Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zavisi od vrste usluge i od okolnosti.

Redovi vožnje javnog prevoza su nešto što se usvaja nakon više revizija, sa namerom da to tako potraje bar mesec dana, a ne da se menja svakog dana. Nije to kurs marke 90ih, pa kao danas je ovoliko, a sutra onoliko. Nego se prave tako da budu što trajniji i da putnici mogu da planiraju svoja putovanja. Jer to je u interesu i samom gradu, zato što kada bi svako menjao red vožnje ili ukidao polaske na dnevnom nivou, i kada bi putnicni masovno rekli ''ok, fak juuu'' i prešli na automobile ili taksije, ceo grad bi kolabirao u gužvama. Nebitno da li je to Štutgart, Beograd, Šenzen ili Novi Sad.

Tako da kod određenih vrsta usluga, važi klauzula da se to ne odnosi samo na pojedinačno izvršenje usluge (npr, jedan pojedinačni polazak ili ne-polazak) nego na celokupnu uslugu, na celokupnu liniju na primer. Samim tim, kada neko kasapi ili opstruira neku liniju bez valjanog razloga, duži vremenski period, korisnici imaju pravo da odbiju plaćanje ili da traže umanjenje. Pošto umanjenje i odštete ne postoje u slučaju GSPa i DJPa (osim za povrede, a i to tek nakon dugih, mučnih i skupih suđenja), korisnici imaju pravo da odbiju plaćanje ako postoje validni razlozi.


A kad smo već kod BG voza, ako se ja dobro sećam, ono kada su pre mesec dana naprasno zatvorili stanicu Vukov spomenik zbog renoviranja, ako ne grešim, nije prethodnog dana bilo najavljeno da će do toga doći. Ili bar nije bilo dovoljno informisanja javnosti o tome. To je onda značilo da neko ko je proračunao da mu treba 45 minuta da stigne na posao, trebalo mu je 60, jer je bio primoran da izađe na stanici Karađorđev park. U tom slučaju, AKO javnost nije bila informisana o tome na vreme, putnik ima pravo da, usled nedostatka mehanizma za odštetu ili umanjenje cene usluge, odbije da plati uslugu dok traje takvo stanje.

Isto kao što ja ove godine odbijam da plaćam kartu za prevoz u julu i avgustu jer ne postoji nikakav realan razlog da se u gradu od 1,8 miliona ljudi, uvodi letnji režim vožnje, relikvija doba OUR-a i kolektivnih godišnjih odmora iz 1980ih. Od 1. septembra ću opet uredno plaćati, kao što sam platio i u junu. Isto tako sam par meseci krajem 2020. i početkom 2021. odbijao da platim pun iznos mesečne markice jer su ukidali polaske posle 18h i još prepolovljavali kapacitete vozila. I to svega nepunih godinu dana posle ukidanja linija 19, 21, 22 i 28 (28 je u međuvremenu vraćena). Kada se obustavilo barem to Kovid majmunisanje i izgovori, i ja sam nastavio da plaćam pun iznos usluge.

BG voz ne koristim pa ne mogu da pričam o tom aspektu plaćanja ili neplaćanja usluge. Koliko čujem, uglavnom važi za pouzdan i dobar vid prevoza u Beogradu. Ali recimo u površinskom prevozu koji ja koristim, situacija je odavno katastrofalna. A bila je katastrofalna i pre 5 godina, kad je naplata bila mnogo bolja, ali je korupcija i aljkavost i tada izjedala GSP. Do te mere da im je čak ceo autobus nestao iz depoa Karaburma a GSPov odgovor je bio ''nemamo saznanja''.

Nije javnom prevozu u Beogradu toliko veliki problem neplaćanje (čak i na ovako visokom nivou) koliko je problem u samim preduzećima, koja su puna lopova, od vozača, preko direktora pa sve do gradskih čelnika. I kada je naplata bila na vrhuncu pre 6-8 godina, isto su kukali na manjak para i isto su im nestajali delovi i vozila iz pogona, isto su im otpadali točkovi, isto su im gorela vozila po putevima kao hepo kockice, isto im nisu radile klime, isto su ignorisali neke polaske, isto su poručivali krševe od autobusa (i GSP i privatnici)... Naravno, sve to ne znači da prevoz ne treba uopšte da se plaća. Ali znači da nije ni 60% problema u manjku naplate, nego u truleži samog sistema i pojedinih ljudi koji ga čine.
 
