Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Jedan polazak su pomerili do Ovče, paz' da se ne poveća broj putnika... :laugh:

Dok traje zatvor pruge Jajinci - Mala Krsna, ne može se povećati broj polazaka zbog zauzetosti pruge teretnim vozovima. A remont Jajinci - Mala Krsna se radi tako sporo, da je pitanje da li će biti završen u avgustu sledeće godine, a ne u avgustu ove godine kao što je planirano. Drugo, deonica pruge Resnik - Sopot je u tako lošem stanju, da bi najbolje bilo da kad puste krak ka Maloj Krsni, krenu odmah u remont deonice Resnik - Sopot kako znaju i umeju...
 
Kako su krenuli, na kraju ima da dobijemo 50 linija BG: voza sa po 1 polaskom dnevno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748762#p748762:1dmzsdff je napisao(la):
Ventilator_BGD » 17 Jun 2020 11:03 am[/url]":1dmzsdff]Kljucni termin izbacise u rakovici u 9 i 9 i 30.
Protiv sam bilo kakve redukcije. Da se razumemo.
Ali po čemu je ključan polazak u 9 i 9.30?
 
Dosta ljudi radi od 10, meni najvise odgovara termin u 9, tim vozom sam na poslu do pola 10, kad sam svako jutro cekao u tom terminu stanica je bila puna ljudi posle su proredili na sat vremena pa su na kraju skroz ukinuli polaske u ovim terminima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748461#p748461:344smtsr je napisao(la):
solecar » 16 Jun 2020 11:44 am[/url]":344smtsr]Kako su krenuli, na kraju ima da dobijemo 50 linija BG: voza sa po 1 polaskom dnevno.

Tipična praksa vidljivosti promena. Samo da se vidi da vlast nešto radi makar to bilo iracionalno. Potrebne projekte ko šiša.

Poenta BG:Voza nije bila rebrendiranje Beovoza uz njegovo uključenje u BusPlus tarifu već racionalno korišćenje centralnog dela železničkog čvora otvaranjem frekventnih linija u tarifnom sistemu ostatka JGP. Na silu se raspoloživ broj postojećih garnitura fragmentuje po različitim trasama što za posledicu ima nedovoljno veliki broj polazaka na jednoj trasi razumne dužine.

Kako stihijski "unapređuju" sistem na kašičicu ni u narednih 20 godina neće moći da skupe par godina neometanog rada. Nikako da stabilizuju prokleti čvor. Prvo nije smelo išta započeti pre realizacije deonice Beli Potok-Pančevo, odnosno TPS Kijevo. Sav teretni saobraćaj trebalo je biti izmešten iz grada.
 
Поготово за приградски превоз није нужно да се по сваку цену обезбеди тактни ред вожње да би линија била успешна и корисна. То не важи само за Србију, већ и за неке развијене земље, укључујући и САД.

Ако ћемо о ресурсима, на самом почетку БГ:ВОЗ-а смо имали укупно 14 гарнитура 412-416 ангажованих на саобраћају у Београду и околини. Најважнија ствар која је одбијала путнике од Беовоза су:
1. Непостојање јединствене карте да се са једном картом обезбеди преседање са воза на аутобусе и трамваје.
2. Ауторитет кондуктера у возу и лоше могућности за шверцовање.
3. Недостатак погодних полазака.
У тим околностима остали су малтене само путници везани за места ван Београдског округа.

Када сам радио на Карабурми, радницима из Батајнице БГ:ВОЗ на 15 минута није ништа значио, зато што се није могло стићи у 6 у јутарњу смену, а за ноћну у 22 се могло стићи само 45 минута раније. А Беовоз Ваљево-Панчево-Ваљево је био пун покривајући смену 8-16 (само ту смену). Лепо је када има више полазака, али постоји реално располагање постојећим ресурсима између све и ништа. Рецимо, један погодан не-тактни ред вожње, рецимо, Лазаревац - Београд - Лазаревац:

Лазаревац: 4:30, 6:00, 8:00, 12:00,16:00, 20:30.
Београд: 6:30, 10:30, 14:30, 16:30, 20:30, 22:30.

