Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Mislim da je tako: od Batajnice treba nekih 30-40min do Gl. žel. (međunarodnim).
Voz stravično sporo vozi kroz tunel, u odnosu na pre par godina, i oko TPS Zemun (to je ono kad se naginje značajno u prilasku Beogradu) - tuda je išao mnogo brže. Isto, stanica Zemun je zapravo dosta velika, i nju da prođe treba mu sto godina.
Čak mislim da između Zemun polja i Batajnice putuje duže - verovatno postoji razlika kojim kolosekom ide.
 
Negde sam napisao vec, da na pojedinim deonicama bočni nagib vagona izaziva STRAH kod putnika pa onda malo je i 10 minuta, za neke deonice . Neko stručniji bi rekao da nije samo problem u šinama nego u podlozi a popravka je veliki zalogaj , bilo bi interesantno ovde videti cifre...
 
boca-ica":26134cvj je napisao(la):
Negde sam napisao vec, da na pojedinim deonicama bočni nagib vagona izaziva STRAH kod putnika pa onda malo je i 10 minuta, za neke deonice . Neko stručniji bi rekao da nije samo problem u šinama nego u podlozi a popravka je veliki zalogaj , bilo bi interesantno ovde videti cifre...
Неко стручнији би рекао да тај "бочни нагиб" није последица пропале пруге, већ је пруга тако пројектована да би воз могао кро кривину да прође већом брзином. Када би воз прошао пројектованом брзином кроз те кривине, нагиб се не би ни осетио, он и јесте ту да компензује центрифугалну силу. Сад, то што је уведена лагана вожња, па воз мили, то је друга ствар. Искрено, нисам приметио да се неко некад штрецао од тога...
 
Istina nije bilo vrištanja, putnika, a zbog vrabaca na pruzi kretanje je sporije . Salu na stranu Beogradske pruge se ne razlikuju od Srpskih pruga, i imaju iste probleme i potrebe a delić tih problema jeste podloga, Obnova je preveliki zalogaj inače da nije tako, vec bi to bilo urađeno.
A daće Bog i to da se sredi jednom,,,
____________________________________________________________________
Kada se obnove, jedini način da se sačuvaju, to je železničko povezivanje Smedereva sa Kovinom kuda bi pravac sever-jug Srbije koristilo trazitni +unutrašnji teretni saobracaj o čemu je davno napravljen projekat sa postojecim prugama. ali taj projekat nije u nadležnosti Bgd ...
Koga interesuje a da ne bi ovde otišli u off, neka pogleda projekat
,,Banatska magistrala,,koja je od granice sa Mađarske kod Subotice, preko severnog Banata , Kikinde, Zrenjanina,Pančeva ,Smederevo-Mala Krsna je direktan izlaz Banata ka jugu i obrnuto izvoz robe juga ka EU.
 
Moje pitanje se odnosilo na mogućnost dileme:
Most preko Ade + UMP ili
Most preko Ade + most/tunel Blok45 - Ibarska (sa priključivanjima na postojeću putnu mrežu)
Dakle ako je bilo moguće za slične pare uraditi ovo drugo, smatram da je bilo potrebnije nego još jedna ulica na NBG i ono čudo na Čukarici.

I od mene pohvale za nbumbica.
 
Ambassador":1nhap9un je napisao(la):
Mislim da je tako: od Batajnice treba nekih 30-40min do Gl. žel. (međunarodnim).
Voz stravično sporo vozi kroz tunel, u odnosu na pre par godina, i oko TPS Zemun (to je ono kad se naginje značajno u prilasku Beogradu) - tuda je išao mnogo brže. Isto, stanica Zemun je zapravo dosta velika, i nju da prođe treba mu sto godina.
Čak mislim da između Zemun polja i Batajnice putuje duže - verovatno postoji razlika kojim kolosekom ide.
Nije sporo kroz tunel, nego nekada voze sporo, mozda da ne bi "uhvatili" crveno svetlo. OK ide kroz tunel, prodjem ponekad Beovozom, nekad bas ubrza.
 
Novina u bg:vozu koju sam danas video u jednom od vozova jeste da su postavili automate za ponistavanje GSP karata.
 
