Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pretpostavljam da bi podvožnjak na prelazu u Batajnici mogao da utiče i na smanjenje uticaja problema sa gustim saobraćajem (verujem da bi vozovi brže prolazili kad bi opasnost od pretrčavanja i prelaza kolima bila manja). Isto važi i za ograđivanje pruge na nekim deonicama..
 
@medjutim
апсолутно се слажем са овим, овај пружни прелаз није само локални проблем за грађане Угриноваца и Батајнице већ значајно успорава железнички саобраћај и тиме онемогућава прављење поузданог реда вожње. Али на страну све, ово је ипак пре свега безбедоносни проблем јер доста возача не поштује ову рампу а за пешаке и бициклисте као и да не постоји. Ова рампа се често ломи чак и када се поштује сигнализација јер је због великог обима саобраћаја и неадекватног одржавања изузетно лош прелаз па је саобраћај успорен до те мере да већи шлепер или трактор са дуплом приколицом не стигне да прође овај прелаз иако ступи на њега пре светлосног сигнала који претходи спуштању рампе.
 
East-Corridor-DIA-Train-Simulation-570x317.jpg

hires34.jpg

www.skyscrepercity.com.Evo kako bi to izgledalo sa ogradom..
 
Све магистралне пруге на подручју Београда треба денивелисати, срамота је да још постоје пружни прелази, а први подвожњаци (код Аде, на Дорћолу и на Новом Београду) направљени су још пре 80-ак година.
 
jovanovm":2e4ttti0 je napisao(la):
Izvini, jesam li ja tebi neko pastorče pa da me obrazuješ da li se glupiram ili ne? Mislim da je stvarno neumesno to što si napisao - kao što mislim da je izrazito neodgovorno ono sa bejzbolkom. Možda ti to nisi tako mislio, ali neko će to pročitati i pomisliće "dobra ideja"... Inače, ja sam rekao to što hoću da kažem - desničarsko razmišljanje svaljuje krivicu socijalnih problema na individuu, a levičarsko se trudi da sagleda probleme kao društvene. Nema ništa loše per se u desničarskom razmišljanju, postoje vrlo uspešne kritike društva i društvenog razmišljanja u njemu, ali tvoja logika ne pripada jednoj od njih.
Neznam odakle ti uopste ideja da ja predstavljam ili imam neko "desnicarsko" misljenje. Stvarno je jadna ta retorika koju koristis, umesto da odgovoris na to sta je receno, ti probas da denunciras onog ko je nesta rekao i na taj nacin da onome sta je on rekao uzmes znacaj.

Mnogi trče kroz grad i ispuštaju frustracije uništavanjem tuđe imovine. Previše ljudi da bi to bilo samo tako jednostavno objašnjeno njihovim ličnim moralnim nedostacima.
Onda neznas nista o tome. Mozda ti se ovo nece svideti, ali to je to. Isto tako kako je danas u beogradu bilo je i u drugim delovima sveta, Berlin je bio sav isaran. Problem nije u nekoj "socijalnoj bolesti" ili necemu o cemu treba/moze da se prica, problem je na drugom mestu. I paprene novcane kazne ce to ispraviti, vrlo jednostavno.

Ostavimo sa strane da se time uopšte ne rešava problem (samo kažnjavanje prakse koja je uopštena pojava je, po meni, vrlo kontraproduktivno)
Onda, opet moram da kazem, nemas pojma o problemu. Ti to zamisljas da je problem u drustvu ili u ljudima ili na nekom drugom mestu nego sto upravo jeste. Isto kao ljudi koji pricaju da je korupcija neki socijalni problem ili da opasno ponasanje u saobracaju i krsenje saobracajnih pravila neki dublji, socijalni problem tog drustva, sta je ipak glupost, kao sto je dokazano po celom svetu vise puta.

Problem je jedino u tome sto se ljudima to dopusti, onda ce to i raditi. To vazi za saobracaj, grafite, korupciju, kradju i sve drugo. Nije srpsko drustvo pokvareno ili manje civilizovano nego neko drugo zapadno. I tamo bi izgledalo isto kao i ovde sta se svega toga tice da im se dopusti da divljaju, to nije problem drustva, to je u ljudskoj prirodi, ali poenta je u tome da se kontrolisu nize ljudske instinkte.