То је само 6 пари полазака, али који се уклапају у систем смена:
- Радници 6-14, 14-22, 22-6, 7:30-15:30, 8-16, део рада у трговини и здравству који ради до 20:00.
- Средњошколци 7:30-13:30, 13:30-19:30 или 8-14 и 14-20. Дневно одржавање у Београду између јутарњег и поподневног вршног сата. У Лазаревцу је потребан додатни колосек посебно ограђен за ноћење гарнитура.

Када је 2001. уведен Беовоз за Лајковац, из Лазаревца и Лајковца су возови полазили приближно у 5:30, 10:00, 18:10, 22:00. Из Београда је било: 3:20, 8:30, 15:30, 19:50. Од тих полазака само један пар се уклапао у смене, и тај је носио 2/3 путника на линији радним даном. А у мом концепту предлога, 5/6 полазака покрива нечије смене у Београду.
 
Solidan predlog što se tiče BG:voza, međutim ne smemo da zaboravimo ni ostale vozove na ovoj relaciji (7 pari vozova dnevno + 2 para Bg-Bar). Da li se ovi polasci takođe koriste (npr nek oko putuje Lazarevac-Beograd) i koliko je izvodljivo uklučiti ih u tarifni sistem. Konkretno predlažem da voz bude u tarifnom sistemu sve do Lazarevca, posle se naplaćuje normalno i da na svakoj stanici u Beogradu budu barijere gde mora da se očita Bus-Plus da bi prošao ili da skeniras kartu ako ideš van Beograda. Ovo naravno je primenljivo i na drugim pravcima.
 
Čemu barijere uopšte? Autobuske i tramvajske stanice nemaju nikakve barijere. Kad imaš personalizovani Bus Plus za dve zone, i njime uđeš u bus za Lazarevac, njime možeš samo donekleDalje si neispravan putik, isto kao što si neispravan kad imaš za sve četiri zone al te uhvate kondukteri između Lajkovca i Valjeva.

U vozovima na teritoriji BG sa kondukterima da ide i Bus Plus ridža sa aparatom. Izvan dosega ridže važe samo karte Srbija Voza.

Isto važi i u slučaju kad neko uđe u voz višeg ranga sa propusnicom i hoće da se vozi do Lazarevca. U njih ridža ne ulazi, a za SV konduktere bez njihove asistencija ta putna isprava je ništavna. Uostalom, tako funkcionišu i međugradski autobusi. Vožnja od Beograda do Županjca je moguća u Lastinom busu za Herceg Novi, ali koliko god da je to Lasta, to nije autobus koji je deo busplus sistema, nema validatore, i nikome neće pasti na pamet da možda može bus plusom do Županjca na taj način. Barijere, posebno one trokrake su bullshit.
 
Pozdrav ljudi

Nisam koristio BG voz par meseci od kako je eovo kovid ludilo, kako saobraća od Ovce do BG Centra?
Kao pre ili su redukovali još dodatno?!
Hvala :)

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
Bg voz od Ovče do Bg-Centra saobraća kao poslednje 2 godine. Ako ti treba informacija za vremena polaska vozova pogledaj ili sajt srbija voz-a ili polazak.rs.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752939#p752939:23oaly8r je napisao(la):
Boki123 » 30 Jun 2020 09:04 pm[/url]":23oaly8r]Solidan predlog što se tiče BG:voza, međutim ne smemo da zaboravimo ni ostale vozove na ovoj relaciji (7 pari vozova dnevno + 2 para Bg-Bar). Da li se ovi polasci takođe koriste (npr nek oko putuje Lazarevac-Beograd) i koliko je izvodljivo uklučiti ih u tarifni sistem. Konkretno predlažem da voz bude u tarifnom sistemu sve do Lazarevca, posle se naplaćuje normalno i da na svakoj stanici u Beogradu budu barijere gde mora da se očita Bus-Plus da bi prošao ili da skeniras kartu ako ideš van Beograda. Ovo naravno je primenljivo i na drugim pravcima.
Ваше размишљање је потпуно исправно, али је проблем у договору око прихода и трошкова са лењим и непословним кадром у управи железница.