Poslednja izmena:
Nigde nije precizirano da su gledali RegioPantera. On je na jednoj slici samo, a na dve slike su vagoni za varšavski metro koje Škoda trenutno proizvodi. Možda su gledali vagone za metro, a možda su gledali oba. Nisu precirizirali ništa.
A možda nisu gledali ni jedno ni drugo. Već da im peDu vidi put. I da se uzme neka devizna dnevnica,jer su tako u mogućnosti.
 
Једино решење на БГвоз су рампе. Покушаји инсталирања валидатора су завршавали уништавањем истих. И они бушачи карата пре тога су завршавали слично.
Мало сам скептичан да се може решити наплата без особља. По мени би требало на свим станицама да буде салтер за продају карата и то поред рампе да особље може да реагује ако нешто блокира.
Цена карте за бусплус да буду као код возача аутобуса да се не ствара застој на шалтеру. Исто тако и регио да буде скупљи него преко апликације (може да се реши и тако што би регуларна цена била на шалтеру а преко апликације да се добије попуст

offtopic:
Inače, Štutgart ima i laki metro, a sa svojih 600.000 stanovnika je tri puta manji grad od Beograda. Da mu je prevoz loš kao u Beogradu (srazmerno veličini), imao bi ukupno 4 gradske autobuske linije, jednu na po pola sata, a sve ostale na sat vremena, baš kao moj rodni gradić. Kakav crni S-Bahn i laki metro, Beograd bi procvetao da i to ima.
Штутгарт ме доста подсећа на Београд, сав је у брдима, нервоза у саобраћају је невероватна, далеко је од идилочног немачког града гда се масовно возе бајсеви. Исто као и ми су се закуцали са главном железничком станицом. Једино свака им част на линијском парку..
 
Poslednja izmena:
Ulazak na prednja vrata vozila u Beogradu neće nikad zaživeti. Pokušano je više puta, bar tri u zadnjih 20 godina, i nikad nije uspelo. A vozači i sada, u teoriji, imaju mogućnost izdavanja karata. U praksi, ili ih mrzi, ili im ne radi neki deo aparata ili im nije popunjen kotur sa papirnom trakom. Kada se nađe neki turista ili neko iz drugog grada koji baš želi da plati, vozač mu samo kaže da ako naiđe kontrola, da kaže da je bio kod vozača i da ovaj nema sitno ili tako nešto.

Još jedna potvrda da problem javnog prevoza u Beogradu nije samo u putnicima, nego i svim aspektima i celinama koje ga čine.
 
Upravo. Elementarna logika.

Pogotovu još na nekim stajalištima koja su prepuna prepreka, ali bukvalno prepreka za ulazak i izlazak iz vozila. Kao npr stajalište prekoputa Hrama, ispresecano jednim delom blatištima oko drveća, a drugim delom nadstrešnicama koje su previše zbijene i blizu kolovoza. A ljudi na toj stanici nikad ispod 50, bar između 7 i 19h.

A npr stajalište Stratimirovićeva je napravljeno kao kutija, tako da kada na njemu izađeš iz vozila i refleksno kreneš prema trotoaru, nemaš gde jer je zatvoreno sa tri strane nego moraš da ga obilaziš krečući se uz kolovoz. To su dva primera koja znam pouzdano, da ne bude posle da pričam napamet. A sigurno bih našao još stotine s istim problemima širom grada.

Isto bi bilo komično gledati kako se očekuje od ljudi na stajalištima-ostrvima u Bulevaru KA da prelaze ulicu na jedinom pešačkom ispod samog stajališta, i da onda trče ne do zadnjih nego do prvih vrata Katice ili još gore - CAFa.
 