Kao sto je se pokazalo u svetu, i kao sto je se pokazalo i ovde nakon uvodjenja novog zakona o saobracaju (pogledaj statistiku) ili fiskalnih racuna: Novcane kazne mogu da srede svaki od tih problema. Novcanik je gde coveka najvise boli, nikakve batine nemogu da opamete coveka kao sto to moze udarac po dzepu. Kad covek mora da razmislja o kazni koja ga ceka i dali moze sebi da priusti da uradi to sta je posao da uradi, vecina onih na koje ti mislis u tvojoj teoriji ce odustati, i samo fanatici ce nastaviti. I njih je vrlo malo.

Vandalizam je pojava, psihička bolest je opšta dijagnoza - to su dve različite kategorije koje porediš. Nego, valjda se sa ljudima ne priča samo kad su bolesni? Može li neko imati problema bez da je bolestan?
Za to ima psihijater. Ako se oseca lose mentalno i ako mu je lose u zivotu, postoji doktor za to sa kojim moze da prica. Nije briga drzave da ih natera da se suoce sa svojim problemima. To je njihova licna odluka dali hoce da ignorisu problem, da ga "potope" u alkoholu ili da idu kod doktora ili da divljaju. Do drzave je samo da kazni krsenje pravila i zakona, a probleme ljudi moraju sami resiti.

Možda oni upravo misle da menjaju nešto tim svojim grafitima? Da grafiti mogu biti oblik umetničkog izražavanja ili način promene sveta koji im ne odgovara?
I al kaida misli da menjaju nesta teroristickim napadima. Ali to i dalje ne znaci da ih ne treba kazniti i sa njima pricati. To je njihov problem sta oni misle i to je njihova stvar, ali za ta dela koja krse pravila ce i treba biti kazneni. To sta oni misle ne ponizava to sta su uradili. U nemackom ima izreka "Glupost ne spasava od kazne". To bi trebalo da vazi i u Srbiji.

To što nama možda ne odgovara način na koji oni oblikuju svet oko sebe ne daje nam pravo da njihova razmišljanja i shvatanja ignorišemo (inače, ova debata se u Jugoslaviji vodila 80tih godina).
Joj boze mili :kafa: Ti stvarno padas za to? Oni mogu da oblikuju svet oko sebe kako hoce i da se izrazavaju kako hoce, sve dok to sta oblikuju nije tudja imovina (drzavana, javna, privatna, bilo koja) i sve dok to izrazavanje ne skodi drugima. Ostecivanjem tudje imovine nanose stetu i sa tim nisu "free to express themselves". Znaci ako hoce da oblikuju, nek oblikuju svoju imovinu. Mogu i da se oblace kao zene ili kao Anime figure ili kao dzentlmeni 20tih godina ili kao rastafariako hoce da izrazavaju svoja osecanja ili da oblikuju svet oko sebe, ali nemogu da nanose stetu drugima (sta podrazumeva osobe, javnost, preduzeca itd).

Ako ja hocu da oblikujem svet oko sebe u post-armagedonskom stilu zato sto mislim da bi to bilo bas lepo, to meni ne dozvljava da miniram mostove i dizem cele ulice u vazduh samo zato sto ja to hocu. To sto neko nesta hoce mu jos duuugo ne dozvoljava krsenje pravila ili zakona ili nanosenje stetu drugome. Razumes li ti to?