Разлог зашто је БГ:ВОЗ као пројекат успео је у томе што је направљен најпростији могући пословни однос: закуп инфраструктуре, гарнитура и особља по фиксним условима и уз захтеве фиксних стандарда од пословног партнера. То је једино што је уопште могло да се уради са управом Железница.

Ако би о концепту из кога се извлачи максимум из једноколосечне пруге, и пружа стандардни интервал, то је:
- Свака тачно два сата брзи/убразани воз који стаје од Београда до Ваљева само: Раковица, Барајево центар, Лазаревац и Лајковац (општинска места и аутобуске станице).
- Свака тачно два сата локални Београд-Ваљево-Београд, који стаје на свим станицама и стајалиштима.
- Брзи са брзим и локални са локалним се укрштавају у Лазаревцу. У Лазаревцу предвиђено бављење 5-6 минута за све возове. Интервал у Лазаревцу за оба смера на сваких тачно сат.
- Додатни поласци возова Београд-Лазаревац-Београд само у вршним сатима, и ради растерећења даљинских брзих.

Али, пословни кадар у институције Железнице Србије тешко да ће бити унапређен ма шта се дешавало са влашћу, односно за сада нам само најједноставнији уговори (закуп) могу успевати. У тим околностима, и даље постоји могућност директних линија ван београдског округа. Могућа су два концепта:
1. Да Панчево или Стара Пазова суфинансирају директну линију.
2. Да Град Београд уведе сигурну наплату у прелазној зони, а да се приходима од продаје карата дође до профита.

Ова друга варијанта је најостваривија, али предуслов је ограничен број полазака, ограђивање станица и заједничка контрола карата на улазу. Панчево главна је већ ограђена. За Пазову и Панчево су токови путника довољно изражени да се може исплатити са тим доплатним картама линија за Панчево и Пазову. За насеља иза Лазаревца, Младеновца и Умчара је питање, а једноколосечне пруге нам дају своја ограничења пропусне моћи. У тим околностима, ни не треба рачунати на више од по 5-12 пари возова из Београда за Лазаревац, Младеновац и Умчаре, и тада је боље водити се принципом уклапања у смене него ићи ка немогућем интервалу сваких сат. Изузетно, узастопних по 3-4 поласка на сваких сат у вршном сату у оптерећенијем смеру. Системи на пола сата зависе од евентуалне градње двоколосечних пруга јужно од Београда. У просторном плану је дупли колосек Ресник - Клење (дупли колосек на новој траси са блажим кривинама), Клење - Мали Пожаревац (нова пруга са тунелом од 4 километра) и Мали Пожаревац - Велика Плана дуплирање колосека. Тада би сви брзи и теретни могли двоколосечним правцем, а Раковица - Врчин - Мали Пожаревац и Клење - Младеновац би остали слободни за евентуални интервал од пола сата.

За интервал пола сата за Лазаревац је потребна нова двоколосечна пруга Београд (Сајам) - Обреновац - Лајковац. Тада се пруга за Лазаревац растерећује. Чак и са по 5-12 пари редовних возова са иоле практичним редом вожње се услови у читавом систему шумадијских предграђа значајно побољшавају. Међутим, тек са интервалом сваких пола сата престаје да се значајно осећа да се живи ван Београда, и тек тада се демографска и развојна слика врло драстично мења.
 
Varijanta 2 je najostvarivija, takođe i isplativa za grad. Voz Pančevo - Inđija (svaki drugi za Novi Sad) je rentabilniji, mnogo, od voza Ovča - Batajnica, pa bi tu Beograd, ako bi neki njegovi vozovi u budućnosti saobraćali na tim, dužim linijama, zapravo zarađivao novac (uz veća startna ulaganja u vozna sredstva, naravno).
 
Да, само фали гарнитура за иоле нормални такт.
 
