Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

A sta je sa bevozom do valjeva i indjije ili kako pise na stanici indije :kafa:
 
Ja mislim da bi te relacije odnosno regio saobraćaj trebalo ostaviti Ž.S i konkurenciji,ako su vozovi koje kupuju isključivo za to pa neka ih koriste za te relacije,Valjevo,Ns i sl..
 
Realno i logično. Valjevo je sasvim dovoljno daleko da mu pre treba putnički voz nego Beovoz, a razlika mu se u praksi ogleda samo u tome što stiže na glavnu stanicu umesto do Vukovog Spomenika. A i to može da se sredi..
 
medjutim":eb8eszlx je napisao(la):
Realno i logično. Valjevo je sasvim dovoljno daleko da mu pre treba putnički voz nego Beovoz, a razlika mu se u praksi ogleda samo u tome što stiže na glavnu stanicu umesto do Vukovog Spomenika. A i to može da se sredi..
Кад смо већ код тога, путнички возови из Ваљева су, некада раније (почетком и средином деведесетих), пристизали у нови, а не у стари железнички чвор: од Раковице воз је продужавао ка Прокопу, затим ка Новом Београду и ка Земуну. На главну станицу су, мислим, ишли само брзи возови који пролазе кроз Ваљево...

Но, да се вратимо теми... Мислим да би градским возом требало да буде обухваћено административно подручје Београда (са границама Ресник/Рипањ, Железник, Батајница, Крњача/Овча; наравно, све у складу са техничким могућностима), регионалним возом - београдско "неформално" метрополитенско подручје (Панчево, Пазове, Инђија и сл), а све даље релације треба да буду предмет међуградског саобраћаја (који би, у некој догледној перспективи, барем за најфреквентније релације, попут Ваљева и Новог Сада, такође требало планирати у тактном режиму, али, опет, можда без улажења у само средиште чвора, већ, на пример, само до станица Раковица и Нови Београд, респективно).

Главне станице - нову у Прокопу, и стару, ако буде задржана, требало би користити само за даљински (даљи међуградски и међународни) и за градски саобраћај (наравно, уз диверсификацију колосека по намени), а регионални и ближи међуградски саобраћај требало би да се завршавају на ободима чвора (регионални - на самим границама градског подручја Београда, а ближи међуградски - на "ободним" централним станицама - Нови Београд, Раковица и, можда у будућности, Крњача).

Што се градског воза тиче, тренутне техничке могућности дефинитивно не омогућују остваривање релативно фреквентног (15-30 мин) градског превоза на панчевачкој прузи (јер је једноколосечна), али је на правцима ка Реснику и Батајници (наравно, уз неопходне ремонте и укидање лаганих вожњи), то већ сада изводљиво (или ће у врло догледно време бити).

У крајњим станицама градског железничког превоза (Батајница, Ресник/Рипањ и, за сада, Панчевачки мост) требало би, сходно свему наведеном, да се врше и преседања са регионалних ("метрополитенских") линија (из Инђије, Панчева и сл.) са једночасовним тактом, на БГ:воз (који би имао такт 15/30 мин), наравно - уз обавезну усклађеност редова вожње! Другим речима, мислим да због ограничене пропусне моћи железничког чвора регионалне ("приградске") линије не би уопште требало да улазе у "унутрашњост" градског подручја, што је скроз прихватљиво решење ако је преседање, барем временски, "безболно" (у смислу да се не губи више од 5 минута).
 
Ok generalno se slažem, a šta bi @412-104 reka na to..? :kafa:
0_3df9c_dd176d8c_XL.jpg

Sistem koji treba uvesti na stanice BGVoza zbog usklađenosti takta...
4713243276_f24e18de37_b.jpg

4712604439_84c4d3acd4_b.jpg
www.skyscrapercity.com
Stanica T.Bunar u predizbornom ruhu..;)
 
2012":1d0406ep je napisao(la):
Sistem koji treba uvesti na stanice BGVoza zbog usklađenosti takta...
хехе... Овде (едит: мислим на прву слику, са мониторима и тајмером ;) ) сам био :) Станица Воробьевы горы московского метрополитена ;) (иначе, цела станица је на мосту преко реке Москве, близу здања МГУ)...

А ово за систем - не разумем баш најбоље, на шта тачно мислиш?
 
Pa na video i tajmer ,da se mašinovođa ne okreće kroz prozor ,a satovi bi bili usklađeni na svim stanicama zbog još preciznijeg protoka i stajanja na istim..
 
Danas je majstor zaboravio da zatvori vrata :D pa smo se vozili od nbg stanice do pola mosta sa otvorenim vratima :)
 
Drago mi je da se javio 412, odnosno da smo dobili insajdera koji zna tehničke detalje bg čvora. Siguran sam da će podići tehnički nivo ove rasprave. Mnogi ovde ne razlikuju stanicu od stajališta, no u tome je lepota foruma, što imamo priliku da čujemo mišljenja različitog nivoa poznavanja materije. Najviše bih bio zadovoljan kad bi se javio neko ko ima direktnog učešća u planiranju razvoja BG voza i bar povremeno razmenio sa nama koju...

Postajem veoma znatiželjan šta će biti od 11.12 jer do tada važi sadašnji red vožnje.
Direkcija ćuti, nema naplate korišćenja BG voza ni u novembru. Jedino su montirali male žute na ulascima u vagone.

Rak rana do sadašnje prakse je mešanje i brkanje beovoza i bg voza od strane ŽS što je veći broj ljudi neprijatno osetilo na svojoj koži. Valjevski Beovoz nekako uopšte ne pripada BG čvoru je neki moj utisak.
 
