Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892794#p892794:2bqyjyy6 je napisao(la):
Pumba » 24 Окт 2021 02:19 pm[/url]":2bqyjyy6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892779#p892779:2bqyjyy6 je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 24, 2021 1:35 pm[/url]":2bqyjyy6]ako već imamo onoliki tunel Zlatibor, zašto ne bismo i u Beogradu, gde bi koristilo ogromnom broju ljudi

Apsolutno se slažem! Kroz taj tunel bi dnevno prošlo mnogo više vozova i ljudi nego kroz zlatiborski.

No dobra vest je da čak i nije potreban tako dugačak tunel. Varijatnom preko Karaburme koju sam predložio bila bi potrebna četiri tunela: Rospi Ćuprija - Slanci (4750m), Veliko Selo (800m), Vinča (1500m) i Plantaže - Zaklopača (4700m). Mislim da je ovaj poslednji tunel neophodan jer je Ritopek veliko klizište i tu se treba odvojiti od obale poput trase stare pruge za Obrenovac pri čemu se ovako pokriva i Zaklopača (na način kako sam napisao u prethodnom postu). Kompletna trasa se nalazi na 80 do 120 mnv.
Да ли би ставио своју идеју на неку мапу? :vops:
 
Naravno. Crno je otvorena pruga, crveno su tuneli a zeleno stanice. Treća slika je posebno za tebe priređena... Izlaz iz tunela Plantaže-Zaklopača sa prilazom stanici i peron. To je dvokolosečna varijanta ali me je mrzelo da crtam dve paralelne linije celom dužinom :mrgreen:

mapa1.png

mapa2.png

mapa3.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892938#p892938:1dc1w582 je napisao(la):
Siniša » 24 Окт 2021, 23:42[/url]":1dc1w582]Kao primer visokofrekventne jednokolosečne železnice uvek pominjem Enoden (Enoshima Electric Railway) koji ima 10 km, svega pet mimoilaznica i ide od 6 do 22 na svakih 12 minuta. Ali to je samo za taj tram-train, tu nema drugog oblika železničkog saobraćaja.

е то је добро решење. двоколосечно до Калуситија (са трећим терминалним колосеком), а онда једноколосечно до Гроцке, са укрсницама на свим стајалиштима и још на пар битних места. иначе, и трамвајска мреже у Сегедину је једноколосечна на периферним краковима, па им не фали ништа
 
Прагматично и пажљиво према буџету. Све похвале за рационални приступ
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892731#p892731:23hjkixo je napisao(la):
JohnnyLee » 24 Oct 2021 08:33 am[/url]":23hjkixo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892703#p892703:23hjkixo je napisao(la):
Siniša » 24 Окт 2021, 01:51[/url]":23hjkixo]@JohnnyLee
Slažem se, mada bi ja proverio da li može i klasični S-bahn, RER i sl.

трасом Смедеревског пута, где би се качио највећи број путника, најбоље је да иде убрзани трамвај/трамвај-воз
Е, браво + као врата! Како да објасниш свим тим генијалцима, маштарима, да:
-1-Линије неког брзог шинског превоза мора да прати насеља и потребе за кретањима, а "кичма" је ипак Смедеревски пут.
-2-Имамо ситуацију у Београду на води где не да није требао Златиборски тунел, већ тек 1 километар кат енд кавр вишеколосечног тунела како би у Београду остала Железничка станица Београд. Такав пројекат не да је исплатив, већ екстрапрофитерски.
-3-После скретања за Калуђерицу, обим превоза путника одговара трамвају, обичном, површинском, а после Винче и Болеча, чак ни њему.
-4-Лака железница је супериорна још и по дозвољеном успону трасе 8%, који је код метроа до 6%, код строго путничких железница до 3%, а код пруга предвиђених и за теретни саобраћај се избегава успон преко 1%.

Златиборски тунел има сасвим другу, сасвим десету категорију оправданости, која се не може поредити са градским превозом.

