Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Далеко од тога да смо ми 3. свет осим ако се говори о банани држави на метафоричан начин па неки схвате то буквално. Ми смо земља 1. света али смо на његовој тешкој периферији. Не дао бог да видите земљу 3. света. Србија је за њих чиста научна фантстика.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759085#p759085:1okdmvty je napisao(la):
Дошљак » 22 Jul 2020 12:16 pm[/url]":1okdmvty]Воз је све мање приступачан људима и ретко задовољава њихове потребе што због реда вожње што због преседања и сл. Плус има негативну репутацију у народу. Аутом се стиже од најзабаченијег села до сваке улице у сваком граду. Држава мора да развија и субвенционише железницу због екологије, економичности и гужви у саобраћају.
1. Суштина решавања проблема приступачности је дубока интеграција. То је важан разлог зашто се број путника Беовоза преполовио за месец дана након изласка из ЈТС (јединствен тарифни систем) 1998. и имао скроман број путника у ГСП зони све до успостављања БГ:ВОЗ 2010. Друга важна компонента дубоке интеграције су "фидер" линије, које су то одлично радиле у Батајници. Међутим, већ 10 година не постоји "фидер" типа 84л Галеника - Горњи град - Ж.Ст.Земун. Недостају "фидери" и за Видиковац, Миљаковац, подножје Авале, Зрењанински пут... Недостају уређена паркиралишта, као и услови за коришћење бицикала као "фидера". То све нису прескупи додаци, а затварају целину.

Други проблем је проблем урбанистичке природе, занемаривања интегралног урбанизма са железницом, тако да у новијој историји (након Другог светског рата) концетрација пословања, становања и образовања око путничких железничких станица која је раније била плански урбанизам, остаје једино као спонтани урбанизам. Али и са свим тим, уколико наше друштво заиста жели да максимално искористи постојеће железнице као основни и стратешки ресурс, радиће на бољем коришћењу железнице кроз интеграцију.

2. На негативну репутацију се врло лако заборавља чим се пружи иоле квалитетна услуга. Ми смо имали, рецимо за Ваљево у последњих неколико деценија неколико пута "плиме" и "осеке" путника под утицајем "плиме" и "осеке" у политици квалитета. А Београд - Нови Сад је пре напрдног укидања било 25% удео у превозу на тој релацији. То све у условима када је већина возова ту релацију прелазила за 90-100 минута, а најбржи за 75 минута. Већ то је била таква маса путника да је око 20 пари полазака било пуно, и врло често је морало да се стоји. Ја лично знам доста оних који до унапређења воза БГ-НС пре напрдног укидања нису користили воз, а после низа година почели да га користе на овој релацији. Разлог зашто је тада и даље 35% људи користило аутобус је зато што аутобуси стају у центру Земуна, Старе и Нове Пазове, има јако густ ред вожње брзих полазака ауто-путем, недостатак ранојутарњих возова ка центру Београда, као и више дуголинијиских директних линија (БГ-НС-Бечеј, БГ-НС-Бачка Паланка итд.). Чак и без "брзе пруге" са одређеним мањим а паметним улагањима је тас могао прећи на страну железнице.

3. Аутима су најнеприступачнија управо места ка којима највише људи путује. И ту је сигуран хлеб за железницу. Зато је Железничка станица Београд на Савском тргу у центру толико стратешки важна. Без ње је остатак железничке мреже тек делимично употребљив за путнички саобраћај. Ни код најбоље планираних железница на свету, удео железнице у укупном превозу свих путника не прелази 20%, а удео железнице на одређеним висококоришћеним правцима врло врло ретко прелази 60%. То не значи да је путничка железница бескорисна, већ да има тачно одређено место у транспортном систему.

Norexan":1okdmvty je napisao(la):
493 Београд - Младеновац 70 мин (12:50 -> 14:00)
БГВ Младеновац - Београд Центар 70 мин (18:50 -> 20:00)
У нормалним околностима, аутобус прелази растојање Аутокоманда - Младеновац за 45-50 минута. То не значи да је воз безперспективан са 70 минута, зато што се на том растојању често стоји на једној нози, а дешава се да не може да се уђе у неколико аутобуса за редом због гужве. Очекујем да се са пребацивањем возова из Прокопа за Карађорђев парк, Вуков споменик и Панчевачки мост број путника знатно повећао.
 
Слажем се са свим наведеним. Лично сам до почетка радова на прузи БГ-НС често сам на тој релцији путовао возом, поготову пре 4 године, и једина замерка је била на гужву. Али већина друштва па и моја породица су увек били пре за аутобус уместо воз. И дефинитивно железници фале две ствари - нормалан ред вожње што јесте до њих, и интеграција станица са урбаним ткивом и локалним јавним превозом што је више до локалних самоуправа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759896#p759896:3mrakk6p je napisao(la):
Norexan » Sub Jul 25, 2020 1:43 am[/url]":3mrakk6p]Далеко од тога да смо ми 3. свет осим ако се говори о банани држави на метафоричан начин па неки схвате то буквално. Ми смо земља 1. света али смо на његовој тешкој периферији. Не дао бог да видите земљу 3. света. Србија је за њих чиста научна фантстика.

