Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ne vidim cemu taj zluradi stav ako sam ti pruzio podrsku da postavljas svoje predloge koji su i meni zanimljivi a verujem i drugim posetiocima. Imajuci u vidu da se ponesto ipak radi na sredjivanju beovoza dobro je videti i resenja iz drugih gradova. Ono sto sam ja naveo u drugoj recenici je da se ne svodi sve na postovanje fotografija i slinog zanimljivog materijala a da se stavi koliko toliko u kontekst sa nasim uslovima i mogucnostima primene jel tema je ipak Beovoz koju eto uzgred da dodam kao ni jednu temu ne finansira niko a ponajmanje grad niti se to trazi i ocekuje ;)

Inace ovaj tvoj boldovani editovani deo iz tvog predposlednjeg posta necu previse komentarisati jel ako ti je iko pruzao podrsku za postavljanje materijala to sam ja kao jedan od moderatora tako da komentar koji si izneo je najmanje receno nekorektan.
 
Vozovi koji treba da saobraćaju na Beovozu su krenuli da idu na remont, ugovoreno je da ih radi Šinovoz i Želvoz, a rok završetka je 7 meseci. Najverovatnije je prvi EMV krenuo 24.12., a ovo je čitav raspored njihovog remontovanja (treba imati u vidu da mislim da nisu svi oni namenjeni za Beovoz):
Mislim da će se sada remonti serije 412 redovno održavati i da više nećemo biti u ovakvoj
katastrofalnioj situaciji. Hvala Bogu Šinvoz se lagano oporavlja i kada se izremontuju ove
garniture koje su sada aktuelne na red dolaze one koje su sada u saobraćaju a istrčavaju km.
Garnitura koju ste videli je 079-082 i ona je prva koja je otpremljena na remont za Zrenjanin.
Tamo će u toku nedelje da budu otpremljene i 067-068 i 091-096 a da spomenem da se
tamo uveliko radi i 017-018 koja odaaaaavno čeka remont.
U Smederevo idu u toku nedelje 035-077, 086-088, 023-024 i 073-074 koje su i ranijih
godina bile remontovane tamo. 029-030 se završava i trebalo bi da dođe u toku Januara,
a kada dođe ulazi u užički posed i radi umesto 103-104.
U drugom krugu na remont će da idu i 015-040, 093-094, 103-104 kao i one koje će uskoro
da ispadnu iz saobraćaja a to su 005-032 , 089-090 i 105-106.
U Zemunu će najverovatnije da se uradi remont na 095-101 (osim limarijskih i farbarskih radova)
Izvor: rile sa railserbia.net
Link: http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=3798&st=0&sk=t&sd=a&start=160

edit: Šinovoz je iz Zrenjanina, a Želvoz iz Smedereva (mislim).
 
Ja mogu da razumem obe strane...i onu koja zeli konkretne informacije i duskusiju striktno o stanju u Beogradu (bez slika iz ostalih gradova i sirih opisa drugih slicnih sistema) kao i onu koja voli da vidi primere drugih razvijenih gradova.
U tom smislu, moze se postici i kompromis...ja sam clan slicnog ovakvog austrijskog foruma i oni imaju odvojene teme...na primer, zeleznica u Austriji i kao posebnu kategoriju zeleznice sirom sveta gde 'pice' teme o zeleznickim sistemima, slike, opisi, iskustva iz raznih evropskih gradova.
Dakle, moze se to tako resiti...sve ove slike, mape i sl. iz drugih gradova smestati u drugu temu/kategoriju pa kad neko hoce da uporedi kako funkcionise metro, prigradska zeleznica itd. na primer u Becu, onda da smernicu ka postu/temi koju je postavio u ovoj kategoriji primera iz inostranstva (koja moze biti nesto poput male enciklopedije, sabranih primera i iskustava drugih gradova).

Kazem kategorija, jer generalno, to se moze primeniti na mnostvo tema, ne samo o Beovozu...vec su pominjali neki korisnici metro, a ja bih pomenuo, recimo i temu o tramvajima cije su pojedine stranice pune slika i primera iz drugih gradova. :vops:
 
@Igor
Hvala na podršci,mada sam ja drugačije razmeo tvoj post(ok moja greška),ali me začudilo odakle toliko napada,na dijalog i prezentovanje pa mislim benignih stvari(niko nije prozivan)ja sam i napisao u ono sarkastičnom postu kako pojedini vide ne i svi ali to je moj utisak.....,dijalog treba da modeliraju forumaši a ne tako da se izbacuju postovi ili slike samo zato što je nekom dosadno ili su slike i modeli skupi za naše uslove(ali bez njih nema ni normalnog i bezbednog funkcionisanja Beovoza jer sistem je građevinski 90%završen ne gradi se od 0 kao Metro, fale neke skupe stvari,vozovi i oprema i obnova nekih stanica , ali daleko da je to nedostižno,ako smo već dobili kredit i treba da tražimo najkvalitetnije) ...,u ostalom sav moj dijalog bio je u direktnoj vezi sa Beovozom ...ali ajd da ne razglabamo o razlikama...smorićemo se svi...

@P.a.u.l.i
Kompromis je ok uvek sam za...ali ako odvojiš posebno iskustva sa drugih železnica i temu Beovoz,kako misliš da pričaš o unapređenju i novom projektu za Beovoz? ,pa sam Đilas je naveo da će se novi projekat realizovati uz pomoć Nemačkih,Austrijskih i Španski stručnjaka,na osnovu nihovih iskustava u funkcionisanju g.ž.,koji je kako vidimo počeo da se realizuje dakle novi projekat (Cip) e,jer je u svetu je sve veći izmšljeno,e sad da su bili korektni i detaljnije nam prezentovali isti ne bi se toliko pozivali na ostale izvore i podatke i pokušavali da dočaramo kako to treba da izgleda....
 
