Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836192#p836192:2nfy92kb je napisao(la):
Arnorian » 29 Mar 2021 12:55 pm[/url]":2nfy92kb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836165#p836165:2nfy92kb je napisao(la):
spatiotecte » 29 Mar 2021 12:29 pm[/url]":2nfy92kb]Zeznuli su stvar time što su zarobili koloseke za brzu prugu izmedju koloseka za 160. Trebali su da naprave 2+2 profil a ne 1+2+1.
Mislim da je topologija odlično izabrana. Ovako kako je planirano teretni vozovi na pravcu Šid-teretna obilaznica nemaju nikakav kontakt sa vozovima na pravcu Bg-NS. Pametno je i što je urađena denivelacija na pravcu Šid-Novi Sad.

Pa i nije dobro izabrano upravo iz razloga promene smera BG Voza na krajnoj stanici.
Kad BG voz koji je stigao na 4ti kolosek krene nazad za Beograd, onda mora da predje na prvi i sece 2 srednja koloseka brze pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836200#p836200:tfpk5cgb je napisao(la):
spatiotecte » 29 Mar 2021 01:19 pm[/url]":tfpk5cgb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836192#p836192:tfpk5cgb je napisao(la):
Arnorian » 29 Mar 2021 12:55 pm[/url]":tfpk5cgb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836165#p836165:tfpk5cgb je napisao(la):
spatiotecte » 29 Mar 2021 12:29 pm[/url]":tfpk5cgb]Zeznuli su stvar time što su zarobili koloseke za brzu prugu izmedju koloseka za 160. Trebali su da naprave 2+2 profil a ne 1+2+1.
Mislim da je topologija odlično izabrana. Ovako kako je planirano teretni vozovi na pravcu Šid-teretna obilaznica nemaju nikakav kontakt sa vozovima na pravcu Bg-NS. Pametno je i što je urađena denivelacija na pravcu Šid-Novi Sad.

Pa i nije dobro izabrano upravo iz razloga promene smera BG Voza na krajnoj stanici.
Kad BG voz koji je stigao na 4ti kolosek krene nazad za Beograd, onda mora da predje na prvi i sece 2 srednja koloseka brze pruge.
To i jeste bio razlog zašto mislim da bi bilo pametno rezervisati prostor za denivelaciju spoljnih koloseka, kakva god bila. Postavljao sam pre neku godinu ovaj dijagram. Osim spoljnih koloseka (svetlo plavo) od Prokopa ka zapadu ostalo je zvanično. Ako imaš bolje rešenje baci ga na papir.

UEF1gF5.png
 
Arnorian shvatio si suštinu problema i slažem se sa tobom da treba denivelisati kolosek koji prebacuje BG voz sa četvrtog na prvi kolosek prilikom promene smera. (Tvoj crtež odlično prikazuje problematiku)
Jedino sa čim se ne slažem sa tobom je denivelisana okretnica.
Mislim da je bolje uraditi promenu smera BG Voza u krajnoj stanici i denivelisati prelaz 2 koloseka brze pruge (bilo vikaduktom bilo tunelom)
 
Pa četvorokolosečna pruga trenutno počinje kod stanice Batajnica ali smo svedoci da je najavljena dogradnja jos 2 koloseka do stanice Novi Beograd.
Isto tako je za pretpostaviti da će u jednom trenutku BG Voz biti produžen pa se postavlja gde će biti krajni terminus. U svakom slučaju denivelaciju treba uraditi upravo u toj krajnoj stanici.
 
taman kad sam mislio da razumem kako da razumem ja sad nista ne razumem

znaci ispada da je problem upravo u delu pruge koji se rekosnstruise te da ce i nakon te rekunstrukcije i dalje postojati problem sa pokrivanjem potrebnih pravaca dok je u delu projektovanom i izgardjenom pre pola veka sve sto je potrebno za dodatne linije vec izgradjeno, uz dodatak par tunela koji su izgradjeni ali nisu u upotrebi????