BG voz ne koristim pa ne mogu da pričam o tom aspektu plaćanja ili neplaćanja usluge. Koliko čujem, uglavnom važi za pouzdan i dobar vid prevoza u Beogradu.
Važio je, dok nisu osakaćene obe linije zbog radova prema NS, i dok nije krenula serijska krađa žičane infrastukture na barskoj pruzi.

Verovali ili ne, danas se od Karađorđevog Parka do Pančevca brže stiže 48-om i 33-om, nego BG Vozom. Iako je zvanično vozno vreme mnogo kraće, BG Voz ima sibirski takt, a ogromne su šanse da svaki polazak bude otkazan ili da se pojavi sa zakašnjenjem od 20+ minuta.
 
Jel plaćaš S-Bahn u Nemačkoj kad ne dođe iz "tehničkih razloga"? Evo bio sam pre mesec dana u Štutgartu, svaki drugi polazak S-Bahna bio otkazan i to na liniji koja ide na 30 minuta. Jel to znači da ne treba da se plati?

Реци! Реци свима што ја причам већ деценију! У Немачкој касне возови. И то стршано. Поквари се локомотива у сред њиве. И брзи возови исто касне!
 
Реци! Реци свима што ја причам већ деценију! У Немачкој касне возови. И то стршано. Поквари се локомотива у сред њиве. И брзи возови исто касне!
Istina, iz mog ugla to je zato što im je preopterećen sistem, toliko vozova a kapaciteti skroz popunjeni. Skoro svi vozovi kasne
 
Pazi, niko te ne sprečava da pokušaš da nateraš 1,8 miliona ljudi u Beogradu da ponovo počnu da ulaze samo na prednja vrata. Mnogi su pokušavali do danas, i nijedan nije uspeo. Ja ću biti prvi koji nikad neće to raditi, iz razloga koje smo Luka i ja gore nabrojali.

O tome možemo da počnemo da pregovaramo onda kada se iz zona svih stajališta posklanjaju razna blatišta, stubići, divlje tezge, kiosci, loše postavljene nadstrešnice i slično. Ja da prekoputa Hrama gazim kroz blato i probijam se kroz nabijena krda ljudi da bih ušao na prednja vrata vozila, vala ne pada mi na pamet. A ni sami vozači ne žele da se još povrh svega, bave i tim papazjanijama i pravilima.


A i za Istanbul ću baš da proverim kod ortaka koji je bio ovog meseca, da li baš svuda ulaze na prednja vrata ili samo po centru.


Takođe je bitno da ako bi se ikad ponovo donela takva odluka i navika, da SVI počnu da je primenjuju i poštuju istog momenta. Inače drugačije ne ide. Recimo, ja stižem na stajalište u momentu kad i autobus, krenem ka 1. vratima i naiđem na reke ljudi ispred 2. i 3. koje čekaju da uđu i džaba što ja poštujem i hoću na 1. kad drugi ne poštuju. Ili recimo dođem odmah na 1. vrata i umesto da odmah uđem sa ostalim putnicima, iz njih počnu da izlaze oni koji neće ili ne znaju da treba na 2. i 3. Ili kada dotrčavam pred autobus i vozač me čeka, ja umesto da uđem na 3. vrata koja mi je otvorio, ja trčim do 1. Jer ja eto hoću da ispoštujem prva vrata, a njega zabole za to i onda me gleda kao idiota kada proletim pored 3. i dođem mu na 1. I ja ispadam kriv što me drugi čekaju. Zato kažem, krajnje je nebitno šta je ispravna odluka a šta ne, i da li se neko slaže ili ne, već koliko je realno očekivati vraćanje tako nečega. A nerealno je, jer od kraja 80ih kad je obustavljeno do danas, pokušano je 3 puta s time i nikad nije uspelo. Kao što nikad nije uspeo ni pokušaj da se svi vozači vrate u uniforme. Prosto ne ide. Kad ne može 2.000 ljudi da se stavi u uniforme, sigurno da neće moći ni 1.8 miliona na prva vrata.
 
