Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Vučko je pomenuo šinobuse! Siguran sam da po Srbiji ima ovih kompozicija koje sede neiskorišćene, a mogle bi da se za male pare remontuju i iskoriste za manje prometne gradske linije. Kapracitet nije veliki, ali bolje mali kapacitet nego polazak na sat vremena...
 
Kako je ta tunelska cjev tako brzo propala zasto to nesaniraju :rant:
 
mekbejn":3i28z5wg je napisao(la):
Vučko je pomenuo šinobuse! Siguran sam da po Srbiji ima ovih kompozicija koje sede neiskorišćene, a mogle bi da se za male pare remontuju i iskoriste za manje prometne gradske linije. Kapracitet nije veliki, ali bolje mali kapacitet nego polazak na sat vremena...
Nije vucko pomenuo sinobus vec anorian :)
 
Sinobusa nazalost nema dovoljno ni za lokalne inije Zeleznica Srbije a preko su potrebni. Malo malo pa se neka linija ukine jer je lokalni sinobus u kvaru ili na remontu. Nabavka novih garnitura je nuzna stavka, snalazimo se za sada sa ovim sto imamo ali bez novih vozova nece biti razvoja mreze. Samo je pitanje ko ce da plati, Zeleznica ili grad, ili mozda opstine tipa Pancevo ili Indjija.

@Siniša
U principu bi jedna cev bila dovoljna za slabiji takt, sve zavisi od teretnog saobracaja.
Linija za Ostruznicu i Zeleznik ce jednog dana zaziveti, cak se pojavljuje u nekim planovima direkcije(do Zeleznika). Mislim da sve prigradske linije treba za sada da budu odvojene od gradskih to jest da se preseda u Rakovici jer se time minimizira konflikt na gradskim linijama sa ostalim zeleznickim saobracajem. Kada pruge i saobracaj budu sredjeni imacemo predgradje-grad-predgradje linije kao pariski RER (i boje sam od njih pozajmio lakse mi tako da pamtim linije :) )
Podzemna stanica na tom kraku je pozeljna, kao sto smo spomenuli ranije verovatno je najbolja lokacija izmedju Ceraka i Belih Voda na Ibarskoj magistrali: plice kopanje, bitna saobracajnica, prostor za pravljenje cvora za prigradske autobuse (zamenjuje Banovo Brdo i Vidikovac), puno slobodnog gradjevinskog zemljista u okolini. Najlakse ostaje pravljenje povrsinske stanice na izlazu iz tunela u Makisu ali bi ucinak bio drasticno manji.

@Матеја Бељан
A jos bi lepse bilo brod da vozi :) (nema gde voz da stane izmedju Glavne Z.St i Topcidera)
 
Možda ih stvarno nema dovoljno, mada sam ja stekao utisak da se jako malo koriste (po 1 polazak dnevno, a možda je situacija u stvari suprotna - malo polazaka zbog malo vozova).
Uglavnom, imam neke fotke Šibusa iz perioda dok sam studirao (putovao redovno Zrenjanin - Pančevo), pokušaću da ih iskopam.
 
Pa dobro ti Šinobusi će biti još aktivini dok nam ne stignu ovi novi iz Rusije, 12 komada ako se dobro sećam. A ovi stari izgledaju ovako nekako:

jttjl0.jpg

Izvor:
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=3137&st=0&sk=t&sd=a&start=400
 
e pa to je to. A tek unutra kakvi su doživljaji za sva čula, majko mila....
 
Jednom pre neku godinu vozio sam se od Zrenjanina do Pančeva.. rekli mi ljudi nemoj, al kad volim vozove.. u Zrenjaninu ulazim u šinobus, sređen, čist, muzika unutra, gledam i čudim se što se ljudi obično mršte na šinobuse.. liči da je model kao ovaj sa slike, ali daleeko bolje očuvan..

A onda kod Orlovata presedanje, peške preko rupičastog mosta sa drvenim talpama, a s druge strane nešto triput gore od ovog na slici.. katastrofa od ostatka puta.. bilo leto, unutra prljavo pa se još usmrdelo na vrućini, svega nas 4-5 unutra..