vidim i da se pise kako je pravac batajnica-ovca bitniji od pravca batajnica-resnik??? da li to na osnovu toga sto se ocekuje da buduci poslovni centar grada bude u trecem beogradu a da ce sve firme iz nbg do tada da se presele oko jezera veliko blato ili se smatra da ce stanovnici rakovice, resnika i svih gravitirajucih naselja ziveti od uzgoja povrca i zivine u svojim dvoristima i na terasama te da ce im biti potrebna samo veza do pancevackog buvljaka, da plasiraju svoje organske proizvode, ali ne i do npr glavne autobuske stanice, aerodroma, posla na nbg-u..

sad vise ne ocekujem konkretne odgovore, samo glasno razmisljam...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836217#p836217:2o7tu6l8 je napisao(la):
Arnorian » 29 Mar 2021 01:54 pm[/url]":2o7tu6l8]Ne znam kako to da se izvede. Ajd skiciraj.

Koristio sam tvoju sliku i uzeo kao prepostavku da će jednog dana terminus biti kod Stare Pazove tamo gde se i završava četvorokolosečna pruga.

UEF1gF5.png


Trebalo bi dakle u Staroj Pazovi napraviti denivelaciju a kod batajnice spojiti spoljašne koloseke na mestu gde se trenutno radi premošćavanje brze pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836222#p836222:gtlaehv7 je napisao(la):
razgradjevinar » Пон Мар 29, 2021 1:58 pm[/url]":gtlaehv7]taman kad sam mislio da razumem kako da razumem ja sad nista ne razumem

znaci ispada da je problem upravo u delu pruge koji se rekosnstruise te da ce i nakon te rekunstrukcije i dalje postojati problem sa pokrivanjem potrebnih pravaca dok je u delu projektovanom i izgardjenom pre pola veka sve sto je potrebno za dodatne linije vec izgradjeno, uz dodatak par tunela koji su izgradjeni ali nisu u upotrebi????

vidim i da se pise kako je pravac batajnica-ovca bitniji od pravca batajnica-resnik??? da li to na osnovu toga sto se ocekuje da buduci poslovni centar grada bude u trecem beogradu a da ce sve firme iz nbg do tada da se presele oko jezera veliko blato ili se smatra da ce stanovnici rakovice, resnika i svih gravitirajucih naselja ziveti od uzgoja povrca i zivine u svojim dvoristima i na terasama te da ce im biti potrebna samo veza do pancevackog buvljaka, da plasiraju svoje organske proizvode, ali ne i do npr glavne autobuske stanice, aerodroma, posla na nbg-u..

sad vise ne ocekujem konkretne odgovore, samo glasno razmisljam...
Мислим да се линија Батајница-Овча форсира због везе НБГ-Карађорђев парк-Вуков споменик. Трећи БГ је ту само упао као продужетак након завршетка пруге ка Панчеву. И слажем се да је крак ка Раковици и даље неправедно занемарен.
 
rakovica je jedina gradska opstina koja po naprdnim metro planovima nece imati NI METAR METRO TRASE. za stotine hiljada stanovnika te opstine kao pomak planiran je tramvaj i to tako da samo tangira zapadnu granicu opstine, ne da i prolazi koz istu, uz dodatak da ce ta trasa tramvaja stanovnike opstine umesto ka centru voziti ka periferiji gde ce biti u mogucnosti da uhvate metro do trznog centra u bnw-u.

to nije zanemarivanje, to je skandalozno
 
Pa planiraju da i metro vozi do ,,novog centra grada'', to je ipak ,,najlepši de ograda koji smo dobili zahvaljujući našem predsedniku,Aleksandru Vučiću'' zaista su mi se ogadili lokalni budžovani koji se uvlače Vučiću što dublje u d***,a da uz to znaju da sve šta rade,bez obzira da li je to metro,autoput,pruga ili produžetak neke linije BG-voza,ili nma veze sa vezom,ili propadne vrlo brzo nakon svečanog otvaranja.
 
Danas sam prvi put posle više od godinu dana (od pre početka korone) koristio BG voz, i to na trasi Vukov spomenik-Rakovica.
Epiteti kojima ovu vožnju mogu opisati su zanemarivanje, javašluk, nazadovanje, da ne upotrebim neki vulgarni izraz, a la k****bolja. :bash: :bash: :bash:
Prilično sam siguran da sistem do daljnjeg neću koristiti ukoliko se nešto vidnije ne bude sređivalo.

