Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Predlazem da tekst bude beobuild is watching you!

Tako cemo izpopularisati sajt i forum
 
problem sa tim oko kamera tj obavestenja o nepostojecim kamerama moze biti da ako se pored njega desi neki problem ili napad u vozilu neko od ostecenih putnika moze traziti neku nadoknadu ili nesto sl sto nema snimka ili zbog laznog obavestenja i sl
 
Eh,onda da stavimo nalepnicu ovde bi trebala biti kamera ili tako nesto...Kao recimo sto oni lepe bahato parkiram...
 
zidar":3mpu3hk7 je napisao(la):
Sto se saranja vozova tice, hajde da damo deci iz obdanista da oslikaju vagone, po jedno obdaniste da dobije po jednu stranu vagona. Ko sme protiv dece. Em ce BG:VOZ time postati drag gradjanima i prisvoji ce ga kao svog a ko pokusa da sara preko decijih crteza mora da je stvarno zesce isfrustriran i poremecen a eksponirace se cistom lincu od strane putnika.
Sviđa mi se ideja - takva kompozicija prosto mora svakoga da odobrovolji kada polazi ili kada se vraća sa posla.
Ili, mogu da se izaberu najbolji dečiji crteži pa da se po njima oslikaju kompozicije, ali profesionalno - e to bi bio "simbol Beograda", pa neka nas malo drugi kopiraju.
 
jovanovm":1api2c8h je napisao(la):
Naravno, jer crtanje grafita i nečija estetika čistoće zaslužuje da se nekom izlome kosti, i čovek osakati za ceo život. Nedajbože da razgovaramo sa tim ljudima, da vidimo zašto sede u parku i cirkaju pivo, i da vidimo kako možemo da ih uključimo u društvo... ma lomi samo sve što ne razumeš, to će rešiti problem!
Ne bi tako pricao da ih poznajes. Srednja skola mi je bila Dizajnerska, a sada se bavim enterijerom, sto znaci da sam podugo u umetnickim vodama i vrlo dobro znam tu sortu. Koje crno ukljucivanje u drustvo, pa svi ti ljudi imaju sve uslove da budu prikljuceni u drustvo (tipa, roditelji im placaju fax, a umetnicki fakulteti su dosta skupi, znaci imaju akademsko obrazovanje i kes). Vecina. Njihov problem je sto ne vole nikakav sistem, kao i cinjenicu da rade ZA nekog, a cak se gade i pomisli na neko stalno zaposlenje kao dizajner.

Elem,Sto se tice saranja, najjeftinije je da im se to dozvoli, ali pod par uslova. Da se odrede boje koje ce da koriste, kao i uslov da ne skrabaju preko prozora. Tako bismo dobili uniformisane vozove, a grafiteri bi bili srecni!
 
jovanovm":1xb4mr4v je napisao(la):
Naravno, jer crtanje grafita i nečija estetika čistoće zaslužuje da se nekom izlome kosti, i čovek osakati za ceo život. Nedajbože da razgovaramo sa tim ljudima, da vidimo zašto sede u parku i cirkaju pivo, i da vidimo kako možemo da ih uključimo u društvo... ma lomi samo sve što ne razumeš, to će rešiti problem!
Sta ima da se razgovara? Nisu to neki bolesnici pa da nam budu zao. Oni ostecuju tudju imovinu, i to znaju. Nisam ja rekao da se prebijaju nezaposleni ili ljudi po parkovima koji nikome nista ne rade, ovi ovde rade akt agresije, onda ne trebaju da se cude ako ih neko spreci u tome. Receno im je 100 puta da prestanu sa tim, a oni i dalje teraju inat. Drugo je ako crtaju grafite negde na zidove gde je to dozvoljeno ili po nekim propalim objektima gde ne smeta i ne nanosi nikakvu stetu, ali ostecenje funkcionalne infrastrukture???

Sta je da ja cekicem lupam stakla na vozovima, jer bi onda trebalo da se sedne sa mnom pa da se razgovara zasto, kad trenutno ne lupam prozore, sedim po parku i pijem pivo? :laugh:


relja":1xb4mr4v je napisao(la):
A zašto bi vozovi uopšte morali da budu ofarbani u šerpa-plavu?
Da li postoji neki propis koji zabranjuje da vagoni i lokomotive ne smeju da budu oslikani? Ne mislim na grafite, već da vlasnik/korisnik po želji oslika kompoziciju, kao što to rade aviokompanije sa svojim letelicama (Quantas, za početak).
Nigde ne pise da "moraju", ali ovo im je boja koju je vlasnik izabrao da ih ofarba. Dali se grafiterima ne svidja i oni misle da bi njihove sare bile mnogo lepse ne zanima nikoga, ako vlasnik garnitura hoce da ih ofarba u hello kitty roze, on to moze.



zaffa":1xb4mr4v je napisao(la):
MareCar":1xb4mr4v je napisao(la):
Bejzbolku u ruke, i sa nekoliko prijatelja stani na stanice i sacekaj dok jedan pocne. I onda mu lepo bejzbolkom u koleno, i kad padne na pod mu lepo izdrobis sve kosti u obe ruke pa da vidimo kako ce onda da crta grafite.

