Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Obilaznica od batajnice donBubanj potoka je predvidjena da bude dvokolosečna i da njom jednog dana ide Bg Voz, nije nemoguće da izmene projekat od Bubanj potoka do pančeva da i taj deo bude dvokolosečan i za prigradsku železnicu, bilo bi sasvim logično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892703#p892703:5y0hy9ms je napisao(la):
Siniša » 24 Окт 2021, 01:51[/url]":5y0hy9ms]@JohnnyLee
Slažem se, mada bi ja proverio da li može i klasični S-bahn, RER i sl.

трасом Смедеревског пута, где би се качио највећи број путника, најбоље је да иде убрзани трамвај/трамвај-воз
 
Eво опција Б за БГ воз на исток, мало скупља али ефективнија - тунел после Карабурме и пруга преко Винче, Болеча и Заклопаче до Гроцке. Ту би требало око 6-8 километара тунела од Аде Хује до пута за депонију, морали би да се заобиђу депонија и нуклеарни институт, па би пруга била мало даље од саме Винче типа километар-два од обале Дунава, али то се реши фидером, и требало би око 25 км нове пруге са станицама Винча, Болеч, Заклопача и Гроцка. Е сад, да ли да буде једноколосечна или двоколосечна са дуплим колосецима у стајалиштима за мимоилажења зависи од финансија. Врчин и Мала Иванча већ имају пругу, једино би Бегаљица била без пруге, мада до Гроцке би имала фидер.
 
To je najbolja ideja međutim nagib terena od puta za deponiju do Vinče je previše velik za klasičnu železnicu a mislim da bi bilo kakve serpentine negativno uticale na njenu privlačnost imajući u vidu prigradski karakter linije. Mislim da je bolja varijanta Rospi Ćuprija, tunel do Slanaca, Veliko Selo, duž obale i ispod deponije, stanica u Vinči na obali Dunava pri čemu bi se ispod samog naselja prošlo tunelom jer je na brdu, zatim južno od Vinče dolinom Bolečice prema Smederevskom putu i Boleču, duž Smederevskog puta do prodavnice plantaža, tunelom do Zaklopače i na kraju dolinom potoka gde prolazi novi put između Zaklopače i Grocke. Tako nema nigde velikih promena visine. Teren je veoma brdovit i iziskuje skupa rešenja sa tunelima a najveće naselje je najteže povezati - Kaluđericu. Tu nam ostaje mogućnost da se produži tramvaj do puta za Deponiju. Nizbrdo ka centru naselja mogao bi jedino neki sa zupčanikom jer je nagib preko 6%.
Varijanta dva je pruga Prokop - Kaluđerica /centar/ u potpunosti vođena u tunelu a zatim dolinom potoka do kružnog puta i na dalje kao u varijanti iznad.

Edit: Dužine pruga od Vukovog spomenika do raskrsnice Kružnog i Smederevskog puta su:
Sa presedanjem na Prokopu pa preko Kaluđerice 16,5 km
Preko Karaburme 19,5 km
Preko Rakovice i obilazne pruge 25,5 km

Drugim rečima, nije to tolika razlika u dužini a treća varijanta iziskuje najmanje dodatne gradnje i zato je i najizglednija.
 
Tu negde treba tražiti rešenje, u produžetku pruge od Rospi ćuprije. U CIP-u su imali mapu sa dve varijante: jednu sa mega-tunelom kao što piše Došljak i drugu priobalnu, uz Dunav. Ta druga je dosta duža, sigurno i jeftinija. Zanimljivo je i ovo što piše Pumba, tunel pa uz obalu.

Jedan kolosek je dovoljan, pa, ako već imamo onoliki tunel Zlatibor, zašto ne bismo i u Beogradu, gde bi koristilo ogromnom broju ljudi (očekujem značajno naseljavanje Grocke kad se reši vodosnabdevanje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892779#p892779:1fzz2sn8 je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 24, 2021 1:35 pm[/url]":1fzz2sn8]ako već imamo onoliki tunel Zlatibor, zašto ne bismo i u Beogradu, gde bi koristilo ogromnom broju ljudi

Apsolutno se slažem! Kroz taj tunel bi dnevno prošlo mnogo više vozova i ljudi nego kroz zlatiborski.

No dobra vest je da čak i nije potreban tako dugačak tunel. Varijatnom preko Karaburme koju sam predložio bila bi potrebna četiri tunela: Rospi Ćuprija - Slanci (4750m), Veliko Selo (800m), Vinča (1500m) i Plantaže - Zaklopača (4700m). Mislim da je ovaj poslednji tunel neophodan jer je Ritopek veliko klizište i tu se treba odvojiti od obale poput trase stare pruge za Obrenovac pri čemu se ovako pokriva i Zaklopača (na način kako sam napisao u prethodnom postu). Kompletna trasa se nalazi na 80 do 120 mnv.
 
Таман би и имали воз до археолошког налазишта Винча.
 
Meni se svidjaju vaše ideje. Iskreno.

Jedino sto je to priča od 500+ miliona evra
 
А децу кад ћемо да правимо? Ко ће тиме да се користи и да враћа кредите?
 
