Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ljudi imaju veliku averziju prema vozovima. A na primeru Batajnice mogu da kazem da ga koriste samo ljudi koji gravitiraju zeleznickoj ili presedaju na druge linije. Nikome se ne isplati da se vraca 4 5 stanica pa da rizikuje d amu ne dodje voz. Potrebno je uvesti jos jednu stanicu i obavezno kruznu bus liniju
 
Pa to su sve i predvideli novim projektom,reorganizacija autobuskih linija i nove stanice,a takt vozova 8-10-15 min,onda nema razloga da se krug koji gravitira stanicama Beovoza maksimalno ne proširi...kad nešto postane pouzdano a još i udobno i brzo,i također najavljena jaka reklamna kamapnja na sajtu Ebrd...ono za šta ljudi ne znaju ili ne čuju to i ne koriste..ali najbolji efekat će biti upravo od onih koji ga koriste ako od Vuka-Pančevca dođeš do NBg za 2-5-10 min onda nema dileme...
 
Urbanista":2fitcu0y je napisao(la):
^ Bojim se da je to stvar mentaliteta. Beovozom će ići isti ljudi, samo što će biti srećniji...
Gledam iz ugla potencijalnog novog korisnika Beovoza iz Rakovice.Ja zivim relativno blizu stanice u Rakovici,a nisam imao blage veze sta je to Beovoz i kako funkcionise i koje su stanice kao i mogucnosti dok nisam procitao ovu temu

Glavna mana je sto ljudi nemaju pojma sta je beovoz a i oni koji znaju culi su od njihovih prijatelja da je on u katastrofa stanju i nepouzdan(sto je tacno).Posto stanje u Beovozu nije menjano X godina to je postao nacionalni folklor.

Ako ispune sve sto su obecali(a to je takt i pouzdanost) uz konstantnu reklamnu prisutnost tj da Beovoz zasluzi poverenje onda ce se i promeniti i mentalitet.

Ono sto mene zanima jeste prevoz do stanice,gledajuci ovu u rakovici deluje mi malo zabaceno a opet blizu.Mislim da ce biti veci problem autobuskom prevozu da odrzi takt i na vreme sprovede putnike do stanice
 
Ja prvi bi isao do Radze, lozim se na sinski prevoz. 5min busom (iako mi je unazad, tj. OD grada), i jos 5 min vozom. Da ne spominjemo za putanju do NBGja.
 
i ja bih išao od vuka do npr delta city-ja beovozom :)
 
Vala ja beovozom idoh samo do panceva nekoliko puta i letos do bataje i nazad na aeromiting.Red bi bio da ga srede jer normalna gradska zeleznica nije luksuz vec potreba :)
 
@mastercat

Tvojim mukama je došao kraj... :) imaćeš Metro do Grada i Nbg i nazad ,kada budeš krenuo da ga koristiš u novom izdanju a s obzirom da si blizu stanice baš si srećnik,verujem da će reorganizovati hranjenje Beovoz stanice autobusima kružnim kratkim linijama ništa novo sve su izmislili u svetu samo da se drže reda,ali s obzirom na velika ulaganja Grada ovog puta ne bi trebalo da bude opstrukcije kao davno sa Lastom, nafta stalno poskupljuje...šine su im spas...
bgd-prevoz.jpg

a za tebe je ovo uskoro ružna prošlost....
 
Beograd 2020. imaće metro, još dva, tri mosta, obilaznicu...
„Beograd će za 10 godina biti šampion. Postojaće metro, koje god vrste, ali biće ga. Završiće se obilaznica... mostovi, pored ova dva na Adi i mosta Zemun–Borča, možda još jedan kod Vinče ili na špicu Ade Huje. Osposobićemo gradsku železnicu i nadam se da ćemo se navići da je koristimo“, ovako gradski arhitekta Dejan Vasović vidi Beograd 2020. godine.



