Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Не, не, не. Све је на месту. Најважније је да смо се ми разумели и да су изнете чињенице. Можда ми нисмо 100% управу, али ми ово делује најприближније истини.
 
Упоређујући фотографије нашег 31 и бугарског 33, пада у очи неколико важних детаља пре свга на крову

1. 31 има два мања чеона рефлектора 33 један крупан
2. 31 има сирене 33 их нема
3. 31 има неку буџу изнад кабине машинисте, 33 нема можда клима?
4. Отпорници за кочење се разликују доста на 31 и 33 и постављени су другачије, делује да на 31 их има више што је и логично ако се гарнитура користи на станицама са кратким растојањем
 
Neke od tih razlika koje si naveo su garniture dobile prilikom remonta i modifikacije. Meni je samo žao što nemamo ni jednu sliku garnitura podserije 100 u fabričkom izgledu. Sve slike koje su dostupne nastale su nakon remonta. Mene najviše interesuje u kakvom su stanju došle te garniture u Jugoslaviju. Prvenstveno 103/104 i 105/106, obzirom da za 101/102 postoji priča o Makedoniji. Zabunu takođe pravi tekst koji je @overdrive okačio, a u kojoj se navodi da je 1995. godine nastavljena saradnja (isporuka) za JŽ. Logika mi tu govori, ako je priča o 101/102 istinita, da su 103/104 i 105/106 tokom sankcija ostale u Rigi, a nakon popuštanja istih isporučene JŽ, pogotovu što je 101/102 došla 3 godine pre 105/106.
 
Ти возови подсерије 100 имају копче за вожњу у синхрону, удубљење на моторним колима, другачија врата за прелазак из путничког простора у простор за излазак из воза, другачије вучне моторе.

Ако примећујеш, бугарски возови имају другачији главни рефлектор којо се састоји од једне велике лапме, док југословенски има две мање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889810#p889810:gdz6i13a je napisao(la):
Прле » Pet Okt 15, 2021 1:31 pm[/url]":gdz6i13a]Упоређујући фотографије нашег 31 и бугарског 33, пада у очи неколико важних детаља пре свга на крову

1. 31 има два мања чеона рефлектора 33 један крупан
2. 31 има сирене 33 их нема
3. 31 има неку буџу изнад кабине машинисте, 33 нема можда клима?
4. Отпорници за кочење се разликују доста на 31 и 33 и постављени су другачије, делује да на 31 их има више што је и логично ако се гарнитура користи на станицама са кратким растојањем


"Буџа" је расхладни уређај. Првобитни 412 је нису имали. Погледај фотографије и видећеш да возови то нису имали када су дошли из Риге.
 
Za sve te razlike znam. Uopšteno BDŽ 33 ima enterijer kao naša podesrija 0XX. @Прле je naveo budžu na krovu, to je klima koje se naknadno ugrađivala na remontima, garniture su došle fabrički bez nje. Zapravo naša podserija 100 i BDŽ 33 dele isti sanduk, to je nešto što je sigurno.
 
Потресно. Хвала да ето коначно добије пуну причу а не само слободно тумачене полу истине.

Дакле била у Бугарској, али су стајале и пропадале (вероватно на отвореном)
Македонци су средили проблеме од стајања и помогли да се пробију санкције.
Шпанци на време отишли довољно дуго одмарали.
 
Da, ali ovo je samo jedna garnitura. Zato me interesuje u kakvom su stanju došle 103/104 i 105/106. Jedini koji ovde možda to zna je Rile.
 
Ајде кад Риле каже своје да саберемо текст за будуће генерације
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889874#p889874:22hdhdeh je napisao(la):
Student » 15 Oct 2021 02:29 pm[/url]":22hdhdeh]Da, ali ovo je samo jedna garnitura. Zato me interesuje u kakvom su stanju došle 103/104 i 105/106. Jedini koji ovde možda to zna je Rile.
Ova prva 103-104 prispela je u Zemun početkom 1996. god. samo par meseci nakon što su ukinute sankcije (krajem 1995. ako se dobro sećam).
Imala je malo drugačija sedišta sa uzglavljem jer je bila namenjena za daljinski putnički saobraćaj. Imala je klasičan tegljenički uređaj
sa kukom tegljenika i zavojnim vretenom. Klima uređaji u upravljačnicama i ona budža iznad nisu postojali, a fabrički je napravljena da joj
napajanje iz kontaktne mreže bude preko jednog pantografa. Na čelu su joj bile dve utičnice za sinhronu vožnju. Kasnije, na prvom remontu,
dobila je automatske parkirne kočnice kao i klimatizaciju upravljačkog prostora.
Puštena je u saobraćaj 13.06.1996.god. i dugi niz godina radila je vredno na relaciji Beograd - Prijepolje. I danas je u saobraćaju na BG vozu bez
nekih velikih promena.
Sve ovo može se reći i za garnituru 105-106 samo što je ona došla sa malo drugačijim sedištima u odnosu na 103-104 a opet sličnim sa onim na 101-102.
I boja joj je bila nešto svetlija verovatno od stajanja u Bugarskoj.
Radio sam tu noć, negde u novembru 1997. kada ju je dovukla lokomotiva i tu ima jedna anegdota.
Prilikom ulaska voza u TPS Zemun primetio sam da iz motornih kola kulja gust, crni dim. Pomislio sam da se nešto zapalilo te sam zgrabio pp aparat i
pojurio prema vozu da ga zaustavim. Kad je stao imalo je šta da se vidi. Sa strane je bila probušena oplata motornih kola i iz te rupe virio je čunak iz kojeg se dimilo kao kad naložiš parnjaču. U putničkom prostoru na improvizovanom krevetu sedeo je Rus, pratioc garniture, a u uglu pored njega bila je furuna i velika gomila nasečenih cepanica za loženje. Čovek je objasnio da je tamo odakle je došao mnogo hladno, da je dugo na putu i da je morao nekako da se greje. Skontao sam da je bio zagrejan i iznutra jer je pored njega bila i neizbežna votka. Ali eto, požara nije bilo.
Nakon probnih vožnji puštena je u saobraćaj 12.01.1998. i dugi niz godina radila je na relaciji Beograd - Novi Sad - Subotica. Danas je na BG vozu
a nakon poslednjeg remonta dobila je plastična sedišta.

