kao što je uradio i sa ovih 9
 
zidar":3i2qdb2n je napisao(la):
Ali jedno je prica a drugo delanje
Evo konkretne situacije gde nase steceno znanje i iskustvo sa ove diskusije moze da posluzi
Građani Nove Pazove: Sutra blokiramo prugu!

G.Svilar | 10. 11. 2010. - 16:15h | Komentara: 0
Stotinak građana koji žive u Novoj Pazovi blokiraće sutra ujutro u 5 sati magistralnu železničku prugu kod stanice “Nova Pazova”. Slobodan Popović, predstavnik građana, kaže da ljudi koji svakodnevno putuju “Beovozom” u Beograd nikako ne mogu da se pomire sa činjenicom da će im ta mogućnost od 13. decembra biti ukinuta.

- Većina nas radi u Beogradu, školovalo se u tom gradu i verovatno će umreti u Beogradu. Nas 1.000 svakodnevno putuje u Beograd “Beovozom” koji sada neko hoće da nam ukine. Blokiraćemo prugu od 5.15 pa dokle izdržimo - kaže Slobodan Popović, predstavnik građana Nove Pazove.

U “Železnicama Srbije”, međutim, kažu da nije istina da će putnici iz Nove Pazove ostati bez prevoza, već da će polasci biti redukovani.

- Od 13. decembra voziće jedna garnitura na relaciji Inđija - Pančevo Vojlovica i ta garnitura će prevoziti i građane iz Nove Pazove. Nije niko ukinuo garnituru zato što je tako hteo, nego zato što Železnica nema više vozova - kaže Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz putnika JP „Železnice Srbije“.

Eventualna blokada magistralne železničke pruge izazvala bi zastoj ne samo u lokalnom nego i u međunarodnom železničkom saobraćaju. Podsetimo, na relaciji Beograd - Budimpešta - Beč, ovom prugom saobraća međunarodni voz sa oznakom “Intersiti”.
Izvor: Blic
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/216610/Gradjani-Nove-Pazove-Sutra-blokiramo-prugu

Da li smo u stanju da Gradjanima Nove Pazove predocimo realan plan kojim bi oni dobili dobar prevoz do Beograda, u najmanju ruku isti kao sto su do sada imali, a ne liniju Indjija-Pancevo Vojlovica to jest voz na svakih 3h45?
Ne zaboravimo da kroz to naselje takodje dnevno prolazi 10 lokalnih vozova, zto snaci da bi takt Beovoza 1 h vec bio zadovoljavajuci.

Oni ce sa takvim alatom u rukama moci da pritiskaju Zeleznicu i da nude alternativu a ne samo da se zale na lose odluke.

Istu situaciju imamo u Pancevu gde se gradjani bune zbog smanjenja broja vozova ka Beogradu. Tu su restrikcije malo zesce, jednokolosecna pruga, teretni saobracaj, neelektrificirani krak ka stanici Dunav, ogranicen vremenski prostor zamanevar na stanici Pancevacki Most.
Novi red voznje se donosi za mesec dana, vreme je.
Slazem se u potpunosti!Treba im predociti ove stvari da bi imali cime da pritiskaju ZS!Samo ne znam kako da ih kontaktirate?Jedino kada prave neku blokadu ili protest da se pojavite kod njih?
 
@zidar
Slazem se sa tobom kad kazes da ce beogradski zeleznicki cvor tesko podneti takt od 15 minuta ako se produze linije jer ce doci do konflikta sa ostalim vozovima.
Medjutim svesni smo da kratka linija ne privlaci dovoljno putnika te i ako se vrse presedanja na nekim stanicama (tipa novi beograd ili Rakovica pa nastavak (tj presedanje) na drugi voz koji ide dalje sa manjim taktom (30 min si predlozio, sto je po mom ok), opet dolazi do zagusenja pruge jer se problem samo pomera na drugu deonicu.
Realno PRAVO resenje je prelazak na cetvorokolosecnu vezu izmedju Novog beograda i Batajnice kao sto je i predvidjeno u GUP-u da BG voz dobije svoju nezavisnu trasu.

Uostalom to se praktikuje svuda u svetu, evo uzmi primer Gare du Nord i RER B i D, izlaz iz te stanice je sa vise koloseka (4 ili 6 valjda) tako da je propusna moc ogromna i ne dolazi do konflikta sa TGV, Eurostar, Thalis i Corail vozovima.
 
vrlenija":260aj55r je napisao(la):
412- 104
Izuzetno mi je drago da ste se uključili ovde u raspravu i što sam imao priliku da vas pozdravim naročito imajući u vidu vašu dobrodošlicu meni na jednom drugom mestu (2.6.2010. tema Gorbačov). Čestitam vam ovom prilikom skoro uključivanje imenjaka u saobraćaj.
Хвала на добродошлици, а имењаку желим што више пређених километара без дефекта!