Hvala svima na konstruktivnim komentarima
Dozvolite da ponovim jos jednom osnovne postulate mog predloga i unapred se izvinjavam za podugi post
1 - Linije Gradske Zeleznice (BG:voz) sa jakim i pouzdanim taktom (sto manje zajednickih trasa sa ostatkom zeleznickog saobracaja)
2 - Uvodjenje gradske linije za Rakovicu (prava linija a ne shuttle servis Rakovica-Prokop)
3 - Skracene prigradske linije radi jaceg i pouzdanijeg takta

@Кирилл
Tacno si primetio da sam pregazio svoj postulat broj 1 produzavanjem linije A do Zemuna. Povlacim rec, linija A treba da ide samo do NBGD ako hocemo da minimiziramo konflikte sa ostatkom zeleznickog saobracaja, ili da ide skroz do Nove Pazove.
Kazem Nova Pazova a ne Batajnica jer su za mene u istoj kategoriji: dva velika naselja vezana za Beograd (posao, skola….) koja nemaju medjunarodnu zeleznicku stanicu (za razliku od Stare Pazove i Indjije), stanice su na istom polozaju na obodu naselja i voznja izmedju njih je 6 min.
Jedina razlika je to sto kroz Novu Pazovu prolazi teretni saobracaj.
Na tom potezu imamo alternativu zavisno od toga da li smatramo da je infrastruktura zrela za suzivot medjunarodno/regionalnog i lokalnog saobracaja:
- sve raspolozive garniture idu na BG:voz koji se produzava do Nove Pazove sa taktom 15min (pitanje je da li danas pruga moze da podrzi toliko jak takt).
Ili
- BG :voz ide do NBGD (linija A) a NBGD- Nova Pazova (linija D) voze dve garniture Beovoza sa taktom 30/35 min (slazem se da je takt od 1h pomalo slab narocito ako hocemo da voz zameni autobuse)

@412-104
Dobro dosao u aktivnu diskusiju i hvala na strucnim podacima.
Fakat je da je stanica Pancevacki Most projektovana prvenstveno kao prolazna stanica a ne kao terminus i da nije idealna za tu svrhu. I sam sam se pitao pre nego sto je pusten u promet BG:voz kako ce ga okretati, nisam znao da li slepi kolosek moze da primi voz ili kompozicija mora da skrene ka mostu pa onda da se vrati. U septembru sam otisao na lice mesta da vidim manevar :)
Ako je vreme za manevar 6-8 min, to znaci da moze da se ubaci, ali knap, okretanje jos jedne linije sa taktom 15 min, sto bi bilo po jedno okretanje na svakih 7,5 min. To naravno ne ostavlja prostora za eventualna kasnjenja.
Sa druge strane pitanje je moze li manevar da se ubrza to jest da li je potrebna ista procedura na liniji duzine 15min kao i na standardnim medjugradskim.
Mora li da se popunjava putni list pri svakom okretanju?
Moraju li da se isprobavaju kocnice pri svakom menjanju upravljacnice (naravno da je to neophodna procedura ali da li mora na svakih 15 min)?
Mozemo li da imamo dvojcu masinovodja za svaki voz, bilo da sede svaki stalno u svojoj upravljacnici ili da se menjaju na terminusima?
Skracivanje procedure za par minuta ostavilo preko potrebnog prostora za uskladjivanje takta a mozda cak i vremenski prozor od nekoliko minuta na svakih sat vremena da bi voz iz Panceva mogao da isporuci putnike i pokupi nove nazad.

Znaci opet imamo alternativu:
- Ili se skracivanjem manevarske procedure oslobadja prostor za okretanje linije B Rakovica-Pancevacki Most (takt 15min) i uvodjenje linije C P. Most – Pancevo Vojlovica (takt 60 min)
- Ili se formira prolazna linija Beovoza Pancevo – Ripanj sa taktom 60 min - 3 garniture ili 30 min - 6 garnitura (to je verovatno maksimum koji pancevacka jednokolescna pruga moze da prihvati)

Sto se linije za Zeleznik tice stavio sam je cisto da je se setimo iako sam svestan njenih ogranicenja: jedna tunelska cev, teretni saobracaj. Mislim da ce ta linija zaziveti jedino ako bude isla sve do Vuka, za saobracaj Zeleznik-Rakovica je dovoljan autobus 54.
Barajevo je tu da ilustruje skracivanje linije za Valjevo, nisam upoznat sa tehnickim detaljima dog dela pruge to jest ne znam gde su skretnice. Ta bi linija mogla malo da rastereti Ibarsku magistralu.

@miki_ns
Svi se slazemo da je potrebna koordinacija bg :voz-GSP da bi lokalne autobuske linije hranile zeleznicke stanice, a potrebno je izmeniti i par trasa gradskih linija da bi se bolje vezala stanica Novi Beograd (veze sa opstinom NBGD i Bezanijskom Kosom na primer)

spatiotecte":b7epe49j je napisao(la):
(i ako mislim da zidar ima dosta dobrih ideja inace)
Zahvaljujem :)

@direktor, 2012, medjutim, PIGLET
Izgleda da imamo konzenzus da su Indjija i Valjevo stanice medjugradsko/regionalne zeleznice a ne Beovoz sistema.

@Кирилл
Pojacavanje regionalnog zeleznickog saobracaja i njegovo uskladjivanje sa BG:voz-Beovozom je logican korak, mesto terminusa zavisice od jacine takta BG:voza mada su naravno NBGD i Rakovica favoriti. Sa druge strane ti bi vozovi mogli da budu i prolazni recimo Novi Sad-Nis pa da staju i na NBGD i u Rakovici.

