Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Nisam shvatio, ne možeš nikome pokazati staru kartu jer se očitava QR kod, ako je stara karta neće te pustiti. A da uzmeš kartu za voz za drugu relaciju i prođeš sa njom opet nisi ništa uradio jer može da te sačeka kontrola u vozu (U BGvozu povremeno u ostalim vozovima stalno).
Drugim rečima, neko bi morao da preskače prugu kako ne bi platio kartu, al još uvek rizikuje da ga kazni kontrola u vozu. Ukoliko je istina da ugrađuju kontrolu pristupa na svim stanicama od Beograda do Novog Sada, onda onaj ko nema kartu u vozu znači da je preskočio barijeru, dakle kazna 2000din po tarifniku Srbijavoza

Mislio sam da će biti kao kod Vuka.. tamo bih samo pokazao kartu nije bilo očitavanja... karta ima barkod i mogla je i stara da prođe... u redu ići ću okolo i preko ograde ako mora... moja stvar... ne brine mene busplus kontrola u vozilu i pitanje je hoće li je biti... još će se iskristalisati načini kako sve i gde može da se uđe... skupe su mi karte, šta da radim... sta se iščuđavaš 80% na pančevcu ulazi na "neformalne" načine... izvini što ne mogu da budem bolji Srbin na forumu... kažem iskreno kako jeste...
 
Inače karte za NS kupujem... obično od Batajnice... tako da nisam razumeo ko to kažnjava po tarifniku Srbijavoza... ja samo ne kupujem busplus karte i pokušaću da nađem način da to nastavim, to je sve...
 
Da treba naterati ljude da plaćaju kartu, treba. Međutim, barijere su potpuna komplikacija.

Svuda u okruženju se karta može kupiti u vozu (za veće pare, naravno, ali može). Osim toga, one te onemogućavaju da ispratiš bilo koga ili ponogneš sa stvarima (isti problem kao na BAS). Onaj koji je odlučio da se švercuje vrlo lako će preskočiti barijeru, a onome ko plaća vožnju će zakomplikovati putovanje.

Jedino moguće rešenje je strogo kažnjavanje zbog kog će ljude biti strah da se švercuju.
 
Svuda u okruženju se karta može kupiti u vozu (za veće pare, naravno, ali može).
Ovaj problem je rešiv lako - postavljanjem uređaja za prodaju karata na stanicama.

Veći problem sa rampama je smanjenja dostpunost za ljude sa koferima, biciklima, osobe sa ograničenom pokretljivošću…
 
Postoje više vrsta naplate prevoza, Beograd se odlučio da ima kontrolu pristupa metrou i BGvozu, a na ostalim vidovima da nema. Naplata je mnogo efikasnija kada imaš barijere + kontrolu unesto samo kontrole. Ne shvatam čemu tolika bojazan od kontrole pristupa, sasvim normalna stvar u svetu. Onaj ko ima bicikl, kofere ili kolica ima širi prolaz.
Što se BGvoza tiče, većinja njegivih problema će se rešiti dolaskom novih vozova, ne može sve iste sekunde da se reši. Da li je trebalo poručiti ranije, trebalo je, da li je, nije. Idemo dalje
 
Kontrola pristupa je ok za metro i gradsku železnicu, ali ne i za međugradske i regionalne vozove.
Zbog čega nije? Evo u Holandiji svaka stanica ima kontrolu pristupa i nemoguće je ući u stanicu bez karte. Samo si primoran da kupiš kartu pre voza, što sprečava i korupciju između konduktera i putnika, time se osiguravaju prihodi železnici. Ukoliko postoji na svakoj stanici aparat ili blagajna ne vidim razlog zašto ne bi tako nešto moglo da se primeni u Beogradu.
Druga stvar, kupovina karata u vozu je trošenje vremena kodukteru koji mora da proveri ostale karte i bavi se ostalim poslovima. U punom vozu prođe više stanica dok on iskontroliše ceo voz jer svaki četvrti (otprilike) kupuje kartu u vozu
 
Zato što glavna stanica u Beogradu ima dva šaltera i nekoliko automata, tako da se vrlo često dešava da ljudi ne stižu na voz jer već 20 minuta čekaju u redu za kartu. Dovoljno je da jedan kupuje kartu za spavaća kola i da se iza napravi red od trideset ljudi. Broj automata i šaltera na ostalim stanicama neću komentarisati.

Da li je pokrenuta nabavka automata za karte koji primaju keš? Ili se očekuje da svaka baba Simana ima platnu karticu ili SV aplikaciju? Ili će da otvore šalter na svakoj stanici i plaćaju plate ljudima koji će prodati 15 karata dnevno?

Totalno bespotrebna stvar sa barijerama za koje nije ni vreme ni mesto. Nije ovo Holandija.
 
Zato što glavna stanica u Beogradu ima dva šaltera i nekoliko automata, tako da se vrlo često dešava da ljudi ne stižu na voz jer već 20 minuta čekaju u redu za kartu. Dovoljno je da jedan kupuje kartu za spavaća kola i da se iza napravi red od trideset ljudi. Broj automata i šaltera na ostalim stanicama neću komentarisati.