Vrlo jednostavna stvar.
ti to pretpostavljam redovno praktikuješ u minhenu :rolleyes:
Stvarno ste nesta zardjali sta se tice ironije... :rolleyes:
 
da sumiramo,dzabalebarosi,tatini sinovi koji unistavaju putnicku infrastrukturu(ako se ne sankcionisu,jednog dana ce i metro da nam grafitiraju a verujem da ce se namericiti i na nove tramvaje...).

Ja bih uveo kaznu za bilo kakvo zvrljanje u vozilu javnog prevoza 7-15 dana,a za farbanje sprejom mesec dana,naravno trebaju biti postavljene kamere zbog dokazivanja,ali verujem da bi posle jednog ili dvojice najhrabrijih(ili najglupljih) koji se upecaju i zavrse u tvorza ostali oladili od te anarho smekeracije...
 
U suštini kada bi na liniji BGVoza -P.Most-NBg,na svim stanicama postojalo fizičko obezbeđenje,pored video nadzora na stanicama i u vozovima ne bi bilo uopšte vandalizma,ako bi ga bilo pravac u policiju.Dok bi na ostalim linijma Beovoza to bilo malo teže zbog otvorenih trasa,ali opet vandalizam se dešava na stanicama i u vozu tako da bi dobar ssistem bezbednosti to sveo na minimum,ali opet dolazimo do priče kakve su namere sa ovakvim urbanim sistemom,ozbiljne ili improvizacija do izbora.. :kafa:
egulations
[b]Regulations for Use of the Taipei Metro System

* Source:Taipei Rapid Transit Corporation
* Date:2009/10/14

Amendments published on Mar. 12, 2009

§ General §
1. To provide passengers with a safe, reliable, convenient and comfortable service, Taipei Rapid Transit Corporation (hereinafter referred to as TRTC) has, in accordance with the Rules Governing Transport of Passengers on Mass Rapid Transit Systems in Taipei City, formulated these stipulations and promulgated them in all Taipei Metro stations. Any alterations or changes made will be made public as well.
2. Vehicles or personnel, unless authorized by TRTC, are not allowed to enter TRTC’s routes, bridges, tunnels or areas not for public access. Except via overpasses or underground passages, passengers cannot cross any MRT route.
3. Unless otherwise authorized by TRTC, passengers must use the tickets issued or authorized by TRTC to pass through ticket-reading gates.
4. Passengers shall follow the regulations or instructions to use equipment and facilities within Taipei Metro premises and must not forcibly possess, destroy, interfere or remove them.
5. TRTC may refuse to transport passengers in any of the following situations, and TRTC personnel may demand offenders leave Taipei Metro premises.
(1) Violate laws, public order, good social practices, or regulations under the Stipulations;
(2) Act in a manner that obviously appears to be harmful to others or himself or to harass others;
(3) Wear smelly clothes or carry filthy objects that affect public hygiene;
(4) Seniors, children or seriously ill passengers who need escorts but are alone;
(5) Carry objects incurring inconvenience to others;
(6) Other behavior prohibited by TRTC.
6. Within Taipei Metro premises, passengers are not allowed to exhibit the following behavior. TRTC may refuse to transport the offenders.
(1) Wear in-line skates, roller skates or ride on skateboards, foldable push scooters, or other similar items in stations or trains;
(2) Push or impede others in stations or trains, or affect his or others’ safety;
(3) Bring or ride vehicles, electric wheelchairs, electric scooters, or other similar motorized tools. But passengers with disability ID or others who get permission from TRTC may use regular wheelchairs or electric wheelchairs to move at a speed below 5 kilometers per hour in stations;
(4) Bring or ride bicycles in stations or trains. Folded and properly packaged bicycles (including traditional bicycles and power-assisted bicycles which power is off) or those that conform to regulations promulgated by TRTC are allowed to be brought into stations;
(5) Non MRT personnel carry or use carts or other similar tools;
(6) Sit or lie inside the carriage, on the station floor, or on equipment or facilities;
(7) Other behavior that may pose obstacles to system operation or appear to cause danger.
7. Only when passengers file an application and get permission from TRTC can they engage in the following activities:
(1) Make speeches to the public, play audio, play musical instruments, or other behavior that may disturb other passengers;
(2) Paste, paint, or carve any characters, drawings, or the like on facilities or buildings;
(3) Take photos or shoot pictures in stations or trains in a manner that appears to interfere with other passengers or system safety;
(4) Loiter in stations or trains outside service times;
(5) Preach to other passengers, conduct market surveys or other similar behavior in stations or trains;
(6) Distribute newspapers, leaflets, advertisement items or propaganda materials;
(7) Use the power socket inside stations or trains.
8. Within Taipei Metro premises, passengers should hold the handrail and stand firm when taking the escalator. Elderly and disabled passengers are advised to take the elevator instead. The following behavior is prohibited:
(1) Walk or run on escalators in the opposite direction to which they are traveling;
(2) Play, jump, stride over either side of escalators or other behavior that may cause danger;
(3) Carry bicycles that cannot be folded.[/b]
 