Nismo, ali su železnice u Srbiji na nivou zemalja 3. sveta.
 
Čista fina dok je se banda ne docepa

bgvoz01-2020-07-26-20-54-09.jpg
 
Fider linije do Rakovice nemaju smisla sve dok voz odatle ide do Prokopa što znači još jedno presedanje.
 
колико знам, воз из Раковице иде за Овчу'?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759930#p759930:2836w39k je napisao(la):
WLABmz » 25 Јул 2020, 10:19[/url]":2836w39k]Nismo, ali su železnice u Srbiji na nivou zemalja 3. sveta.

прво, дефиниши шта је земља трећег света. друго, оно што за шта ја мислим да је трећи свет, има врло малу до никакву железницу
 
Uzgred, to je neko novo tumacenje "zemlje treceg sveta", osnovna podela na zemlje prvog i drugog sveta se pre svega odnosi na hladnoratovsku podelu zapad/SAD (1. svet) istok/Rusija (2. svet) i oni pod njihovim utijajem + nesvrstani (3. svet), gde smo spadali i mi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Third_World
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760524#p760524:3kpn47ir je napisao(la):
JohnnyLee » 27 Jul 2020 01:35 pm[/url]":3kpn47ir]колико знам, воз из Раковице иде за Овчу'?
Taj je redak kao Halejeva kometa.
Neophodno bi bilo da imamo šine do Glavne za BG voz.
 
Неко је на теми метро поставио шта Глазгов планира да ради у наредној деценији, па ту треба видети колика је мудрост била укинути пругу у центру града.

Мудрост за по 40 година робије, сваком понаособ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760530#p760530:3ntssibg je napisao(la):
wexy » 27 Јул 2020, 14:48[/url]":3ntssibg]Uzgred, to je neko novo tumacenje "zemlje treceg sveta", osnovna podela na zemlje prvog i drugog sveta se pre svega odnosi na hladnoratovsku podelu zapad/SAD (1. svet) istok/Rusija (2. svet) i oni pod njihovim utijajem + nesvrstani (3. svet), gde smo spadali i mi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Third_World

јесте, и по тој логици су и Финска и Аустрија земље трећег света, зар не? у данашњм стању ствари, подела коју сам ја поделио је најлогичније тумачење за земље трећег света. дакле, први свет су развијене земље, други свет земље у развоју и трећи свет су чабар земље
 
Čista fina dok je se banda ne docepa
bgvoz01-2020-07-26-20-54-09.jpg
Фино изгледа, само...
1) Зашто инвентарски број моторних кола није смештен испод беле изломљене линије као код осталих гарнитура?!
2) Зашто је СВ лого на мот. колима стављен код путничких врата уместо код некадашњег пртљажног простора (заварена врата) као код остатка гарнитура?
Никакве унификације нема. :bash: :notok: Различито обојен тапацирунг на седиштима од гарнитуре до гарнитуре могу да разумем, чак ми је и симпатично (јелте, за разбијање монотоније), али сигурно није тешко неке спољашње детаље на Желвозовкама унификовати са гарнитурама које су, за разлику од ове, ремонтоване у Шинвозу.
И да, зашто су почели да запуштају неке не тако давно ремонтоване гарнитуре, графити се не уклањају са њих иако имају антиграфитну заштиту? :bash: :rant: Прави пример за то је гарнитура 027/028, не тако давно ремонтована, а већ усвињена графитима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757650#p757650:1nlj1d8c je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Jul 17, 2020 4:27 pm[/url]":1nlj1d8c]на брзака скицирано како би могло да се уради на раскрисницама са Боре Станковића и Баваништанским путем

Боре Станковића иде под земљу, изнад се гради кружни ток:



ко хоће да иде из Првомајске ка Стрелишту, на следећем кружном току се окрене и настави испод.

иста прича је и на Баваништанском путу. предност те локације је што има више места за кружне токове

Pogledajte prilog 1

наравно, не мора кружни ток, може и са левим скретањима то да се заврши, онда не морају да се праве промене у саобраћајном току. једино нисам направио предлог са улицом Радивоја Кораћа, али та једна и може да остане са рампом
file.php

file.php

Siguran sam da bi bilo blokiranja ideje da se ide do kružnpg toka da bi se vratio da bi mogao da se uđe na Strelište ... ljudi su bili ljuti na ogradu koju su nedavno postavili pa sad im onemogućeno da pešice prelaze put (nebezbedno ali ...) do BIG-a, a zamisli za rešenje da mora da se vozikaju okolo naokolo, iako realno je svakako brže nego čekati rampu i da se posle rampe sve razreši ... to sve pišem iz iskustva, jer nekako skoro uvek naletim na poneki teretni voz koji saobraća otprilike barem jednom dnevno u oba pravca (ludilo na rakrsnici, ne poštuje se ni crveno svetlo jer smatraju da je raskrsnica blokirana sa vozačima koji skreću u levo pa da pređu još samo oni jer neće "niko da se ljuti").