Poslednja izmena:
Zavisi od vrste usluge i od okolnosti.

Redovi vožnje javnog prevoza su nešto što se usvaja nakon više revizija, sa namerom da to tako potraje bar mesec dana, a ne da se menja svakog dana. Nije to kurs marke 90ih, pa kao danas je ovoliko, a sutra onoliko. Nego se prave tako da budu što trajniji i da putnici mogu da planiraju svoja putovanja. Jer to je u interesu i samom gradu, zato što kada bi svako menjao red vožnje ili ukidao polaske na dnevnom nivou, i kada bi putnicni masovno rekli ''ok, fak juuu'' i prešli na automobile ili taksije, ceo grad bi kolabirao u gužvama. Nebitno da li je to Štutgart, Beograd, Šenzen ili Novi Sad.

Tako da kod određenih vrsta usluga, važi klauzula da se to ne odnosi samo na pojedinačno izvršenje usluge (npr, jedan pojedinačni polazak ili ne-polazak) nego na celokupnu uslugu, na celokupnu liniju na primer. Samim tim, kada neko kasapi ili opstruira neku liniju bez valjanog razloga, duži vremenski period, korisnici imaju pravo da odbiju plaćanje ili da traže umanjenje. Pošto umanjenje i odštete ne postoje u slučaju GSPa i DJPa (osim za povrede, a i to tek nakon dugih, mučnih i skupih suđenja), korisnici imaju pravo da odbiju plaćanje ako postoje validni razlozi.


A kad smo već kod BG voza, ako se ja dobro sećam, ono kada su pre mesec dana naprasno zatvorili stanicu Vukov spomenik zbog renoviranja, ako ne grešim, nije prethodnog dana bilo najavljeno da će do toga doći. Ili bar nije bilo dovoljno informisanja javnosti o tome. To je onda značilo da neko ko je proračunao da mu treba 45 minuta da stigne na posao, trebalo mu je 60, jer je bio primoran da izađe na stanici Karađorđev park. U tom slučaju, AKO javnost nije bila informisana o tome na vreme, putnik ima pravo da, usled nedostatka mehanizma za odštetu ili umanjenje cene usluge, odbije da plati uslugu dok traje takvo stanje.

Isto kao što ja ove godine odbijam da plaćam kartu za prevoz u julu i avgustu jer ne postoji nikakav realan razlog da se u gradu od 1,8 miliona ljudi, uvodi letnji režim vožnje, relikvija doba OUR-a i kolektivnih godišnjih odmora iz 1980ih. Od 1. septembra ću opet uredno plaćati, kao što sam platio i u junu. Isto tako sam par meseci krajem 2020. i početkom 2021. odbijao da platim pun iznos mesečne markice jer su ukidali polaske posle 18h i još prepolovljavali kapacitete vozila. I to svega nepunih dana posle ukidanja linija 19, 21, 22 i 28 (28 je u međuvremenu vraćena). Kada se obustavilo to Kovid majmunisanje i izgovori, i ja sam nastavio da plaćam pun iznos usluge.

BG voz ne koristim pa ne mogu da pričam o tom aspektu plaćanja ili neplaćanja usluge. Koliko čujem, uglavnom važi za pouzdan i dobar vid prevoza u Beogradu. Ali recimo u površinskom prevozu koji ja koristim, situacija je odavno katastrofalna. A bila je katastrofalna i pre 5 godina, kad je naplata bila mnogo bolja, ali je korupcija i aljkavost i tada izjedala GSP. Do te mere da im je čak ceo autobus nestao iz depoa Karaburma a GSPov odgovor je bio ''nemamo saznanja''.