Како развијати систем превоза на Смедеревском путу? Војвођанска је пример да је чак и у Србији могуће оформити булеварски правац од сеоске џаде ако се хоће. Очигледно се неће.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893192#p893192:19d56fwa je napisao(la):
Pumba » 25 Окт 2021 10:33 pm[/url]":19d56fwa]Naravno. Crno je otvorena pruga, crveno su tuneli a zeleno stanice. Treća slika je posebno za tebe priređena... Izlaz iz tunela Plantaže-Zaklopača sa prilazom stanici i peron. To je dvokolosečna varijanta ali me je mrzelo da crtam dve paralelne linije celom dužinom :mrgreen:

mapa1.png

mapa2.png

mapa3.png
8) 8) 8) П р е л е п о ! 8) 8) 8)
Баш супер идеја, и не видим проблем у томе што не иде смедеревским путем, туда је логично да се у будућности продужи метро од Устаничке па до Винче где би се сусрели. Тај део је већ сад толико насељен да је метро логичан избор. Колико је сигурно да се испод депоније иде површински јер је толико прича било да је иста нестабилна и да клиза ка Дунаву? И колика је разлика у висини нпр улаза у тунел код БКП-а и излаза у Заклопачи? Мислим да не би требало да је велика на основу неке моје процене путовањем том релацијом целог живот.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893469#p893469:19d56fwa je napisao(la):
Karlo del Ponte » 26 Окт 2021 07:06 pm[/url]":19d56fwa]Како развијати систем превоза на Смедеревском путу? Војвођанска је пример да је чак и у Србији могуће оформити булеварски правац од сеоске џаде ако се хоће. Очигледно се неће.
Па оно, Војвођанска се наслања на НБГД, а Смедеревац на закржљалу Звездару која је сама по себи хорор.
 
Somi303":2d5e1nnt je napisao(la):
8) 8) 8) П р е л е п о ! 8) 8) 8)
Zahvaljujem :D

Somi303":2d5e1nnt je napisao(la):
Колико је сигурно да се испод депоније иде површински јер је толико прича било да је иста нестабилна и да клиза ка Дунаву?
Na ovo zaista ne bih znao da ti odogovorim. Jedino što pretpostavljam da će taj problem barem delom biti prevaziđen s obzirom na planiranu sanaciju.

Somi303":2d5e1nnt je napisao(la):
Kолика је разлика у висини нпр улаза у тунел код БКП-а и излаза у Заклопачи?
Razlika je oko pet metara. Crtao sam tako da ne bude velikih promena visine.

Karlo del Ponte":2d5e1nnt je napisao(la):
Како да објасниш свим тим генијалцима, маштарима, да:
-1-Линије неког брзог шинског превоза мора да прати насеља и потребе за кретањима, а "кичма" је ипак Смедеревски пут.
Moj predlog je odgovorio na pitanje kako dovesti klasičnu železnicu (BG:voz) do Grocke. I sam sam rekao da Smederevski put treba da bude pokriven šinskim sistemom ali da to može biti samo tramvaj/LRT zbog nagiba terena. Dakle jedno drugo ne isključuje. Može i tramvaj do puta za deponiju ili sve do ŽS Vinča.
Istakao bih da je jedna od prednosti mog predloga što se prugom pokriva priobalni pojas između Velikog Sela i Vinče koji je moguće tako industrijalizovati. Tipu naselja koje imamo duž Smederevskog puta odgovara tramvaj zbog niske gustine stanovanja ali za industrijski pojas duž obale, železnica je daleko podesnija od tramvaja - logično jer može transportovati robu. Ova pruga je vezana za teretnu obilaznicu u Vinči. Osim toga, klasična železnica bi omogućila uspostavljanje veće gustine stanovanja u Slancima, Velikom Selu, Boleču, Vinči, Leštanima, Zaklopači i Grockoj.
Na kraju nešto oko cene gradnje i realnosti... Učešće tunela u trasi možda deluje visoko. Od 30 km pruge, 11,75 km nalazi se u tunelima ili 39%. Međutim ukoliko to uporedimo sa deonicom pruge Beograd - Niš čija se izgradnja trenutno ugovara, procenat je isti. Od 17,7 kilometara pruge, 6,9 kilometara je u tunelima ili istih 39%.
 
Svakako, postoje razni modeli tram-traina, pa bi valjalo neke i pomenuti ovde, kao primer koji bi se mogao primeniti na potezu ka Grockoj.

