Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Nema to veze, uvek je bilo produžavanja metro linija bilo automatskih ili ne, bilo sa trećom šinom ili putem pantografa. Ima raznih tipova automatizacije metroa, ja nešto ne verujem da će biti automatizacija onako kako oni pričaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891944#p891944:w9h28bbz je napisao(la):
Дошљак » Čet Okt 21, 2021 11:06 am[/url]":w9h28bbz]Да, нова пруга од Земуна преко аеродрома, Сурчина, националног стадиона до Обреновца, плус нови мост преко Саве. Мада, ако ураде ту пругу до Обреновца, онда би на државном нивоу ваљало планирати и пругу Обреновац-Владимирци-Шабац.
Jbt sve će živo da urade samo da ne izgrade 15 km pruge od Železnika do Obrenovca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891934#p891934:rqw9ij9z je napisao(la):
Дошљак » Thu Oct 21, 2021 9:22 am[/url]":rqw9ij9z]Али се онда прави нови мост само за једну линију приградске железнице, а већ имамо у близини Остружнички железнички мост.
Isto su uradili i za autoput.
Mogli su da urade ovaj novi kao drumsko-železnički.

Neka prvo isprave rasputnicu G, pa neka rade dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891958#p891958:1pkn3xsd je napisao(la):
Pendolino » Čet Okt 21, 2021 11:48 am[/url]":1pkn3xsd]
Neka prvo isprave rasputnicu G, pa neka rade dalje.

То. И скретнице на блоку 2 у Раковици. Урадили ремонт, вози се 20 км/ч због лоше уграђених скретница и нико нити да одговара за то, нити да поправи већ годинама...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891955#p891955:2lvhx3wa je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Oct 2021 10:43 am[/url]":2lvhx3wa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891944#p891944:2lvhx3wa je napisao(la):
Дошљак » Čet Okt 21, 2021 11:06 am[/url]":2lvhx3wa]Да, нова пруга од Земуна преко аеродрома, Сурчина, националног стадиона до Обреновца, плус нови мост преко Саве. Мада, ако ураде ту пругу до Обреновца, онда би на државном нивоу ваљало планирати и пругу Обреновац-Владимирци-Шабац.
Jbt sve će živo da urade samo da ne izgrade 15 km pruge od Železnika do Obrenovca.

Mislim da je problem klizište koje će biti sanirano tek izmestanjem korita Save. Zato idu levom obalom reke i za autoput i za buduću zeleznicu.
 
Hmm pa to ima smisla. Mislim to bi se u drugim državama rešilo ali kapiram da je kod nas nepremostiva prepreka.
 
Pročitao sam pre neki dan da je otvoren tender za projektovanje izmestanja korita Save i izradu plana saobraćajnice od Ostružnice do Obrenovca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892045#p892045:2fkww2p0 je napisao(la):
spatiotecte » Чет Окт 21, 2021 2:13 pm[/url]":2fkww2p0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891955#p891955:2fkww2p0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 21 Oct 2021 10:43 am[/url]":2fkww2p0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891944#p891944:2fkww2p0 je napisao(la):
Дошљак » Čet Okt 21, 2021 11:06 am[/url]":2fkww2p0]Да, нова пруга од Земуна преко аеродрома, Сурчина, националног стадиона до Обреновца, плус нови мост преко Саве. Мада, ако ураде ту пругу до Обреновца, онда би на државном нивоу ваљало планирати и пругу Обреновац-Владимирци-Шабац.
Jbt sve će živo da urade samo da ne izgrade 15 km pruge od Železnika do Obrenovca.

Mislim da je problem klizište koje će biti sanirano tek izmestanjem korita Save. Zato idu levom obalom reke i za autoput i za buduću zeleznicu.
Могу приобална клизишта и да се заобиђу, да пруга и аутопут иду преко Велике и Мале Моштанице.
 
Ono sto su najavili je da ce da izmeste korito i da će put da prolazi na mestu gde se trenutno nalazi Sava, tj da će taj nasip kuda će prolaziti put da zaustavi klizište.
 
Klizište Umka-Duboko, im nešto ovde:
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-59469-9_37
i ovde, slajdovi 39-42
https://www.slideserve.com/hyman/kl...o-ugi-diplg-gra-magg-seizm-novi-sad-3-11-2012

Bivša uskotračna pruga Beograd-Obrenovac je baš zaobilazila to klizište. Trasa pruge je ponegde očuvana i mislim da bi se deo te trase mogao iskoristiti za prugu do Obrenovca preko Umke i Bariča. Svojevremeno je Karlo o ovome pisao na forumu, a još postoji i vebsajt:
https://prugaodbeogradadoobrenovcasr.webs.com/

Mapa bivše uskotračne pruge, preuzeta sa foruma zeleznice.in.rs
Beograd-Obrenovac-karta.jpg

Na istom forumu ima i stranica posvećena pruzi:
https://www.zeleznice.in.rs/forum/viewtopic.php?f=25&t=9
 
Тако је, може туда.