Nije javnom prevozu u Beogradu toliko veliki problem neplaćanje (čak i na ovako visokom nivou) koliko je problem u samim preduzećima, koja su puna lopova, od vozača, preko direktora pa sve do gradskih čelnika. I kada je naplata bila na vrhuncu pre 6-8 godina, isto su kukali na manjak para i isto su im nestajali delovi i vozila iz pogona, isto su im otpadali točkovi, isto su im gorela vozila po putevima kao hepo kockice, isto im nisu radile klime, isto su ignorisali neke polaske, isto su poručivali krševe od autobusa (i GSP i privatnici)... Naravno, sve to ne znači da prevoz ne treba uopšte da se plaća. Ali znači da nije ni 60% problema u manjku naplate, nego u truleži samog sistema i pojedinih ljudi koji ga čine.
Ne, oči me ne varaju, pa to je Benderov roman. ;)

Sve navedeno se odnosi na pitanje kvantifikacije ponuđenog nivoa prevozne usluge, što je naravno sasvim izbvodljivo. Ali njih kao i za štošta drugo jednostavno nije briga jer im neko to dozvoljava. Mislim da ovde samo vidljivost u medijima i organizacija građanskih udruženja dugoročno mogu pomoći u promeni svesti. Što je najgore pravnici bi pored saobraćajnih strućnjaka trebalo da budu najvokalniji jer se ipak radi o pravima korisnika. Već godinama ovde drobimo da je letnji režim nonsens, ali to je deo ustaljene ideologije koju je teško oboriti kritikama na jednom forumu.

Ulazak na prednja vrata ima smisla na linijama gde ulazi max troje na nekoj od stanica. Kada bi na Zelenom vencu ulazili svi na prednja vrata niko nigde ne bi stigao.
Kao recimo na ekspres (dabldeker?) linijama autoputem. Famozna Điklijeva fiks ideja. Postoji mogućnost ulaska (i izlaska) na više vrata ali svaka opcija ima ograničenja ne samo po pitanju kontrole naplate nego i protoka putnika, odnosno zadržavanja na stajalištima. Pored toga mi praktično koristimo samo pola prednjih vrata što usporava pristup, a ostala vrata u niskopodnim vozilima nemaju razdelne šipke za kanalisanje pristupa (bez razdelne šipke ako gromada od 100 kila neće da uđe/izađe postrance pravi kolonu efektivno pretvorivši 2-2-2 konfiguraciju u 1-1-1 što ti sa kontrolom pristupa samo odmaže).

Zglob može imati i 5 vrata ali 6 je već teže zbog rezervoara i dužine modula. Na kraju se sve svodi na neko ograničenje kapaciteta što je u našim uslovima bez obzbiljnog oslanjanja na metro i autoputeve (bez ili sa minimalnim usputnim stanicama) praktično neizvodljivo.
 
Vidi, ako želiš, možemo sledećih meseca dana da popisujemo čiji postovi sadrže koliko karaktera. Ako ispadne da ja imam više postova koji su duži od tvojih, povući ću onu primedbu i savet koji sam ti izneo na temi Autobusi, a koji si ti shvatio otprilike kao Zuma kada mu se kaže da nakon 100 slika Kalemegdana, prestane da svaki post pretvara u slikovnicu.


Kada se vodi priča o nečemu kompleksnom kao što je naplata karata i uopšte nadzor javnog prevoza, naravno da moram da budem opširan i naravno da moram da dam i primere i obrazloženja, da se ne bi posle našao neki neistomišljenik koji će da mi izvrće reči, što je jako česta praksa na ovom forumu. S druge strane, kada se radi o pričama vezanim za linije, naravno da ću ako se radi o više od 3 linije, pre da priložim mapu ili ilsutraciju i na njoj da iskažem sve što mislim, nego da rečima opisujem:
E ovako, za 23, znate ono kada ide niz Marijane Gregoran pa kada prođe tu i tu ulicu, e onda na sledećem ćošku to i to...
E a za 26, onaj deo između Dušanovačke pošte i Stadiona, kada prođe onu krivinu ispred toga i toga, e za nju treba...
A za 27 mislim ovo...
A za 33 treba ono...
U slučaju 53 mislim ovako...
U slučaju 56 bolje onako...
i tako još 10, 20 puta u po 10 redova, umesto da se samo priloži mapa, skica ili bilo kakva ilustracija i završi posao.
 