Fino,samo ne znam kako ce to da regulisu sa naplatom kaznenih karata jer brzo se putuje istim,a i nema se gde pobeci.U svakom slucaju bice zanimljivo...
 
gg412":16nrh3m5 je napisao(la):
8 garnitura ce raditi na linijama bg-vozz, jedna ce biti rezerva u stanici prokop. Tri garniture koje ce pokrivati linije prema Pancevu,Mladenovcu i Valjevu daju Zeleznice srbije i nemaju veze sa garniturama BG-voza. Sve u svemu gradska i prigradska zeleznica ce u svom sastavu imati 12 emv. U ovo nisu ukljucene garniture koje ce voziti na liniji P.Most-Pancevo Vojlovica a o cemu treba da se potpise ugovor izmedju ZS i opstine Pancevo ovih dana.Sto se tice voza od pancevo Glavne do Dunav stanice, taj polazak nema veze sa beovozom i ustvari je produzetak linije koju pokriva sinobus na liniji Zrenjanin- Pancevo Glavna.
Ova vest samo potvrdjuje da su moji planovi za odvojenu gradsko prigradsku zeleznicu izvodljivi, garnitura ima dovoljno. Jos ako se Pancevo i zeleznice dogovore milina.
Ako se nova dva polaska sa Pancevo Glavne obavljaju sinobusom bolje bi bilo da staje na Pancevackom Mostu nego na Dunav stanuci radi presedanja na bg:voz.



Bg:voz mora da ostane besplatan dok se ne uvedu dvocasne ili dnevne karte inace ce biti manje privlacan a gradjani se na njega jos nisu navikli.
 
zidar":18gtxni8 je napisao(la):
gg412":18gtxni8 je napisao(la):
8 garnitura ce raditi na linijama bg-vozz, jedna ce biti rezerva u stanici prokop. Tri garniture koje ce pokrivati linije prema Pancevu,Mladenovcu i Valjevu daju Zeleznice srbije i nemaju veze sa garniturama BG-voza. Sve u svemu gradska i prigradska zeleznica ce u svom sastavu imati 12 emv. U ovo nisu ukljucene garniture koje ce voziti na liniji P.Most-Pancevo Vojlovica a o cemu treba da se potpise ugovor izmedju ZS i opstine Pancevo ovih dana.Sto se tice voza od pancevo Glavne do Dunav stanice, taj polazak nema veze sa beovozom i ustvari je produzetak linije koju pokriva sinobus na liniji Zrenjanin- Pancevo Glavna.
Ova vest samo potvrdjuje da su moji planovi za odvojenu gradsko prigradsku zeleznicu izvodljivi, garnitura ima dovoljno. Jos ako se Pancevo i zeleznice dogovore milina.
Ako se nova dva polaska sa Pancevo Glavne obavljaju sinobusom bolje bi bilo da staje na Pancevackom Mostu nego na Dunav stanuci radi presedanja na bg:voz.



Bg:voz mora da ostane besplatan dok se ne uvedu dvocasne ili dnevne karte inace ce biti manje privlacan a gradjani se na njega jos nisu navikli.
Potpuno si u pravu kad kazes da su izvodljivi. Nadam se samo da ce taj ugovor izmedju panceva i zeleznica konacno biti potpisan i da ce se krenuti sa remontom garnitura za ovu liniju.ovog trenutka moze se poslati najmanje 5 garnitura koje trenutno nevoze na remont za potrebe gradske i prigradske zeleznice.
 
Da li je neko znao da vozovi u karadjordjevom parku i vuku mogu da idu u kontra smeru ???

Ja sam bio zaprepascen. Naime cekao sam BG::voz u karadjordjevom parku, i naravno nerazgovetno se culo da u isto vreme stizu i bgvoz za pancevacki most, i beovoz za pancevo.

Naime BG:Voz je isao u suprotnom stranu i sa novog beograda je stizao na prvi kolosek, a voz za pancevo je stizao u pravom smeru i dolazio je na drugi kolosek.