Da li je pokrenuta nabavka automata za karte koji primaju keš? Ili se očekuje da svaka baba Simana ima platnu karticu ili SV aplikaciju? Ili će da otvore šalter na svakoj stanici i plaćaju plate ljudima koji će prodati 15 karata dnevno?

Totalno bespotrebna stvar sa barijerama za koje nije ni vreme ni mesto. Nije ovo Holandija.
Beograd Centar će imati ogroman broj šaltera i aparata kao i kontrolu pristupa.
Male stvari kao Tošin bunar mogu jako lako da se reše, kao i aparati sa kešom. Apsolutno nije teško uvesti to ako ceo sistem uvodi i standardizuje.
Ne kapiram kako neki traže argumente u izuzetno nebitnim stvarima. Bitan je sistem. A odlučeno je da ovako izgleda kako bi se naplaćivao BGvoz jer drugačiji način ne postoji.

Zbog čega nije ni vreme ni mesto? Mislim da je apsolutno pravo vreme da se reši naplata u prevozi, u ovom slučju u BGvozu. Ako imaš neki bolji predlog (a da nije šverc) tu sam da saslušam
 
Niko da malo više prokomentariše RegioPanter koji je najavljen kao mogući kandidat za zamenu?
 
Niko da malo više prokomentariše RegioPanter koji je najavljen kao mogući kandidat za zamenu?

Nigde nije precizirano da su gledali RegioPantera. On je na jednoj slici samo, a na dve slike su vagoni za varšavski metro koje Škoda trenutno proizvodi. Možda su gledali vagone za metro, a možda su gledali oba. Nisu precirizirali ništa.

U svakom slučaju, Škoda, Stadler, Siemens itd. nema tu velike greške. Možda ako bi BMV kao firma potpisala neki veći ugovor sa jednim proizvođačem (npr. Škoda), koji bi uključivao nabavku kompozicija za BG voz i metro od istog proizvođača uz izgradnju jednog centra za održavanje bila najpovoljnija kvalitetna opcija.
 
Poslednja izmena:
Pa dobro ali nece Škoditi ako se prokomentarise i ta Škoda. :D Neka napise svako sta predlaze, sta fali...
 
Од свих ја бих лично изабрао баш Шкоду. Признајем да је делом и субјективно, али Шкода несумњиво има огромно знање и традицију у производњи електричних шинских возила. Били су највећи произвођач електричних локомотива у источном блоку. Поред саме Чехословачке, где је малтене 100% електричних локомотива било произведено у Шкоди, извозили су за СССР, Источну Немачку, Бугарску итд. Први воз који је комерцијално ишао 200 км/ч између Москве и Лењинграда у СССР с краја 70-их година је био вучен Шкодином локомотивом ЧС200. Чак је и данас сачувано неколико примерака који и даље вуку Невски експрес брзином од 200 км/ч. Данас је квалитет је на нивоу Штадлера, Сименса и осталих.
 
Ti uviđaš da si deo problema?

Hehe.. uvek će biti onih koji se švercuju... iz raznih razloga... Oni koji bi da šire oduševljenje barijerama, nek šire, vi radite svoje, ja radim svoje... Pre svega mislim da su barijere neefikasne a meni je lično izazov da tražim "way around"... Ne vidim problem... Ako mene uhvate, mene će da kazne, ne tebe, opusti se...
__________________________

Juče sam obišao 2 stanice: Novi Beograd i stajalište Tošin bunar...

Na Novom Beogradu nisam primetio nikakve barijere i ne znam kako bi tu bilo moguće postaviti ih a da ne može da se uđe na stanicu iz pravca Belvila i Holideja in...

Na Tošinom bunaru su postavljene barijere ali sam našao way around koji ću sada predstaviti... iako sam siguran da ima onih koji su dobro povezani sa zeleznicama pa će brze bolje predložiti da se stavi neka žica i onemogući prolaz... Ali njima na čast 😁

Prvo idu slike 3 barijere kod T. BUNARA, a zatim idu slike putanje tj. način kako ih zaobići...

Činjenica je da treba da si iole fit da bi se provukao onuda i popeo gore... ima malo šiblja, al na jesen će se to sve osušiti + će ljudi da prokrče svojim prolazom... 😊

Realno, nije težak poduhvat uopšte i nije strmo ali malo fit treba da budeš...

Oprez: sa druge strane je nemoguć prolaz van barijere, ako je nekom potrebno da ide ka Batajnici moraće da pređe prugu. U trenutku kad sam ja bio pored pruge prolazio je SOKO iz smera NS ka BG centar... Do stanice Tošin bunar od kad izađe iz tunela mu treba 6 sekundi. Tu mislim do kraja stanice, gde sam ja stajao...
20220815_102440.jpg
20220815_102509.jpg
20220815_103041.jpg
20220815_102631.jpg
20220815_102659.jpg
20220815_102726.jpg
20220815_102741.jpg
20220815_102805.jpg
 
Na slici deluje da prolaz jako uzan.. ali nije.. lako se prolazi i ako si srednje debljine, samo je gojaznima prolaz nemoguć 😉

Naravno treba i spomeuti da na stanici NBG trenutno može da se kupi karta samo platnim karticama sa automata... šaltera još nema
 
Poslednja izmena:
Vrh