A ceo put od 80 km traje oko 2 sata.. kompletna vožnja do Beograda, uz dva presedanja (prvo kako sam već pomenuo, drugo na Beovoz), 3 sata do Pančevačkog Mosta.. autobusom je nešto manje od sat vremena..
 
U Pruzi pise da ce svega 3 garniture saobracati na tri linije: Indjija - Pancevo, Valjevo - Pancevo i Mladenovac - Pancevo
 
Kad vec pominjemo sinobuse, evo jednog znimljivog za neelektrificirane pruge :)
670%20006.JPG

izvor:http://www.tippner-home.de
zidar":1gfzbeza je napisao(la):
U principu bi jedna cev bila dovoljna za slabiji takt, sve zavisi od teretnog saobracaja.
Linija za Ostruznicu i Zeleznik ce jednog dana zaziveti, cak se pojavljuje u nekim planovima direkcije(do Zeleznika). Mislim da sve prigradske linije treba za sada da budu odvojene od gradskih to jest da se preseda u Rakovici jer se time minimizira konflikt na gradskim linijama sa ostalim zeleznickim saobracajem. Kada pruge i saobracaj budu sredjeni imacemo predgradje-grad-predgradje linije kao pariski RER (i boje sam od njih pozajmio lakse mi tako da pamtim linije smile )
Podzemna stanica na tom kraku je pozeljna, kao sto smo spomenuli ranije verovatno je najbolja lokacija izmedju Ceraka i Belih Voda na Ibarskoj magistrali: plice kopanje, bitna saobracajnica, prostor za pravljenje cvora za prigradske autobuse (zamenjuje Banovo Brdo i Vidikovac), puno slobodnog gradjevinskog zemljista u okolini. Najlakse ostaje pravljenje povrsinske stanice na izlazu iz tunela u Makisu ali bi ucinak bio drasticno manji.
Nadam se da je ta zdrava cev dovoljna, obzirom da se iskljucivo koristi kao tehnicka pruga. Tu bi bg:voz mogao da ima prednost nad ostalim saobracajem. Na ovoj liniji najveci problem ce biti Dedinjski tunel, pogotovo kad se jednog dana Prokop zavrsi. Mislim da ce biti dosta preopterecen.
Матеја Бељан":1gfzbeza je napisao(la):
Nek jedan sinobus ide od Dunav Stanice do Ade prugom oko Kalemegdana
+1. Izmenio sam misljenje u vezi ove pruge. Onog dana kada se isporuci 12 novih ruskih DMV-a, nadam se da ce ostati viska sinobusa. Jedan bi moga eksperimentalno da se uvede na ovoj trasi Dunav st.-Ada da se vidi ima li ova pruga dovoljno putnika. Ovde ne bi trebalo da bude puno ulaganja. Ako se pokaze da pruga ima dovoljno putnika-upgrade (el. tramvaj), ako ne-cupanje.
 
Ako se BGD bude spustao na reke i pravili lepi kejevi puni ljudi, tramvaj ce tu stvarno biti potreban
 
@Матеја Бељан
Hvala za informacije iz "pruge", da vidimo sta sve pise:

"U lokalnom putnickom saobracaju uveden je novi par vozova na relaciji Pancevo Glavna stanica–Beograd Dunav.
U sistemu „Beovoz“ smanjen je broj polazaka zbog saobracaja gradske linije „Bg:voz“. Takodje ce, umesto sest
elektromotornih garnitura saobracati tri na linijama:
Indjija – Pancevo Vojlovica
(Velika Plana) Mladenovac – Pancevo Vojlovica
Valjevo – Pancevo Vojlovica"

Pohvalno je sto uvode par novih vozova za Pancevo, nazalost ne opsluzuju sve stanice u Pancevu vec samo glavnu a presedanje na BG:Voz je katastrofalno posto ne postoji peron na tom koloseku na stanici Pancevacki most a Dunav stanica je na skoro kilometar peske. Bolje bi bilo da taj par vozova ide od Rakovice za Valjevo, ionako danas ima dva polaska dnevno, a EMV garnitura da se stavi na Pancevo Vojlovica-Pancevacki Most.
Ostala dva EMV idu na Nova Pazova/Indjija - NBGD i Rakovica-Ripanj/Mladenovac zavisno da li hocemo jak odnosno slabiji takt.