Evo ko će: https://www.novosti.rs/vesti/beograd.74 ... nja-prvaka

Na trasi te pruge nalazi se najveća osnovna škola u Srbiji :wink:

Da ne pričam što bi se na taj način direktno sa voza prelazilo na metro u stanici Karaburma i za još koji minut si na glavnom gradskom trgu... Kao u priči. :mrgreen:

Naravno, ovo su samo ideje ali bi bogatija evropska zemlja verovatno već imala neku prugu uz Dunav s obzirom na veličinu naselja.
 
Te periferijske/prigradske škole imaju ludačku ekspanziju sa brojem učenika. 2000 učenika je imao "Ribnikar" pre 25 godina, ali mislim da je sad cifra barem prepolovljena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892820#p892820:2mkt55yj je napisao(la):
Прле » 24 Oct 2021 03:18 pm[/url]":2mkt55yj]А децу кад ћемо да правимо? Ко ће тиме да се користи и да враћа кредите?
Statistike obično pokažu da se u kućama/na daljoj periferiji pravi više dece nego unutar gradova...
 
Ако ако. Ако ће пруге да допринесу да буде више деце онда да се праве (и пруга и деца)
 
Па хоће, пошто се са њеним постојањем неће људи селити због посла из приградских насеља Београда са кућама у градска насеља са зградама која ограничавају породице на 2 детета максимално.
 
Pitam se koliko naša ekonomija treba da poraste da bi mogli da realizujemo te istočne tunelske krakove ka velikom selu i ka Kaludjerici?
 
Верујем да би изградња била економски изводива и оправдана. Источни Београд је неоправдано саобраћајно и уопште инфраструктурно најзанемаренији део са великимим потенцијалом за индивидуално становање.
 
Ali ovde ipak ne govorimo o nekim megapoduhvatima - 4,6 km tramvajske pruge do Kaluđerice i 30 kilometara železničke pruge do Grocke. Sumnjam da to može koštati više nego 170 kilometara pruge za 200km/h do Subotice ili 20 kilometara metroa na liniji 2. Neka ta železnica do Grocke košta po kilometru kao pruga Beograd - Novi Sad, to je onda 300 miliona evra što je opet mnogo manje nego bilo koja linija metroa. Ja iskreno mislim da bi i pored težeg terena bila jeftinija jer je za 100 km/h, stanice su sa manje koloseka i pritom bi možda mogla biti jednokolosečna.
 
Mislim da se gradske zeleznice rade dvokolosecno ako se zeli dostići visokofrekventni takt
 
Naravno ali i dalje mislim da ne bi trebalo da bude skuplja po kilometru od pruge za Suboticu ili auto-puteva koje gradimo.
 
Prigradski delovi Beograda se polako sve više naseljavanju. Upoznao sam jednu ženu iz Vranića, radila je kratko sa mnom, ona i muž su iz Beograda. Tvrdi da su joj komšiije dobrim delom Beograđani. Tako da je ulaganje u BG:voz i gradnja novih linija itekako opravdana.

Kad smo kod pruge za Grocku, razmišljao sam o dve opcije. Jedna da ide Smederevskim putem, po strani ili po sredini. Ako ide po sredini, onda bi se put morao proširiti 2+2 trake. Druga opcija bi bila da prati autoput severnim delom, da ima određeni broj tunela i nadvožnjaka,ali uglavnom trasa bi bila površinska i da završi podzemno kod petlje gde počinje Jušni bulevar, odnosno da bude stajalište što bliže stanici Karađorđev park.
 
Nikad mi neće biti jasno kako još u vreme Obrenovića pruga ka Smederevu nije građena kroz Grocku. I kako je uopšte izabrana trasa dolinom Topčiderke umesto uz Smederevski drum.
 
U to vreme se za Smederevo moglo lađom, a u takvim slučajevima im pruga nije bila prioritet. I za Valjevo (Obrenovac, Lajkovac) se iz Beograda išlo brodom do Zabrežja, pa vozom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892926#p892926:ioyfv5ql je napisao(la):
spatiotecte » 24 Oct 2021 10:08 pm[/url]":ioyfv5ql]Mislim da se gradske zeleznice rade dvokolosecno ako se zeli dostići visokofrekventni takt
Da imaš voz za Grocku na svakih 20 minuta, to bi bila revolucija, a to može i s jednim kolosekom.

Da je i na pola sata - slavili bi tamo.
 
Kao primer visokofrekventne jednokolosečne železnice uvek pominjem Enoden (Enoshima Electric Railway) koji ima 10 km, svega pet mimoilaznica i ide od 6 do 22 na svakih 12 minuta. Ali to je samo za taj tram-train, tu nema drugog oblika železničkog saobraćaja.
 
Iako je OT moram da izrazim žaljenje da su u Novom Sadu prigradsku prugu uz Dunav, Petrovaradin - Beočin odlučili da pretvore u biciklističku stazu :bash: Nemam ništa protiv staza ali s voza na bicikl mi je kao s konja na magarca u pogledu privrednog razvoja. Ko će se voziti stazom u zimskim mesecima a voz bi saobraćao cele godine pritom se može staviti bicikl na voz i onda biciklom po NS i Fruškoj Gori. Gledao sam na TV prilog o tome, intervjuisani narod se upišava od sreće.... Srećan im GSPNS narednih 100 godina :sesir:
 
Vrh