[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889874#p889874:22hdhdeh je napisao(la):
Student » 15 Oct 2021 02:29 pm[/url]":22hdhdeh]Da, ali ovo je samo jedna garnitura. Zato me interesuje u kakvom su stanju došle 103/104 i 105/106. Jedini koji ovde možda to zna je Rile.
Ova prva 103-104 prispela je u Zemun početkom 1996. god. samo par meseci nakon što su ukinute sankcije (krajem 1995. ako se dobro sećam).
Imala je malo drugačija sedišta sa uzglavljem jer je bila namenjena za daljinski putnički saobraćaj. Imala je klasičan tegljenički uređaj
sa kukom tegljenika i zavojnim vretenom. Klima uređaji u upravljačnicama i ona budža iznad nisu postojali, a fabrički je napravljena da joj
napajanje iz kontaktne mreže bude preko jednog pantografa. Na čelu su joj bile dve utičnice za sinhronu vožnju. Kasnije, na prvom remontu,
dobila je automatske parkirne kočnice kao i klimatizaciju upravljačkog prostora.
Puštena je u saobraćaj 13.06.1996.god. i dugi niz godina radila je vredno na relaciji Beograd - Prijepolje. I danas je u saobraćaju na BG vozu bez
nekih velikih promena.
Sve ovo može se reći i za garnituru 105-106 samo što je ona došla sa malo drugačijim sedištima u odnosu na 103-104 a opet sličnim sa onim na 101-102.
I boja joj je bila nešto svetlija verovatno od stajanja u Bugarskoj.
Radio sam tu noć, negde u novembru 1997. kada ju je dovukla lokomotiva i tu ima jedna anegdota.
Prilikom ulaska voza u TPS Zemun primetio sam da iz motornih kola kulja gust, crni dim. Pomislio sam da se nešto zapalilo te sam zgrabio pp aparat i
pojurio prema vozu da ga zaustavim. Kad je stao imalo je šta da se vidi. Sa strane je bila probušena oplata motornih kola i iz te rupe virio je čunak iz kojeg se dimilo kao kad naložiš parnjaču. U putničkom prostoru na improvizovanom krevetu sedeo je Rus, pratioc garniture, a u uglu pored njega bila je furuna i velika gomila nasečenih cepanica za loženje. Čovek je objasnio da je tamo odakle je došao mnogo hladno, da je dugo na putu i da je morao nekako da se greje. Skontao sam da je bio zagrejan i iznutra jer je pored njega bila i neizbežna votka. Ali eto, požara nije bilo.
Nakon probnih vožnji puštena je u saobraćaj 12.01.1998. i dugi niz godina radila je na relaciji Beograd - Novi Sad - Subotica. Danas je na BG vozu
a nakon poslednjeg remonta dobila je plastična sedišta.
Прле":22hdhdeh je napisao(la):
Ајде кад Риле каже своје да саберемо текст за будуће генерације
Eto da ostane nešto iz ličnog iskustva za buduće generacije