3 EMV u sastavu Beovoza znaci 6 EMV za BG:voz, to je dovoljno da se postave linije (A) Zemun-P. Most (4 garniture) i (B) Rakovica-P. Most (2 garniture) sa taktom 15 minuta tokom celog dana.

Fali samo rezervni voz na Prokopu ali sta da radimo, valjda nece biti havarija :)

Sad jos samo da ubedimo Direkciju i Zeleznicu...:rolleyes:
 
A to za Dunav - stanicu jel nije EMV? Da li je ta stanica uopste elektrifikovana?
 
U tom beovozu ce se organizovati "dizel" zurke :cool:

Dizel lokomotiva, zato verovatno i krece sa glavne stanice u Pancevu, mora da je tamo lakse kaciti lokomotive za promenu smera nego u Vojlovici. A na stanici Pancevacki Most taj bi manevar bio komplikovan zbog nedostatka sporednih koloseka i jakog takta BG:Voza.
 
zidar":2zeo358g je napisao(la):
@Матеја Бељан
Hvala za informacije iz "pruge", da vidimo sta sve pise:

"U lokalnom putnickom saobracaju uveden je novi par vozova na relaciji Pancevo Glavna stanica–Beograd Dunav.
U sistemu „Beovoz“ smanjen je broj polazaka zbog saobracaja gradske linije „Bg:voz“. Takodje ce, umesto sest
elektromotornih garnitura saobracati tri na linijama:
Indjija – Pancevo Vojlovica
(Velika Plana) Mladenovac – Pancevo Vojlovica
Valjevo – Pancevo Vojlovica"

Pohvalno je sto uvode par novih vozova za Pancevo, nazalost ne opsluzuju sve stanice u Pancevu vec samo glavnu a presedanje na BG:Voz je katastrofalno posto ne postoji peron na tom koloseku na stanici Pancevacki most a Dunav stanica je na skoro kilometar peske. Bolje bi bilo da taj par vozova ide od Rakovice za Valjevo, ionako danas ima dva polaska dnevno, a EMV garnitura da se stavi na Pancevo Vojlovica-Pancevacki Most.
Ostala dva EMV idu na Nova Pazova/Indjija - NBGD i Rakovica-Ripanj/Mladenovac zavisno da li hocemo jak odnosno slabiji takt.

3 EMV u sastavu Beovoza znaci 6 EMV za BG:voz, to je dovoljno da se postave linije (A) Zemun-P. Most (4 garniture) i (B) Rakovica-P. Most (2 garniture) sa taktom 15 minuta tokom celog dana.

Fali samo rezervni voz na Prokopu ali sta da radimo, valjda nece biti havarija :)

Sad jos samo da ubedimo Direkciju i Zeleznicu...:rolleyes:
8 garnitura ce raditi na linijama bg-vozz, jedna ce biti rezerva u stanici prokop. Tri garniture koje ce pokrivati linije prema Pancevu,Mladenovcu i Valjevu daju Zeleznice srbije i nemaju veze sa garniturama BG-voza. Sve u svemu gradska i prigradska zeleznica ce u svom sastavu imati 12 emv. U ovo nisu ukljucene garniture koje ce voziti na liniji P.Most-Pancevo Vojlovica a o cemu treba da se potpise ugovor izmedju ZS i opstine Pancevo ovih dana.Sto se tice voza od pancevo Glavne do Dunav stanice, taj polazak nema veze sa beovozom i ustvari je produzetak linije koju pokriva sinobus na liniji Zrenjanin- Pancevo Glavna.
 
Evo kako vremenski (u minutima) izgleda putovanje Beovozom na relaciji N.Pazova - K. Park (36min)
714jfc.jpg
 
Vrh