Prvo, jedino što je urađeno na stanici "Vukov spomenik" u odnosu na prošlu godinu je zamena oglasa na reklamama. Postere za "Kralja Petra" (film) su zamenili posteri za neke SMS humanitarne akcije. Okolne prolaze neću više ni da komentarišem. :bash:
Jedini lokal u stanici koji je radio, neki kiosk, više ne radi. Dakle, gornja platforma sada služi kao obični podzemni prolaz.
Rampa pre eskalatora funkcioniše, ali tu se postavlja pitanje: kog đavola radi tu, u Karađorđevom parku i na Pančevačkom mostu, a na ostalim stajalištima ne!?

Mehanički displeji su do te mere propali, da su nečitljivi, bukvalno sam morao da čkiljim i da vidim kada ide koji voz. Da ne pominjem da nema ekrana iznad perona.

Rekonstruisani vozovi su već išarani grafitima (hvala ekipi iz "Bigz"-a). Nezavisno od toga: krajnje je vreme da RVR-ovi odu u penziju.

Voz je, doduše, bio tačan, ali usporavanje u Rakovici bolje da ne komentarišem. :rant:

Stanicu u Rakovici takođe bolje da ne komentarišem: tri godine su prošle od rekonstrukcije, podzemni prolazi su i dalje kao iz horor filma.

Ukratko: Ako će se sistem zaista davati Rusima pod koncesiju ili kako god, ta ideja ima moju podršku na nulu. Bez toga, nemam nameru više da ga koristim.
 
Zna li neko nešto o ovoj građevini sa severne strane starog stajališta Tošin bunar? Nešto od Železnica ili novi biser srpskog preduzetničkog duha?
 

Prilozi

  • received_542209830511007.jpeg
    received_542209830511007.jpeg
    36,1 KB · Pregleda: 1.378
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837762#p837762:6e3jwpty je napisao(la):
DzonTravolta » Fri Apr 02, 2021 4:04 pm[/url]":6e3jwpty]Epiteti kojima ovu vožnju mogu opisati su zanemarivanje, javašluk, nazadovanje, da ne upotrebim neki vulgarni izraz, a la k****bolja. :bash: :bash: :bash:
Prvo, jedino što je urađeno na stanici "Vukov spomenik" u odnosu na prošlu godinu je zamena oglasa na reklamama. Postere za "Kralja Petra" (film) su zamenili posteri za neke SMS humanitarne akcije. Okolne prolaze neću više ni da komentarišem. :bash:
Jedini lokal u stanici koji je radio, neki kiosk, više ne radi. Dakle, gornja platforma sada služi kao obični podzemni prolaz.
Kad neko počne da mi priča bajke o svetloj budućnosti železnice u Srbiji, ja ga pošaljem da se parkira ispod Vuka u garaži i onako uz put prođe podzemnim i železničkom i da ide u WC u garaži.

Vuk ima ogromni (za BGvoz, a mislim i za međugrad) potencijal i već je 99% gotov. treba samo pokrenuti sadržaje (i spustiti peron)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837762#p837762:6e3jwpty je napisao(la):
DzonTravolta » Fri Apr 02, 2021 4:04 pm[/url]":6e3jwpty]Voz je, doduše, bio tačan, ali usporavanje u Rakovici bolje da ne komentarišem. :rant:

Stanicu u Rakovici takođe bolje da ne komentarišem: tri godine su prošle od rekonstrukcije, podzemni prolazi su i dalje kao iz horor filma.

Ukratko: Ako će se sistem zaista davati Rusima pod koncesiju ili kako god, ta ideja ima moju podršku na nulu. Bez toga, nemam nameru više da ga koristim.
Skretnice, sud, smejurija.