Što se tiče raskrsnice sa ulicom Radivoja Koraća u tu ulicu iz prvomajske ulice može samo u smeru ka Beogradu (znači skretanje u levo) da se uđe i nikako drugačije, sad kad su odradili "rekonstrukciju" nisu se setili da malo porade na tome da povuku par semafora i naprave krštenu raskrsnicu, naša posla .
 
Него, тек ми је сад још нешто запало за око на гарнитури 086/088. Шта јој је ово рађено са кровном опремом, где су нестале оне сиве кутије на крову изнад врата које виђам на свим осталим гарнитурама? :shock:
 
Није незгодан угао, гарнитуре са снимка су ремонтоване пре 3 године, а виделе су се на другим гарнитурама чак и на неким сликама које су сликане из истог угла као и Директорова. :wink: Видех и да је Шинвозовка 083/084 која је зимус стигла дошла са ремонта у истом издању, претпостављам да је реч о некој новој модификацији, упућени могу да напишу о чему је тачно реч. ;)
 
Има ли још гарнитура које чекају ремонт осим 073/074, 089/090 и 105/106? :)
Како су се показали вакуум тоалети на гарнитурама 412/416? Видим да их више не уграђују на ремонтоване гарнитуре, лично мислим да је штета што су престали са тим јер су сигурно бољи од оних чучаваца.
Ево списка гарнитура. Светлозелене су недавно ремонтоване, тамнозелене на ремонту, а црвене су истрчале километражу или их то ускоро чека, па ми реците какво је стање. :)
 
Да, чисто хобија, љубави према железници и интересовања ради, пратим шта је све ремонтовано до сада. :) Ако је то забрањено, слободно обришите.
Мислим да је овај ремонт гарнитура најбоље одрађен до сада, штета што су пустили неке гарнитуре да их поново ишарају, баш су их лепо чували неко време... :(
 
Na tenderu za remont garnitura 412/416-089/090, 412/416-073/074 i 412/416-105/106 pobedio je zrenjaninski Šinvoz.
Raspisan je tender za remont još dve garniture: 412/416-067/068 i 412/416-061/085 .
Inače novina je da 067/068 i 061/085 dobijaju info displeje, a 105/106 potpuno nova sedišta. U temi "Modernizacija železnice", bilo je spomenuto da 105/106 dobija plastična sedišta. Međutim...

Evo šta je traženo u tenderskoj dokumentaciji:
1.png

2.png


Dakle po svemu navedenom traže se plastična sedišta sa tapacirungom, kao što je ovde:
ikAk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTUdJN01EQV8vYWU0YTI0MzMxOGQ2MTQ5NjA3MDY2OTIzODBmN2NjYzcuanBnkZMCzQJCAIEAAQ

Izvor: Blic
Ili ovde:
Unutra%C5%A1njost_BG_Voza.jpg

Izvor: Wikipedia

Evo i dimenzija tih sedišta:
4.jpg

5.jpg

6.jpg

Odmah se mogu uočiti nepoklapanja sa zadatim crtežom u vezi visine sedišta.

E sada sledi ono glavno. Šta zapravo "Srbija voz" želi da kupi?
3.png


Međutim, garniture 029/030 i 099/100 nemaju plastična sedišta!
IMG-20190222-WA0000.jpg


A evo i njihovih dimezija koje se opet ne poklapaju sa onim iz konkursne dokumentacije. Sedišta su viša za 10 cm, mada sam viđao kod drugih proizvođača da za ovakav tip sedišta nude više opcija visine, tako da postoji mogućnost da je to i ovde slučaj.
7.jpg


Posle ovakvih mućki stvarno nisam pametan. U stvari, možda ne znam da tumačim tendersku dokumentaciju... :)
 
Ова седишта као у 029/030 и 099/100 су убедљиво најбоља. 8) Штета што нису одлучили да уграде таква у све гарнитуре после ремонта.
Лепо је што се ове гарнитуре, после много таворења и небриге, коначно ремонтују у већем броју. Још кад би исто радили са путничким вагонима и локомотивама... Али добро, то већ спада под домен теме ,,Модернизација железнице".
 
A gde je onaj Beovoz sa avionskim sedištima?

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
Staviti sedišta iz nekoliko Flirtova u ove BGV garniture a u Flirtove ovakva sedišta i da rade Niš, Prijepolje i kad bude pruga Suboticu.
 
Vrh