Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Vozio sam se do sada pet puta a pokušao još toliko ali nisam uspeo zato što je voz otišao pre vremena !!! Kad kažem pre vremena ne mislim na moje vreme na mom satu već na njihovo vreme na zvaničnom satu koji stoji na stanici !

Prvi put mi je otišao kod Vuka, minut ranije. Pitao sam gradskog činovnika koji je sav ponosan na novouvedeni voz zašto je krenuo ranije i pokazao mu na sat na kome se lepo i jasno vidi kazaljka na 17:20 a po redu treba da krene u 17:21. On mi je odgovorio da ja grešim i da je voz krenuo baš po redu vožnje. I sad, kako objasniti bu**** da je dan dan a noć noć ako on tvrdi suprotno. Desetak ljudi a među njima i ja ostalo je na "rampi" zaglavljeno jer nismo znali kako da uđemo na peron a službenik koji sedi u kućici nije ni pomislio da bi možda mogao da nam pomogne već nas je iskulirano posmatrao kako idemo na pogrešnu stranu i kako pokušavamo da uđemo na pogrešna vratanca. Sve nas je odgledao i ništa nije ni rekao ni pokazao. Voz je bio u stanici. Onda smo sami otkrili prolaz i u trenutku dok smo ulazili na peron voz je zatvorio vrata i otišao taj jedan minut ranije! Lepo se videlo vreme!

Drugi put sam dolazio tramvajem na stanicu na NBG i uvek od Belvila već vidim voz kako stoji i čeka. Bilo je 08:41(tramvaj je bio između stanice kod Buvljaka i stanice ispod voza) kada sam video da voz kreće iz stanice. Nisam ni izlazio iz tramvaja, samo sam produžio dalje. Otišao je čak 4 minuta ranije.

Treći put sam izašao iz tramvaja i istrčao do platforme na Nbg i samo što sam zakoračio na poslednji stepenik voz je otišao. Bilo je 08:43 (dva minuta ranije).

Četvrti put sam zakasnio na voz. Bio sam u tamvaju u 08:42 i video sam da voza i nema na stanici. Pomislio sam da je otišao opet ranije pa sam ostao u tramvaju ali kada sam posle 5 minuta iz bulevara milutina milankovića pogledao ka stanici video sam voz kako tek ulazi u stanicu, tj. kasni u dolasku. Već je tad uveliko trebalo da okrene krug i da bude na putu ka Prokopu. Iza njega u razmaku od dva-tri minuta pojavio se novi BGVoz, to je bio onaj koji ima sledeći polazak u 09:00.

Peti put mi je odleteo minut ranije na stanici Nbg. Nekoliko ljudi je ostalo na poslednjem stepeniku u trenutku kada je voz otišao.

Posle ovoliko loših iskustava mislim da odustajem od egzibicija i avantura sa BGVozom. Ako mi pobegne tramvaj ili bus ja lako mogu da pređem negde drugde a ako mi pobegne voz nakon što mi je trebalo 15 minuta do pola sata da dođem do njega i 15 minuta do pola sata da sačekam sledeći onda mi se uopšte ne isplati ni da pokušavam.

Daleko smo mi od civilizacije. I nikada se nećemo moći pouzdati u bilo koji vid javnog prevoza. Kod nas je javni prevoz uvek bio sporadičnog karaktera zato što nam je takav mentalitet pun kojekakvih bagova. Osnovno kod javnog prevoza da bi on bio tačan je da bez ikakvog izuzetka uvek sve bude po propisu a mi smo narod koji ne može da radi po propisima ništa. Mi jednostavno mislimo da nije strašno ako ne ispoštujemo pravila baš sto posto. Kad čujem da neko kaže "Pa šta fali" ili "Kakve veze ima" onda budem siguran da od Srbije nikada ništa biti neće.
 
cek covece,ovo je tek probni period u oktobru ako bude ovako onda da im hebemo sve po spisku.koliko skontah jedino njihovo vreme koje koriste je ono sa stanice pancevacki most koje 2 min kasni za onim na vukovom spomeniku.prvo bi trebali da podese sve satove na stanicama pa onda da vidimo sta ce biti
 
Иако се по листи приоритета не налази на дневном реду мислим да би било корисно када би се оградили сви улази на пероне које користи БГ воз. Тиме би се решило истовремено више проблема безбедност имовине, безбедност путника и онемогућило би се шверцовање.
Поред овог било би корисно да се одвоји један део у композицијама који би могли да користе бициклисти.
 
