Daj još jednu mapu da postavim železničke mreže po GUP-u iz 1950. Ovo je sa Zidarevog sajta:
@Прле
Slažem se za tram-train. Naime, sajt koji sam postavio u vezi vraćanja obrenovačke pruge ima stranicu sa četiri ideje, varijante. Sve su napisane kratko i jasno i imaju "+" i "-".
https://prugaodbeogradadoobrenovcasr.webs.com/varijante-resenja
@Пантограф
Da, postojala je između 1947 i 1953 Pionirska pruga. Ovo možda nije stranica da pišem o njoj, neka Igor odluči da li da ostavi ili premestimoja pisanja. Ukratko, pruga je polazila sa Košutnjaka do Banovog brda, bile su tri stanice: Kosmaj, Sutjeska i Jastrebac, kolosek 600 mm, duga 5085 m. Sada je tu uglavnom urbanizovano područje. Da je mogla da se iskoristi za gradski saobraćaj, mogla je, da su nadležni bili dovoljno dalekovidi.
Pisao sam o njoj na ovoj stranici davno, kao i član "dedinje"
https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=89295#p89295
Jedan zanimljiv članak sa 011info:
https://www.011info.com/bilo-jednom...nica-vreme-kada-su-malisani-komandovali-cirom
I još jedan sa puno slika i nekim zanimljivim planovima o njoj... stavljam slike
https://tandaramandara.in.rs/2020/06/05/prohujalo-sa-pionirskim-maramama/
Ovaj trend je postojao u socijalističkim zemljama. Prvo su pionirske pruge otvorili u bivšem SSSR-u, kasnije i u drugim socijalističkim zemljama. I u bivšoj Jugoslaviji su imali ove pruge, osim Beograda, Zagreb, Ljubljana, Sarajevo, Skopje, čak i Kruševac. Nijedna nije preživela. Najbliža nama se nalazi u Budimpešti.