Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Samo da raščistimo jednu stvar, pravo prvenstva nije isto što i nezavisnost. :kafa:
 
MareCar":35a2dbfw je napisao(la):
U Berlinu je tramvaj "tram", a U-Bahn je metro, a S-Bahn je prigradski voz. Inace, i metro i prigradski voz se na nemackom zovu "voz", jer je jedno "U-Bahn Zug" a drugo "S-Bahn Zug", naziva samo vrstu vozila, nije autobus, nego je voz, a U-Bahn i S-Bahn naziva funkciju tog voza, jedan je Untergrund-Bahn, podzemni voz, koji vozi po uzem gradu i po negde izlazi iz njega (tu gde nema prigradski voz a treba da se poveze sa gradom, kao stadion ili neki noviji ili veci deo grada) i, van centra grada moze da izadje nad zemlju ako ima nezavisnu trasu i ako se ne isplati na tom mestu kopati tunel ako ima dosta mesta za nadzemnu varijantu, a S-Bahn je "Stadtschnellbahn", "Stadtbahn" ili "Schnellbahn", znaci brzi voz do grada, to je prigradski voz koji povezuje sva naselja oko grada sa gradom i ima nekoliko stanica na jednoj ili dve trase kroz grad. Njega mozes koristiti kao "metro" (ako je nekima ta rec toliko vazna) ako zivis na jednoj tacki gde ti je on blizu i ako ides na drugu tacku na njegovoj trasi, ali inace nemozes da putujes sa njim u uzem gradu jer ima samo tu jednu trasu, dok U-Bahn-om, sta je pravi "metro", mozes da putujes u gradu jer ima vise trasa u razlicite delove i pravce grada tako da mozes da presedas i da stignes u svaki kraj grada sa njim. :)

Samo sto je nesta prigradski voz ne iskljucuje ga od toga da mozes sa njim da putujes i po gradu, na primer ako zivis na nbg-u da odes do centra ili vuka, ali ga zato nazivati "metro"-om nije tacno. :)
U Berlinu je tramvaj Metro Tram, a češće ga zovu samo Metro, busevi su Metro Bus, a zovu ga samo Bus, u slobodnom govoru...

http://www.bvg.de/index.php/de/3718/name/MetroTram.html
 
@Shmeksi

Pa, ja mislim da je pre svega trasa ta koja je nezavisna od ostalog saobraćaja,a koji nije železnički,trak-šering se smatra normalnim dostignućem usled razvoja tehnologije,signalizacije i kontrole iz jedne sobe,evo recimo u Zemunu na stanici je predviđeno dodavanje još dva koloseka....kao i prema Pančevu
 
shmeksi":6qomtuk4 je napisao(la):
Samo da raščistimo jednu stvar, pravo prvenstva nije isto što i nezavisnost. :kafa:
Upravo tako, to je ogromna razlika.
Evo vam pruzni prelaz u Perthu na Midland liniji izmedju stanica Maylands i Meltham. Ovde vozovi uvek moraju da uspore. Ako je ovo nezavisno, onda se vesam.
2qamqmd.jpg

2zrffb7.jpg

Jos jedan biser iz Pertha na istoj liniji ali izmedju stanica East Perth i Mt. Lawley. Kao sto vidite kolosek ima tri sine, odnosno koriste se gradski vozovi za 1067 mm sirine koloseka i medjugradski vozovi za unutrasnjost i istocnu obalu sa standardnom sirinom od 1435 mm. I sad medjugradski vozovi koji dolaze sa istoka nakon Mt. Lawley stanice prelaze na suprotan kolosek da bi dosle do glavne stanice East Perth.
vfcyuu.jpg
 
Simpa slike :) ali mislim da je to što vidimo,drugačije od Beovoz sistema on na trasama kroz Beograd je potpuno denivelisan odnosno ili ispod ili iznad zemlje posebno na planiranim L1.L2.L3 možda na ostalih dve-tri bude slično kao u Pertu,ali naš Prokop ima deset koloseka i platformi više nego dovoljno za nesmetan protok vozova inter-city,hoću reći treba ti analogija za veći Grad tj.sistem...
 
Perth je grad po broju stanovnika slican Beogradu i ima 6 linija gradske zeleznice. 2 nove za Clarckson i Mandurah su potpuno nezavisne od bilo kog saobracaja. Jeste da je inter city saobracaj u Perthu redji nego u Beogradu, ali u samom gradu izmedju stanica Claisebrook i Perth Central Station imas 4 koloseka: 2 koriste linija za Midland, druga 2 linije za Armadaile i Thornlie. U Prokopu planiraju 10 koloseka i svi ce se slevati u 2, bilo u pravcu zapada ili Panceva odnosno Rakovice i inter city i medjunarodni i gradski.
 
shmeksi":27rxaoog je napisao(la):
Samo da raščistimo jednu stvar, pravo prvenstva nije isto što i nezavisnost. :kafa:
Naravno, ali ako je ograđeno i ima rampu (naravno na manje prometnim putnim prelazima), a vozovi idu min. 100km/h, ja bih to u vrlo fleksibilnom smislu nazvao relativno nezavisnim. Ovo isključivo mislim na deo od Zemuna ka Staroj Pazovi (doduše, tu treba u potpunosti da ograde).
 
@Siniša
Kažeš dve nezavisne trase,kakve? po zemlji,iznad,ispod,denivelisane....?
 
