U Berlinu je tramvaj Metro Tram, a češće ga zovu samo Metro, busevi su Metro Bus, a zovu ga samo Bus, u slobodnom govoru...MareCar":35a2dbfw je napisao(la):U Berlinu je tramvaj "tram", a U-Bahn je metro, a S-Bahn je prigradski voz. Inace, i metro i prigradski voz se na nemackom zovu "voz", jer je jedno "U-Bahn Zug" a drugo "S-Bahn Zug", naziva samo vrstu vozila, nije autobus, nego je voz, a U-Bahn i S-Bahn naziva funkciju tog voza, jedan je Untergrund-Bahn, podzemni voz, koji vozi po uzem gradu i po negde izlazi iz njega (tu gde nema prigradski voz a treba da se poveze sa gradom, kao stadion ili neki noviji ili veci deo grada) i, van centra grada moze da izadje nad zemlju ako ima nezavisnu trasu i ako se ne isplati na tom mestu kopati tunel ako ima dosta mesta za nadzemnu varijantu, a S-Bahn je "Stadtschnellbahn", "Stadtbahn" ili "Schnellbahn", znaci brzi voz do grada, to je prigradski voz koji povezuje sva naselja oko grada sa gradom i ima nekoliko stanica na jednoj ili dve trase kroz grad. Njega mozes koristiti kao "metro" (ako je nekima ta rec toliko vazna) ako zivis na jednoj tacki gde ti je on blizu i ako ides na drugu tacku na njegovoj trasi, ali inace nemozes da putujes sa njim u uzem gradu jer ima samo tu jednu trasu, dok U-Bahn-om, sta je pravi "metro", mozes da putujes u gradu jer ima vise trasa u razlicite delove i pravce grada tako da mozes da presedas i da stignes u svaki kraj grada sa njim.
Samo sto je nesta prigradski voz ne iskljucuje ga od toga da mozes sa njim da putujes i po gradu, na primer ako zivis na nbg-u da odes do centra ili vuka, ali ga zato nazivati "metro"-om nije tacno.
Upravo tako, to je ogromna razlika.shmeksi":6qomtuk4 je napisao(la):Samo da raščistimo jednu stvar, pravo prvenstva nije isto što i nezavisnost. :kafa:
Naravno, ali ako je ograđeno i ima rampu (naravno na manje prometnim putnim prelazima), a vozovi idu min. 100km/h, ja bih to u vrlo fleksibilnom smislu nazvao relativno nezavisnim. Ovo isključivo mislim na deo od Zemuna ka Staroj Pazovi (doduše, tu treba u potpunosti da ograde).shmeksi":27rxaoog je napisao(la):Samo da raščistimo jednu stvar, pravo prvenstva nije isto što i nezavisnost. :kafa:
Pa to je samo tramvaj koji vozi cescim taktom, ili koju razliku jos ima? Ovde u Minehnu su pre koju godinu isto uveli naziv "metro bus" za neke linije na kojima ima vise putnika i gde su uveli takt od 10min umesto 20min kao sto je do tad bilo normalno za autobuse. Ali inace nema druge razlike osim cesceg polaska. Nije to specijalno dizajnirana tramvajska/autobuska linija da bude brza od drugih.Urbanista":2fuktqnn je napisao(la):U Berlinu je tramvaj Metro Tram, a češće ga zovu samo Metro, busevi su Metro Bus, a zovu ga samo Bus, u slobodnom govoru...
http://www.bvg.de/index.php/de/3718/name/MetroTram.html
Ma ne to je ranije remontovano, i posle kad skinu sa Beovoza stave na putnicke linije, sto neko rece Prijepolje, Nis, Subotica. Uzas!Opustenooo":9qk9yuha je napisao(la):Jel' ovo vec neki izasao sa remonta, posto vidim shipke, rukohvate i plasticna sedista? kako je lep ovako remontovan. Jos kada bi ih cuvali negde gde ne mogu da crtaju grafite po njima ehhh
Uglavnom po zemlji, 100% denivelisane, obe linije idu po sredini autoputa. Postoje dve podzemne stanice za Mandurah liniju: Petrh underground station i Esplanade station. U principu obe linije su zapravo jedna linija, samo kad voz iz Manduraha dodje u Perth Underground, on ceka neko vreme tamo i onda nastavlja za Clarckson, kao i obratno kad ide iz Clarcksona u Mandurah. Ista je stvar i sa linijom za Midland i Fremantle; oba voza se zadrzavaju u Perth Central station. Jedino linije za Armadale i Thornlie zavrsavaju u PCS.2012":3r8m7l72 je napisao(la):@Siniša
Kažeš dve nezavisne trase,kakve? po zemlji,iznad,ispod,denivelisane....?