Takodje jos jedna nelogicnost je bila i ta sto BG:: Voz nije imao nikakvu oznaku, a Beovoz za pancevo je imao BG::Voz oznaku ???!!! :bash: :bash: :bash:

U svakom slucaju svi na stanici karadjordjev park i vukov spomenik su bili pogubljeni i u cudu sto u isto vreme iz istog smera stizu dva voza.
 
Moram priznati da nisam ni video BG:voz, ali iz postova ovde mi se čini da se tu svako malo desi neko iznenađenje za putnike. Samo mi nije jasno, ako je Beograd dao lovu za remont garnitura, ako su garniture rezervisane samo za BG:Voz, kako se desi da završe na Beovozu? I to baš na Beovozu kako bi konfuzija bila potpuna!
Jednostavno trebalo je da Železnice Srbije i Grad Beograd lepo osnuju zajedničko preduzeće u kojima bi Železnice Srbije učestvovale infrastrukturom, a Beograd uloženim novcem za remont i da se lepo ti vozovi potpuno drugačije boje i da ne može niko, pa ni Železnica da ih prebacuje na druge linije kad im se prohte. Ova šema sa isto ofarbanim garniturama, samo sa nalepnicom BG:Voz, čini mi se, jednostavno ne funkcioniše. Ali verovatno kod nas Zakon još ne dozvoljava da bilo koje preduzeće obavlja saobraćaj po prugama sem Železnica Srbije.
 
To smo i predlagali.BG voz da ima crveno ofarbane vozove i svoju firmu koja ce raditi kako si i sam rekao.Onda nece biti takvih zabuna
 
miki_ns":1jo3ivkk je napisao(la):
Samo mi nije jasno, ako je Beograd dao lovu za remont garnitura, ako su garniture rezervisane samo za BG:Voz, kako se desi da završe na Beovozu?
Dali su ima garniture na posudu do nove godine, mislim da kasnije neće biti BG:Vozova na Beovozu.
 
miki_ns":1hgfq1uj je napisao(la):
Moram priznati da nisam ni video BG:voz, ali iz postova ovde mi se čini da se tu svako malo desi neko iznenađenje za putnike. Samo mi nije jasno, ako je Beograd dao lovu za remont garnitura, ako su garniture rezervisane samo za BG:Voz, kako se desi da završe na Beovozu? I to baš na Beovozu kako bi konfuzija bila potpuna!
Jednostavno trebalo je da Železnice Srbije i Grad Beograd lepo osnuju zajedničko preduzeće u kojima bi Železnice Srbije učestvovale infrastrukturom, a Beograd uloženim novcem za remont i da se lepo ti vozovi potpuno drugačije boje i da ne može niko, pa ni Železnica da ih prebacuje na druge linije kad im se prohte. Ova šema sa isto ofarbanim garniturama, samo sa nalepnicom BG:Voz, čini mi se, jednostavno ne funkcioniše. Ali verovatno kod nas Zakon još ne dozvoljava da bilo koje preduzeće obavlja saobraćaj po prugama sem Železnica Srbije.
Ovo što reče da za zajedničko preduzeće,da železniče učestvuju sa infrastrukturom,da podsetim da je Grad Beograd zajednički finansirao izgradnju celog železničkog čvora sa Republikom i Ž.S pa srazmerno tome ima i prava vlasništva nad infrastrukturom tj.Čvor,Prokop,Stanice samo sam zaboravio u kom procentu ...
A za pozajmljene garniture ne znam,tender Ž.S za nabavku 25 novih EMV je pri kraju pa ćemo saznati koja firma je dobila,te se nadamo da će deo tih vozova ipak završiti na trasama Beovoza..eto barem 5 mogu da odvoje..
 
bojan87":18k9lxan je napisao(la):
Da li je neko znao da vozovi u karadjordjevom parku i vuku mogu da idu u kontra smeru ???

Ja sam bio zaprepascen. Naime cekao sam BG::voz u karadjordjevom parku, i naravno nerazgovetno se culo da u isto vreme stizu i bgvoz za pancevacki most, i beovoz za pancevo.

Naime BG:Voz je isao u suprotnom stranu i sa novog beograda je stizao na prvi kolosek, a voz za pancevo je stizao u pravom smeru i dolazio je na drugi kolosek.