На овој мапи изнад за мене ипак има и једна новина - да ли је то заиста била у плану пруга Земун - Бежанија - Остружница, или се то картограф малко зезнуо? Постојао је, пре рата, крак пруге до Старог аеродрома.
 
Da, ovo je plan GUP-a iz 1950, tu je trebala da ide pruga Zemun-Bežanija-Ostružnica. Ovde je ucrtana i Pionirska pruga koja je išla kroz Košutnjak.
 
Сад може трамвоз или тешки трамвај да се прогура туда, да се користи иста инфраструктура (мислим на тунеле тј подпутњаке)
 
Daj još jednu mapu da postavim železničke mreže po GUP-u iz 1950. Ovo je sa Zidarevog sajta:
31_bgd-1948.gif


@Прле
Slažem se za tram-train. Naime, sajt koji sam postavio u vezi vraćanja obrenovačke pruge ima stranicu sa četiri ideje, varijante. Sve su napisane kratko i jasno i imaju "+" i "-".
https://prugaodbeogradadoobrenovcasr.webs.com/varijante-resenja

@Пантограф
Da, postojala je između 1947 i 1953 Pionirska pruga. Ovo možda nije stranica da pišem o njoj, neka Igor odluči da li da ostavi ili premestimoja pisanja. Ukratko, pruga je polazila sa Košutnjaka do Banovog brda, bile su tri stanice: Kosmaj, Sutjeska i Jastrebac, kolosek 600 mm, duga 5085 m. Sada je tu uglavnom urbanizovano područje. Da je mogla da se iskoristi za gradski saobraćaj, mogla je, da su nadležni bili dovoljno dalekovidi.

Pisao sam o njoj na ovoj stranici davno, kao i član "dedinje"
https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=89295#p89295

Jedan zanimljiv članak sa 011info:
https://www.011info.com/bilo-jednom...nica-vreme-kada-su-malisani-komandovali-cirom

I još jedan sa puno slika i nekim zanimljivim planovima o njoj... stavljam slike
https://tandaramandara.in.rs/2020/06/05/prohujalo-sa-pionirskim-maramama/

pionirska-zeleznica-11.jpg


pionirska-zeleznica-12-scaled.jpg


Ovaj trend je postojao u socijalističkim zemljama. Prvo su pionirske pruge otvorili u bivšem SSSR-u, kasnije i u drugim socijalističkim zemljama. I u bivšoj Jugoslaviji su imali ove pruge, osim Beograda, Zagreb, Ljubljana, Sarajevo, Skopje, čak i Kruševac. Nijedna nije preživela. Najbliža nama se nalazi u Budimpešti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892352#p892352:652op6bm je napisao(la):
Siniša » 22 Окт 2021, 17:48[/url]":652op6bm]Прле
Slažem se za tram-train. Naime, sajt koji sam postavio u vezi vraćanja obrenovačke pruge ima stranicu sa četiri ideje, varijante. Sve su napisane kratko i jasno i imaju "+" i "-".
https://prugaodbeogradadoobrenovcasr.webs.com/varijante-resenja

са све мојим цртежима (варијанта 2):

12.jpg


13.jpg


(нисам добио ни хвала)
 
Kada se govori o proširenju BG.voza, uvek se izostavlja i zaboravlja potez koji opslužuju autobusi 30x, potez oko Smederevdkog puta. Malo ima planova koji su uvrštavali šinski saobraćaj na tom potezu. Pa, majku mu, valjda se može tu trasirati neki put za šinski saobraćaj, neka bude i jednokolosečna deonica sa dvokolosečnim/višekolosečnim stanicama. Onda bi mogao imati interval u vršnim časovima i na 15 minuta.
 
Kада се уради део железничке обилазнице од Белог потока до Панчева са мостом преко Дунава код Винче, ваљало би планирати и одвајање пруге од Винче ка Гроцкој, и размислити о затварању круга у Врчину. То би било ко 30км пруге.
 
@JohnnyLee
Slažem se, mada bi ja proverio da li može i klasični S-bahn, RER i sl.
@Дошљак
Tu imamo problem. Obilazna pruga Boleč Pančevo je predviđena kao jednokolosečna i isključivo za teretni saobraćaj. Mislim da je i buduća žel. st. Boleč predviđena da ima samo tri koloseka, što je nedovoljno. Ova obilaznica ionako ide na jednokolosečnu prugu za Umčare. Pa i da se napravi dvokolosečna pruga za Umčare, mislim da ne bila dovoljna propusna moć pruge ako bi se izgradio krak prema Grockoj. Tu bi postojali i prigradski vozovi, i teretni i međugradski i međunarodni. Ne znam koliko bi to mogla deonica Jajinci-Umčari da podnesu. Možda grešim. Tu se onda sve uliva u deonicu Rakovica-Dedinjski tunel-Prokop ili Vukov spomenik. Drugo, ovaj deo bi dosta kružio.
Zato je bolje da to bude nezavisna BG:voz linija, tram-train koja bi išla direktno u grad. Ja ssam nešto razmišljao da prati autoput ida završava kod Karađrđrvog parka, ako je to izvodljivo uopšte.
 
Vrh