Прле":22hdhdeh je napisao(la):
Ајде кад Риле каже своје да саберемо текст за будуће генерације

Eto da ostane nešto iz ličnog iskustva za buduće generacije :)
 
Da li se zna procena broja putnika na predloženoj Liniji 4 BG voza Novi Beograd - Aerodrom - Surčin - Stadion? Konkretno me zanima koliko je studija procenila godišnji broj putnika na stanici Aerodrom.
 
Meni je ovo mnogo zanimljivije od metroa.

On je naveo da će predsednici Putin i Vučić do kraja novembra potpisati memorandum o izgradnji BG voza u vrednosti 1,3 milijarde evra.

"To znači da će građani Lazarevca, Barajeva, Sopota i Mladenovca, koji su već povezani BG vozom, pošto će se raditi dupli koloseci, ići vozom na 10 do 12 minuta 'u špicu' i 45 minuta 'van špica'. Istovremeno, radimo novu prugu koja povezuje Surčin, nacionalni stadion, centar Surčina, Aerodrom 'Nikola Tesla' i Obrenovac. Povezaćemo Beograd sa Pančevom. Građani ovih opština treba da znaju da oni koji su pokušali da spreče da se održi sednica Komisije za planove u stvari su želeli da spreče da prigradske opštine dobiju BG voz", rekao je Vesić.
 
A sto ne do aerodroma i Obrenovca? Pitam da znam.

Inace, i meni su ovo super vesti. Ako pocnu sa sprovodjenjem, pohvaljujem.
 
Меморандум пред изборе. И Весић прича о томе. Хм...Потписивали су и меморандом са Кинезима о набавци возова за 200 км/ч, па су узели од Швајцараца. Потписали су и меморандум са Хрватима о модернизицаији пруге Београд - Загреб, па ево већ пар година ни речи о томе. Док не потпишу уговор, све је то "ми би смо хтели, али не знам хоћемо ли".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891746#p891746:2ki9fpoc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 20 Oct 2021 07:07 pm[/url]":2ki9fpoc]A sto ne do aerodroma i Obrenovca? Pitam da znam.
Траса је кружна а решење за повезивање аеродрома лоше - станица је предалеко.
 
За Обреновац више смисла има направити нову пругу од Остружнице преко Умке и Барича.
 
Али се онда прави нови мост само за једну линију приградске железнице, а већ имамо у близини Остружнички железнички мост.
 
Ne razumem, ideja (ova o kojoj sad pričamo) je da se Obrenovac poveže sa Beogradom BG vozom preko Surčina? Jel to?
U tom slučaju slažem se da je bolje da se napravi pruga od Železnika pa da bude direktno nego da se ide okolo na zapad.
 
Да, нова пруга од Земуна преко аеродрома, Сурчина, националног стадиона до Обреновца, плус нови мост преко Саве. Мада, ако ураде ту пругу до Обреновца, онда би на државном нивоу ваљало планирати и пругу Обреновац-Владимирци-Шабац.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891932#p891932:3oq86xwi je napisao(la):
Дошљак » 21 Oct 2021 08:14 am[/url]":3oq86xwi]За Обреновац више смисла има направити нову пругу од Остружнице преко Умке и Барича.
Može i da se produži metro krak iz Železnika ka Obrenovcu. Ovim bi ovaj krak imao kakav takav smisao. Jedino bi metro onda dobio s-bahn karakter.
Ne slažem se da BG:van špica ide na 45 minuta. Trebao bi takt ipak da ide na 30 minuta ako je moguće.
 
Планирани метро - аутоматски и са трећом шином - то баш и не може.
 
Vrh