Takodje jos jedna nelogicnost je bila i ta sto BG:: Voz nije imao nikakvu oznaku, a Beovoz za pancevo je imao BG::Voz oznaku ???!!! :bash: :bash: :bash:

U svakom slucaju svi na stanici karadjordjev park i vukov spomenik su bili pogubljeni i u cudu sto u isto vreme iz istog smera stizu dva voza.
To se nekad radi na prugama, da se iskoristi to sto su dve koloseka slobodna, al meni se to ne dopada
 
2012":25rmjgqb je napisao(la):
[
A za pozajmljene garniture ne znam,tender Ž.S za nabavku 25 novih EMV je pri kraju pa ćemo saznati koja firma je dobila,te se nadamo da će deo tih vozova ipak završiti na trasama Beovoza..eto barem 5 mogu da odvoje..
Ne mogu i ne smeju, nijedan od tih EMV ne sme se koristiti za lokalni gradski/prigradski saobraćaj, jer je to EBRD namerno stavila u tender za nabavku - finansira se nabavka garnitura isključivo za međugradski prevoz, kako bi se lokomotive oslobodile za teretne vozove. Ukoliko bi se ove garniture preusmerile na gradsko/prigradske vozove, postoji valjda začkoljica da bi kredit odmah dospeo u celosti zbog nepoštovanja uslova realizacije. Naime EBRD je taj kredit dala prvenstveno sa ciljem poboljšanja propusnosti teretnih vozova, što bi podiglo profitabilnost ŽS, sekundarni efekat je uspostavljanje stabilnog međugradskog saobraćaja. To bi se postiglo time da se sadašnji putnički i brzi vozovi podmire EMV-ovima i lokomotive koje sad bedno vuku po jedan putnički vagon iskoriste za povlačenje teretnjaka koji čekaju raspušteni po kojekakvim stanicama. Koliko mi je poznato za beogradske gradske/prigradske EMV-ove se planira ili već jeste raspisan novi kredit/tender, koji će ići na budžet grada + ŽS, dok ovih 25 EMV-ova otplaćuju samo ŽS.
 
Posto imamo informacije iz Zeleznice o reorganizaciji Beovoza (3 prolazne linije sa polaskom u Pancevu) a znamo koji su planovi direkcije (produzetak prve linije do Zemuna, linija Rakovica-Prokop), posto se red voznje Zeleznica Srbije tradicionalno usvaja pocetkom decembra, mislim da je pravi trenutak da Direkciji za Javni Prevoz I Zeleznicama Srbije posaljemo predlog organizacije gradsko/prigradske zeleznice i izvrsimo pritisak da usklade svoj rad.

Prilazem nacrt doticnog Apela, dajte komentare pa kada se usaglasimo (ako se usaglasimo :) ) saljemo ga, ili sa potpisima ili kao grupa gradjana sa foruma Beobuild.

23_apel-ab-cdefg.png
 
И поред свега што је Зидар до сада писао (а и остали који су се оглашавали тим поводом), као и његових заиста квалитетно осмишљених мапа, ипак мислим да предлог да линија 1 БГ:воза саобраћа само до Земуна (а не и до Батајнице, као што Дирекција у овом тренутку планира), и лобирање за ту идеју, нису довољно промишљени, утемељени, нити адекватно аргументовани.

Док би се евентуално завршавање БГ:воза у станици Нови Београд још и могло образлагати чињеницом да се ту одвајају колосеци за стару Главну станицу (па, захваљујући томе, на пругама БГ:воза, скоро и да не би било међуградског или међународног саобраћаја), дотле је садашњи Зидарев предлог да се БГ:воз завршава у Земуну, потпуно произвољан и сасвим неоправдан - технички гледано (у смислу начина коришћења пруге), нема никакве разлике у томе да ли би се линија завршавала у Земуну или у Батајници, изузев што би, у потоњем случају, линија била десетак километара дужа и изискивала већи број гарнитура за остваривање истог такта.