Summa summarum, iz svega prethodnog proizlaze bar 3 varijante

1 - Sa ubrzavanjem manevra na Pancevackom mostu (ako je to uopste moguce) dobijamo dve BG:Voz linije sa taktom 15 min (NBGD – P.Most i Rakovica-P.Most) i jednu sa taktom 30 min (NBGD-Nova Pazova)
Beovoz dobija dve kratke linije P.Most-Pancevo Vojlovica –takt 30 min) i Rakovica – Ripanj (takt 45 min)
Minimalni konflikti gradskih linija sa ostatkom zeleznickog saobracaja, optimalno koriscenje severnog kraka (K. Park – P. Most) gde tih konflikata i nema.

24_a1.png


2 - Bez promene procedure na P.Mostu, imamo 2 gradske linije sa taktom 15 min (NBGD – P.Most i Rakovica-NBGD) i jednu sa taktom 30 min (NBGD-Nova Pazova)
Beovoz dobija prolaznu liniju Pancevo Vojlovica – Ripanj sa taktom 60/30 min zavisno od broja kompozicija na raspolaganju.
Minimalni konflikti gradskih linija sa ostatkom zeleznickog saobracaja

24_a2.png


3 - Ukoliko smatramo da je zeleznicka infrastruktura na zapadnom kraku (NBGD-Nova Pazova) sposobna da podnese pouzdani takt od 15 min uskladjen sa medjunarodnim/regionalnim vozovima, dobijamo liniju BG:voza Nova Pazova-Pancevacki Most sa taktom 15 min i liniju Beovoza Pancevo Vojlovica-Ripanj takt 60/30 min.

24_a3.png


Ispalo je malo dugo ali bilo je puno interesantnog stiva u diskusiji.
 
zidar":carrr2kq je napisao(la):
@Кирилл
Tacno si primetio da sam pregazio svoj postulat broj 1 produzavanjem linije A do Zemuna. Povlacim rec, linija A treba da ide samo do NBGD ako hocemo da minimiziramo konflikte sa ostatkom zeleznickog saobracaja, ili da ide skroz do Nove Pazove.
Kazem Nova Pazova a ne Batajnica jer su za mene u istoj kategoriji: dva velika naselja vezana za Beograd (posao, skola….) koja nemaju medjunarodnu zeleznicku stanicu (za razliku od Stare Pazove i Indjije), stanice su na istom polozaju na obodu naselja i voznja izmedju njih je 6 min.
Jedina razlika je to sto kroz Novu Pazovu prolazi teretni saobracaj.

Na tom potezu imamo alternativu zavisno od toga da li smatramo da je infrastruktura zrela za suzivot medjunarodno/regionalnog i lokalnog saobracaja:
- sve raspolozive garniture idu na BG:voz koji se produzava do Nove Pazove sa taktom 15min (pitanje je da li danas pruga moze da podrzi toliko jak takt).
Ili
- BG :voz ide do NBGD (linija A) a NBGD- Nova Pazova (linija D) voze dve garniture Beovoza sa taktom 30/35 min (slazem se da je takt od 1h pomalo slab narocito ako hocemo da voz zameni autobuse)
Разлика између Нове Пазове и Батајнице ипак није тако "сићушна" као што ти се чини, и не своди се само на техничку чињеницу да кроз Нову Пазову пролази и теретни саобраћај, која је, опет, сама за себе, далеко од занемарљивости. Интензитет теретног саобраћаја на тој прузи је веома велик, тако да такт који може да се постигне до Батајнице, апсолутно није могуће постићи и до Нове Пазове.

Надаље, Батајница је ипак Београду географски ближа (у смислу вожње возом, то је 6-7 минута по смеру мање, што за обрт гарнитура никако није занемарљиво), административно је његов део (и то не ширег, него ужег подручја града) и њени становници су, ипак, на Београд и функционално и административно, па и квантитативно (у смислу броја људи) много упућенији него Пазовчани (што никако не значи да ови потоњи на Београд нису упућени - просто, карактер и интензитет те "везе" ипак није исти у оба случаја). О томе сведочи и организација јавног аутобуског превоза од Београда према једном и другом месту (до Батајнице иду три линије ГСП-а, а до Пазове иде "Ласта"), фреквентност полазака, оптерећеност линија, број путника у вршним часовима и мноштво других показатеља.

Разумем да у изношењу својих замисли настојиш да будеш реалан и да уважиш практичне чињенице које постоје на терену, али, просто, морамо узети у обзир не само техничке и физичке, већ и неке друштвене параметре. Статус Батајнице би, стога, у овом контексту, а у смислу планирања организације линија градске железнице, требало да буде исти (или барем приближан) као статус, рецимо, Раковице.

Мислим, с тим у вези, да би требало добро испитати да ли би на батајничкој прузи, уз техничка побољшања, био могућ 15-минутни такт. Ваљда су ови из Дирекције то већ проценили, и ваљда нису сишли с ума да један од ретких неспорних, до сада остварених, квалитета БГ:воза (поуздан и релативно фреквентан такт) "упропасте" продужавањем линије 1 до Батајнице?! Ја сам, лично, прилино убеђен да 15-минутни такт на батајничкој прузи јесте могућ, али уз побољшање квалитета и прецизности организације целокупног саобраћаја (дакле, није ствар само у томе да БГ:воз буде тачан, већ да се оствари већа прецизност и "планеабилност" свих возова који у бг железничком чвору саобраћају).