Poslednja izmena:
U Istanbulu sam se vozio metroom i tramvajem kao i vecina stanovnika grada koliko mi se cini. Na stajalistima tramvaja je obavezno da se kuca karta koja nekih 30 ili 40 dinara, i ulazi se na sva vrata. Svercera za divno cudo i nema mnogo jer na svakom stajalistu stoji Turcin ili dva i gledaju da neko ne dodje sinama. Svaka im cast za organizaciju naplate, ali je zato i sistem perfektan. Idu Alstom tramvaji u sinhronu i te kompozicije su, ja mislim, cak i malo duze od 2 nasa CAF-a. Tramvaji na raskrsnicama imaju apsolutno prvenstvo u odnosu na kola, pesake i sve ostalo. Imaju izdvojenu basticu na sredini ulice, a ulice u centru grada su poceli da oslobadjaju od automobila u potpunosti tako da ulica koja lici na nas bulevar kod Djerma je postala prakticno pesacka zona sa tramvajem. Metrobusima se nisam vozio ali pretpostavljam da je isto kao i za tramvaje. Metro je dobar i ide cesto, u principu klasican metro sistem.
Autobusima se nisam vozio (imaju dosta BMC autobusa slicnim nasim) iz razloga sto su zaglavljeni u saobracaju, a tamo je neprohodna guzva do 23h. Isto nisam video da su nesto mnogo popunjeni jer je jednostavno brze ici peske.

Sto se tice Beograda bilo bi mnogo bolje i efikasnije da nema naplate uopste vec da se finansira od akciza na gorivo, registracija, parkinga i recimo nekog poreza za svakog zaposlenog.
 
@Bender Rodriguez

vidi, ja sam svakako za to, da ako je autobus sa 3 vrata, da se ulazi na spoljnim vratima, a ulazi na srednjim, a ako je sa 4 vrata da se ulazi takođe na spoljnim, a izlazi na dvoje srednjih vrata. To je osnovna fizika, imaš isti broj ljudi na stanicama u autobusu, ali se ljudi kreću u istom smeru, a ne kao kod nas, imaš sudaranje na vratima i imaš sudaranje u autobusu kad se ljudi prestrojavaju da bi stali u "pol poziciju" za izlazak. Prosto, organizovanje smera kretanja doneće bolju prohodnost i brzinu. To što ljudi to ne razumeju i uskaču na sve strane, j.g. Prelaze i prugu na stanici, gde ne sme, zgazi ih voz, pa ne znači da je to ispravno. Zamisli da saobraćaj nije organizovan u kom se smeru vozi, nego da se vozi na strani kolovoza gde se vozaču prohte. Nije Beograd jedini grad u svetu gde su katastrofalne gužve u gradskom prevozu.

No, otišli smo u offtopic već.
 
Ne brini ti za offtopic. Prvo, ima ko da brine o tome, drugo neće se forum urušiti od par postova koji idu u širinu, i treće nije offtopic jer je sve to javni prevoz. Ovde diskutujemo o nečemu što bi važilo za ceo JGP, pa tako možda i za BG voz kada budu nove garniture. Ko zna.

Osnovna fizika je i da se vozilo brže prazni kada ljudi izlaze na svim vratima nego kada izlaze samo na pola. Još jedna stvar koju niko od zagovarača ulaska na prednja vrata pa marširanja kroz salon ne shvata je da u Beogradu postoje stajališta čije se razdaljine vrlo brzo pređu. Tako da ako neko uđe na prednja vrata 31 na Slaviji i treba da izađe kod Franša, on i nema baš nešto mnogo vremena, a ni živaca, da se probija kroz pola vozila.

Takođe bih voleo da vidim neku simulaciju u režiji foruma kako bi izgledalo ulaženje na prednja i izlaženje na drugim vratima u linijama koje su krcate od 7 do 23h, poput 26 ili 50. I kako bi putnici reagovali na to. I oni koji su protiv tog režima, i oni koji su za, tj. oni od kojih bi se tražilo da se probijaju do drugih vrata. Siguran sam da bi bili oduševljeni, pogotovu recimo kada se voze u MAZu koji iznad prednjih točkova ima budževine tako da se dve osobe jedva mimoilaze.