Са друге стране, упућивање оваквог предлога и његово евентуално прихватање могли би нанети доста штете грађанима Батајнице (која броји четрдесетак хиљада становника, плус 10-15 хиљада становника Бусија, које се непосредно надовезују на Батајницу према Угриновцима) и Земун Поља (тј. барем онима којима је, због удаљености станице од насеља, воз колико-толико употребљива солуција), будући да би многима од њих БГ:воз могао представљати решење свакодневних (а заиста огромних) транспортних проблема, уз енормно повећање удобности путовања и значајне уштеде у времену, чак не само ка старом делу града (нпр. директном линијом 73, од Батајнице се до блока 45, у најбољем случају, стиже за нешто више од сат времена, док се комбинацијом воза и трамваја, са преседањем у станици Нови Београд, може стићи чак и за мање од 35 минута, што је, признаћете, за београдске услове готово невероватна уштеда).

Ево и краћег објашњења зашто (мислим да) је тако како тврдим. Батајница је, иако припада ужем подручју града (дакле, не води се административно као приградско насеље на широј територији Београда, већ као део насељеног места Београд), тренутно на веома лош начин повезана са центром града аутобуским линијама. Концентрација саобраћаја на Батајничком путу све је већа и већа (због индустријско-пословне зоне која се ту формира), а због све већих гужви и све већег броја раскрсница и семафора, приметно је продужено време путовања, чак и до Земуна, а камоли до центра града. Продужавањем времена путовања и формирањем застоја, долази и до драстичних поремећаја аутобуског реда вожње (чему веома доприносе и стални застоји на железничкој рампи у Батајници, који су, додуше, донекле ублажени недавном делимичном реконструкцијом тог прелаза), што повремено узрокује огромне гужве у шпицевима и, што је још горе, прилично неуједначену искоришћеност аутобуса у тим деловима дана (када, на пример, после јако дугог чекања, дође по неколико аутобуса за редом, први буде препун, они који иду одмах за њим полупразни, а после опет настаје скоро неподношљива гужва), чиме се додатно компромитују ионако ограничени капацитети овог вида превоза.

Што се пак воза тиче, такт од сат времена (какав је, уосталом, доста дуго постојао и на Беовозу, чак и са неколико дужих периода у последњих пар година када су возови били релативно тачни) можда може да задовољи потребе удаљенијих насеља која, уосталом, ни административно нису део Београда, а ни њихови становници му ипак не гравитирају у толикој мери као становници Батајнице, али за Батајницу он просто није довољан нити привлачан. Другим речима, превозне потребе становника Батајнице и, рецимо Инђије или Ст. и Н. Пазове у погледу градског воза (и уопште, јавне саобраћајне везе са Београдом), никако не могу бити стављене у исти ранг. На крају крајева, као грађани Београда, становници Батајнице, имају и право да, у смислу организације јавног превоза, ипак буду "повољније" и суштински другачије третирани од становника Пазова или Инђије: једноставно, јавни превоз становника насеља попут Батајнице ЈЕСТЕ обавеза Београда, док квалитетна организација превоза становника места која административно не припадају Београду, али су у његовој близини, иако јесте у интересу Београда, ипак НИЈЕ нужно и његова обавеза. То је, ипак, суштинска разлика.

За Батајницу (која је, да поновим, део ужег подручја града), такт од сат времена једноставно не може да представља задовољавајућу алтернативу аутобуском превозу (и поред очајног начина функционисања батајничких аутобуских линија), док би такт од 15, па чак и од 30 минута (који, посебно овај потоњи, упркос настојањима да се овде покаже супротно, добром организацијом саобраћаја технички ЈЕСТЕ могућ), то потенцијално могли. За разлику од многих других делова Београда, па, у том смислу, рецимо, и Земуна, чија је железничка станица удаљена неколико километара од земунског Доњег града и на самом ободу насеља, па као таква већини Земунаца прилично недоступна и незанимљива, железничка станица у Батајници се заиста налази у самом насељу (дакле, релативно је доступна и потенцијално интересантна великом проценту становника), али је од неких делова Батајнице ипак удаљена и по скоро 2 км, те би стога једино поуздан и релативно фреквентан такт воза (уз додатну повољност гарантованог избегавања невероватне количине непријатности које се свакодневно дешавају онима који до центра иду аутобусом), могао да представља мотивацију за промену превозних навика, у смислу усвајања навике преседања, са долажењем аутобусом до железничке станице и наставком путовања ка граду возом, те са поновним преседањем на аутобус или трамвај, ка крајњем одредишту.

