Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

у теорији, има простора за ту линију, само је проблем недовољног броја гарнитура
 
hvala na odgovoru. ne znam da li da se radujem sto je problem samo u tome ili da se zaplacem sto se tako nesto uopste desava
 
Nije baš samo u broju raspoloživih garnitura, nema baš mnogo prostora za dodatnu BG voz liniju ako bi Batajnica-Ovča išla na 15 minuta. Mislim da bi bilo zanimljivo rešenje da se, kao i nekad, napravi "3 kraja", da se trima linijama povežu Ovča, Batajnica i Resnik, s tim što bi glavna išla na 20, a ostale dve na 30 minuta. Ili sve tri na 20... Ili glavn ana 15, sporedne na 60, što je već malo glupo
 
Dosta zavisi od toga da li će originalni plan da vozovi kreću iz tehničkih stanica da se ispoštuje. Ako vozovi za sever i zapad kreću iz Rakovice, a za jugoistok i jugozapad iz Zemuna, od Rakovice do Zemuna saobraćaj se duplra. Naravno, TS Kijevo nije na vidiku, ali TS Zemun jeste. Mislim da su shvatili da će već da nastanu problemi i da zbog toga već sad pričaju o četiri koloseka od od Batajnice do NBg. Kada se stigne dotle bilo bi realnije da linije budu Batajnica-Karaburma i Ovča-Resnik, jer potrebe ka Batajnici i Ovči nisu simetrične. Otvara se i mogućnost dodavanja stanica Bg:Voza (Nova Batajnica, KBC Bežanjska kosa, Blok 66A, Brodogradilište, pa i Sajam kada budu četiri koloseka i od NBg do Prokopa. A i još jedan kolosek na NBg će mrati da se doda, jer stanica od pet koloseka na pruzi od četiri koloseka nema smisla.

Kada budu četiri koloseka do Batajnice i oveća se intenzitet saobraćaja, nastaće i problem na stanici u Batajnici. Bg:Voz sa spoljnih koloseka će blokirati dva srednja koloseka međugradskog voza kada kreće unazad.Za to postoji rešenje u vidu kružne okretnice posle Batajnice. Tako bi koloseci međugradskog voza i Bg:Voza bili potpuno nezavisni od Prokopa do Batajnice.
 
у теорији, воз између Батајнице и Прокопа може да саобраћа на сваких 5 минута. ако имамо Батајаница-Овча на 15 минута и Батајница-Ресник на 15 минута, остаје између простора да се убаци још 4 воза. али, као што рекох, то је само у теорији
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835901#p835901:364yr6dj je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 28, 2021 7:21 pm[/url]":364yr6dj]Где је гужва? На НБГ или?

Beobuild forumaši se plaše gužve na prugama kao Srbin od promaje... :roll:
 
WLABmz
Beobuild forumaši se plaše gužve na prugama kao Srbin od promaje... :roll:
Pre se plaše da se ne razmišlja na vreme. Taj strah traje još od vremena kada je na široku ulicu Cara Dušana nastavljena uska Džordža Vašingtona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836057#p836057:1cifx1hp je napisao(la):
Arnorian » Pon Mar 29, 2021 10:18 am[/url]":1cifx1hp]
Pre se plaše da se ne razmišlja na vreme. Taj strah traje još od vremena kada je na široku ulicu Cara Dušana nastavljena uska Džordža Vašingtona.

I kakve to veze ima sa prugom čija iskorišćenost propusne moći će da bude 10-30% kad se otvori? Kad bude bilo oko 50% nek se razmišlja, a kad bude bilo 75% nek krenu sa izgradnjom dodatnih koloseka.

Samo, što kad i ako to bude, moraće još par TPS-ova da izgrade prvo jer neće imate gde sve te silne vozove da gariraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836079#p836079:3t93i74c je napisao(la):
WLABmz » 29 Mar 2021 09:54 am[/url]":3t93i74c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836057#p836057:3t93i74c je napisao(la):
Arnorian » Pon Mar 29, 2021 10:18 am[/url]":3t93i74c]
Pre se plaše da se ne razmišlja na vreme. Taj strah traje još od vremena kada je na široku ulicu Cara Dušana nastavljena uska Džordža Vašingtona.

I kakve to veze ima sa prugom čija iskorišćenost propusne moći će da bude 10-30% kad se otvori? Kad bude bilo oko 50% nek se razmišlja, a kad bude bilo 75% nek krenu sa izgradnjom dodatnih koloseka.

Samo, što kad i ako to bude, moraće još par TPS-ova da izgrade prvo jer neće imate gde sve te silne vozove da gariraju.
Naravno da ništa neće da se gradi bez potrebe. Zar se to ne podrazumeva? A lako može da se zas*re i da se dalja gradnja oteža ili onemogući. Ne bi bio prvi put. Na primer da li će ostati dovoljno mesta za još jedan kolosek sa severne strane stanice NBg do zgrade koja se sada pravi. Originalni projektanti Beogradskog čvora su mislili na budućnost. Zbog toga je tunel ispod Bulevara vojvode Putnika ima mesta za četiri koloseka, a odmah su urađeni bočni tuneli za krak prema Karaburmi. A sada možemo samo da se nadamo da prva linija metroa dobije to isto na Žarkovu radi nekog budućeg kraka do Labudovog brda.