GRADNJA - Deo ste tima koji počinje da menja Beograd, koliki je to izazov za vas?
- To je jedan od razloga da svaki dan idem radostan na posao, uprkos svim problemima. Ovaj tim, koji je oformio gradonačelnik, sebi je dao zadatak da gradi Beograd i da napravi uslove za generacije koje dolaze. Posle 30 godina gradi se prvi most, gradiće se i drugi, osposobljava se beogradska železnica, gradi se kanalizacija, obilaznica, rekonstruišu se glavne ulice.
Čime ste trenutno okupirani?
- Obezbeđivanjem uslova za izgradnju mosta Zemun–Borča, kao i izgradnjom dva centralna koloseka u stanici Prokop. Oni će omogućiti da se beogradski voz uspostavi u ritmu koji je jedini prihvatljiv za građane, u ritmu od oko 15 minuta između dve kompozicije.
-. Treba prvo i da iskoristimo potencijal beogradske železnice koji imamo.
- Postoje preduslovi da se stara železnička stanica, deo gde se održavaju vozovi, oslobodi i prebaci u Zemun. Izgradnjom železničkih stanica Prokop i Novi Beograd, nove autobuske stanice steći će se uslovi da se oslobodi ovaj veliki potencijal Beograda, ako bude bilo novca.

Moramo smanjiti broj vozila u centu
„Jedan od najvećih zagađivača u centru gradu su vozila, tako da je naš zadatak da to zagađenje smanjimo. Možda izgleda anahrono da grad zida saobraćajnice i mostove, ali to je zato što ih nemamo. Postigli bismo veliki uspeh ako uspemo da steknemo naviku da se manje vozimo kolima u centar grada, a da više koristimo gradski prevoz, koji grad mora da podigne na udoban nivo.

www.24 sata rs.
 
Stanica Nbg konačno...oni renderi i predlozi nisu bili uzalud
sany3369.jpg

Nova ž.stanica Beč.
hotz_persp.jpg

1_2_1_Bild5.jpg

Ovaj projekat bi bio dobro rešenje za NBg naravno u jeftinjem izdanju,ali vidimo ispod stanice komercijalni prostor može isplatiti gradnju..
 
Beograd ce biti sampion-imacemo mostove,bilo kakav metro i obilaznicu.Cudi me kako nijedna drzavi nije palo napamet da to uradi sa glavnim gradom vec nijedan nema nista od toga.Verovatno ce da kopiraju od nas jer smo lideri u regionu u svakom pogledu a i sire :lol:
 
66c0db6f2e8a.jpg

5a2eb1605f24.jpg

Novi Siemens za Soči,ako dobiju tender za Bg isti model možemo da očekujemo i ovde...
 
2012 zaboravio si na renderu da dodas autobusku stanicu i ima viska kolosjeka sad ih ima 6 cini mi se, a ovu kompoziciju mozemo samo da sanjamo nazalost
 
Ma nista drugo nisam ni ocekivao, Siemens je dobio za Sochi isto kako je Siemens i dobio za brzi voz mosvka-st. petersburg....samo pokazuje Siemens-ovo "podmazenje" nadleznih organa. Da posluju korupcijom je vec otkriveno pre nekog vremena, ali ovo je cist dokaz.
 
@direktor

ma nisam zaboravio autobusku ;) ona je predviđena preko puta gde je sada OTC a ne ispod stanice ,mada ni to nije loše rešenje,ali mislim da bi komercijalni sadržaj tipa,Merkur,Uradi sam,ili sl.bilo komercijalno a preko puta stanice Nbg recimo Ikea,Delta city 2,...a koloseka nema viška jer dva su za Beovoz,ostali za regionalne i Inter-city vozove samo da ih lepo pokriju,modernizuju,prostor ispod i pored bi sve otplatio a vlasništvo je Ž.S,znam da je prema Veru predviđen trg...a za Siemens ,zašto da sanjamo? pa tender je blizu kredit Ebrd odobren (očekuje s potpis uskoro) ,cene su približne i za CAF i ostale marke i ovde je najpovoljnija ponuda rastegljiv pojam jer Caf je obećao uspostavljanje regionalnog servisnog centra,možda i učešće u proizvodnji...i Ruski vozovi bi bili dobro rešenje...na nama je da biramo.lako je kad su pare tu....
@Mare Car

I ja sam očekivao Siemens,čak su raskinuli predugovor sa Bombardierom ali i ne čudi me jer Siemens je partner br.1 Ruskim d.ž,ne zaboravimo da su pristali posle prijateljskog ubeđivanja da izvrše transfer tehnologije za gradnju pruga i vozova za visoke brzine Moskvi,tako da je sve logično..