А до укидања лаганих вожњи на Новом Београду и између Земуна и Земун Поља, можда би евентуално, уколико је то потребно (тј. уколико није ОДМАХ могуће остварити 15-минутни такт), као "прелазно" решење, могло бити примењено то да на линији од Панчевачког моста до Батајнице целог дана такт буде 30 мин, што би значило да у шпицу (када возови иду на 15 мин) сваки други воз од Панчевачког моста иде само до Новог Београда. Ово би донекле закомпликовало организацију коришћења гарнитура (тј. остварује ли се, уопште, овако некакав практичан добитак, што се тиче економичности у коришћењу гарнитура?), али би, у смислу употребљивости, можда могло представљати коректно компромисно решење.

Евентуално би, као некакав минимум минимума (мада верујем да од тог минимума сигурно може боље), могло бити прихватљиво и преседање на Новом Београду, али само под условом да је временски потпуно "глатко" (без губљења више од 2 минута), да се одвија у истом нивоу (тј. преко истог перона, преласком путника из воза са једне стране перона у воз са друге стране) и ДА ВАЖИ ИСТА КАРТА! Мада сам, с друге стране, убеђен да би овакво решење, чак и уз најбољу организацију, сигурно у извесној, незанемарљивој, мери компромитовало употребљивост БГ:воза за становнике Батајнице. Јер, док је људима из Пазове и Инђије главни циљ да се, пре свега, некако "докопају" Београду, а онда да даље комбинују свој превоз, па им чак и варијанте са више од два преседања могу бити сасвим прихватљиве, дотле Батајничани (који већ имају аутобуске линије које иду до централних делова града) с правом очекују да и превоз возом по учинку буде барем релативно упоредив са тим (иначе им воз једноставно неће бити привлачан). Слажем се да људе треба навићи на потребу преседања, али исто тако мислим да решење које се нуди ипак мора остати у границама једноставности, високе практичне употребљивости, лаке разумљивости и гарантовано "глатког" функционисања.

zidar":carrr2kq je napisao(la):
Mozemo li da imamo dvojcu masinovodja za svaki voz, bilo da sede svaki stalno u svojoj upravljacnici ili da se menjaju na terminusima?
Skracivanje procedure za par minuta ostavilo preko potrebnog prostora za uskladjivanje takta a mozda cak i vremenski prozor od nekoliko minuta na svakih sat vremena da bi voz iz Panceva mogao da isporuci putnike i pokupi nove nazad.
Кад смо код овога, некако сам, овако "лаички", све више убеђен да приградски воз из Панчева треба да терминира на Дунав станици, а да на Панчевачком мосту треба направити додатни перон поред колосека који ка Дунав станици скреће... Мислим да би се, на тај начин, знатно растеретила станица Панчевачки мост као (додуше, надајмо се, привремени) терминус градских линија.

zidar":carrr2kq je napisao(la):
@miki_ns
Svi se slazemo da je potrebna koordinacija bg :voz-GSP da bi lokalne autobuske linije hranile zeleznicke stanice, a potrebno je izmeniti i par trasa gradskih linija da bi se bolje vezala stanica Novi Beograd (veze sa opstinom NBGD i Bezanijskom Kosom na primer)
Солидна, мада недовољно искоришћена, веза (будуће) трасе БГ:воза са Бежанијском косом већ постоји: то је станица Тошин бунар, од које постоји и степениште ка Беж. коси, а испод станице је и стајалише линије 65, којом се до (њеног) терминуса стиже за мање од 10 минута (са могућим преседањем на линију 75 и остале које на Коси саобраћају).

Ово је још један од разлога због којих би било битно да, ако је могуће, линија 1 ипак не буде само до Новог Београда, већ даље на северозапад.

spatiotecte":carrr2kq je napisao(la):
(i ako mislim da zidar ima dosta dobrih ideja inace)
Zahvaljujem :)

zidar":carrr2kq je napisao(la):
@direktor, 2012, medjutim, PIGLET
Izgleda da imamo konzenzus da su Indjija i Valjevo stanice medjugradsko/regionalne zeleznice a ne Beovoz sistema.
Ипак не бих Инђију и Ваљево стављао у потпуно исту раван, с обзиром да је укупна функционална веза Београда са Инђијом (па тиме и потреба за добром повезаношћу јавним превозом) евидентно јача. Но, то је, на крају крајева, само питање такта, а не категорије којој воз припада...

zidar":carrr2kq je napisao(la):
1 - Sa ubrzavanjem manevra na Pancevackom mostu (ako je to uopste moguce) dobijamo dve BG:Voz linije sa taktom 15 min (NBGD – P.Most i Rakovica-P.Most) i jednu sa taktom 30 min (NBGD-Nova Pazova)
Beovoz dobija dve kratke linije P.Most-Pancevo Vojlovica –takt 30 min) i Rakovica – Ripanj (takt 45 min)
Minimalni konflikti gradskih linija sa ostatkom zeleznickog saobracaja, optimalno koriscenje severnog kraka (K. Park – P. Most) gde tih konflikata i nema.

