zidar":carrr2kq je napisao(la):
@Кирилл
Tacno si primetio da sam pregazio svoj postulat broj 1 produzavanjem linije A do Zemuna. Povlacim rec, linija A treba da ide samo do NBGD ako hocemo da minimiziramo konflikte sa ostatkom zeleznickog saobracaja, ili da ide skroz do Nove Pazove.
Kazem Nova Pazova a ne Batajnica jer su za mene u istoj kategoriji: dva velika naselja vezana za Beograd (posao, skola….) koja nemaju medjunarodnu zeleznicku stanicu (za razliku od Stare Pazove i Indjije), stanice su na istom polozaju na obodu naselja i voznja izmedju njih je 6 min.
Jedina razlika je to sto kroz Novu Pazovu prolazi teretni saobracaj.
Na tom potezu imamo alternativu zavisno od toga da li smatramo da je infrastruktura zrela za suzivot medjunarodno/regionalnog i lokalnog saobracaja:
- sve raspolozive garniture idu na BG:voz koji se produzava do Nove Pazove sa taktom 15min (pitanje je da li danas pruga moze da podrzi toliko jak takt).
Ili
- BG :voz ide do NBGD (linija A) a NBGD- Nova Pazova (linija D) voze dve garniture Beovoza sa taktom 30/35 min (slazem se da je takt od 1h pomalo slab narocito ako hocemo da voz zameni autobuse)
Разлика између Нове Пазове и Батајнице ипак није тако "сићушна" као што ти се чини, и не своди се само на техничку чињеницу да кроз Нову Пазову пролази и теретни саобраћај, која је, опет, сама за себе, далеко од занемарљивости. Интензитет теретног саобраћаја на тој прузи је веома велик, тако да такт који може да се постигне до Батајнице, апсолутно није могуће постићи и до Нове Пазове.
Надаље, Батајница је ипак Београду географски ближа (у смислу вожње возом, то је 6-7 минута по смеру мање, што за обрт гарнитура никако није занемарљиво), административно је његов део (и то не ширег, него
ужег подручја града) и њени становници су, ипак, на Београд и функционално и административно, па и квантитативно (у смислу броја људи) много упућенији него Пазовчани (што никако не значи да ови потоњи на Београд нису упућени - просто, карактер и интензитет те "везе" ипак није исти у оба случаја). О томе сведочи и организација јавног аутобуског превоза од Београда према једном и другом месту (до Батајнице иду три линије ГСП-а, а до Пазове иде "Ласта"), фреквентност полазака, оптерећеност линија, број путника у вршним часовима и мноштво других показатеља.
Разумем да у изношењу својих замисли настојиш да будеш реалан и да уважиш практичне чињенице које постоје на терену, али, просто, морамо узети у обзир не само техничке и физичке, већ и неке друштвене параметре. Статус Батајнице би, стога, у овом контексту, а у смислу планирања организације линија градске железнице, требало да буде исти (или барем приближан) као статус, рецимо, Раковице.
Мислим, с тим у вези, да би требало добро испитати да ли би на батајничкој прузи, уз техничка побољшања, био могућ 15-минутни такт. Ваљда су ови из Дирекције то већ проценили, и ваљда нису сишли с ума да један од ретких неспорних, до сада остварених, квалитета БГ:воза (поуздан и релативно фреквентан такт) "упропасте" продужавањем линије 1 до Батајнице?! Ја сам, лично, прилино убеђен да 15-минутни такт на батајничкој прузи јесте могућ, али уз побољшање квалитета и прецизности организације целокупног саобраћаја (дакле, није ствар само у томе да БГ:воз буде тачан, већ да се оствари већа прецизност и "планеабилност" свих возова који у бг железничком чвору саобраћају).
А до укидања лаганих вожњи на Новом Београду и између Земуна и Земун Поља, можда би евентуално, уколико је то потребно (тј. уколико није ОДМАХ могуће остварити 15-минутни такт), као "прелазно" решење, могло бити примењено то да на линији од Панчевачког моста до Батајнице целог дана такт буде 30 мин, што би значило да у шпицу (када возови иду на 15 мин) сваки други воз од Панчевачког моста иде само до Новог Београда. Ово би донекле закомпликовало организацију коришћења гарнитура (тј. остварује ли се, уопште, овако некакав практичан добитак, што се тиче економичности у коришћењу гарнитура?), али би, у смислу употребљивости, можда могло представљати коректно компромисно решење.