@ĐoleRK

Tako je,a modernizovanje je otpočelo,očekujemo najbolje jer su ljudi u Gradu shvatili da imaju na izvolte ,visokokapacitni šinski sistem koji i veći Gradovi tek planiraju ili priželjkuju a na njemu treba ne tako velika ulaganja da dobar deo Grada počne da funkcioniše kao prava metropola,čak je i krak za aerodrom mala investicija u odnosu šta se dobija sama v.Luka i Grad...
g1j1s2mfnox5tjaywu01.jpg

rlzkzdks7vg1ky6oxmvj.jpg

Nova linija Aerodrom ekspres Moskva -Šeremetjevo,a jednog dana Beovoz aerodrom ekspres :)
 
"@Mare Car

I ja sam očekivao Siemens,čak su raskinuli predugovor sa Bombardierom ali i ne čudi me jer Siemens je partner br.1 Ruskim d.ž,ne zaboravimo da su pristali posle prijateljskog ubeđivanja da izvrše transfer tehnologije za gradnju pruga i vozova za visoke brzine Moskvi,tako da je sve logično.."


Ma cista korupcija bre, zna se kako siemens posluje i zna se kakav je ruski sistem.
 
@Mare Car
Kako se Siemens snalaz kod nas? Caf im kvari račune ili....?
 
Pa dali su ucestvovali uopste na nekom nasem tenderu do sad? Jedini je bio tramvajski, a za beovoz, diesele i druge vozove ce se tek videti, raspisani su tenderi ali nije jos objavljeno ko je se prijavio, tako da ce mo tek videti, ali ni malo me nebi cudilo ako budemo kupili neki siemensov proizvod, i to ne zbog toga sto je ista bolji ili jeftiniji nego konkurencija...

Na primer je Svetska Banka zabranila ruskom Siemensu da nastupa na tenderima koje finansira svetska banka za narednih 4 godine. Jedan Siemensov menedzer je dao brojeve koliko su placali za Korupciju Godisnje: 10 Miliona Evra u drzave bivseg Sovjetskog Saveza, 15 Miliona u Grcku i 10 Miliona u Nigeriju. Siemens ima/imao je "crne" kase u kojima je drzao oko 200 Miliona samo za Korupciju, potplacivanje itd... U Venezueli su placali oko 18 Miliona za korupciju. U Americi oko 900 Miliona Dolara koji idu unazad do u 90ete godine. Ukupno su platili od prilike 1,3 Milijarde Evra za korupciju. Dok smo mi (ili bar ja) "disgusted" i sokirani ovome, siguran sam da ako bi ovo jedan od nasih iz komisija za dmv, beovozoz ili emv procitao, on bi se obradovo i probao da izvuce koji milion iz Siemensa...:kafa:
 
Otkud znamo da nisu :rolleyes: ali to je izgleda postao folklor u svetu,pa ni nas neće obići,evo za tender Ž.S Siemensa nije bilo,i dalje traje,Caf,Metrovagonmash,Žos Vrutky(Slovačka) kao da je Jeremić sastavljao listu :)...ali mislim da Siemens Desiro nije tip voza koji je potreban za ovaj novi projekat Beovoza,linije su kraće brze..to mi više liči da će ići na neku od Metro garnitura,jer Emv ako bi išao do Valjeva,Inđije ok ovako nešto mi se ne ulkapa...i iz železnice su rekli da će biti max mesta za stajanje...vožnja traje 3-5-10-15 min za L1 i L2. regionalni vozovi nisu za to..ovi Rvr se teško upoređuju sa današnjim modelima čak i Ruskim..
 
Mare, nije da želim da ti kvarim koncept, ali skoro sve velike kompanije odvajaju sredstva za takve stvari samo pod različitim terminom, a nije i neka tajna da je tematika toliko sistematizovana da postoje tačno određeni brojevi kojima se takav konto računa vodi. Nemoj misliti da je Siemens jedina firma koja tako posluje, većina firmi vodi takvu vrstu "komunikacije" za svoj cilj. Legalno gledano ne možeš im ništa jer ne čine nikakav prekršaj.
 