@Belgrey,neuskla]eno vreme polaska vozova može zaista biti i posledica neusklađenih satova kao što reče Vučko,ali ne ugrađivanja sitema koji to profesionalno usklađuju,kao što su najavili GPS uz novi info sistem bi se to lepo rešilo bez toga nema ozbiljne priče,ali videćemo štaće biti od tih obećanja,
@Lukpot ,kada sam govorio o montažnom krovu mislio sam na celu stanicu NBG,i njenu izgradnju,ovo što je sada kao nadstrešnica je samo sada već uništena improvizacija koja ne koristi ni za šta.. ;)
@Orion,to što kažeš je samo kap u moru,potrebno je komletno uređenje i izgradnja stanica kao i dogradnja i komletiranje već postojećih,a da se krene prvo od ujednačavanja visine platformi.. :kafa:
 
Nije baš da je GPS neophodan da bi neko sinhronizovao satove. Tu nikakvo ulaganje nije problem. Samo javašluk.

Pitam se šta bi im pokojni Đinđić rekao za satove..
 
vucko":3c2f5p6p je napisao(la):
cek covece,ovo je tek probni period u oktobru ako bude ovako onda da im hebemo sve po spisku.koliko skontah jedino njihovo vreme koje koriste je ono sa stanice pancevacki most koje 2 min kasni za onim na vukovom spomeniku.prvo bi trebali da podese sve satove na stanicama pa onda da vidimo sta ce biti
Da se "istalimo" pa da im kupimo jedan atomski časovnik. :cool:
 
Treba da sacekamo do 1. oktobra da prodje probni period od mesec dana a onda da napravimo listu stvari koje moraju da se promene na kratke, srednje i duge staze, sve to lepo odstampamo i zalepimo u vozovima i na stanicama sa sve linkom za Beobuild gde ce korisnici BG:Voza moci da daju sugestije i podrze akciju. I naravno pismo direkciji i Zeleznici na istu temu.
 
^^ sve na mestu +1.
Sve su to sitnice, koje pojedinacno u zemljici Srbiji ne znace nista, ali, kad se kao na ovom forumu, napravi lista, to deluje dosta ozbiljnije, a problemi se skupe u jedan, koji se zove: BGvoz nije pouzdan, sto bi trebalo itekako da izbegnemo.
BGvoz ima sanse da smanji napastvovanje centra grada automobilima,a tu sansu ispustimo....
 
vucko":3g4l6yv9 je napisao(la):
Predlazem da tekst bude beobuild is watching you!

Tako cemo izpopularisati sajt i forum
biwysmall.jpg
 
@Zidar,Pametniju stvar odavno nisam čuo,:kk: to je pravi uticaj Beobuilda u javnosti i prema institucijama da im pošteno ukažemo na šta treba da se obrati pažnja a i uloži novac,samim tim pokazujemo da postoji mesto za neku vrstu javne rasprave a sve u cilju da pomognemo Gradu da stvari uredi još bolje,i da usmerimo novac na one tačke koje smatramo crnim rupama,eto kao što pominjasmo stanicu NBG. :kafa: ja bih samo dodao na obraćanje pažnje i u medijima STB,novine i sl.nešto u vidu "saopštenja" (jer se prenose bezpaltno) liste tih prioriteta ,uz naglasak da je želja da se pomogne Gradu i Železnicama da se sistem unapređuje..Jest da će to biti spisak želja,ali nešto od toga će da odrade,kao što su nas poslušali i u ranijim akcijama da uvedu GPS,Smart Card i sl.
@Nothke,Vrlo efektno!
 
Notke svidja mi se!!!Bravo!!!

Evo ja se danas vozah treci put.Sve je klasicno osim sto ima mnogo vise ljudi koji su svi u fazonu ovo je genijalno sada mogu za 30 minuta na posao umesto ranijih 90 minuta i.t.d.