Mislim da je odlična kazna! Ispravi čovek upravo ono što je pogrešno uradio - ni manje, ni više. Po meni je to vrlo pedagoška poruka, za razliku od novčane kazne koja može biti protumačena samo kao represivna mera.
Nije. Ti izgleda nevidis dobro i neznas gde je problem. Sa tim sto on grafitira voz on nanosi stetu tom preduzecu koja ne lezi samo u farbi na vozilu, nego i u:
- Vremenu koje se gubi dok je vozilo na ciscenju i ispada iz saobracaja, znaci gube se pare
- Obezbedjenju koje kosta jer mora da se angazuje zbog takvih ljudi, znaci kosta para
- To prljavo vozilo kad saobraca ostatak dana u tom stanju krsi ugled na to preduzece i taj vid transporta i moze da dovede da neki ljudi jednom voze sa njim i vise ne, znaci gube se potencijalni putnici i sa tim se gube pare

Znaci samo ciscenje vagona nije dosta, dali to izveo on ili radnici u depot-u. Steta koju je naneo je veca. I sa ciscenjem se skida anti-grafit zastita koja ce opet morati da se obnovi, i za koju isto onaj koji je odgovoran za to da je ona spala treba da plati, i to ne samo nju nego i toga koji je stavlja (radnika, lakiranje) kao i to sto to vozilo fali u saobracaju, tj. ne samo zato sto to moze da dovede do toga da ispadaju neki vozovi i nemogucnosti da se uzdrzi takt, sa cim se opet rizikuju putnici i sa tim prihodi tj pare, nego i u tome da to vozilo, kao masina, stoji i ne radi, tj. ne zaradjuje pare.

Steta koja se nanosi je znaci visestruka i zato nije prevelika ili prestroga ili preterana kazna novcana kazna i nadoknada za stetu koja je naneta.

I jos jedno pitanje za tvoj "plan"...sta ako taj jednostavno ne dodje na akciju ciscenja? Sta ces onda? Nemozes ga naterati da cisti, i ako ga dovedes policijom u depot, neces ga bicovati da cisti. Znaci sta onda? Vidis, fale ti instrumente za sprovodenje kazne, jer nemozes ga nakon prvog puta kad ga uhvatis zbog toga baciti u zatvor. A novcanu kaznu nemoze da izbegne jer se ona a) moze uzeti na silu, direktno sa bankarskog racuna ili kroz zauzimanje necega u njegovoj imovini u vrednosti kazne, i moze da se, ako nece da plati novcanu kaznu, zbog toga baci u zatvor nekoliko dana.

Ja ti kazem kako je to reseno u ostatku sveta, i pokazalo je se da funkcionise. To sta ti mislis su primitvni pristupci problemu koje su se pokazale kao neadekvatne i neuspesne. Moze da se ponavljaju greske koje su drugi radili, ili odma da se primeni solucija koju su oni nasli.

Jesu socijalna grupa, jer ih mi trenutno gledamo kao ljude koji imaju određeni identitet. Kao što je problem sa Romima socijalni problem sa rasnim dimenzijama (takvih problema nema sa Romima koji žive u stanovima, kućama, voze dobra kola, itd)... tako je i ovo socijalni problem sa obrazovnog gledišta. Na koji način je obrazovni i ekonomski sistem dozvolio da se kreativnost ljudi kanališe na principu društvenog bunta?
:violina: Na ovo necu ni da odgovoram jer nemam vremena da ti objasnjavam najjednostavnije stvari.

Hm, po Nemačkoj se na dooosta mesta crtaju grafiti. Zavisi od zakona i regulative. Na nekim mestima su se grafiti-umetnici organizovali upravo zbog toga što su im gradske vlasti prišle i dozvolile ulaz u te fabrike. U Beogradu dosta ljudi to radi, ali na dosta mesta čovek lako dobije batine ako uđe u napušteni fabrički prostor.
Pa i po beogradu ima dosta napustenih objekata, ako im se radi o crtanju oni to nemoraju da rade na vozovima, nego mogu i na zidovima. Ali ti koji to rade na vozovima to ne rade jer su "jadni umetnici koji u ovoj prokletoj drzavi nemaju kanale da izraze svoju kreativnost" nego zato sto su bahati. To je isto kao da bi rekao da oni sto parkiraju Q7 na sred trotoara to rade zato sto je kriva drzava jer im ne pravi dosta velika parking mesta i zato sto ima premalo parking mesta u gradu pa, "sta ce jadni, moraju... :( " :laugh:

Na papiru su vlasnik samo Železnice Srbije, državno preduzeće, čiju su izgradnju platili građani ove države, uključujući mene. Stoga, moj rad je platio i za deo tog voza. I ako ja ne želim da nekog tuku ili kažnjavaju zato što crta po mom delu voza, onda blio koja represivna mera ustvari ugrožava moje ustavom zagarantovano pravo vlasništva. A ustav je iznad svakog zakona, btw. I - žao mi je što misliš da postoji razlika između države i naroda. Mislim da je upravo zbog takvog razmišljanja korupcija postala opšte-prihvaćeni princip funkcionisanja vlasti.
Nemoras da mi objasnjavas principe javne imovine, svako zna da je teoretski svaki gradjanin vlasnik toga, ali jel to znaci da ti mozes da sednes u policijski auto kad hoces jer si ti vlasnik? ne znaci, i isto to vazi za sve druge vrste javne imovine. Vlasnik je drzava ili drzavno preduzece, ne gradjanin.

I pogotovu zato sto tvoje pare placaju za to bi trebao da imas interes u tome da to prestane, jer svaki put kad se opravlja neka steta nanosena javnoj imovini, to se placa iz tvog dzepa, tj. ide na stetu na drugoj strani. Tvoj porez koji placas se onda ne koristi za vazne stvari, nego veliki deo koji bi mogao da ide u skole, bolnice itd. mora da ide na takve gluposti.

Pa menja - u pitanju su dve suprotne stvari. Da li si se rugao ideji da se sve može rešiti bezbolkom ili si u tobož šali izjasnio i jednu potajnu želju da se sve stvari koje tebi ne odgovaraju mogu rešiti nasiljem?
Ako dobro citas moje post-ove, mocices sam da vidis.

Moje mišljenje je da se problem grafita lako može rešiti - boljim nadzorom nad kompozicijama (njihovim čuvanjem u ograđenim prostorima, npr, što je dobro iz mnogo drugih razloga), kao prostim pravilima čišćenja grafita uz pomoć socijalnih radnika - štaviše, mislim da je to potrebnije, za ljude koji pišu "smrt pederima", "ubi šiptara", ili "1389" na zgradama i vozovima, nego za ljude koji su malo kreativniji sa time. Iako je sam čin sličan, mislim da su motivacije (i posledice) vrlo drugačije.
Prvi deo je isto sta ja mislim, ali uz to moraju da ide i novcana odsteta za stetu koja je naneta i koju sam gore vec naveo.

Za to kome je "potrebnije" ne mogu da se slazem. Svakome je isto potrebno, dali se tebi vise svidjaju grafitne slike nema veze.
 
+1 Mare, veoma dobro rečeno!

suština je u tome da je svačija individualna sloboda ograničena slobodama drugih ljudi. Ako se banditima dopusti da izražavaju svoje "umetničke slobode", to umanjuje slobodu nas ostalih da se vozimo u čistom prevozu i pozitivnom ambijentu.
 
ACR":2spwhzpx je napisao(la):
+1 Mare, veoma dobro rečeno!

suština je u tome da je svačija individualna sloboda ograničena slobodama drugih ljudi. Ako se banditima dopusti da izražavaju svoje "umetničke slobode", to umanjuje slobodu nas ostalih da se vozimo u čistom prevozu i pozitivnom ambijentu.
"Banditi" ne prljaju prevoz, nema to nikakve veze sa higijenom.

Osim toga meni je malo umetnosti (kakve god) svakako pozitivnije od depresivnih boja nasih vozova...
 
Umetnosti?! Kakve zaboga umetnosti ima u nekakvom STU tagu naškrabanom svuda po vozu?
 
^^ Apsolutno.
Pravi grafiteri, koje i smatram umetnicima ne zvrljaju gde stignu, vec se organizuju, i crtaju po vec ustaljenim mestima poput zida kod hipodroma, u blokovima i sl. Takvi i imaju svest o javnom dobru.
Ovi ostali su samo gomila sljama ili propalih grafitera, koji se takmice u tome ko ce vise stete da napravi.
 
