[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835901#p835901:364yr6dj je napisao(la):Дошљак » Ned Mar 28, 2021 7:21 pm[/url]":364yr6dj]Где је гужва? На НБГ или?
Pre se plaše da se ne razmišlja na vreme. Taj strah traje još od vremena kada je na široku ulicu Cara Dušana nastavljena uska Džordža Vašingtona.WLABmz
Beobuild forumaši se plaše gužve na prugama kao Srbin od promaje... :roll:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836057#p836057:1cifx1hp je napisao(la):Arnorian » Pon Mar 29, 2021 10:18 am[/url]":1cifx1hp]
Pre se plaše da se ne razmišlja na vreme. Taj strah traje još od vremena kada je na široku ulicu Cara Dušana nastavljena uska Džordža Vašingtona.
Naravno da ništa neće da se gradi bez potrebe. Zar se to ne podrazumeva? A lako može da se zas*re i da se dalja gradnja oteža ili onemogući. Ne bi bio prvi put. Na primer da li će ostati dovoljno mesta za još jedan kolosek sa severne strane stanice NBg do zgrade koja se sada pravi. Originalni projektanti Beogradskog čvora su mislili na budućnost. Zbog toga je tunel ispod Bulevara vojvode Putnika ima mesta za četiri koloseka, a odmah su urađeni bočni tuneli za krak prema Karaburmi. A sada možemo samo da se nadamo da prva linija metroa dobije to isto na Žarkovu radi nekog budućeg kraka do Labudovog brda.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836079#p836079:3t93i74c je napisao(la):WLABmz » 29 Mar 2021 09:54 am[/url]":3t93i74c][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836057#p836057:3t93i74c je napisao(la):Arnorian » Pon Mar 29, 2021 10:18 am[/url]":3t93i74c]
Pre se plaše da se ne razmišlja na vreme. Taj strah traje još od vremena kada je na široku ulicu Cara Dušana nastavljena uska Džordža Vašingtona.
I kakve to veze ima sa prugom čija iskorišćenost propusne moći će da bude 10-30% kad se otvori? Kad bude bilo oko 50% nek se razmišlja, a kad bude bilo 75% nek krenu sa izgradnjom dodatnih koloseka.
Samo, što kad i ako to bude, moraće još par TPS-ova da izgrade prvo jer neće imate gde sve te silne vozove da gariraju.
Prostor unutar kruga nije izgubljen, pošto sa zapadne strane pruga silazi sa nadvožnjaka, pa može da se pristupi. Kružna okretnica je mnogo brža. Dok se na slepim kolosecima voz zaustavi i vozač pređe na drugi kraj kompozicije sa krućnom okretnicom voz je već nazad u Batajnici. Neka je i tri minuta razlika to je za takt od 15 minuta i polascima od 5:00 do 22:00 ukupno 182 minuta dnevno uštede. Dužina koloseka je slična, ali kružna okretnica nema skretnice.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836126#p836126:2ntzh7uq je napisao(la):spatiotecte » 29 Mar 2021 11:14 am[/url]":2ntzh7uq]Arnorian, mislim da dodavanje par izvlačnjaka sa štulcom rešava problem lakše nego okretnica i da jeftinije košta i što se tiče materijala i što se tiče eksproprijacije pritom je velika ušteda u prostoru.
Za garniture i puš-pul kompozicije ne postoji nikakvo "manevrisanje" na terminalnoj stanici, samo majstor mora da pređe sa jednog kraja voza na drugi. Verovatno tu postoji neka rezerva vremena, koja bi mogla da se ukrade, šta ja znam, da se uvedu dva majstora ili tako nešto.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836095#p836095:3rxm6o2v je napisao(la):Arnorian » Mon Mar 29, 2021 10:38 am[/url]":3rxm6o2v]Evo primer za Batajnicu. Ako se dograde još dva koloseka od NBg do Batajnice i ukupan intezitet saobraćaja (međugrad + BG:Voz) poraste preko neke granice, manevrisanje može da postane problem. Jer bi Bg:Voz, koji koristi spoljne koloseke, blokirao dva srednja međugradska koloseka kada prelazi na drugi spoljni koloseka. Zbog toka bi odmah trebalo rezervisati potrebno zemljište za okretnicu otprilike kao dole. Hoće li ovo biti ikada potrebno? Ko zna? Hoće li biti moguće napraviti takvu okretnicu ako Batajnica nastavi da raste u delu između pruge i Pazovskog puta i tu nastane stotinu kuća? Sigurno ne.
Ok, upotrebio sam pogrešan termin. Mislio sam na okretanje smera. Kod metroa se okretnice slabo koriste zbog prostora, mada ih ima na starijim linijama u Njujorku i Parizu.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836158#p836158:5vp6ulcw je napisao(la):Pendolino » 29 Mar 2021 12:16 pm[/url]":5vp6ulcw]Za garniture i puš-pul kompozicije ne postoji nikakvo "manevrisanje" na terminalnoj stanici, samo majstor mora da pređe sa jednog kraja voza na drugi. Verovatno tu postoji neka rezerva vremena, koja bi mogla da se ukrade, šta ja znam, da se uvedu dva majstora ili tako nešto.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836095#p836095:5vp6ulcw je napisao(la):Arnorian » Mon Mar 29, 2021 10:38 am[/url]":5vp6ulcw]Evo primer za Batajnicu. Ako se dograde još dva koloseka od NBg do Batajnice i ukupan intezitet saobraćaja (međugrad + BG:Voz) poraste preko neke granice, manevrisanje može da postane problem. Jer bi Bg:Voz, koji koristi spoljne koloseke, blokirao dva srednja međugradska koloseka kada prelazi na drugi spoljni koloseka. Zbog toka bi odmah trebalo rezervisati potrebno zemljište za okretnicu otprilike kao dole. Hoće li ovo biti ikada potrebno? Ko zna? Hoće li biti moguće napraviti takvu okretnicu ako Batajnica nastavi da raste u delu između pruge i Pazovskog puta i tu nastane stotinu kuća? Sigurno ne.
Sam koncept okretnice kod vozova i metroa teorijski nije nemoguć, ali ne znam gde je u praksi upotrebljen. Sa druge strane, u mnogim gradovima tramvaji nemaju okretnice, nego se radi promena pravca.
Dva koloseka samo za putnički saobraćaj do Batajnice će biti više nego dovoljni još dugo godina.
Jedini realni problem koji si naveo jeste to "sečenje" koloseka NS-BG na izlasku BGvoza iz stanice Batajnica ka gradu. Bilo bi idealno da BGvoz iz pravca Zemun polja uđe odmah na neki dalji kolosek stanice Batajnica bez "sečenja, tako što bi se uradio treći kolosek koji bi iz Zemun polja izašao sa desne strane (4. kolosek) i onda na nekom zgodnom mestu prešao, van nivoa, preko dva glavna i ušao u Batajnicu sa leve strane.
To je daleko jeftinije rešenje od dogradnje još dva koloseka na čitavoj trasi.
Mislim da je topologija odlično izabrana. Ovako kako je planirano teretni vozovi na pravcu Šid-teretna obilaznica nemaju nikakav kontakt sa vozovima na pravcu Bg-NS. Pametno je i što je urađena denivelacija na pravcu Šid-Novi Sad.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836165#p836165:2tcob3ef je napisao(la):spatiotecte » 29 Mar 2021 12:29 pm[/url]":2tcob3ef]Zeznuli su stvar time što su zarobili koloseke za brzu prugu izmedju koloseka za 160. Trebali su da naprave 2+2 profil a ne 1+2+1.