Znam da svaka virma proba da "kupi" posao, ali imaju granice sta smeje da se radi a sta ne sme vise, i siemens je tu granicu prekoracio i zato je kaznjen na vise mesta.
 
Siemens je u Srbiji prisutan 100 g. (puno toga u sistemu Beovoza je odradio Siemens,te se zato pitam hoće li nastaviti saradnju na tom projektu ili uskaču drugi igrači?)a Caf je otvorio predstavništvo te lobira,s tim da Rusi se pojavljuju kao novi igrač s obzirom da će učestvovati u više projekta vezanim za železnicu ,Prokop i Ž.Čvor sve u svemu jake železničke sile ne može nam biti loše...
E da,izašao je i novogodišnji broj lista "Pruga",možete ga prelistati na sajtu www.železnice srbije rs.,ima nekoliko tekstova i vezanih za Ž.Čvor i Prokop kao i Beovoz,intervju direktora železnica i Cip'a.(u pdf je pa ne može da se kopira)
 
Krajnji cilj je da, prema studiji CIP, Beovoz prevozi oko milion sugrađana svakog dana i da saobraća na 15 minuta. Na taj način bi bila iskorišćena postojeća mreža gradske železnice, a oživeli bi svi kraci prema Batajnici, Zemunu, Makišu, Vukovom spomeniku, Rakovici, Barajevu i Mladenovcu. Ako tada neko bude morao da stigne do nekog mesta za 15 minuta više neće morati da koristi sopstveni prevoz pa ćemo rasteretiti i saobraćajnice
navod iz Cip studije za Beovoz,Đilasa na press k.u Mladenovcu 20.11.2008 www.mladenovac.rs

Sa 9.000 na Milion dnevno,wow :shok:

Evo još jednog vezanog iz Blica,

BLIC“ ISTRAŽUJE: Šta je, a šta može da bude gradska železnica?
„Beovoz” može da služi isto kao i metro
Goran Svilar | 19. 02. 2009. - 09:42h | Komentara: 7

U vreme zahuhtavanja izborne kampanje i nakon konstituisanja gradske vlasti, čelni ljudi Beograda u prvi plan su isticali i ističu „oživljavanje“ gradske železnice. Ove godine je namenjeno 300 miliona dinara iz gradske kase za revitalizaciju „Beovoza“. Opravdano ili ne, tek mnogi nalaze sličnosti između „Beovoza“ i metroa pre svega zbog toga što gradska železnica može biti nezavisan šinski sistem, baš kao metro.

Uvećaj Prema podacima „Železnica Srbije“ u 2008. godini gradska železnica prevezla je više od tri miliona putnika. Gruba računica kaže da ih je dnevno oko devet hiljada. Ako se ima u vidu broj prevezenih putnika dnevno, uključivanjem „Beovoza“ u javni prevoz na ulicama bi bilo 40 zglobnih autobusa manje. Ako se zna da svakodnevno oko 400 zglobnih autobusa GSP „Beograd“ izađe na beogradske ulice, da svaki može da primi 200 putnika, to nije malo, kažu saobraćajni stručnjaci.
- „Beovoz“ vidim kao začetak metroa ali on mora da se doradi. Metro je masovan prevoz a to može i „Beovoz“, metro je nezavisan, to isto može i „Beovoz“. Kod razvijenih metro sistema na svaka dva minuta prođe tri voza, a to je 100 prolazaka u jednom satu. Metro prevozi 20 do 40 hiljda putnika na sat i samo tada ima smisla. „Beovoz“ to ne može ali može u mnogome da rastereti saobraćaj - objašnjava profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i podvlači da bi uključenje „Beovoza“ u javni prevoz sigurno donelo smanjenje gužvi u centru grada.