Све то има своје и заправо све је овде већ речено. Ја бих да додам своје резиме: 1. видео-надзор тамо где је то неопходно, 2. новчане казне, 3. владавина права (општи елемент) и ене, проблем решен. И што се тиче озбиљних цртача, тамо би требало да буде приоритет обезбеђење јавне површине, где се може цртати са дозволом, да уметнички графити красе те површине и да дођу до изражаја када то заслужују. И шта се тиче разних тих жврљотина, које ништа не изражавају, тамо нема компромиса и горенаведени елементи могу то савршено да реше, ако се буду добро ускладили.
 
Video iz stanice Novi Beograd sa gradskim i ostalim vozovima. Vidi se i kako se vozovi ukrstaju pre stanice kao i u njoj. Ako se skoncentrisete mozete zakljuciti gde je problem sa kolosečnim vezama. Vozovi idu sporo zbog lagane voznje od mosta ( tj. mesta odvajanja pruge za stari i novi most) do stanice.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LZUn6KdjaCM[/video]
 
+1Mare,
Na ovom video snimku reklo bi se da sve ide ko podmazano u minut,još da nije onih 50 m uskog grla...ko u Japanu.. :kafa:
 
I to na "najboljoj" lokaciji kod divljeg naselja kod belvila i buvljaka pa stranci mogu da se diveo Beo-gradu :(
 
Туга, на шта личи околина станице НБГ. :bash: Ово је један од доказа где је Београд пао, од 91 па надаље... Не знам, ваљда има још наде :rolleyes: И планирају ли ЖС неке радове на станици? Може ли се нешто учинити с укрштавањем возова, баш због поузданости БГ:Воза?
 
Vozio sam se danas prvi put Bg:Voz-om, i morao sam sa nekim da podelim utiske. Dobar dan svima :)

Elem, išao sam od NBG-a do Karađorđevog parka. Poslednji put sam bio na NBG stanici pre oko godinu dana, i dalje izgleda jako morbidno. Cigančići i smeće koje ostavljaju celom prostoru daju dodatni "šmek". Odmah mi je palo na pamet da majke sa decom i invalidi ovde nemaju šta da traže, čak ni da pokušaju da iskoriste ovaj novi vid prevoza. Ali polako...sa verom u bolju budućnosti :)

Drugi veliki problem: obeležavanje. Nigde ni slovce o tome gde staje voz, na kom peronu. Pitaš čoveka u nekoj kućici, on te uputi na blagajnu, tamo sačekaš red i onda saznaš gde staje BG:Voz. Dobro...

Voz fino obležen, ima one nalepnice sa lepim mladim ljudima i trudnicom...fino. Ulazim u voz, nekoliko desetina ljudi, sve čisto fino. Dok sam čekao da krene čuje se na razglasu "Voz za Pančevo dolazi na kolosek...". Dolazi kompozicija, i na NJOJ NALEPNICE BG:Voz-a. U momentu se zbunih, da nisam ušao u pogrešan voz? Šta ću pitam ljude koji već sede, kažu ušao sam u pravi voz. Dobro je...

Tačno u 10:00 krećemo, sve po redu vožnje, oko 10:07 izašao na Karađorđevom parku.

Kad sam se vraćao nazad, voz je stigao tačno na vreme, 11:40. Opet isti problem, obeležavanje. Nigde ni slovce gde se čeka voz za NBG a gde za Pančevac.

Dakle dobra ideja koja tek treba da zaživi, ali teško je planirati tačno vreme polaska. Zakasniš na voz, ugasio si. Onda to označavanje...akutni problem gradskog prevoza u Beogradu. Ne razumem problem postavljanja par tabli sa natpisima "gde i kuda". To nije velika investicija a mnooogo pomaže.
 