vucko":1x57ewmr je napisao(la):
da sumiramo,dzabalebarosi,tatini sinovi koji unistavaju putnicku infrastrukturu(ako se ne sankcionisu,jednog dana ce i metro da nam grafitiraju a verujem da ce se namericiti i na nove tramvaje...).

Ja bih uveo kaznu za bilo kakvo zvrljanje u vozilu javnog prevoza 7-15 dana,a za farbanje sprejom mesec dana,naravno trebaju biti postavljene kamere zbog dokazivanja,ali verujem da bi posle jednog ili dvojice najhrabrijih(ili najglupljih) koji se upecaju i zavrse u tvorza ostali oladili od te anarho smekeracije...
Poenta je u tome da mora sad da se reaguje na nacin na koji su reagovali Berlin, Minhen, Nju Jork i ostale gradove gde su pre grafiti bili na svakom vozilu i gde je danas sve cisto, inace ce, kao sto kazes, i novi tramvaji i buduci metro izgledati isto kao beovozovi.

Stroge kazne, kamere, policija, zakon protiv toga tako da se ima mesta za legalni postupak, obezbedjenje u depot-ima i u stanicama od kojeg bi imali razlog da beze....
Ovi su bahati toliko da se i ne muce da idu u depo nego prskaju na sred stanice, i tramvaje tako prskaju (ima snimak na youtube) i cak kad ih kondukter uhvati oni ne prestaju nego dalje crtaju, a sta covek da radi? Zato treba obezbedjenje koje ce ih odma "prizemljiti" i predati policiji pa da izleze taj bes malo, i onda da se jos udare po dzepu od strane suda, pa ce razmisliti dva puta dali da crtaju grafite.
 
Hmmm...A po jedan policajac na stanici?Kako stoji regulativa sa tim?Mislim da bi trebalo na nbg i pancevcu dok ne mogu sarati u karadjordjevom i prokopu.
 
Pa državna firma,ako se usvoje na nivou Grada posebne mere obezbeđenja stanica i tunela,od strrane policije onda je ona to i obavezna da sprovodi kao što postoji stanica policije na V.Spomeniku ,tako bi se odredila specijalna jedinica za nadzor svih stanica i vozova,jer se radi o objektima od posebnog značaja za bezbednost građana,druga mogućnost je angažovanje posebne jedinice obezbeđenja unutar Železnica Srbije,ili zajedničko angažovanje privatne firme za obezbeđenje objekata i lica zajedno od Grada i Ž.S.mislim da je skandal da ne postoji uređen sistem a da je puštena u rad trasa. :kafa: a onda se susrećemo sa vandalizmom koji prolazi nekažnjeno.


Safety and security


We have taken a number of steps to improve security at our stations and on our trains. We work with other partners, especially the police and local authorities, to improve, security on station approaches.

The main security measures are:

* Installation of a modern CCTV system at a cost of £8.2m. Pictures are monitored by staff in six camera rooms and digitally recorded images are kept for 28 days. We are spending £0.25m extending digital CCTV to our trains
* Travel Support Officers working on the system every evening until the end of service
* 'Alcohol exclusion zones' in all our stations and trains to reduce alcohol-related disorder on and around Metro
* A telephone/text number (0191 203 3666) so that passengers can report any problems that occur during their journeys
* Working with our Crime and Disorder Reduction Partners and police to reduce crime and to deal more effectively with the persistent offenders on Metro, we will strive to continue these improvements



Metro safety guidelines


All Metro stations are monitored 24 hours a day by digital CCTV cameras. Over 550 cameras cover the entire Metro network, including platforms, station approaches, subways and car parks.