Tuneli i staniceMilutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP tvrdi da se tuneli i stanice pod zemljom ni po čemu ne razlikuju od onih kroz koje prolaze minhenski, moskovski ili metro neke druge svetske metropole. Čak 25 kilometara pruge je pod zemljom. Beograd ima dedinjske tunele (Dedinje prema Rakovici), vračarske (Karađorđev park - Vukov spomenik - Pančevac), Bežanijske (Bež. Kosa - Tošin Bunar - Zemun) i Senjački tunel (prolaze ispod Ulice kneza Miloša). Međutim, pruga nije rekonstruisana od Drugog svetskog rata, pa se vozovi bukvalno vuku po šinama (20 do 40 kilometara na sat). Oko 10 miliona evra potrebno je za rekonstrukciju pruga i stanica, procenjuju „Železnice Srbije”.
- Rekonstrukcija pruge je nužna. U nekim delovima ona je stara 100 godina. Vozila bi morala da saobraćaju na svakih 15 minuta, brzinom 120 kilometara na sat, a u stanicama treba da postoje elektronska obaveštenja o tome za koliko voz dolazi. Vozovi su stari, kasne, a sedišta u njima su prljava i masna - priča Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP koji je izradio studiju integracije “Beovoza” u sistem javnog prevoza u Beogradu.

Spojiti sa javnim prevozomPrethodnih godina bilo je uzaludnog čekanja na stanicama zbog „ispadanja“ kompozicija iz saobraćaja. Tako je i danas. Zbog problema sa nedostatkom voznih sredstava, privremeno je otkazano čak 15 polazaka „Beovoza“ dnevno, kažu u “Železnicama Srbije”. Konačno, možda i najvažnija stvar koja treba da se uradi je uključivanje „Beovoza“ u sistem javnog prevoza. Osim pogodnosti da putnici mogu da se voze sa markicama GSP, ipak je važnije približiti stajališta gradskog prevoza stanicama „Beovoza“.
- Mora se obezbediti da u blizini železničkih stanica budu stajališta javnog prevoza, da putnici kada izađu iz „Beovoza“ mogu da nastave put dalje - kaže Ignjatović.
Za izradu projektne dokumentacije za revitalizaciju „Beovoza“ potrebno je najmanje pet miliona dinara i najviše dva meseca rada. U zavisnosti od toga šta se propiše u projektima znaće se i okvirna cifra koja je potrebna da se „Beovoz“ potpuno „digne na noge“. Prema rečima Ignjatovića, gradska železnica bi mogla da „stane na noge“ za godinu dana dobrog rada.

Promocija Stručnjaci smatraju da je nekoliko meseci pre puštanja u rad revitalizovane gradske železnice neophodno pokrenuti jaku medijsku kampanju kako bi putnici bili obavešteni. Sve što nije viđeno, ne koristi se, kažu oni. Da trenutno “Beovoz” nije dovoljno iskorišćen i promovisan između ostalog govori stanje jedne od najsavremenijih podzemnih stanica u Evropi “Vukov Spomenik”. Mnogi lokali i poslovni prostori su prazni, nema zakupaca i prodavača najviše zbog toga što je malo putnika, odnosno kupaca.

Kao “Sudban”
Ako ne metro, “Beovoz” bi sigurno mogao da bude ono što se u Nemačkoj, Austriji i Švedskoj zove „Sudban“ (S - ban) ili ti brzi gradski voz koji funkcioniše. Razlikuje se od metroa po tome što je nastao iz klasične železnice. U Beču mu je početna stanica Modling koja se nalazi na periferiji grada. Narednih dvadesetak kilometara S-ban ide trasom putničkih vozova koji dolaze u Beč iz pravca juga do stanice Wien Meidling, gde se prigradski odvaja (i ide pod zemlju) a ostali vozovi nastavljaju do glavne stanice.

Za jedan voz milon i po evraPrva ideja, da se nabavi barem 20 novih garnitura, za sada nije ostvarljiva zbog nedostatka sredstava pa će se najverovatnije ići u kupovinu najviše šest novih kompozicija. Nužnost kupovine novih vozila vidi se iz činjenice da su neki vozovi, koji su trenutno na linijama, već zagazili u četvrtu deceniju života i da su prespori. Jedna kompozicija (sa dva vagona) košta između 1,5 i 3 miliona evra.
 
Ljudi danas je po prvi put u zivotu BeoVoz funkcionisao basprekorno. Svi polasci su bili na vreme. :kk:
Razlog je smanjena guzva na prugama zbog praznika :)
 
Vrh