Enoden
https://en.wikipedia.org/wiki/Enoshima_Electric_Railway
Evo i tog plana jednokolosečne pruge sa pet mimoilaznica duge 10 km
schematic1.png


Između stanica Koshigoe i Enoshima ide ulično, ostala trasa je odvojena od saobraćaja
49858773_370488820436839_8264639938543480987_n.jpg

https://media.gettyimages.com/photo...ping-street-in-picture-id1090032604?s=170667a
https://www.ambassadors-japan.com/img/railtrip/355/6njNdtCzPKPcPwZ.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/p...36zo15o8gW7l2RVWECNuUgbCQwCsWBoVKfeNbHK8voiYY
http://diversity-finder.net/wp-content/uploads/2017/12/enoshimadentetsu6.jpg
https://media.cntraveler.com/photos...noshima-Enoden_2018_GettyImages-646892780.jpg

Zürich S-bahn linija S18, Forchbahn. linija ima metarski kolosek i koristi delimično tramvajsku mrežu do svog cilja u gradu
https://en.wikipedia.org/wiki/Forch_railway
der-forchbahn-triebzug-be-46-956500.jpg

https://live.staticflickr.com/4030/5144290522_0050ed9a0b_b.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/p...rKnwkT1v3bgHA60GqArc8ieGjqL1QllTMsjBrnTzOaZiH
Ovakav model bi bio interesantan za Smederevski put.

Zürich S-bahn linija S17, Bremgarten–Dietikon railway line, isto jedna vrsta tram-traina, metarski kolosek
https://en.wikipedia.org/wiki/Bremgarten–Dietikon_railway_line
360px-BDWM-500x.JPG

https://www.bahnbilder.de/1200/bdwm-abe-48-5006-berikon-1211666.jpg
https://img.luzernerzeitung.ch/2020...=654&height=403&fit=crop&quality=75&auto=webp

Lausanne, LEB railway, mada je to možda više običan S-bahn
https://en.wikipedia.org/wiki/Lausanne–Bercher_line
TXYyyM5hvhMIwIRIGyxfxNKwOum3iW19l-46wxzVGK1dHyuphEMsB1qYBNr-2fL1kbx_yo_fgFt4zc9rx29mQCGQo3tAuewLex3I6Dkc5bEXtL2RUD1mq-GwoWcPhEN9z2e-jwLSMu2wRyn1oEWvIZ6Bi0rFoHJi5_raQPB-7RTryrOj6n91uVD7YGrkWiS4sYERG9Ojjg

https://rail.pictures/pictures/xlarge/38728.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/ch/vd/img/LEB.htm
 
Да ли би тај tram-train имао краке ка насељима или би ишао само дуж Смедеревског пута? И где би се повезао на постојећу мрежу?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893518#p893518:1zpofavz je napisao(la):
Pumba » 26 Oct 2021 09:33 pm[/url]":1zpofavz]
Moj predlog je odgovorio na pitanje kako dovesti klasičnu železnicu (BG:voz) do Grocke. I sam sam rekao da Smederevski put treba da bude pokriven šinskim sistemom ali da to može biti samo tramvaj/LRT zbog nagiba terena. Dakle jedno drugo ne isključuje. Može i tramvaj do puta za deponiju ili sve do ŽS Vinča.
Слажем се с тобом, оно баш, само би за тешку железницу имало смисла ако би се продужила иза Гроцке, све до Смедерева. Може један крак да скрене у Гроцку, ближе центру, а други да шиба даље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893564#p893564:157otog4 je napisao(la):
Дошљак » 26 Oct 2021 11:15 pm[/url]":157otog4]Да ли би тај tram-train имао краке ка насељима или би ишао само дуж Смедеревског пута? И где би се повезао на постојећу мрежу?
Dobro pitanje. Trenutno nemam neku zacrtanu ideju, ali ukratko na brzinu da nešto napišem. Lično, nisam za to da ima krakove, možda ukoliko bi bila dvokolosečna pruga. Za sada nisam razmišljao o krakovima, ali ko zna. Pruga bi išla duž Smederevskog puta do Grocke. Naravno, železnička stajališta bi bila povezana autobuskim linijama koje bi bile i fideri.

Na postojeću mrežu se uopšte ne bi povezivao, ovo može da bude i samostalna (tzv. Orphan) linija za sebe. Jedino je neka moja ideja da ga dovedem do stanice Karađorđev park, da li duž Ustaničke ili prateći autoput. Pre nego što dođe do Karađorđevog parka linjia bi trebala da ide pod zemlju.