For your own safety and comfort please be aware of the following personal safety guidance:

* Know where CCTV cameras are on stations and wait in those areas
* Travel in the front part of trains (nearer to the driver)
* Keep purse/wallet, mobile phone and other valuable out of sight
* Do not leave your luggage unattended
Report an incident


To report an incident, call:

* Emergency only (Police, Fire and Ambulance) dial 999
* Police (not an emergency) tel 0191 214 6555
* On a Metro station use the Metro 'Help Point', or speak to a member of staff
* On a Metro train tel/text 0191 203 3666
* Report a concern (doesn't need immediate action) email: contactus@twmetro.co.uk



Security - warning: actual entry is illegal and dangerous!
Rotterdam
All of the stations are guarded by closed-circuit video cameras connected to security stations. There are 7 security stations that are spread approximately every 6 stations. They are always manned by one security guard with 10 monitors. The cameras show the entrances, exits and an overview of the platforms. No tunnel views. The camera's are always active during business-hours. You can see the camera-pictures by looking at the security monitors through the windows of the security rooms. These are situated at the stations:


* Capelsebrug - Slotlaan, Capelle Centrum, De Terp and itself
* Oostplein - this one watches: Chuchillplein, Blaak and itself
* Eendrachtsplein - this one watches: Marconiplein, Delfshaven, Coolhaven, Dijkzicht and itself
* .....


There are 600 camera's in the 42 metro stations. In tootal there are seventy monitors in the security stations. Every camera-view is shown for 30 seconds. That means that a cycle through all the camera's takes 4 to 6 minutes.

During business-hours stations are guarded by mobile teams of 2 guards who also check the tickets of the passengers while they're on the train. I don't know what happens during the quiet hours.
 
Zašto oni ne bi proširili liniju do batajnice, resnika itd? da budu malo veće trase, odnosno da bude više linija. a ok, nemaju vozove.
 
ne pratis...od decembra il januara ce ici do bataje...Ala ce tamo da odrade vozove,joj majko :rolleyes:
 
samo do bataje? a što onoliko uspori kad pređe most, odnosno kad pređe na šine sa drvenim pragovima? jel su toliko loše te šine? that might cause delays.
 
Pardon do zemuna,bataje ce 2011 il kada...zato sto je u pitanju gradska zeleznica,a beovoz ce ostati prigradska.u drugom pravcu ce ici do krnjace a na jugu valjda do resnika...

Glup sam da ti objasnim zasto usporava,imas quotovan post pre neku stranu oko toga,pogledaj,u principu nisu odvojene sine za bg voz,beovoz i medjunarodne vozove pa se ukrstaju sine pre stanice nbg,otud ono uzasno usporavanje...
 
320.jpg

www.worldisround.com
Obezbeđenje i stepenica u Metrou ,Severne Koreje :)
vanniemetromuseum1.jpeg

Svetla budućnost...:laugh:
pyong13.jpeg

www.pyongyang-metro.com
Ajd uđi bez karte ako smeš...:rolleyes:
mural1.jpeg

Another view of the mural “A Morning of Innovation”
Definitivno najgora kazna za BG grafitere da oslikavaju napredak bezklasnog društva i svi da budu obučeni u plava odela..:D
insidegisela.jpeg

A u vozu okačene slike poslednja dva ulovljena grafitera :shok:
 
Sto se tice grafitisanja vozova gradske zeleznice to je trenutno regulisano Odlukom o javnom linijskom prevozu, gde je definisano da:

Возила којима се обавља линијски превоз морају бити пре упућивања у саобраћај чиста и проветрена и обојена препознатљивом бојом превозника, ако уговором којим се превоз поверава није другачије одређено.

Sto ce reci da se moze ugovoriti njihovo oslikavanje koje je Relja pomenuo.

Ipak ta odluka je toliko usko i glupo pisana da ispada da vozovi moraju da imaju displeje isto kao i GSP, a podsetimo da su oni skinuti sa nekih garnitura beovoza i to POSLE donosenja ove Odluke. :blah:

Sto se Beovoza tice, lepa vest je da je stanica u Novoj Pazovi, osim kompletne rekonstrukcije koloseka i perona prosle godine, dobila novo osvetljenje i ozvucenje. Postavljena su 3 tornja visoka po mojoj slobodnoj proceni 40 - 45 metara (kao i u Batajnici) sa veoma jakim reflektorima, na novom ozvucenju se stalno pusta muzika, a pre i posle najave vozova ukljucuje se kratka melodija, zvucnici su osim na zgradi stanice postavljeni i na novom peronu, postavljeni su i novi satovi, kante i video nadzor. :kk:
Zahvaljujuci proslogodisnjoj rekonstrukciji, sada su stanica i peroni dostupni i ljudima sa invaliditetom.
Koloseci i peroni su odlicni, ali sama stanicna zgrada je na ivici da se srusi. :/
 
Bravo za Pazovu,a jesu li pustili i struju kroz žice oko stanice.. :D
 
MareCar":1uo12sp2 je napisao(la):
Sta ima da se razgovara? Nisu to neki bolesnici pa da nam budu zao. Oni ostecuju tudju imovinu, i to znaju. Nisam ja rekao da se prebijaju nezaposleni ili ljudi po parkovima koji nikome nista ne rade, ovi ovde rade akt agresije, onda ne trebaju da se cude ako ih neko spreci u tome. Receno im je 100 puta da prestanu sa tim, a oni i dalje teraju inat. Drugo je ako crtaju grafite negde na zidove gde je to dozvoljeno ili po nekim propalim objektima gde ne smeta i ne nanosi nikakvu stetu, ali ostecenje funkcionalne infrastrukture???
Znači, ljudi su iracionalni? Džabalebaroši, propalice, vucibatine? Nije društvo odgovorno, nego čovek. Čisto da se razumemo na osi levica-desnica (pogodi gde pripadaš).