Евентуално би, као некакав минимум минимума (мада верујем да од тог минимума сигурно може боље), могло бити прихватљиво и преседање на Новом Београду, али само под условом да је временски потпуно "глатко" (без губљења више од 2 минута), да се одвија у истом нивоу (тј. преко истог перона, преласком путника из воза са једне стране перона у воз са друге стране) и ДА ВАЖИ ИСТА КАРТА! Мада сам, с друге стране, убеђен да би овакво решење, чак и уз најбољу организацију, сигурно у извесној, незанемарљивој, мери компромитовало употребљивост БГ:воза за становнике Батајнице. Јер, док је људима из Пазове и Инђије главни циљ да се, пре свега, некако "докопају" Београду, а онда да даље комбинују свој превоз, па им чак и варијанте са више од два преседања могу бити сасвим прихватљиве, дотле Батајничани (који већ имају аутобуске линије које иду до централних делова града) с правом очекују да и превоз возом по учинку буде барем релативно упоредив са тим (иначе им воз једноставно неће бити привлачан). Слажем се да људе треба навићи на потребу преседања, али исто тако мислим да решење које се нуди ипак мора остати у границама једноставности, високе практичне употребљивости, лаке разумљивости и гарантовано "глатког" функционисања.
zidar":carrr2kq je napisao(la):
Mozemo li da imamo dvojcu masinovodja za svaki voz, bilo da sede svaki stalno u svojoj upravljacnici ili da se menjaju na terminusima?
Skracivanje procedure za par minuta ostavilo preko potrebnog prostora za uskladjivanje takta a mozda cak i vremenski prozor od nekoliko minuta na svakih sat vremena da bi voz iz Panceva mogao da isporuci putnike i pokupi nove nazad.
Кад смо код овога, некако сам, овако "лаички", све више убеђен да приградски воз из Панчева треба да терминира на Дунав станици, а да на Панчевачком мосту треба направити додатни перон поред колосека који ка Дунав станици скреће... Мислим да би се, на тај начин, знатно растеретила станица Панчевачки мост као (додуше, надајмо се, привремени) терминус градских линија.
zidar":carrr2kq je napisao(la):
@miki_ns
Svi se slazemo da je potrebna koordinacija bg :voz-GSP da bi lokalne autobuske linije hranile zeleznicke stanice, a potrebno je izmeniti i par trasa gradskih linija da bi se bolje vezala stanica Novi Beograd (veze sa opstinom NBGD i Bezanijskom Kosom na primer)
Солидна, мада недовољно искоришћена, веза (будуће) трасе БГ:воза са Бежанијском косом већ постоји: то је станица Тошин бунар, од које постоји и степениште ка Беж. коси, а испод станице је и стајалише линије 65, којом се до (њеног) терминуса стиже за мање од 10 минута (са могућим преседањем на линију 75 и остале које на Коси саобраћају).
Ово је још један од разлога због којих би било битно да, ако је могуће, линија 1 ипак не буде само до Новог Београда, већ даље на северозапад.
spatiotecte":carrr2kq je napisao(la):
(i ako mislim da zidar ima dosta dobrih ideja inace)
Zahvaljujem
zidar":carrr2kq je napisao(la):
@direktor, 2012, medjutim, PIGLET
Izgleda da imamo konzenzus da su Indjija i Valjevo stanice medjugradsko/regionalne zeleznice a ne Beovoz sistema.
Ипак не бих Инђију и Ваљево стављао у потпуно исту раван, с обзиром да је укупна функционална веза Београда са Инђијом (па тиме и потреба за добром повезаношћу јавним превозом) евидентно јача. Но, то је, на крају крајева, само питање такта, а не категорије којој воз припада...
zidar":carrr2kq je napisao(la):
1 - Sa ubrzavanjem manevra na Pancevackom mostu (ako je to uopste moguce) dobijamo dve BG:Voz linije sa taktom 15 min (NBGD – P.Most i Rakovica-P.Most) i jednu sa taktom 30 min (NBGD-Nova Pazova)
Beovoz dobija dve kratke linije P.Most-Pancevo Vojlovica –takt 30 min) i Rakovica – Ripanj (takt 45 min)
Minimalni konflikti gradskih linija sa ostatkom zeleznickog saobracaja, optimalno koriscenje severnog kraka (K. Park – P. Most) gde tih konflikata i nema.
2 - Bez promene procedure na P.Mostu, imamo 2 gradske linije sa taktom 15 min (NBGD – P.Most i Rakovica-NBGD) i jednu sa taktom 30 min (NBGD-Nova Pazova)
Beovoz dobija prolaznu liniju Pancevo Vojlovica – Ripanj sa taktom 60/30 min zavisno od broja kompozicija na raspolaganju.
Minimalni konflikti gradskih linija sa ostatkom zeleznickog saobracaja
3 - Ukoliko smatramo da je zeleznicka infrastruktura na zapadnom kraku (NBGD-Nova Pazova) sposobna da podnese pouzdani takt od 15 min uskladjen sa medjunarodnim/regionalnim vozovima, dobijamo liniju BG:voza Nova Pazova-Pancevacki Most sa taktom 15 min i liniju Beovoza Pancevo Vojlovica-Ripanj takt 60/30 min.
Мислим да је комбинација опција 1 и 3 најбоље решење и максимум који се тренутно може постићи. То значи:
- 2 БГ:воз линије од Панчевачког моста, до Раковице и до Батајнице
(за Раковицу целог дана на 15 минута, а за Батајницу на 15 минута само у шпицевима, иначе на 30), и
- 3 линије Беовоза (за који предлажем назив БГ:регио
): од Панч. моста (или Бгд Дунава, још боље, а преко Панчевца) до Панчева, од Батајнице до Инђије и од Раковице до... (која би станица била овде најбоља као терминус?).
Колико би за све ово требало гарнитура?