Evo prevedeno u Excel tabelu radi lakše vizualizacije kako to može da izgleda. Prva slika prikazuje vozove koji ulaze u Vračarski tunel sa njihovim vremenima u Karađorđevom parku i Vukovom spomeniku. Onda isti taj voz pratimo kroz ŽS Karaburma, pa natrag kroz Vukov spomenik i Karađorđev park sve do napuštanja te sekcije. Poenta je prikazati zauzeće i koliko je sve tesno. Druga slika prikazuje kako bi izgledala presedanja u Karađorđevom parku. Sve je u nivou i na 5-10 minuta u zavisnosti od smera. Ne može sve biti na 5 minuta, nešto mora na 10, tako da sam prioritet stavio da kada dođu linije iz Mladenovca i Lazarevca da čekaju samo 5 minuta ka Novom Beogradu a u povratku 10 vodeći se logikom da je lakše sačekati dodatnih 5 minuta kada ideš kući iz grada.
Napomene:
1. Rezervni kolosek je obavezan. S obzirom koliko je sve ostalo tesno napakovano, ukoliko želimo da pravimo bilo kakvu drugu kombinaciju, ukoliko želimo da držimo vruću rezervu tu za BG voz, ukoliko želimo neko drugačije vreme polaska ili putnički voz ubaciti, ukoliko bilo šta iskoči iz reda vožnje, ukoliko bilo šta pođe po zlu sa BG vozom ili ostalim vozovima koji saobraćaju tunelom, taj kolosek će biti iskorišćen. On nominalno po RV nema funkciju, ali u praksi je presudan za stabilnost.
2. Primetiti koliko malo slobodnih slotova preostaje na koloseku 4 i to samo na određeno vreme (koje nama možda ne odgovara) u određenim uslovima.
3. Rezerva od 5 minuta je obavezna pre dolaska voza na određeni kolosek i pre odlaska voza sa određenog koloseka. Za izlaz iz stanice je pogotovo bitna jer u slučaju nekog pomeranja ili kašnjenja voz ne može da krene i on zadržava taj kolosek minimum još to vreme. A ako planiramo dolazak drugog voza već na taj kolosek, on ne može da uđe u stanicu. Tu se brzo stvari komplikuju.
Za ulaz je malo manje bitna jer ako su maheri u centru i brzo reaguju i preusmere voz na drugi kolosek u slučaju nekog pomeranja, može se ispeglati. Dobar primer za ovo je kolosek 4 u xx:45. Ako bismo "izgubili" tu rezervu dobili bismo dodatnih 10 minuta na četvorci i pogodili slotove da imaju izlaz. A izgubili bismo je tako što bismo dolazak Novosadskog prebacili na trojku (Lazarevačku) a onda 5 minuta kasnije Lazarevački dolazak prebacili na četvorku. Ne gubi se bezbednost a "uštine" se još malo vremena. Naravno, ovo je za "naše" trenutno naučna fantastika, zato ne treba na to ni računati. Samo sam to spomenuo da se kroz vrlo vešte i proračunate kombinacije može izvući još malo kapaciteta. On neće biti potreban, ali primer stoji.
U praksi je sve ovo komplikovanije, malo bi se izmenili tajminzi, na Karađorđevom bi se namestilo da vozovi dolaze sa minut razlike (lakše zbog otpravnika), itd. Međutim, i ovo je dovoljno da se vidi šta je moguće samo ako imamo dovoljno garnitura i volje.
Eto, sa time bih zaključio ovu "sagu" o Karaburmi i kapacitetima.