Треба рећи и да се оправданост "фаворизовања" железничког потеза ка Батајници (у односу на, рецимо, панчевачки и реснички), које се може препознати у плановима Дирекције (у смислу да прво планирају продужење БГ:воза до Батајнице, па тек онда до Раковице, док су Крњачу, за сада, и престали да спомињу) огледа у чињеници да је пруга ка Батајници двоколосечна и неоптерећена теретним саобраћајем (који се сада у потпуности одвија железничком обилазницом, која почиње управо у ж. ст. Батајница, у којој има одвојене колосеке у односу на оне који иду ка центру града), па на њој (без обзира на то што је у питању најоптерећенија железничка магистрала), захваљујући двоколосечности, ипак ЈЕСТЕ могућ фреквентнији такт, него даље на северозапад (од Батајнице ка Пазовама и Инђији).

С друге стране, пруга од ст. Панчевачки мост па надаље ка Панчеву је, као што сви знамо, једноколосечна и то је њен фундаментални недостатак (што се тиче такта), док су пруге до Раковице и надаље двоколосечне, али су од Раковице па надаље, слично као и батајничка, оптерећене међународним и међуградским возовима, па би потенцијално могле бити и предмет истог статуса као батајничка. Ипак, у досадашњој се експлоатацији (чак и раније, када су возови били чешћи), што се тиче градских возова, раковички правац показао значајно мање коришћеним и "популарним" него онај северозападни (Земун, Батајница), између осталог вероватно и због, иако недовољне, ипак знатно квалитетније превозне "понуде" (аутобуси, трамвај) него на северозападном правцу.
 
Bice do bataje u toku 2010. godine ili pocetkom 2011te,treba im jos vremena da se uhodaju.Nema brige.A dok do krnjace planiraju u drugom smeru,problem im pravi sto prebacise sve novce sa rekonstrukcije pancevca na faraonski most na adi.
 
Већ месецима пратим овај форум, поготову ову тему! Мислим да је крајње време да и ја почнем активно да учествујем.
Да баш у првом посту не почнем са критикама, само ћу рећи да у теми има доста нетачних и непроверених података (у каснијим постовима ћу се сигурно и на то осврнути), наравно има доста сјајних запажања и још сјајнијих предлога.

Сада бих само да прокоментаришем Зидарев предлог о организацији Беовоза/БГ:Воза. Станица (распутница) Панчевачки мост нема довољан капацитет да би се у њој завршавале три линије (од тога две високофреквентне). По доласку воза у станицу Панчевачки мост потребно је гарнитуру пребацити на други колосек, променити управљачницу, и машиновођи је потребно неко време да пређе кроз читав воз, по промени управљачнице следи скраћена проба кочница, попуњавање путног листа. За све ово потребно је 6-8 минута од доласка воза у станицу па до поновног поласка у супротном смеру. Наравно потребно је оставити и резерву времена да се анулирају евентуална кашњења. За време "окретања" гарнитуре која се врши преко само једне скретнице није могуће формирати пут вожње неког другог воза, па воз који долази из Панчева тада не би могао да уђе у станицу, већ би морао да сачека да воз који иде ка Врачарском тунелу напусти станицу. Стога је немогуће увести још једну линију која би се завршавала на Панчевачком мосту или повећавати такт једне од линија на преко 15 минута. Можда је могуће решење са уласцима возова на исте колосеке,али то би била додатна забуна за путнике. Сигурно решење би била изградња станице са већом пропусном моћи и Крњачи и дулирањем колосека преко самог моста, али то су за сада само жеље.
Такође линија Е Раковица - Железник, бар у скоријевреме не може бити реализована јер је тај део мреже део тзв. теретног чвора. Линија која би ишла до Барајева такође изискује изградњу нове станице у Барајеву, јер ова садашња станица (Барајево Центар) је заправо стајалиште на једноколосечној отвореној прузи, а сама станица Барајево (укрсница) која се можи користити као "окретница" је од самог Барајева удаљена неколико километара.
 