Evo primer za Batajnicu. Ako se dograde još dva koloseka od NBg do Batajnice i ukupan intezitet saobraćaja (međugrad + BG:Voz) poraste preko neke granice, manevrisanje može da postane problem. Jer bi Bg:Voz, koji koristi spoljne koloseke, blokirao dva srednja međugradska koloseka kada prelazi na drugi spoljni koloseka. Zbog toka bi odmah trebalo rezervisati potrebno zemljište za okretnicu otprilike kao dole. Hoće li ovo biti ikada potrebno? Ko zna? Hoće li biti moguće napraviti takvu okretnicu ako Batajnica nastavi da raste u delu između pruge i Pazovskog puta i tu nastane stotinu kuća? Sigurno ne.

POVadNQ.jpeg
 
Каква црна окретница, аман...

смисленије би било да си уцртао један колосек до Бановаца.
 
Kada je lokalni saobraćaj na četvorokolosečnoj pruzi na spoljašnjim kolosecima to je uvek problem. Ali nema izbora, koloseci iz pravca Vračarskog tunela ulaze u Prokop sa spoljašnje strane. Može da bude i par slepih koloseka, i to vrši posao, ali je krug brži jer voz ne mora da staje. A nema bitne razlike u dužini koloseka. Opet ponavljam, to je stvar potencijalnih budućih potreba.

6J18Af9.jpg
 
Koмпактније је резервисати слепе колесеке као на Карабурми
 
A da se taj ružičasti krak produži do Belegiša uz stajanja na Aerodrom Batajnica, Novi Banovci, Stari Banovici, Belegiš i možda još nekim manjim stajalištima između. To je jedan krak, dugi krak bi mogao da ide ka Staroj Pazovi. Recimo svaki drugi ide ka Staroj Pazovi (voz na 20 min u špicu) i dvaki drugi ide ka Belegišu (isto 20 min takt)
 
Mozda vam se okretniceza voz cine smesno, ali vec postoji u Makisu gde voz iz pravca ka Rakovici ima okretnicu ka obrenovackom putu i vrati se ka Ostruznici. Nije to strano toliko koliko se vi cudite. I to u Makisu imaju dve okretnice, pogledajte na goofle mapama, lako su uocljive
 
Arnorian, mislim da dodavanje par izvlačnjaka sa štulcom rešava problem lakše nego okretnica i da jeftinije košta i što se tiče materijala i što se tiče eksproprijacije pritom je velika ušteda u prostoru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836126#p836126:2ntzh7uq je napisao(la):
spatiotecte » 29 Mar 2021 11:14 am[/url]":2ntzh7uq]Arnorian, mislim da dodavanje par izvlačnjaka sa štulcom rešava problem lakše nego okretnica i da jeftinije košta i što se tiče materijala i što se tiče eksproprijacije pritom je velika ušteda u prostoru.
Prostor unutar kruga nije izgubljen, pošto sa zapadne strane pruga silazi sa nadvožnjaka, pa može da se pristupi. Kružna okretnica je mnogo brža. Dok se na slepim kolosecima voz zaustavi i vozač pređe na drugi kraj kompozicije sa krućnom okretnicom voz je već nazad u Batajnici. Neka je i tri minuta razlika to je za takt od 15 minuta i polascima od 5:00 do 22:00 ukupno 182 minuta dnevno uštede. Dužina koloseka je slična, ali kružna okretnica nema skretnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836095#p836095:3rxm6o2v je napisao(la):
Arnorian » Mon Mar 29, 2021 10:38 am[/url]":3rxm6o2v]Evo primer za Batajnicu. Ako se dograde još dva koloseka od NBg do Batajnice i ukupan intezitet saobraćaja (međugrad + BG:Voz) poraste preko neke granice, manevrisanje može da postane problem. Jer bi Bg:Voz, koji koristi spoljne koloseke, blokirao dva srednja međugradska koloseka kada prelazi na drugi spoljni koloseka. Zbog toka bi odmah trebalo rezervisati potrebno zemljište za okretnicu otprilike kao dole. Hoće li ovo biti ikada potrebno? Ko zna? Hoće li biti moguće napraviti takvu okretnicu ako Batajnica nastavi da raste u delu između pruge i Pazovskog puta i tu nastane stotinu kuća? Sigurno ne.
Za garniture i puš-pul kompozicije ne postoji nikakvo "manevrisanje" na terminalnoj stanici, samo majstor mora da pređe sa jednog kraja voza na drugi. Verovatno tu postoji neka rezerva vremena, koja bi mogla da se ukrade, šta ja znam, da se uvedu dva majstora ili tako nešto.
Sam koncept okretnice kod vozova i metroa teorijski nije nemoguć, ali ne znam gde je u praksi upotrebljen. Sa druge strane, u mnogim gradovima tramvaji nemaju okretnice, nego se radi promena pravca.