Dosadašnji sistem je funkcionisao prihvatljivo. Postupci su bili:
1. Stojiš u zoni stajališta ili ulaziš u njega kako pristiže tvoje vozilo
2. ''Pratiš'' kretanje vozila jer ne znaš gde će tačno da stane, i da li će da otvori vrata na poziciji iza, ili će da sačeka da onaj napred ode pa da onda stane tu
3. Staneš pored vrata i pustiš ljude koji su unutra da izađu
4. Ulaziš i udaljavaš se od zone vrata

I to je tako radilo bez problema. Znam da jeste, i ne može niko da me ubeđuje drukčije, jer sam ceo život u prevozu, i dušu sam ostavio u tim limenim, propalim i pretrpanim kantama. Od IK-161 i AvtoMontaža pa sve do BMCa. Elem, problem je počeo da se javlja pre 5 godina kada se pojavilo mnoštvo Foresta Gampova koji stoje u zoni vrata. I ne kažem to ''5 godina'' odokativno, već bukvalno od 2017. pa naovamo, sve je više malih maloletnih ili mladih bolida koji ne shvataju da se ne stoji u zoni vrata. Da li je to zato što sada stasava Zoom generacija, ili je pak do nemara njihovih roditelja Milenijalaca, ili je pak nešto treće... ne znam. Ali poenta je da uglavnom mladi boluju od tog mentalnog hendikepa. I da je u prethodnom periodu, od 1990 do 2015-2017, režim opisan gore funkcionisao sasvim ok. Pogotovu na stajalištima koja NISU aerodromske piste i trgovi, nego imaju pregršt prepreka i opstrukcija, a takvih je u Beogradu pun brod.
 
Poslednja izmena:
Osnovna fizika je i da se vozilo brže prazni kada ljudi izlaze na svim vratima nego kada izlaze samo na pola.

Tačno, ali ne u slučaju kad ti babe sa punim torbama sa Kalenić pijace u niskom startu da ulete u autobus u najboljem slučaju naprave špalir, a u najgorem se probijaš kroz njih da bi izašao iz busa.
 
U ovom drugom slučaju bi se očekivalo od babe da se od prednjih vrata MAZa probija sa tim kesama i cegerima do drugih. Pa bi onda kačila svakog ko stoji između tih dvoje vrata, jer je nejgovo izlazno stajalište tek tamo, kasnije.

Još jedna vrlo bitna stvar:
Režim ulaženja na prva i izlaženja na 2. i 3. vrata podrazumeva kretanje kroz vozilo. Kretanje kroz vozilo podrazumeva menjanje svog položaja u toku vožnje, puštajući ruke povremeno da se čovek uhvati za drugo mesto. To podrazumeva da vozači u tim trenucima polakog kretanja putnika kroz salon, ne voze kao ludaci i da ne cimaju vozilo prilikom kretanja i zaustavljanja. A koliko u zadnje vreme ima vozača u Beogradu koji su u stanju tako da voze? Pa 2/3 njih zna samo za gas do daske i kočnicu do daske.

I ono ču-ve-no sec_ka_nje koč-ni-ce, od koje redovno poželim da ih zafrljačim kroz šoferku. Ili kada stoje na semaforu pa dr**ju papučicu gasa. Pa non stop kreni-stani, kreni-stani, kreni-stani... I ljuljaju ceo salon ljudi kao debile, a njima (putnicima) otpadaju ruke više od konstantog bambusanja napred-nazad.
 