2 - Bez promene procedure na P.Mostu, imamo 2 gradske linije sa taktom 15 min (NBGD – P.Most i Rakovica-NBGD) i jednu sa taktom 30 min (NBGD-Nova Pazova)
Beovoz dobija prolaznu liniju Pancevo Vojlovica – Ripanj sa taktom 60/30 min zavisno od broja kompozicija na raspolaganju.
Minimalni konflikti gradskih linija sa ostatkom zeleznickog saobracaja

3 - Ukoliko smatramo da je zeleznicka infrastruktura na zapadnom kraku (NBGD-Nova Pazova) sposobna da podnese pouzdani takt od 15 min uskladjen sa medjunarodnim/regionalnim vozovima, dobijamo liniju BG:voza Nova Pazova-Pancevacki Most sa taktom 15 min i liniju Beovoza Pancevo Vojlovica-Ripanj takt 60/30 min.
Мислим да је комбинација опција 1 и 3 најбоље решење и максимум који се тренутно може постићи. То значи:
- 2 БГ:воз линије од Панчевачког моста, до Раковице и до Батајнице
(за Раковицу целог дана на 15 минута, а за Батајницу на 15 минута само у шпицевима, иначе на 30), и
- 3 линије Беовоза (за који предлажем назив БГ:регио ;) ): од Панч. моста (или Бгд Дунава, још боље, а преко Панчевца) до Панчева, од Батајнице до Инђије и од Раковице до... (која би станица била овде најбоља као терминус?).

Колико би за све ово требало гарнитура? :)
 
Građani Nove Pazove: Sutra blokiramo prugu!

G.Svilar | 10. 11. 2010. - 16:15h | Komentara: 0
Stotinak građana koji žive u Novoj Pazovi blokiraće sutra ujutro u 5 sati magistralnu železničku prugu kod stanice “Nova Pazova”. Slobodan Popović, predstavnik građana, kaže da ljudi koji svakodnevno putuju “Beovozom” u Beograd nikako ne mogu da se pomire sa činjenicom da će im ta mogućnost od 13. decembra biti ukinuta.



- Većina nas radi u Beogradu, školovalo se u tom gradu i verovatno će umreti u Beogradu. Nas 1.000 svakodnevno putuje u Beograd “Beovozom” koji sada neko hoće da nam ukine. Blokiraćemo prugu od 5.15 pa dokle izdržimo - kaže Slobodan Popović, predstavnik građana Nove Pazove.

U “Železnicama Srbije”, međutim, kažu da nije istina da će putnici iz Nove Pazove ostati bez prevoza, već da će polasci biti redukovani.

- Od 13. decembra voziće jedna garnitura na relaciji Inđija - Pančevo Vojlovica i ta garnitura će prevoziti i građane iz Nove Pazove. Nije niko ukinuo garnituru zato što je tako hteo, nego zato što Železnica nema više vozova - kaže Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz putnika JP „Železnice Srbije“.

Eventualna blokada magistralne železničke pruge izazvala bi zastoj ne samo u lokalnom nego i u međunarodnom železničkom saobraćaju. Podsetimo, na relaciji Beograd - Budimpešta - Beč, ovom prugom saobraća međunarodni voz sa oznakom “Intersiti”.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/216610/Gradjani-Nove-Pazove-Sutra-blokiramo-prugu


Zaista je velika greska sto tu jednu garnituru nisu iskoristili za liniju NBG - Indjija
 
je*******t... ;) al je jagma za Beovozom,rekoh ja da nam treba regionalni Metro,ispada da svi žele voz do svoga mesta/grada/praga,očigledno da bi gradnja duplog koloseka i kupovina novih vozova podstaklo razvoj Beogradskog metropolitena jer kao što i ranije rekoh Beograd ima/će imati 3.mil. jer sada svi žele do grada vozom a ne autom jer je postalo papreno! :kafa:
 
Као што рекох - најбоље решење би било:
БГ:воз Панч. мост - Батајница (шпиц 15 мин / ван шпица 30 мин.) и Панч. мост - Раковица (цео дан 15 мин) и
БГ:регио Батајница - Инђија и Панч. мост - Панчево (и једно и друго са 1ч тактом, а можда и чешће, ако је изводљиво).