Dva koloseka samo za putnički saobraćaj do Batajnice će biti više nego dovoljni još dugo godina.
Jedini realni problem koji si naveo jeste to "sečenje" koloseka NS-BG na izlasku BGvoza iz stanice Batajnica ka gradu. Bilo bi idealno da BGvoz iz pravca Zemun polja uđe odmah na neki dalji kolosek stanice Batajnica bez "sečenja, tako što bi se uradio treći kolosek koji bi iz Zemun polja izašao sa desne strane (4. kolosek) i onda na nekom zgodnom mestu prešao, van nivoa, preko dva glavna i ušao u Batajnicu sa leve strane.
To je daleko jeftinije rešenje od dogradnje još dva koloseka na čitavoj trasi.
 
До Батајнице ће бити довољна два путничка колосека, али од Београда до Земуна, где ће се одвајати нова пруга и где ће бити депо, неће.
 
Zeznuli su stvar time što su zarobili koloseke za brzu prugu izmedju koloseka za 160. Trebali su da naprave 2+2 profil a ne 1+2+1.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836158#p836158:5vp6ulcw je napisao(la):
Pendolino » 29 Mar 2021 12:16 pm[/url]":5vp6ulcw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836095#p836095:5vp6ulcw je napisao(la):
Arnorian » Mon Mar 29, 2021 10:38 am[/url]":5vp6ulcw]Evo primer za Batajnicu. Ako se dograde još dva koloseka od NBg do Batajnice i ukupan intezitet saobraćaja (međugrad + BG:Voz) poraste preko neke granice, manevrisanje može da postane problem. Jer bi Bg:Voz, koji koristi spoljne koloseke, blokirao dva srednja međugradska koloseka kada prelazi na drugi spoljni koloseka. Zbog toka bi odmah trebalo rezervisati potrebno zemljište za okretnicu otprilike kao dole. Hoće li ovo biti ikada potrebno? Ko zna? Hoće li biti moguće napraviti takvu okretnicu ako Batajnica nastavi da raste u delu između pruge i Pazovskog puta i tu nastane stotinu kuća? Sigurno ne.
Za garniture i puš-pul kompozicije ne postoji nikakvo "manevrisanje" na terminalnoj stanici, samo majstor mora da pređe sa jednog kraja voza na drugi. Verovatno tu postoji neka rezerva vremena, koja bi mogla da se ukrade, šta ja znam, da se uvedu dva majstora ili tako nešto.
Sam koncept okretnice kod vozova i metroa teorijski nije nemoguć, ali ne znam gde je u praksi upotrebljen. Sa druge strane, u mnogim gradovima tramvaji nemaju okretnice, nego se radi promena pravca.

Dva koloseka samo za putnički saobraćaj do Batajnice će biti više nego dovoljni još dugo godina.
Jedini realni problem koji si naveo jeste to "sečenje" koloseka NS-BG na izlasku BGvoza iz stanice Batajnica ka gradu. Bilo bi idealno da BGvoz iz pravca Zemun polja uđe odmah na neki dalji kolosek stanice Batajnica bez "sečenja, tako što bi se uradio treći kolosek koji bi iz Zemun polja izašao sa desne strane (4. kolosek) i onda na nekom zgodnom mestu prešao, van nivoa, preko dva glavna i ušao u Batajnicu sa leve strane.
To je daleko jeftinije rešenje od dogradnje još dva koloseka na čitavoj trasi.
Ok, upotrebio sam pogrešan termin. Mislio sam na okretanje smera. Kod metroa se okretnice slabo koriste zbog prostora, mada ih ima na starijim linijama u Njujorku i Parizu.

Ako odustanu od Zemuna i Rakovice kao prvih stanica i ostane Prokopa kao polazna i ne ubrzaju takt Bg:Voza ispod 15 minuta, potrebe za četiri koloseka neće biti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836165#p836165:2tcob3ef je napisao(la):
spatiotecte » 29 Mar 2021 12:29 pm[/url]":2tcob3ef]Zeznuli su stvar time što su zarobili koloseke za brzu prugu izmedju koloseka za 160. Trebali su da naprave 2+2 profil a ne 1+2+1.
Mislim da je topologija odlično izabrana. Ovako kako je planirano teretni vozovi na pravcu Šid-teretna obilaznica nemaju nikakav kontakt sa vozovima na pravcu Bg-NS. Pametno je i što je urađena denivelacija na pravcu Šid-Novi Sad.
 
Може ли да се користи обилазница преко Остружнице за одласке возова из ТПС Земун до Раковице, како пруга Земун-Прокоп не би била заузета?
 
Vrh