Sta je da ja cekicem lupam stakla na vozovima, jer bi onda trebalo da se sedne sa mnom pa da se razgovara zasto, kad trenutno ne lupam prozore, sedim po parku i pijem pivo? :laugh:
I ako ubiješ čoveka treba s tobom da se razgovara. Nisam rekao da ne treba kažnjavati ljude koji crtaju grafite na javnim površinama (ja bih ih kažnjavao vrlo prosto - moraju da okreče/operu to što su nacrtali, i gotovo), ali treba i saznati zašto to rade. Poznajem neke ljude koji su se time bavili, te znam zašto oni to rade - i to u njihovom slučaju sigurno nije iz dosade i džabalebarenja - ali uostalom, i dosada je simptom nekog problema, a ne neka lična slučajnost ili genetski-karakterna osobina (mada bi se eugeničari i Ljotićevci složili da postoje genetski lenji ljudi, dok bi fašisti rekli da im samo treba prevaspitavanje).

Skraćeno: Ako hoćeš da rešiš problem, moraš da razgovaraš i pomažeš (isto kao i situacija sa Romima), ali da budeš pravedan. Kod nas nema ni pravde (kazne i odgovornosti, jednakosti zakona za sve), niti razgovora (socijalnih programa, aktiviranja mladih kreativaca, disusije o javnom mobilijaru)...

relja":1uo12sp2 je napisao(la):
Nigde ne pise da "moraju", ali ovo im je boja koju je vlasnik izabrao da ih ofarba. Dali se grafiterima ne svidja i oni misle da bi njihove sare bile mnogo lepse ne zanima nikoga, ako vlasnik garnitura hoce da ih ofarba u hello kitty roze, on to moze.
Vlasnik smo mi građani, koliko ja znam, a ne neko lice. Mi smo platili za te vozove, mi ih vozimo, mi ih održavamo. Valjda naš treba da bude izbor u koju će boju biti ofarbani. Da li nas je neko pitao? Ili gde će voziti? Kako će se organizovati? Kakva će pravila postojati? Koliko će koštati? (da, ovo ima veze i sa grafitima)


zaffa":1uo12sp2 je napisao(la):
MareCar":1uo12sp2 je napisao(la):
Bejzbolku u ruke, i sa nekoliko prijatelja stani na stanice i sacekaj dok jedan pocne. I onda mu lepo bejzbolkom u koleno, i kad padne na pod mu lepo izdrobis sve kosti u obe ruke pa da vidimo kako ce onda da crta grafite.

Vrlo jednostavna stvar.
ti to pretpostavljam redovno praktikuješ u minhenu :rolleyes:
Stvarno ste nesta zardjali sta se tice ironije... :rolleyes:
Stvarno si nešto zarđao što se tiče rečnika:

vokabular.org":1uo12sp2 je napisao(la):
иронија (гр. л.ironia), латиницом: ironija
фина, прикривена поруга која се састоји у томе што се њоме казује баш противно ономе што се, уствари, мисли и хоће да каже, напр. када се плашљивцу каже да је храбар, гладном да је сит, глупом да је паметан итд.; методом ироније нарочито се служио Сократ у разговору с онима који су своје знање прецењивали.

сарказам (грч. sarkasmos), латиницом: sarkazam
1. "гризење усана од љутине", тј. заједљива, пакосна шала, заједање; 2. рет. врста крајње заједљиве и пакосне иронија, нпр. Твој је синак јунак био, / ако ј`умо камен гристи./ Мора да се угојио (Змај, "Три хајдука").
 
Par mojih drugara je provelo vikende u tinejdzerskim godinama ribajuci skolske stolove i metro vozove pa su se na kraju opametili i batalili markere i sprejeve. Za vecinu je ova metoda dovoljna. Preostalim pojedincima je potreban dobar psihoterapeut.

Slazem se da bi jasno prisutno obezbedjenje bilo pozeljno barem povremeno u stanicama i u vozovima, ne samo zbog gore navedenih nego zbog opsteg osecaja sigurnosti, ali iskljucivo pod uslovom da se zaposle pismeni i ljubazni ljudi, u Parizu recimo rade teske sirovine koje su svi veoma brzo zamrzeli.
 
jovanovm":d20344vr je napisao(la):
Znači, ljudi su iracionalni? Džabalebaroši, propalice, vucibatine? Nije društvo odgovorno, nego čovek. Čisto da se razumemo na osi levica-desnica (pogodi gde pripadaš).
Ajde ne glupiraj se sa tom retorikom. Ako hoces nesta da kazes, reci. Poenta je u tome da nisu oni jedini ljudi u srbiji koji nemaju posao, a i dalje drugi ne trce kroz grad i ispustaju svoje frustracije unistavanjem tudje imovine.