+ усклађен ред вожње за БГ:воз и БГ:регио, са макс. чекањем ~5 мин. приликом преседања.

~~~~~
Задржавање дугачке линије Беовоза Панчево - Нова Пазова потпуно је бесмислено (и на тај начин се та гарнитура крајње нерационално, скоро улудо "траћи"), с обзиром на то да ће БГ:воз ићи до Батајнице од новог реда вожње или од нове године, а да ће и проблем жел. везе Панчева са Панч. мостом / Дунав станицом такође бити колико - толико "закрпљен" (постигнутим споразумом Железница и града Панчева).
 
Pozdrav svima!

Zadovoljstvo mi je da ova tema postaje sve ozbiljnija aktivnim uključivanjem članova Kiril, zidar, miki_ns, 412-104 i mnogih drugih

Kiril.
Drago mi s obzirom da dobro poznam situaciju na železnici da se ovde može čuti nekogo ko na stvari gleda realno i sveobuhvatno razmišlja i na kraju sve to precizno i objasni. Hvala na trudu.

Trebalo bi da svi pođemo od osnovne postavke da vozovi saobracaju zbog putnika a ne radi sebe samih da prazni samo troše ove skromne resurse kojima raspolažemo. Populacija koja je izuzetno brojna i naslonjena na prugu a koja ima potrebu da se poveze sa centrom Beograda se nalazi od Altine (gde trenutno nema stajališta) preko Zemun Polja do Batajnice. Takođe nije zanemariva ni populacija koja živi / radi oko Tošinog bunara i Zemuna kojima bi pouzdan voz bio konkurentniji od autobuskog prevoza.

Zato mislim da bi trebalo insistirati da gradski voz saobraca od Batajnice kroz centar Beograda (tj. Pančevačkog mosta).
Voz bi tada već od Batajnice bio napunjen kako samim stanovnicima Batajnice tako i brojnom populacijom iz okolnih mesta koji bi se autobusima dovozili do stanice ( iako se i sada dovoze to bi trebalo poboljšati i vremenski uskladiti). Ta okolna naselja su: Busije, Ugrinovci, Stari i novi Banovci a lako bi mogla da se uvede i linija do Nove Pazove.

Sve ukupno na početnu stanicu bi bilo oslonjeno nekoliko desetina hiljada stanovnika koji bi zbog svoje vezanosti sa gradom sigurno solidno popunili voz već na početnoj stanici. Njima se mora obezbediti direktna veza ca centrom i bili bi zadovoljni i sa taktom od pola sata a prezadovoljni sa manjim (ukoliko se u realnoj eksploatacij uoči problem sa 15 min taktom u špicu svi bi bili srećni i sa 20 min taktom ako bi to garantovalo redovnost i pouzdanost).

Sadašnja iskorišćenost Bg voza je mala a stanica Novi Beograd nije dovoljno atraktivna da puni voz između ostalog i što ispod nje staju tramvaji i autobusi koji direktno voze do svih stanica Bg voza. Svako presedanje drastično smanjuje atraktivnost ovog vida prevoza. Mislim da je nerealno očekivati da neko ko recimo u bloku 45 ide do Vukovog spomanika uđe u tramvaj 7 sedne zatim iz njega izađe i popne se na stanicu NBG Čeka voz a zatim se od Vuka opet penje na površinu. Sve je to zamarajuće i putnik bi radije da kada sedne u tramvaj tu i ostane i prepusti se svojim mislima osim eventualno u samom špicu.

Za železničke stanice posle NBG (od Tošinog bunara nadalje) ovo ne važi i tu je pouzdan voz daleko atraktivniji. Zato ponavlam voz bi direktno trebalo da ide do Batajnice.

Prevoz do Nove Pazove i Inđije bi trebalo prepustiti železnici i to tako da vozovi od Beograda idu sve do Novog Sada sa recimo taktom od 1 sat. Time bi se ovim žiteljima omogućilo da osim do BG dođu i do NS za koji su takođe vezani ali i stanovnicima ova dva najvaća grada i privredna centra u zemlji da se bolje povežu. Za ovo sigurno ima interesovanja i siguran sam da bi bila najiskorišćenija i najprofitabilnija liija železnica. Naravno da ovo ne treba očekivati pre nabavke novih garnitura koja je pokrenuta ( oko 25 za ŽS ). Kao privrameno rešenje bi sigurno zadovoljavajuće rešenje bio i autobus iz Batajnice usklađen sa npr. svakim drugim polaskom / dolaskom voza.

Sve ovo gore iznosim kao dobar poznavalac železnice i neko ko više od 20 godina posmatra vozove na stanici Novi Beograd kroz prozor.
Postaviću ponovo snimak koji sam već ranije postavio pa se uverite u broj putnika koji izlazi iz Bg voza. Stanje nije ni sada mnogo bolje a snimak je iz jutarnjeg špica.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=LZUn6KdjaCM[/video]
 
vrlenija":3e59bz0j je napisao(la):
...da vozovi od Beograda idu sve do Novog Sada sa recimo taktom od 1 sat. Time bi se ovim žiteljima omogućilo da osim do BG dođu i do NS za koji su takođe vezani ali i stanovnicima ova dva najvaća grada i privredna centra u zemlji da se bolje povežu.
E ovo je potpuno tačno. To sam i ja rekao pre par godina - ako postoji relacija na železnici koja može biti sama po sebi isplativa to je sigurno Novi Sad -Beograd, dva najveća grada na svega 80-ak km udaljenosti - a trenutno stanje je svega par vozova dnevno sa nepouzdanim polascima. Neko mi je jednom na drugom forumu pojašnjavao koliko bi se garnitura od ovih novoprispelih 25 moralo rezervisati za 1h takt na ovoj relaciji. Ali mislim da bi vredelo to odvojiti jer bi se te garniture relativno lako same otplatile, pa bi onda na njihovoj zaradi moglo da se nabavlja još novih garnitura. Pa posle polako uvoditi taktne intervale i na drugim linijama. Taktni intervali su nešto što putnički prevoz može ponovno učiniti primamljivim velikom broju putnika, i samim tim - konačno dovesti bar neke linije putničkog prevoza u profitabilnost, a onda bi se manje profitabilne izdržavale od tog novca - tako da železnica mora da krene da popravlja stanje od najperpektivnijih linija koje imaju potencijal za zaradu i onda koriste pozitivne rezultate za dalji razvoj putničkog saobraćaja. A ne ovako da su putnički vozovi nepouzdani, skoro pa nepostojeći i održavaju se onako reda radi, da se ne ukine u potpunosti putnički saobraćaj - pa samim tim sve linije gube novac.
 