Ako ima neko drugačiju i bolju ideju, neka slobodno napiše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893910#p893910:1pc1mmel je napisao(la):
Siniša » 28 Окт 2021, 00:07[/url]":1pc1mmel]Na postojeću mrežu se uopšte ne bi povezivao, ovo može da bude i samostalna (tzv. Orphan) linija za sebe. Jedino je neka moja ideja da ga dovedem do stanice Karađorđev park, da li duž Ustaničke ili prateći autoput. Pre nego što dođe do Karađorđevog parka linjia bi trebala da ide pod zemlju.

Ako ima neko drugačiju i bolju ideju, neka slobodno napiše.

пошто би систем био метарског колосека, ја бих га везао на постојећу мрежу, баш као у Цириху, и још неким градовима. може да се спусти до Вука
 
Ne znam koliko je tram train dobro rešenje za Beograd uzimajući u obzir različitu širinu koloseka tramvaja i železnice.
 
И у Цириху се разликује та ширина.

Ништа не фали да имаш и железницу и трамвај на више ширина колосека, то није никакав баук.
 
Ali ne vidim poentu.

Svrha tram train-a je da koristi i tramvajsku i zelezničku mrežu a ne da se ubaci neka treće šina i da rade kao 2 odvonena sistema.

Jer takav tramvaj nikad neće moći da koristi zelezničku infrastrukturu punim kapacitetom.
 
Неће. А ми више ни немамо "вишак" железничке инфраструктуре коју би користио. Укинули.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893966#p893966:qacfmdij je napisao(la):
spatiotecte » 28 Окт 2021, 10:33[/url]":qacfmdij]Ali ne vidim poentu.

Svrha tram train-a je da koristi i tramvajsku i zelezničku mrežu a ne da se ubaci neka treće šina i da rade kao 2 odvonena sistema.

Jer takav tramvaj nikad neće moći da koristi zelezničku infrastrukturu punim kapacitetom.

трамвај-воз није возило које нужно користи железничку инфраструктуру
 
A ja ne vidim svrhu mesanja tramvaja i vozova u zemlji gde nijedno od ta dva ne funkcionise ni zasebno, a kamoli u tandemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894310#p894310:vex10u0a je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Oct 2021 09:10 am[/url]":vex10u0a]A ja ne vidim svrhu mesanja tramvaja i vozova u zemlji gde nijedno od ta dva ne funkcionise ni zasebno, a kamoli u tandemu.
nisam ni mislio na to vec samo na trasu, nebitno sta bi po toj trasi islo. Jednostavno ovo ide po njivama i livadama...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894310#p894310:1z5g55cp je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Окт 2021, 10:10[/url]":1z5g55cp]A ja ne vidim svrhu mesanja tramvaja i vozova u zemlji gde nijedno od ta dva ne funkcionise ni zasebno, a kamoli u tandemu.

овде нико ни не спомиње да се мешају. барем ја не. моја идеја је да саобраћа као трамвај до Калуситија, а после као воз, дакле мањи међустанични размаци, већа просечна брзина и потпуна одвојеност од друмског саобраћаја ван насеља
 
Сад ћу ја мало да будем партибрејкер, сурова реалност је да се усваја план шинских система где неће бити БГ воза ка Гроцкој, а да за ту општину СМАРТ планери желе БГ брод.
 
tragac":5c7o082i je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894310#p894310:5c7o082i je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Oct 2021 09:10 am[/url]":5c7o082i]A ja ne vidim svrhu mesanja tramvaja i vozova u zemlji gde nijedno od ta dva ne funkcionise ni zasebno, a kamoli u tandemu.
nisam ni mislio na to vec samo na trasu, nebitno sta bi po toj trasi islo. Jednostavno ovo ide po njivama i livadama...
JohnnyLee":5c7o082i je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894310#p894310:5c7o082i je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Окт 2021, 10:10[/url]":5c7o082i]A ja ne vidim svrhu mesanja tramvaja i vozova u zemlji gde nijedno od ta dva ne funkcionise ni zasebno, a kamoli u tandemu.

овде нико ни не спомиње да се мешају. барем ја не. моја идеја је да саобраћа као трамвај до Калуситија, а после као воз, дакле мањи међустанични размаци, већа просечна брзина и потпуна одвојеност од друмског саобраћаја ван насеља
Ok onda sam pogresno razumeo.
 
Vrh