"Nemojte ih kazniti i suditi zbog kriminalnih dela, nisu oni krivi, treba sesti i pricati sa njima zasto to rade, jer krivo je drustvo i svi smo mi krivi zasto oni rade sta rade..." :rolleyes:

I ako ubiješ čoveka treba s tobom da se razgovara.
Naravno da onda treba, ali vandalizam je druga stvar od psihicke bolesti. Zna se uzroka toga sta oni rade, to nije nista novo. Ali da njima nesta smeta na njihovoh situaciji i da hoce nesta da promene, oni bi promenili. Znaci pricanje nema smisla, to sta hoces da dostignes pricanjem bi oni i bez tvog pricanja dostigli, nije ovo neki specificni problem.

Nisam rekao da ne treba kažnjavati ljude koji crtaju grafite na javnim površinama (ja bih ih kažnjavao vrlo prosto - moraju da okreče/operu to što su nacrtali, i gotovo)
I gotovo? Kakva je to kazna? Novcana kazna je jedina koju ce da razume covek. On ce da opere to sta je nacrto, i onda isti dan iscrtati novi grafit na vozu zbog frustracije koje je imao dok je morao da cisti. Druge drzave su to resile paprenim novcanim kaznama gde onaj ko nanese stetu mora da nosi stetu, i gotovo. Pa ako ima duboke dzepove da placa za ciscenje svih garnitura svaki dan, nek slobodno svaki dan sprejuje sve garniture. Inace ce dva puta razmisliti dali ce da ide na sprej-akciju danas ili ne.


, ali treba i saznati zašto to rade. Poznajem neke ljude koji su se time bavili, te znam zašto oni to rade - i to u njihovom slučaju sigurno nije iz dosade i džabalebarenja - ali uostalom, i dosada je simptom nekog problema, a ne neka lična slučajnost ili genetski-karakterna osobina (mada bi se eugeničari i Ljotićevci složili da postoje genetski lenji ljudi, dok bi fašisti rekli da im samo treba prevaspitavanje).
I ja znam koje su to radile, pa sad? Oni su prestali jer im je postalo pre-opasno zbog dobrog obezbedjenja u depot-ima i velikih kazni. Nisu vise uspeli u tome sta su namenuli da urade, i na nekoj tacki su odustali i opet se preokrenuli vaznijim stvarima zivota. Isto tako ce ovi.

Skraćeno: Ako hoćeš da rešiš problem, moraš da razgovaraš i pomažeš (isto kao i situacija sa Romima)
Ali ovi ljudi nisu neka specificna socijalna ili etnicka grupa sa specificnim problemom koji moze da se resi. Taj problem koji oni imaju imaju i svi drugi gradjani, zasto bi znaci onda ovima pomagao a drugima ne?


Kod nas nema ni pravde (kazne i odgovornosti, jednakosti zakona za sve), niti razgovora (socijalnih programa, aktiviranja mladih kreativaca, disusije o javnom mobilijaru)...
Ako su kreativni, nek se angazuju. U nemackoj se mladi kojima je stalo do grafita vise ne trce po gradu i crtaju na vozove, nego idu na specificno mesto (staru napustenu fabriku itd) i tamo imaju mesto da crtaju. Oni kojima je ozbiljno sa kreativnosti ucestvuju u konkursima za sve i svasta i crtaju i probaju da nadju posao u taj pravac, i ne trce po gradu i unistavaju tudju imovinu.

Vlasnik smo mi građani, koliko ja znam, a ne neko lice. Mi smo platili za te vozove, mi ih vozimo, mi ih održavamo. Valjda naš treba da bude izbor u koju će boju biti ofarbani. Da li nas je neko pitao? Ili gde će voziti? Kako će se organizovati? Kakva će pravila postojati? Koliko će koštati? (da, ovo ima veze i sa grafitima
Ne, vlasnik su Zeleznice Srbije ili GSP.


Stvarno si nešto zarđao što se tiče rečnika:

vokabular.org":d20344vr je napisao(la):
иронија (гр. л.ironia), латиницом: ironija
фина, прикривена поруга која се састоји у томе што се њоме казује баш противно ономе што се, уствари, мисли и хоће да каже, напр. када се плашљивцу каже да је храбар, гладном да је сит, глупом да је паметан итд.; методом ироније нарочито се служио Сократ у разговору с онима који су своје знање прецењивали.