Linija Novi Sad (Inđija/St.Pazova) - Pančevo, čak i u organizaciji SrbijaVoz-a bi bila revolucionarna. Štedela bi ljudima na tom potezu minimum minimuma pola sata po smeru, a u velikom procentu i dosta više. Ako uzmemo prosečnu uštedu od 30-60 min vremena po smeru, to je 1-2h dnevno. Ako se koristi 5 radnih dana, to je 5-10h nedeljno. Ako se koristi ~50 nedelja u godini, to je 250-500h ušteđeno. A da ne pričamo o uštedi energije i stresu koji neminovno nastaje sa presedanjem. A pogotovo su stresna presedanja između različitih tipova prevoza. Koliko puta mi se desilo da stižem na ŽS u Batajnici i gledam kako mi voz odlazi pred nosom. I onda umesto da stignem do moje destinacije u gradu za 35 minuta, treba mi i po 70-100 minuta. A onda neko o priča da presedanja nisu problem... Nisu možda problem u centru grada kada prelaziš iz autobusa u autobus, ali na ovakvim relacijama su itekako izvor stresa. Nije isto kada ti je sledeći polazak za 5 minuta i kad je za sat vremena.

Ko uvede ovu liniju imaće glasove zauvek u svim naseljima od Novog Sada do Pančeva. Ovo se čeka decenijama.
 
Zapravo, trebalo bi - kad bi moglo - da puna linija bude Vršac - Vrbas na '60 (Novi Sad na 30', Stara Pazova na 15', Pančevo Varoš na 15', Vojlovica na 15'-30').

Prirodno je - zbog administrativne povezanosti sa Banatom - da linija za NS produžava na tu stranu.
 
trebalo je da se gradi brza pruga vranje nis krusevac kragujevac mladenovac beograd novi sad subotica jedino to ima smisla za opstanak da neko iz nisa ako radi u beogradu moze da bude za sat vremena onda migracije ne bi imale previse smisla. Prvi bi radije ziveo u kragujevcu da mogu vozom do beograda da stignem za pristojno vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748524#p748524:32bdc2z9 je napisao(la):
solecar » Уто Јун 16, 2020 3:39 pm[/url]":32bdc2z9]red vožnje: https://www.srbvoz.rs/wp-content/redvoz ... a_2019.pdf

Ја не знам чему онај полазак у 16:50 који иде само ро Ресника, при чему нема могућност пресадања за даље. Зар није логично да се барем продужи до Београд Центра ако већ не може да Овче.

Да ли је могуће да је толико загушен железнички саобраћај да мораш људе да оставиш у Реснику па онда да чекају бус до центра где ће се у мртву 47-цу гурати као сардине? :roll:
 
BG Voz bi bio još popularniji kad bi nabavili klimatizovane garniture (koliko znam klimatizacija postojećih nije moguća nače bi u Zrenjaninu to odavno uradili)
 
Набавка било каквих гарнитура је равна научној фантастици сада, нажалост. А требали су томе да се посвете још пре пет година, а пре тога да спусте високе пероне који сметају да их ФЛИРТ користи.
 
Koliko se secam Gredelj je radio remont crnogorskih RVR garnitura koji su ukljucivali i klima uredjaj. Mislim da tad moraju i svi prozori da se menjaju, izmedju ostalog.
 
Svaka ideja oko Pančeva je isplativa isključivo ako Zadnja/Prva stanica bude Pančevo Vojlovica sve ostale kombinacije oko Pančevo Glavne su unapred propale za barem 50-70 % putnika koji bi išli tom linijom. Iz prostog razloga ne povezanosti Lokala do Stanice, a realno najveće naselje u Pančevu (oko 20 hiljada stanovnika - Strelište) nema nikakvu vezu lokala do tamo.

Ja se još uvek sećam kad sam išao tadašnjim BEOVOZOM ... uvek je bio pun a išao je na maksimalno 30 min a nekada i češće.

sad kada bi išao barem do Glavne stanice u BG-u tako često svi privatnici kao i novi Autobuski prevoznik Pantransport bi mogli da stave ključ u bravu
 
Тако је. Само проблем са честим возовима је што би пут за Ковин, Стрелиште и Јужну зону био малте не стално прекривен рампом. Претпостављам да би било далеко боље ако би се ставила савременија сигнализација која би мање држала блокирану раскрсницу. Или да се прави надвожњак, што је већ озбиљно улагање.

Или да се уместо РВР гарнитура користи нешто попут трамвоза, који је лаган, који би могао и у центар града да се довуше по старој траси шина, преко малог Лондона, Свиларе и да терминира код старе железничке на Тамишу
 
Vrh