Кирилл":260aj55r je napisao(la):
Ако кажеш да је на батајничкој прузи могућ јачи такт (а видим да имаш одличан увид у ситуацију и делује ми да сјајно познајеш материју), зашто онда само 30 минута? Због броја гарнитура? Можда би могао такт према Батајници да буде 30 мин. ван шпица, а 15 мин. у шпицу, а према Новом Београду 15 минута током целог дана? Поента коју хоћа да истакнем је да би 15-минутни (или, евентуално, 20-минутни) такт за, рецимо, Батајницу, могли да представљају сјајну замену за садашњи неефикасан аутобуски превоз. Пола сата је такође ОК, али мислим да би јачи такт, барем у шпицу, представљао огромно, суштинско, скоро "експоненцијално" унапређење, знатно повећавајући атрактивност и попуњеност возова на овој релацији.
Када сам рекао такт од 30 минута на делу Нови Београд - Батајница првенствено сам мислио на уштеду једне гарнитуре (јер сада имамо 8 гарнитура на располагаљу + 1 у резерви), чисто да би нам нешто остало и за линију ка Раковици (па како год да се "договоримо" за ту релацију)! Такође на тој релацији имамо и друге путничке возове који би смањили недостатак петнаестоминутног такта (мада у осталим локалним возовима ЖС не важе карте које важе и у БГ:Возу), а и шанса да ћемо имати колизију са другим возовима у получасовном такту је мања. Некада раније Беовоз је имао такт од 45 минута и био је слабо попуњен!

zidar":260aj55r je napisao(la):
Najduzi teoretski interval na deonici Nova Pazova-NBGD je Batajniica-Zemun Polje 7 min po redu voznje ZS

Po @dusan na strani 96 to je Zemun – Zemun Polje 10 min

Izgleda da su minimalni intervali izmedju vozova (plava tebela) na toj deonici 10 min, mada je informacija iz 2004., sto bi znacilo da je saobracaj beovoza sa taktom 15 min tesko kompatibilan sa ostatkom putnickog zeleznickog saobracaja (21 par vozova dnevno po redu voznje za 2010. Godinu) cak i u optimalnim uslovima.
Има ту још једна цака, на релацији Нови Београд – Батајница возови не саобраћају у станичном размаку (као што се рачуна у горе поменутој формули за пропусну моћ пруге), већ имамо просторне одсеке (мислим да је дужина просторних одсека 2 km???), тако да претходни воз не мора да стигне до следеће станице, већ је битно да је просторни одсек чист и следећи воз може да прође. Уколико су веће брзине воз брже пролази просторне одсеке, па је интервал слеђења већи! Ако узмемо да је због лагане вожње у неком одсеку брзина 30 km/h, воз ће ту деоницу прећи за 4 минута и кад додамо мало резерве да отправник „делује“ интервал слеђења може бити и 5-6 минута!



zidar":260aj55r je napisao(la):
Cak i kada bi deonica NBGD-Batajnica mogla da podrzi takt 15 min, sta bi se desilo ako na priomer medjunarodni voz iz Budimpeste zakasni (a vozovi kod nas nisu poznati po tracnosti) pa treba da izadje iz stanice Batajnica istovremeno kada i gradski voz ?

Ako gradski voz ima prednost, medjunarodni ce nakupiti jos najmanje 15 min kasnjenja (cekanje da se sektor otvori 10min + zadrzavanje gradskog voza na usputim stanicama 5 min). Tesko da tako nesto moze da se dozvoli na medjunarodnom koridoru (iako sada vazi na NBGD) a takvih konflikata ce biti cesto.

Ako medjunarodni voz ima prednost, sto je i logicno, onda gradski voz kasni i ispada iz takta sto znaci da cela linija ispada iz takta u gradu i van njega a pouzdanost BG :voza nestaje sto dovodi do fijaska celog sistema i povratak u tragicnu dosadasnju situaciju Beovoza.
Molim vas da uvazite realno stanje zeleznickog saobracaja na nasim prugama u projektovanju novih linija.
И то се да решити! У важећем возном реду за БГ:Воз возна времена су за око 25% већа од времена за која би воз могао стићи од Новог Београда до Панчевца. Па су задржавања у станицама често и по 1минут, а и често се вози мањим брзинама да би се та „досадна“ стајања смањила. Редом вожње предвидети 3 минута резреве између Батајнице и Новог Београда, па ако БГ:Воз закасни у поласку због пропуштања међународног да може надокнадити, а у случају да ће закаснити више од нпр тих 3 минута међунарди воз који касни аутоматски губи предност и чека да се очисти пруга! У супротном смеру, ка Батајници возови из Београда углавном крећу на време, па нема преклапања траса!
 
412-104":31el8ems je napisao(la):
Такође на тој релацији имамо и друге путничке возове који би смањили недостатак петнаестоминутног такта (мада у осталим локалним возовима ЖС не важе карте које важе и у БГ:Возу
Mislim da je ovo odlična, i uz malo volje izvodiva stvar - samo treba obezbediti da putnici mogu da kupe zajedničku pretplatnu kartu za GSP i ŽS na široj teritoriji Beograda - koja bi doduše bila npr. 30% skuplja. To se verovatno ne bi isplatilo onima koji žive u gradu, ali Batajnica, Zemun Polje itsl, sigurno bi se isplatilo.
 
Pa da se "oslanjaju" putnici na vozove za koje je uvek pitanje koliko ce da kasne... I da stoje u hodniku pored nekih torbi. Protiv!
 
Vrh