vrlenija":3ucsq4ar je napisao(la):
Pozdrav svima!

Sadašnja iskorišćenost Bg voza je mala a stanica Novi Beograd nije dovoljno atraktivna da puni voz između ostalog i što ispod nje staju tramvaji i autobusi koji direktno voze do svih stanica Bg voza. Svako presedanje drastično smanjuje atraktivnost ovog vida prevoza. Mislim da je nerealno očekivati da neko ko recimo u bloku 45 ide do Vukovog spomanika uđe u tramvaj 7 sedne zatim iz njega izađe i popne se na stanicu NBG Čeka voz a zatim se od Vuka opet penje na površinu. Sve je to zamarajuće i putnik bi radije da kada sedne u tramvaj tu i ostane i prepusti se svojim mislima osim eventualno u samom špicu.

Za železničke stanice posle NBG (od Tošinog bunara nadalje) ovo ne važi i tu je pouzdan voz daleko atraktivniji. Zato ponavlam voz bi direktno trebalo da ide do Batajnice.

Prevoz do Nove Pazove i Inđije bi trebalo prepustiti železnici i to tako da vozovi od Beograda idu sve do Novog Sada sa recimo taktom od 1 sat. Time bi se ovim žiteljima omogućilo da osim do BG dođu i do NS za koji su takođe vezani ali i stanovnicima ova dva najvaća grada i privredna centra u zemlji da se bolje povežu. Za ovo sigurno ima interesovanja i siguran sam da bi bila najiskorišćenija i najprofitabilnija liija železnica. Naravno da ovo ne treba očekivati pre nabavke novih garnitura koja je pokrenuta ( oko 25 za ŽS ). Kao privrameno rešenje bi sigurno zadovoljavajuće rešenje bio i autobus iz Batajnice usklađen sa npr. svakim drugim polaskom / dolaskom voza.
Ne bih se složio ovim, vožnja u BG :vozu ovakvom kakav je sad je neuporedivo prijatnija i manje zamarajuća nego recimo tramvajem.
Slaba je popunjenost van špica to je tačno ali u špicu popunjenost vagona varira od 40-60 % (govorim o sedećim mestima)
Obzirom da svakodnevno putujem, redovno viđam nove korisnike, ali ima i onih koji su odustali zbog nekih sitnica na koje smo ovde ukazivali.

Nisam za to da linija 1 ide dalje od Zemuna jer treba da zadrži epitet gradske železnice i nije samo cilj napuniti garniture populacijom već je i bitno kakva je populacija. Sadašnja populacija koja koristi BG:voz je čista, uredna i lepo miriše ( a bome i plaća uslugu prevoza) a produženjem do prigradskih naselja bi se izgubila ta populacija za onu koja "miriše" na drugi način i tegli sa sabom ogromne platnene kese za razne buvljake, a verovatno je bilo i slučajeva uvoženja dom. životinja u voz.

Uostalom pogledajte garniture BG: voza i Beovoza pa će vam biti jasno.

Popunjenost je nedovoljna jer je slab marketing, nisu otklonjeni nedostaci koji bodu oči a koje smo naveli u posotovima ranije. U svakom slučaju itekako ima mesta za unapredjenje celog sistema kaji bi imao funkciju privlačenja putnika.
 
Piglet, ta populacija koju ne bi želeo da vidiš u vozu će svakako nekako da dođe do grada, i svakako će da ponese sve to što je planirala, samo što će to da čini drugim prevozom, i praviće gužvu negde drugde. Recimo da si skroz u pravu za sve njihove navike (i pored toga što ti je generalizacija užasna), opet se to najlakše rešava vozom i plaćanjem doplatnih karata za velike torbe.

A nije baš ni da u gradskim linijama svi mirišu. Nije leto bilo tako davno pa da se zaboravi..
 
PIGLET":2b9z6a4e je napisao(la):
Ne bih se složio ovim, vožnja u BG :vozu ovakvom kakav je sad je neuporedivo prijatnija i manje zamarajuća nego recimo tramvajem.
Slaba je popunjenost van špica to je tačno ali u špicu popunjenost vagona varira od 40-60 % (govorim o sedećim mestima)
Obzirom da svakodnevno putujem, redovno viđam nove korisnike, ali ima i onih koji su odustali zbog nekih sitnica na koje smo ovde ukazivali.
Човече о чему ти причаш? Теби је ОК што је попуњеност 40-60% (и то само места за седење!!!), а остатак дана возови (чији је ремонт финансирао цео Београд, а не само они који живе на потезу од Новог Београда до Панчевачког моста!) саобраћају скоро празни!? Ваљда као некакав, скоро приватни, превоз за мали број "залуђеника" које, упркос непрактичности садашњег концепта, не мрзи да преседају са трамваја 7 на воз, а да после поново код Вука преседну на тај исти трамвај... А, наравно, на рачун свих милион и по или два који у Београду плаћају порез?!?

Извини, али бранити тренутни "концепт" БГ:воза (за који је чак и Дирекција за превоз рекла да је само "пробни" и "привремен"), аргументима каквим ти то покушаваш да чиниш, на граници је лудила - ресурсима треба располагати на начин који ће омогућити њихово оптималну искоришћеност и високу ефикасност, а не која ће задовољавати нечије сулуде идеје и лечити некакве личне проблеме и комплексе... Чињенице јасно говоре: садашња искоришћеност БГ:воза није ни близу оне која је технички могућа (трасе, број колосека, број гарнитура на располагању, транспортне потребе становништва...)... Но, теби је вероватно битно да остане овако, не из некаквог рационалног разлога, него, ваљда, да би се "триповао" да имаш метро. А то што он броји свега пар станица и вози од нигде до (скоро) нигде, качећи успут две станице на крајњем ободу централне градске зоне, то теби није важно... Битно је, ваљда, да сте ви, који тренутно свакодневно користите БГ:воз, толико "бројни" да можете чак и да препознате ко је од путника "нов", а ко је "одустао"!?!