Prosto me odusevljava izjava ZS: "Ciljevi ostvareni, planovi premašeni".
Da li su ti ljudi normalni ? Sta je tu postignuto, a kamo li premaseno ? Verovatno su premasili sopstvena ocekivnja time sto im se omaklo da je citav jedan voz isao na vreme. Stanje zeleznica je za plakanje, a oni jos zadovoljni i puni sebe. Ocenu kvaliteta rada javnog preduzeca daju njegovi korisnici, a ne njegov menadzment, pa je neobicno da je menadzment zadovoljan rezultatima rada, kada su korisnici njegovih usluga veoma nezadovoljni. :notok:
Mislim da samo u Srbiji moze da se desi da poslednji voz koji ide oko 12 po gotovo potpuno praznoj pruzi kasni 50 min !!!

Btw na sajtu u delu gde je red voznje za direktne vozove stavili su i rubriku "trenutno zakasnjenje", ali retko se sete da je azuriraju.
Takodje sam primetio da u kancelarijama otpravnika vozova na stanicama Batajnica i Nova Pazova sada imaju neke nove ekrane sa nekakvom semom pruga... Raspitacu se vise o tom fenomenu, pa javljam ;)
 
Urbanista":2fuktqnn je napisao(la):
U Berlinu je tramvaj Metro Tram, a češće ga zovu samo Metro, busevi su Metro Bus, a zovu ga samo Bus, u slobodnom govoru...

http://www.bvg.de/index.php/de/3718/name/MetroTram.html
Pa to je samo tramvaj koji vozi cescim taktom, ili koju razliku jos ima? Ovde u Minehnu su pre koju godinu isto uveli naziv "metro bus" za neke linije na kojima ima vise putnika i gde su uveli takt od 10min umesto 20min kao sto je do tad bilo normalno za autobuse. Ali inace nema druge razlike osim cesceg polaska. Nije to specijalno dizajnirana tramvajska/autobuska linija da bude brza od drugih.
 
NIgde nocne 7ice,pogiboh 45 min pesacuci po ovoj kisurini,cak mi je i novcanik bio pun vode :lol:
 
Jel' ovo vec neki izasao sa remonta, posto vidim shipke, rukohvate i plasticna sedista? :) kako je lep ovako remontovan. Jos kada bi ih cuvali negde gde ne mogu da crtaju grafite po njima ehhh
 
E i meni se sviđa,plavo siva nekad radnička, pogled u svetlu budućnost radničkih masa,retro je baš cool ...:cool:
760_01.jpg

760_03.jpg

i u inox izdanju izgleda moderno,recimo za nove vozove....
 
ljudi iz ŽS su dileje. oni stave ovaj sa plastičnim sedištima da vozi do Prijepolja. recite mi, da li su to normalni ljudi?
 
ok izgleda unutra, ali brate ovi grafiti. sve bih to prefarbao, osim ovog srca sa krilima na čelu, baš dobro izgleda :D
 
Opustenooo":9qk9yuha je napisao(la):
Jel' ovo vec neki izasao sa remonta, posto vidim shipke, rukohvate i plasticna sedista? :) kako je lep ovako remontovan. Jos kada bi ih cuvali negde gde ne mogu da crtaju grafite po njima ehhh
Ma ne to je ranije remontovano, i posle kad skinu sa Beovoza stave na putnicke linije, sto neko rece Prijepolje, Nis, Subotica. Uzas!
 
2012":3r8m7l72 je napisao(la):
@Siniša
Kažeš dve nezavisne trase,kakve? po zemlji,iznad,ispod,denivelisane....?
Uglavnom po zemlji, 100% denivelisane, obe linije idu po sredini autoputa. Postoje dve podzemne stanice za Mandurah liniju: Petrh underground station i Esplanade station. U principu obe linije su zapravo jedna linija, samo kad voz iz Manduraha dodje u Perth Underground, on ceka neko vreme tamo i onda nastavlja za Clarckson, kao i obratno kad ide iz Clarcksona u Mandurah. Ista je stvar i sa linijom za Midland i Fremantle; oba voza se zadrzavaju u Perth Central station. Jedino linije za Armadale i Thornlie zavrsavaju u PCS.
Edit:
Evo kako to izgleda na liniji za Mandurah. Slikano pored Comoa.
282hxmb.jpg
 
Ova plasticna nisu bas za prigradski voz po meni, on treba da ima malo komotnija sedista jer se u njemu ne vozi samo 5-10, nego i do 20 i vise minuta. neka bolja, tapacirana bi bila dobra, nemoraju biti bas one fotelje kao u pravim vozovima.

Kod nas su ovakva sedista:
368592.jpg

322412577-ubahnkamera_475px.9.jpg
 
Otprilike to i očekujemo u Beovozu(posebno kamere),samo mislim da će sedišta biti dijagonalna kao u metro vozovima s obzirom na nove kraće i brže linije Beovoza,ovaj raspored je ok ako ide do Inđije i Mladenovca..
20070403095402_madrid300003.jpg
 
Pa dobro, neznam kolko se dugo vozi od Prokop-a do zadnje stanice tih "blizih"/"kracih" linija (neznam sad gde idu..pancevo? Batajnica? Zemun?) Ovde su na primer linije od prilike 25-40min od centralne stanice.
 
@Mare Car
Pa to je slično vreme i za Beovoz bilo do sada,s obzirom da će po novom projektu linije biti kraće u 1.i2. fazi L1,Zemun-P.Most 15 min.L2 Prokop-Rakovica-Železnik 10-12 min,L3,L4 30-35 min.a recimo L1 Nbg-Prokop 3 min.brzina starim do dolaska novih vozova 70/80km/h,a sa novim 100/120 km/h dakle u punim kapacitetom i taktom 8-10-15min zaista svima koji budu koristili Beovoz teško će pasti napamet da idu autom do grada na posao,šetnju,šoping
 
^ Bojim se da je to stvar mentaliteta. Beovozom će ići isti ljudi, samo što će biti srećniji...
 
Vrh