Scele,lepo si primetio sve ono na šta smo već ukazivali Gradskoj vlasti,apelovali,stavljali amanet,naricali... :kafa: ali nas Beobuildovce ne mogu da prevare sa polu rešenjima,improvizacijom,nereagovanjem na ukazivanje propusta,nedostataka i sl.dakle ,
BGVoz iako je još do kraja meseca u probnom režimu,već je pokazao svoje prednosti i mane,nažalost mane su velike i koliko se primećuje na otklanjanje istih ili barem rada na tome nema na vidiku,osim najavljene rekonstrukcije pruge do Zemuna i Batajnice ostatak prateće infrastrukture ne postoji,niti se ne radi na pravljenju nove posebno stanica(građevinski deo) .
Da ste samo videli na šta je ličilo betoniranje nekih pukotina na platformi stanice NBG,sramota ne viđena,također predstavnik Železnica kaže da nemaju prara za rekonstrukciju stanica?? još jedna sramota!
A ostale bitne stvari kao park&ride,kružne ture autobusa po susednim blokovima,info sistem,bezbednosni sistem ,video nadzor,fizičko obezbeđenje,pristup za invalide,vestibili,liftovi,uslužne delatnosti to nisu kapitalne investicije već obavezne stvari svuda u svetu.

Da bi ovakav sistem funkcionisao dugoročno i privukao putnike,potebno je kapitalno ulaganje u stanicu NBG od Grada i Železnica kada već nisu mogli da dovrše Prokop,eto govore da će uposliti operativu građevinsku jer je pala izgadnja u zemlji..
A šta je sa ključnim infrastrukturnim objektima kao stanica NBG,Autobuska i ostalo,pa to sve može da odradi domaća operativa sa domaćim materijalom zar je moguće da ne mogu da podignu montažni krov na toj stanici?ili da urede stepenište,dograde vestibili,lift za invalide,toalet ,popločaju platforme.. i sve se to ne bi uništilo ako bi se uvelo pristojno obezbeđenje stanice i pored nehigijenskog naselja u blizini,ograda je na pristojnoj distanci za održavanje higijene i reda.. :kafa:
 
U zadnjih nedelju dana Beovoz funkcionise jako lose, svaki treci voz sa onog osakacenog reda voznje ne ide, pogotovo sto se tice linije Pazova - Pancevo, na stanicama koje se poklapaju sa BGvozom ceka se i po 10+ min, verovatno da bi se propustio BGvoz jer ima prednost :notok: :notok: :notok:
 
Ko sto stara beogradska izreka kaze ne moze i bg voz i beovoz(citaj jare i pare) :|
 
Ja još ne vidim šta su zapravo hteli sa podelom,Urban Rail i Suburban Rail,ako su hteli da linija P.Most funkcioniše kao Metro onda su prvo trebali da urede stanice po Eu standardima,ujednače paltforme,info sistem,dok sa Suburban Rail,da naruče još vozova i mnogo toga ,htedoh reći za ovakav duo sistem potrebno je mnoogo više para da se uloži,zašto improvizuju eto mogli su još godinu dana da rade na dogradnji infrastrukture i stanica pa kada ga puste u rad da nema razlike da li ste u Berlinu ili Beogradu,, :kafa: tim pre što će Metro da se gradi od 2012 tako da su imali dosta vremena da se posvete BGVozu i urede na standardan način..
 
vucko":30bnvsm6 je napisao(la):
Ko sto stara beogradska izreka kaze ne moze i bg voz i beovoz(citaj jare i pare) :|
Ova dva sistema zajedno ne mogu dobro funkcionisu bez novih garnitura, uskladjenosti polazaka i sredjenih kolosecnih veza i ukrstanja, i to je samo ono osnovno, da ne govorimo o uredjenju stanica i denivelisanju kruznih prelaza. Kad produze BGvoz do Zemuna i Batajnice, Beovoz ce postati neupotrebljiv, mada vec i jeste :rolleyes: Inace na liniji Beovoza video sam remontovanu garnituru, ali bez one nalepnice sa srecnim ljudima (BGvoz), koliko je do sad remontovano, ja sam razumeo da ce remontovani vozovi sluziti samo za BGvoz?!
 
Videćemo šta će Ž.S da uradi sa novim 25.el.Emv-a trebalo bi sve da ih stave na Beovoz.. :kafa:
 
Vrh