сарказам (грч. sarkasmos), латиницом: sarkazam
1. "гризење усана од љутине", тј. заједљива, пакосна шала, заједање; 2. рет. врста крајње заједљиве и пакосне иронија, нпр. Твој је синак јунак био, / ако ј`умо камен гристи./ Мора да се угојио (Змај, "Три хајдука").
Da, to je bilo bas vazno dali je jedno ili drugo... menja celu stvar...:kafa:
 
Ajde ne glupiraj se sa tom retorikom. Ako hoces nesta da kazes, reci. Poenta je u tome da nisu oni jedini ljudi u srbiji koji nemaju posao, a i dalje drugi ne trce kroz grad i ispustaju svoje frustracije unistavanjem tudje imovine.

"Nemojte ih kazniti i suditi zbog kriminalnih dela, nisu oni krivi, treba sesti i pricati sa njima zasto to rade, jer krivo je drustvo i svi smo mi krivi zasto oni rade sta rade..." roll
Izvini, jesam li ja tebi neko pastorče pa da me obrazuješ da li se glupiram ili ne? Mislim da je stvarno neumesno to što si napisao - kao što mislim da je izrazito neodgovorno ono sa bejzbolkom. Možda ti to nisi tako mislio, ali neko će to pročitati i pomisliće "dobra ideja"... Inače, ja sam rekao to što hoću da kažem - desničarsko razmišljanje svaljuje krivicu socijalnih problema na individuu, a levičarsko se trudi da sagleda probleme kao društvene. Nema ništa loše per se u desničarskom razmišljanju, postoje vrlo uspešne kritike društva i društvenog razmišljanja u njemu, ali tvoja logika ne pripada jednoj od njih.

Mnogi trče kroz grad i ispuštaju frustracije uništavanjem tuđe imovine. Previše ljudi da bi to bilo samo tako jednostavno objašnjeno njihovim ličnim moralnim nedostacima. Ostavimo sa strane da se time uopšte ne rešava problem (samo kažnjavanje prakse koja je uopštena pojava je, po meni, vrlo kontraproduktivno), nego se time onako, na finjaka, pušta priča da postoje ljudi koji mogu da se suzdrže - "gospoda", koja imaju samim tim gospodlukom da sugerišu šta i kako treba činiti.

Naravno da onda treba, ali vandalizam je druga stvar od psihicke bolesti. Zna se uzroka toga sta oni rade, to nije nista novo. Ali da njima nesta smeta na njihovoh situaciji i da hoce nesta da promene, oni bi promenili. Znaci pricanje nema smisla, to sta hoces da dostignes pricanjem bi oni i bez tvog pricanja dostigli, nije ovo neki specificni problem.
Vandalizam je pojava, psihička bolest je opšta dijagnoza - to su dve različite kategorije koje porediš. Nego, valjda se sa ljudima ne priča samo kad su bolesni? Može li neko imati problema bez da je bolestan? Možda oni upravo misle da menjaju nešto tim svojim grafitima? Da grafiti mogu biti oblik umetničkog izražavanja ili način promene sveta koji im ne odgovara? To što nama možda ne odgovara način na koji oni oblikuju svet oko sebe ne daje nam pravo da njihova razmišljanja i shvatanja ignorišemo (inače, ova debata se u Jugoslaviji vodila 80tih godina).

I gotovo? Kakva je to kazna? Novcana kazna je jedina koju ce da razume covek. On ce da opere to sta je nacrto, i onda isti dan iscrtati novi grafit na vozu zbog frustracije koje je imao dok je morao da cisti. Druge drzave su to resile paprenim novcanim kaznama gde onaj ko nanese stetu mora da nosi stetu, i gotovo. Pa ako ima duboke dzepove da placa za ciscenje svih garnitura svaki dan, nek slobodno svaki dan sprejuje sve garniture. Inace ce dva puta razmisliti dali ce da ide na sprej-akciju danas ili ne.
Mislim da je odlična kazna! Ispravi čovek upravo ono što je pogrešno uradio - ni manje, ni više. Po meni je to vrlo pedagoška poruka, za razliku od novčane kazne koja može biti protumačena samo kao represivna mera.

Ali ovi ljudi nisu neka specificna socijalna ili etnicka grupa sa specificnim problemom koji moze da se resi. Taj problem koji oni imaju imaju i svi drugi gradjani, zasto bi znaci onda ovima pomagao a drugima ne?
Jesu socijalna grupa, jer ih mi trenutno gledamo kao ljude koji imaju određeni identitet. Kao što je problem sa Romima socijalni problem sa rasnim dimenzijama (takvih problema nema sa Romima koji žive u stanovima, kućama, voze dobra kola, itd)... tako je i ovo socijalni problem sa obrazovnog gledišta. Na koji način je obrazovni i ekonomski sistem dozvolio da se kreativnost ljudi kanališe na principu društvenog bunta?