A ona kopilad izvrljas nekoliko prozora,naprimer moje nije ni imalo grafit vec je samo donji deo bio pun bele boje :rant:

Jos jedna zanimljiva stvar:U vukovom spomeniku najavljuju kao Bg Voz a na NBG kao gradsku zeleznicu.Nek bar na isti nacin najavljuju da se ne bune,a za atomski casovnik cemo im progledati kroz prste,za sada...
 
vucko":1jb208lg je napisao(la):
Jos jedna zanimljiva stvar:U vukovom spomeniku najavljuju kao Bg Voz a na NBG kao gradsku zeleznicu.Nek bar na isti nacin najavljuju da se ne bune,a za atomski casovnik cemo im progledati kroz prste,za sada...
A na Prokopu ga najavljuju kao Beovoz!!! :)
 
Pa ne znam, ja sam tri puta bio u vuku i sva tri puta su ga najavljivali kao voz gradske zeleznice.
 
bojan87":597r4cmp je napisao(la):
Pa ne znam, ja sam tri puta bio u vuku i sva tri puta su ga najavljivali kao voz gradske zeleznice.
Onda je obratno,malo sam zagubljen od danasnjeg ispita :) 100% sam siguran da su razlicite najave...
 
sad' sam se vratio sa jedne vožnje. evo kako je bilo (KP-NBG-KP):
- na Karađorđevom parku je došao Beovoz za Vojlovicu sa nalepnicama BG:Voz
- vozovi su išarani
sve ostalo je ok.
pitanje: šta oni rade na pruzi kada dizelke vuku električne lokomotive sa sve vagonima? video sam da je došao u NBG voz iz Budimpešte gde električnu lokomotivu vuče dizelka. isto je ušao u NBG voz za Suboticu sa istom forom
 
Zbog radova na Gazeli iskljucen je napon, pa se koristi dizel-lokomotiva, a putnicki saobracaju samo do NBG
 
hehe.. Zanimljivo kako svako dođe na forum posle vožnje BG:vozom =) e pa... TAKOĐE!

Jedina zamerka (pošto me nije bilo briga za tačnost vremena kad stiže ali...), izašao sam iz pravca od P. mosta na koloseku 5 na Prokopu, i nigde ne piše da se na prokopu treba preseliti na kolosek na suprotnoj strani (10), nego tek kad je kasno stigne najava, i dok dođeš do koloseka ode voz... Tako propustih jednog dok sam lutao unaokolo, a onda sam pitao jednog jedinog radnika na stanici (a takođe jedinu živu dušu sem mene), pa mi je on rekao.
 
Na Prokopu nema putnika, ali sam primetio da se sad vozi i po 30ak ljudi. Jeste malo ali s obzirom na trasu nije lose, puni se. Kako se bude produzavao bice bolje. Cak do Zemuna kad bi se produzio bilo bi vise ljudi. Do Batajnice svakako. Samo mislim da do Batajnice treba da ide na 30 minuta. Daleko je stanica od najgusce naseljenog dela Batajnice i Zemun polja....
 
Da odgovorim na neka od gore posavljenih pitanja i dilema.

- Grad je platio remont 9 garnitura koje su cekale na opravku a za sta ZS nisu imali novca. One su sve zavrsene i spremne za voznju (mozda samo jedna nije ali ce za koji dan) . Za uzvrat grad ih je dobio na raspolaganje 4 godine nakon cega ih vraca ZS. To je inace period kada ove garniture ocekuje novi remont (srednja opravka je propisana na 600000km a glavna na 1200000km i tada se garnitura mora povuci iz saobracaja makar bila ispravna do novog remonta).

- Za sadasnji BGvoz su dovoljne 4 garniture. Od toga jedna ceka kao rezerva u prokopu spremna da po potrebi odmah uskoci ako neka ispadne iz saobracaja, 3 za voznju u spicu i 2 van njega. Ostale garniture su za sad slobodne pa ih grad ustupa za Beovoz. Zato nalepnice BG voza ne znace nista jer beovoz moze da ih ima ali i BG voz da ih nema pa treba slusati najave voza na stanici.

-BG voz treba da postuje red voznje sa svake stanice. Problem nastaje jer voz moze da ide brze (postujuci dozvoljenu brzinu) nego sto je to propisano redom voznje. Zbog toga voz ili dolazi ranije u stanicu pa ceka otvorenih vrata dok mu otpravnik ne da dozvolu za polazak kad mu dođe vreme (zato voz ceka a putnici se pitaju zasto narocito na prokopu i za njega cu objasniti posle) ili masinovođa vozi sporije pa sa stanica polazi bez cekanja. Ovo je valjda ostavljeno za nadoknadu eventualnih kasnjenja i da se da vreme vecem broju putnika da uđe-izađe iz voza. Ipak mislim da bi se vreme voznje moglo skratiti bar 2 min a resavanjem ulaza na NBG bar jos jedan tj ukupno 3 min (ovo je moja pretpostavka).