A o rasputnici G treba deca da uče po građevinskim i saobraćajnim školama kao o primeru krajnjeg debilizma.
Ne mogu da verujem da ni sada kada se eto radi dosta na železnici niko nema nameru da razreši tih 300m pruge.
I posle mi pišu bajke o dvestanasatuuuukrivinu. To se može rešiti za smešne pare, a donelo bi neka 2 minuta uštede vremena ka Rakovici. Ali ta dva-tri minuta niko ne vidi i ne želi da da to jedno milionče kako bi se sredilo, ali zato široke ruke daje stotine miliona da bi dobio 4 minuta uštede za Novi Sad.
:violina:

Ne verujem da će bilo ko uzeti BGvoz pod koncesiju. A ako daju morao bi da bude tender, možda ipak još neko hoće da vozi za tih valjda 30.000dinara po polasku koliko navodno dobija SV od Grada. Naravno, prvo zakon o Železnici koji liberalizuje putnički saobraćaj.
 
Може за нас пачиће објашњење шта је то Г распутница, у слици и речи?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837865#p837865:3u36jrn9 je napisao(la):
Pendolino » Pet Apr 02, 2021 11:17 pm[/url]":3u36jrn9]Ali ta dva-tri minuta niko ne vidi i ne želi da da to jedno milionče kako bi se sredilo

Nema šta da da ni 1 dinar. Te skretnice u Rasputnici G i Rakovici mora da ispravi izvođač radova o svom trošku koji ih nije uradio kvalitetno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837938#p837938:2nk5bk1i je napisao(la):
Прле » Sub Apr 03, 2021 10:29 am[/url]":2nk5bk1i]Може за нас пачиће објашњење шта је то Г распутница, у слици и речи?

Rasputnica G je rasputnica kod garaže plavog voza gde se pruga iz Rakovice razdvaja na smer ka Dedinjskom tunelu i smer ka Topčideru. Prilikom remonta Rasputnica G - Resnik pre par godina, skretnice kod Rasputnice G i na južnom izlazu stanice Rakovica nisu urađene kvalitetno i od tad do dana današnjeg prilikom prelaska preko njih u pravac i u skretanje je brzina 20 km/h. Izvođač je tužen, ali do dan danas se to nije razrešilo i vozovi usporavaju na tim mestima, te zbog toga su vozna vremena duža za 2 minuta i utrošak električne energije i kočnica je veći.
 
Pametno bi bilo u tim situacijama napraviti popravak/zamenu istih preko novog javnog tendera.
Izvođača tužiti za navedeni iznos, tako su svi na dobitku, korisnici i ŽS. Sve da se parnica naknadno i izgubi, uštedelo bi se na vremenu raspisivanja novog tendera i izvođenja radova.
 
Vuk ima ogromni (za BGvoz, a mislim i za međugrad) potencijal i već je 99% gotov. treba samo pokrenuti sadržaje (i spustiti peron)
Mnogi od tih sadržaja su radili pod Slobom: ambulanta, apoteka, brojne radnje, da ne kažem podzemni TC pored. Živeo sam pre 20+ godina bizu "Vukovog spomenika", pa sam svaki dan prolazio kroz stanicu.
Da ne kažem: stanica je pod najgorim sankcijama izgrađena.
Bukvalno, ne branim Slobu (koji je zločinac, naročito prema sopstvenom narodu), ali niko posle njega nije znao tu stanicu ni da okreči.
A da ne kažem da niko nije ni pomislio da dovrši Karađorđev park.
 
90их је ипак био како-тако стручан менаџмент у железницама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838004#p838004:31a0559q je napisao(la):
Vlad000 » Sub Apr 03, 2021 12:31 pm[/url]":31a0559q]Pametno bi bilo u tim situacijama napraviti popravak/zamenu istih preko novog javnog tendera.
Izvođača tužiti za navedeni iznos, tako su svi na dobitku, korisnici i ŽS. Sve da se parnica naknadno i izgubi, uštedelo bi se na vremenu raspisivanja novog tendera i izvođenja radova.

Za normalno železničko preduzeće popravak ili zamena tih par skretnica bi trebalo da bude vikend posao uz angažovanje sopstvenih radnika i materijala. Ali, svi znamo gde živimo...Možemo samo da se nadamo da ovakvih slučajeva neće biti na pruzi BG-NS.
 
Ne bih toliko kritikovao ne samo struku u Železnicama, već struku uopšte, i danas tamo ima stučnih ljudi, samo je pitanje čije će politika više da uvaži stručno mišljenje.
 
Vrh