PIGLET":2b9z6a4e je napisao(la):
Nisam za to da linija 1 ide dalje od Zemuna jer treba da zadrži epitet gradske železnice i nije samo cilj napuniti garniture populacijom već je i bitno kakva je populacija. Sadašnja populacija koja koristi BG:voz je čista, uredna i lepo miriše ( a bome i plaća uslugu prevoza) a produženjem do prigradskih naselja bi se izgubila ta populacija za onu koja "miriše" na drugi način i tegli sa sabom ogromne platnene kese za razne buvljake, a verovatno je bilo i slučajeva uvoženja dom. životinja u voz.

Uostalom pogledajte garniture BG: voza i Beovoza pa će vam biti jasno.
А ово су, већ, извини на тешким речима, али - неопеване глупости (да не кажем нешто још горе)! Не знам схваташ ли уопште шта си написао, и како те није срамота да нешто тако и помислиш, а камоли напишеш?! Шта је то - неки квазиурбани шовинизам??? Докле се, по теби, "протеже" град? До Арене и СИВ-а на једну и до Богословије на другу страну? И одакле ти, уопште, право на такве баналне, скоро па простачке и ни на чему неутемељене генерализације (као, сви они који живе ближе центру града су чисти и миришу, а сви који живе на периферији смрде и купају се двапут годишње)? А тек оно о бувљацима... Јадно! И на основу ког податка тврдиш да "садашња популација која користи БГ:воз плаћа услугу превоза", а да она којој та услуга тренутно није на располагању, то не чини...? Откуд ти уопште идеја за уопштавања такве врсте и на основу чега себи дајеш право да доносиш такве шовинистичке судове??? Ако ниси приметио, у "садашњу" популацију која користи БГ:воз спадају, рецимо, и распуштена и разуздана деца са Новог Београда, која некажњено и скоро потпуно неометано цртају графите по возовима, жврљају, цепају, пале и на друге начине уништавају седишта, праве журке по вагонима (врло вероватно раде и много горе ствари...), остављајући гомиле смећа у њима... Али, да! - они су "чисти, уредни, и лепо миришу"... Стварно скандалозно!

PIGLET":2b9z6a4e je napisao(la):
Popunjenost je nedovoljna jer je slab marketing, nisu otklonjeni nedostaci koji bodu oči a koje smo naveli u posotovima ranije. U svakom slučaju itekako ima mesta za unapredjenje celog sistema kaji bi imao funkciju privlačenja putnika.
Не. Попуњеност је недовољна зато што концепт превоза којем припада БГ:воз не одговара дужини и карактеру линије коју тренутно покрива. И поред брзине и тачности, на садашњој траси БГ:воза, уз његов, за услове централне градске зоне, више него недовољан такт, коришћење воза, једноставно, није привлачна алтернатива знатно фреквентнијем и практичније трасираном аутобуском и трамвајском превозу. И то, и поред свих недостатака ових потоњих...
 
medjutim":1r7hta7q je napisao(la):
Piglet, ta populacija koju ne bi želeo da vidiš u vozu će svakako nekako da dođe do grada, i svakako će da ponese sve to što je planirala, samo što će to da čini drugim prevozom, i praviće gužvu negde drugde. Recimo da si skroz u pravu za sve njihove navike (i pored toga što ti je generalizacija užasna).
А рецимо да није у праву, и рецимо да је у питању најобичнији снобизам и шовинизам... Свугде има и оваквих и онаквих људи, и потпуно је невероватно да некоме уопште пада на памет да прави оваква поређења. А и кад бисмо се озбиљније упустили у истраживање те теме, било би занимљиво проучити где су све "чисти и уредни" очеви или дедови многих, данас врло урбаних становника Новог Београда (на пример), захваљујући свом првоборачком статусу, чували своје козе, овце и осталу живинчад, кад им је бивша држава, својевремено, доделила туђе куће (из којих је праве власнике претходно истерала) у власништво или на коришћење... Или, примера ради, размислити о томе ко је све платио изградњу "станова солидарности" (како је изграђен скоро цео Нови Београд или Коњарник, рецимо), а ко је те станове прво добио на коришћење, а потом, деведесетих, по багателним ценама, постао и чистим, уредним и миришљавим власником истих... А то је, већ, много озбиљнија прича чак и од "чистоће" и "мириса" самих по себи, зар не? Наравно, далеко од тога да бих да дискутујемо о овоме о чему сам сад написао пар реченица, само хоћу да укажем да ствари нису баш тако линеарне, да се не могу тако олако и злонамерно уопштавати и поједностављивати, те да многи од тих људи који, услед свог сиромаштва, морају да "похађају" бувљаке (било као радници, било као купци), за своје сиромаштво и безнађе, између осталог, а чак не не претерано посредно, могу да "захвале" и онима који су, "ни криви ни дужни", скоро бесплатно постали власницима станова који су грађени о трошку целог друштва, па им је, са тим (у данашње време незанемарљивим) капиталом, свакако легално стеченим (али питање и колико легитимно?), лако да данас буду "чисти, уредни" и да "миришу"... Друштвене појаве су сложене, и ако сам кренеш да "гребеш" по испитивању истих, не треба да се чудиш ако ствари ескалирају, па изрони и нешто што ти не прија (ово се не односи ни на кога лично, него је више једно опште запажање).

А сад, хајде да се из ових расправа, које би могле да се одмотавају до бесконачности, вратимо ка теми. Ако је могуће - колико-толико конкретно, рационално, утемељено и објективно, а без флоскула, острашћености и менталног гетоизирања људи...
 
Kirile, naravno da nije u pravu, samo sam hteo da kažem taman i da je u pravu, ne bi tako rešio nikakav problem..
 
Vrh