Poslednja izmena:
Verovali ili ne, danas se od Karađorđevog Parka do Pančevca brže stiže 48-om i 33-om, nego BG Vozom. Iako je zvanično vozno vreme mnogo kraće, BG Voz ima sibirski takt, a ogromne su šanse da svaki polazak bude otkazan ili da se pojavi sa zakašnjenjem od 20+ minuta.
Ja ne znam da li treba da se crta da bi pojedinci shvatili neke stvari.
Kao prvo ja ne znam kako je 6 više od 36 minuta?
Drugo,milion puta rečeno NEMA takta od 15 minuta na Batajničkoj liniji dokle god teretni vozovi saobraćaju ka NS-u pomoćnim prevoznim putem.
Treće.
Pre dvadeset dana,tokom nevremena udar groma u relejnu prostoriju stanice Ovča je onesposobio rukovanje kompletnim signalno sigurnosnim uređajima u samoj stanici.
Otuda kašnjenja,skraćivanja i otkazivanja pojedinih polazaka zato što se saobraćaj između Krnjače i Ovče obavlja pod posebnim režimom.
I da ne zaboravim onih 6 i 36 minuta.
Možeš li da objasniš kako se to brže stiže busom od Parka do Pančevca?
 
Kad sidje čeka pola sata. Na to je mislio. I moje iskustvo je isto.


Nego niko ne pominje, ili ja nisam video ništa u ovom threadu o poseti gradskih zvaničnika Škoda Transportation fabrici pre nekoliko dana.
 
Ja ne znam da li treba da se crta da bi pojedinci shvatili neke stvari.
Kao prvo ja ne znam kako je 6 više od 36 minuta?
Drugo,milion puta rečeno NEMA takta od 15 minuta na Batajničkoj liniji dokle god teretni vozovi saobraćaju ka NS-u pomoćnim prevoznim putem.
Treće.
Pre dvadeset dana,tokom nevremena udar groma u relejnu prostoriju stanice Ovča je onesposobio rukovanje kompletnim signalno sigurnosnim uređajima u samoj stanici.
Otuda kašnjenja,skraćivanja i otkazivanja pojedinih polazaka zato što se saobraćaj između Krnjače i Ovče obavlja pod posebnim režimom.
I da ne zaboravim onih 6 i 36 minuta.
Možeš li da objasniš kako se to brže stiže busom od Parka do Pančevca?
6 Minuta se putuje od Karađorđevog Parka do Pančevačkog Mosta kada voz stigne na vreme i ne bude otkazan. Tako je bilo pre nekoliko godina. A iskreno, ne sećam se kada se to dogodilo zadnji put. Poslednja dva puta kada sam pokušao da koristim BG Voz na toj relaciji, prvi put je ceo sistem kolabirao zbog one izgorele garniture u Ovči, a drugi put je monitor na stanici objavio kašnjenje od 20 minuta, tako da sam oba puta morao na autobus, a Srbija Voz ili GSP(ne znam ko vrši naplatu) je zadržao mojih 180 dinara sa uredno očitane kartice. Redovno pratim sajt Srbija Voza, zadnjih meseci bukvalno nema dana kada se BG Vozovi ne otkazuju.

Novosadska pruga je otvorena 19. marta, danas je 17. avgust. Zašto za pola godine nisu mogli da teretne i šidske vozove prebace na nju ? Šta ih sprečava da to već jednom odobre, da li iko živ zna? Taj udar groma na Ovči je bio pre 20 dana, koliko vremena treba da se kvar na uređajima popravi ? Valjda bi stanica poput Ovče trebala imati i gromobran.
 
a Srbija Voz ili GSP(ne znam ko vrši naplatu) je zadržao mojih 180 dinara sa uredno očitane kartice.
Ако си се валидирао приликом уласка у Карађорђев парк имао си 90 мин на располагању, 180 дин си искориттио на те две вожње аутобусом. Јесте цимање и није пријатно искуство али у основи ниси финансијски оштећен.
 
Ако си се валидирао приликом уласка у Карађорђев парк имао си 90 мин на располагању, 180 дин си искориттио на те две вожње аутобусом. Јесте цимање и није пријатно искуство али у основи ниси финансијски оштећен.
Mislio sam na poslednja dva puta kada sam očitao kartu da bih putovao BG Vozom, a on nije ni došao.
 
Vrh