Ako su kreativni, nek se angazuju. U nemackoj se mladi kojima je stalo do grafita vise ne trce po gradu i crtaju na vozove, nego idu na specificno mesto (staru napustenu fabriku itd) i tamo imaju mesto da crtaju. Oni kojima je ozbiljno sa kreativnosti ucestvuju u konkursima za sve i svasta i crtaju i probaju da nadju posao u taj pravac, i ne trce po gradu i unistavaju tudju imovinu.
Hm, po Nemačkoj se na dooosta mesta crtaju grafiti. Zavisi od zakona i regulative. Na nekim mestima su se grafiti-umetnici organizovali upravo zbog toga što su im gradske vlasti prišle i dozvolile ulaz u te fabrike. U Beogradu dosta ljudi to radi, ali na dosta mesta čovek lako dobije batine ako uđe u napušteni fabrički prostor.

Ne, vlasnik su Zeleznice Srbije ili GSP.
Na papiru su vlasnik samo Železnice Srbije, državno preduzeće, čiju su izgradnju platili građani ove države, uključujući mene. Stoga, moj rad je platio i za deo tog voza. I ako ja ne želim da nekog tuku ili kažnjavaju zato što crta po mom delu voza, onda blio koja represivna mera ustvari ugrožava moje ustavom zagarantovano pravo vlasništva. A ustav je iznad svakog zakona, btw. I - žao mi je što misliš da postoji razlika između države i naroda. Mislim da je upravo zbog takvog razmišljanja korupcija postala opšte-prihvaćeni princip funkcionisanja vlasti.

Da, to je bilo bas vazno dali je jedno ili drugo... menja celu stvar...kafa
Pa menja - u pitanju su dve suprotne stvari. Da li si se rugao ideji da se sve može rešiti bezbolkom ili si u tobož šali izjasnio i jednu potajnu želju da se sve stvari koje tebi ne odgovaraju mogu rešiti nasiljem?


Moje mišljenje je da se problem grafita lako može rešiti - boljim nadzorom nad kompozicijama (njihovim čuvanjem u ograđenim prostorima, npr, što je dobro iz mnogo drugih razloga), kao prostim pravilima čišćenja grafita uz pomoć socijalnih radnika - štaviše, mislim da je to potrebnije, za ljude koji pišu "smrt pederima", "ubi šiptara", ili "1389" na zgradama i vozovima, nego za ljude koji su malo kreativniji sa time. Iako je sam čin sličan, mislim da su motivacije (i posledice) vrlo drugačije.
 
Pa ne može valjda društvo uvek da bude krivo za sve probleme. Mora u nekom trenutku i pojedinac da se prozove i da preuzme odgovornost za svoje postupke. Iskreno mislim da jedino što je "nanny state" koncept, tako obožavan u Evropi, doneo, jesu anestezirane, apatične hedonističke generacije i katastrofalan natalitet. Ne slažem se sa svime što je Mark Steyn (američki neocon pisac) pisao ali što se toga tiče mislim da je pogodio u metu!

Što se kazne tiče, tu stvarno ne mogu da budem pametan. Čisto finansijska kazna neće doneti efekat, jer će da plate ćale i keva puni para koji nisu ni zašta krivi a mladi anarho umetnik će to da radi iznova i iznova. Ovo direktno učešće u popravku štete, koje jovanovm pominje, mi se čini kao da je na boljem tragu. :kk:
 
Плашим се само да ће и поред најбоље воље бити тешко одржати ред вожње када воз продужи до Батајнице имајући у виду теретне возове. Имао сам прилику да стојим на пружном прелазу у Батајници у време када се људи враћају са посла и видим огромне теретне композиције које се крећу запањујуће споро. Већ је речено да на одрећеној секцији у датом времену сме да буде само једна композиција. Једини начин да се поштује ред вожње је да се теретни саобраћај одвија ноћу или уколико већ мора по дану да то буде нпр. између 10 и 14 када би реално и могао а буде мањи интервал између полазака возова. Што се тиче навике путовања железницом основна разлика између грађана НБГ и приградских насеља је у томе што граћани НБГ нису навикли да морају да воде рачуна о било каквом реду вожње тако да је њима битно да поласци биду чести па макар и мало одступали од реда вожње јер реално ако се користи градски превоз тешко га је ускладити са железницом. Са друге стране, грађанима приградских насеља је много битнија тачност. Нпр. ја када сам користио Беовоз из Батајнице до Вуковог Споменика више сам га користио због комфора него неке уштеде у времену јер сам обично водио рачуна о томе да имам довољно времена да стигнем и градским превозом ако воз буде отказан.
 
Najveci deo teretnog saobracaja moze da ide preko Surcina, tako da to nista ne remeti Beovoz. Ali gomila vozova svakako da moze da izazove kasnjenja
 
Vrh