- Sadašnji BGvoz bi trebalo samo shvatiti kao probu sistema i uhodavanje osoblja naravno i kao pokusaj da se odrzi obecanje da ce nesto biti zavrseno iako jos nisu stvoreni puni uslovi za to, a da bi neko odrzao imidz ( prvobitno najavljivani polasci za zemun od 1.9.2010. zatim mesecima ni reci i onda bez najave i prethodnog obavestenja sem vece pred polazak do NBG). Da ne bude sumnje ovaj voz je odlicna zamisao ali se pravi efekti mogu ocekivati kad se produzi do Batajnice gde zivi vise desetina hiljada ljudi vezanih za prugu. Mislim da pouzdan Beovoz ovde ne bi imao konkurenciju ni sto se brzine tice ni broja stanica u gradu do kojih dolazi.

- Infrastruktura (pruga) od ulaza na stanicu Novi Beograd do Batajnice je losa i mora biti sređena. Najava je da ce se to uraditi do Nove Godine od kada bi trabalo da se ide BG voz-om do Batajnice. Na delu od NBG do Batajnice ne bi trebalo da ima vecih zagusenja jer bi tu vozovi sledili jedan drugog bez ukrstanja kao na NBG. Takođe tada se obrt frekventnih BG vozova vozova ne bi vise vrsio u stanici NBG za sta ona nije ni predviđena pa bi se na njoj olaksao saobracaj. Inace od 1. septembra su na NBG teretni vozovi izuzetak za razliku od ranije jer su preusmereni na obilaznicu preko Ostruznice sto olaksava saobracaj. Nekih velikih radova kako 2012 kaze sa pravljenjem duplog koloseka tesko da ce biti, ali mislim da se remontom i ubrzanjem problem moze smanjiti takođe tu nema bas mnogo vozova od kada nema teretnih, a treba imati i u vidu da bi Prokop trebalo da bude nova glavna stanica dokle ide dupli kolosek.

- Uvođenje nove stanice između NBG i T. bunara je problematicno jer bi usporilo saobracaj, razmak stanica bi bio kao kod metroa a jos ne zaboravite da je ovo deonica KoridoraX. Pomemenuti Airport City ima blizu Tosin bunar do kog se moze prici sa njegove zadnje strane gde se jos dograđuje.

-Najanvljenih 25 novih garnitura su za međugradski saobracaj i tako treba da ostane jer bi se bez njih putnicki saobracaj u drzavi ugasio jer jednostavno nema sta da vozi, a za nega nema zanene kao sto ima u BG. Ponovni saobracaj bi bilo jako tesko ponovo uspostaviti a verni putnici iz cele zemlje ga zasluzuju takođe treba imati u vidu znacaj za privredu i razvoj. Srbiju cine svi njeni gradovi i građani! Uostalom kreditor ( Svetska banka za obnovu i razvoj) je uslovila nihovu nabavku za međugradski saobracaj.

- Na NBG su neki radovi poceli jos davno (mozda i godinu dana). Uklonjeni su drveni nazovi pragovi jer su stajali uzduzno. Sine na 2. koloseku odsrafljene i tako ostavljene tako da je sad van funkcije pa od 5 postojecih koloseka sad rade 4. Od pre nedelju dana i naredne dve zbog iskljucene kontaktne mreze zbog radova na Gazeli putnicki vozovi iz NS, SU, Sida voznju zanrsavaju u NBG (na snimku koji sam postavio gore na kraju snimka se vide. ovo je bio prvi dan pred iskljucenje struje pa su međunarodne jos vukle elektre a sad ih vuku dizelke) i tu vrse obrt sto dodatno pravi problem.

Toliko za sada mozda jos nesto dodam posle. Nadam se da nije previse i da ce neko imati volju da ovo i procita.
Pozdrav.
 
Izvinjavam se zbog problema sa vezom dupli post. Molim da se obrise jer ja ne vidim da to mogu sam.
 
Vrh