Moram se osvrnuti na ovo...

Кирилл":1s7wijkf je napisao(la):
Са друге стране, упућивање оваквог предлога и његово евентуално прихватање могли би нанети доста штете грађанима Батајнице (која броји четрдесетак хиљада становника, плус 10-15 хиљада становника Бусија, које се непосредно надовезују на Батајницу према Угриновцима) и Земун Поља (тј. барем онима којима је, због удаљености станице од насеља, воз колико-толико употребљива солуција), будући да би многима од њих БГ:воз могао представљати решење свакодневних (а заиста огромних) транспортних проблема, уз енормно повећање удобности путовања и значајне уштеде у времену, чак не само ка старом делу града (нпр. директном линијом 73, од Батајнице се до блока 45, у најбољем случају, стиже за нешто више од сат времена, док се комбинацијом воза и трамваја, са преседањем у станици Нови Београд, може стићи чак и за мање од 35 минута, што је, признаћете, за београдске услове готово невероватна уштеда).
Slažem se da je apsolutno neophodno da sva naselja koja su potpuno poslovno/obrazovno naslonjena na Beograd i pri tome su i administrativno njegov deo zaslužuju da budu opslužena linijama koje Grad razvija. Ako je za BG:Voz planirano da bude deo jedinstvenog tarifnog sistema, to ne znači samo "jedan pokaz pa se vozi" već zaista planiranje integrisanog sistema. Elem, ovde se kaže stanica je jako udaljena od naselja - pa zašto se pri uspostavljanju BG:Voza ne koordiniše sa GSP-om da se uvedu čisto lokalne linije koje bi imale terminuse na ž. stanicama. Lepo pokupe putnike u naseljima oko Batajnice, Zemun-Polja, Zemuna i voze ih do ž.stanica Batajnica, Zemun Polje, Zemun. Linije bi bile u tom slučaju kratke, dobro vreme obrta bi se postiglo sa malo autobusa, koji bi se mogli "izvući" ukidanjem nekih polazaka sa predugih linija koje trenutno pokušavaju da sa voznim vremenima od po sat i više povežu previše udaljene delove grada. Osim toga, tako bi i organizacija prevoza podstakla ljude da se naviknu da u velikom gradu ljudi pri transportu moraju biti fleksibilni i menjati vozna sredstva, i da to tako može ispasti mnogo, mnogo brže nego insistiranje na dugim bus linijama. Pa ne mora baš svako naselje imati direktnu liniju do Zelenog Venca! Naravno da bi ovo funkcionisalo mora se imati pouzdano vreme polaska železnice, a BG:Voz je prvi pokušaj uvođenja taktnog voznog reda - pa mi se čini da su ovog puta odlučili da posao uspe.
Stvari tako lepo funkcionišu npr. u Švajcarskoj, gde se po manjim mestima koja gravitiraju Cirihu, autobusi organizuju samo kao lokalni prevoz do najbližih železničkih stanica, ni jedan jedini ne ide direktno u centar Ciriha! Lokalni voz (S linije) dođe na stanicu, a 2-3 busa već čekaju i voze sa te stanice u okolna naselja/sela. Lepo se isplanira i koliko autobusa u proseku treba ka kojim naseljima tj. kako se statistički putnici koji siđu iz voza raspoređuju po autobuskim linijama. Isti princip i u okolini Barselone, tamo gde idu lokalne ž. linije (Metro, FGC, ili Renfe Rodalies) na većim stanicama su lepo terminusi autobusa koji su sinhornizovani sa dolaskom linija železnice. Dobro, sad će odmah krenuti "nismo mi Švajcarska" ili "daleko smo mi od toga" - pa da, ali ako ne počnemo da se uređujemo nećemo nikada ni ličiti na nešto organizovano i funkcionalno.
 
+1 za tehnicki vrlo kvalitetno objasnjenje 412-104
Dosta ljudi ovde ima dobrih ideja ali ima i onih koje su tehnicki nemoguce kao ovo presedanje u stanici Pancevacki most i linija ka zelezniku sto je zidar predlozio (i ako mislim da zidar ima dosta dobrih ideja inace)
 
Vrh