2012":1t0x0gik je napisao(la):
@Igor... dijalog treba da modeliraju forumaši a ne tako da se izbacuju postovi ili slike samo zato što je nekom dosadno ili su slike i modeli skupi za naše uslove
Ako sam te razumeo hoces da kazes da ti je neko brisao fotografije ili postove. Budi siguran da ti to nije radjeno sta vise najcesce sredjujem tvoje postove sa fotkama posto ih postavljas na brzinu pa sve bude lose rasporedjeno. Takodje slazem se da korisnici u velikoj meri trebaju sami da razvijaju teme tako da nema mesta sputavanju bilo koga i bilo cega sto je u skladu sa osnovnim pravilima diskusije.
 
@igor
Ne nije niko to uradio,ali je predlagano ne od tebe naravno,da se isti prebace u relax,meni je to isto....a za sređivanje fotki thanks,ja ne uspevam da ih poređam jedne do druge ne što me mrzi ,već ni sam ne kapiram zašto,verovatno neki deo nisam dobro razumeo kod postavljanja slika te ti se izvinjavam...
 
Evo malo i optimizma za 2010.......
Интервју: Дејан Васовић, градски архитекта
Београд мора да изађе на обе реке
Изазов је бити део тима који помаже да престоница после 30 година добије два моста, обилазницу… – Волео бих да град буде уређенији, а да се приликом реконструкције свих зграда обавезно уради и енергетска обнова. – Одлука о метроу следеће године

...

Железнички чвор Прокоп и ефикасније функционисање градске железнице, изградња моста Земун–Борча, израда планске документације, реконструкција Булевара краља Александра задужења су којима ће се најпре позабавити.

– Изазов је бити део тима који помаже да Београд после 30 година добије два моста, обилазницу. Београдском железницом до краја следеће године нећемо само брже стизати од Батајнице до Панчева него ћемо тако смањити и загађење. Са великим задовољством ћу помагати да се унапреде водовод и канализација, усвоје планови регулације у наредних 18 месеци – каже Дејан Васовић.

Вратили сте се из Копенхагена где сте учествовали на самиту градоначелника који су се договорили да смање емисију угљен-диоксида за 20 одсто. Колико је Београд далеко од таквог идеала и шта може да предузме да би смањио број аутомобила?
. Када обезбедимо удобну и ефикасну градску железницу која ће повећати проточност саобраћаја од Панчева до Батајнице, подигнемо паркинге изван града где би суграђани остављали аутомобиле и користили јавни превоз тада ћемо имати мање возила у центру.



Далиборка Мучибабић
[објављено: 28/12/2009] www.politika rs.
 
Ma mogu da okace macki o rep tu pricu,nigde ne pominju drvece i ekologiju,dzaba im bolji ekoloski standardi kada oni vise uticu na sumpor koji ne zagadjuje atmosferu ali utice na dobijanje raka sto je dobro(mislim sto se smanjuje).Ali emisija CO2 je minorna a broj kola se povecava i povecava jer nam je gradski prevoz nedostojan ovog grada i treba nam metro.


Od sada cu samo da pominjem da je laki metro monorail i to je to!
 
Tako je! i Beovoz je Metro,ako se krene sa eksploatacijom i punim kapacitetom sigurno će rasteretiti nekoliko bitnih pravaca i smanjiti emisiju iz atutomobila,jer ako smanjimo dovlačenje ljudi autom i iz periferije ili ga koriste na trasi P.Most.-Vik-Nbg-Zemun biće + i evo ako se primeni i sistem parkinga i garaža duž trasa kao u Beču,i u studiji Ebrd koja daje zajam za Beovoz to je posebno istaknuto,kao jak demonstracioni efekat tj.da se ljudi obaveste putem reklame u medijima da imaju dobru alternativu..a kada isti dođu na stanicu da ih dočeka dobar info.sistem,kaoi redovan takt vozova tako da ljudi mogu uvek da računaju daće i kada će stići do posla ili ići u šetnju,šoping..
Screened B (2008). The project aims at helping the City of Belgrade to develop sustainable urban transport systems and is likely to result in environmental and social benefits and limited adverse impacts. Such impacts will need to be identified and assessed through environmental and social due diligence that will involve a review of the environmental and social performance of the existing operations and facilities, a review of the Client's capacity to manage environmental and social issues arising within the project, and an analysis of the environmental and social issues associated with the project investments. The Project Summary Document will be updated after the completion of the environmental and social due diligence, prior to Final Review.

The Bank has prepared a detailed estimate of the CO2 reductions in tonnes as a result of this project. Over a 10 year period, the project would result in an overall reduction of 312 thousand tonnes of CO2, which has an approximate value of EUR 6.2 million of potential benefits to the projects in the carbon trading market. The Bank will work to further develop these estimates.
The Project's transition impact will result from the following:


Commercialisation of Public Transport Services;

Performance contracting;

Monetisation of Carbon Reductions;

Providing a strong demonstration effect. www.ebrd.com
 
Zar nije ovaj novi voz za becki S-bahn Bombardierov Talent?
2012":2tjfc1x5 je napisao(la):
i Beovoz je Metro
Na zalost, ne bi se slozio s ovim. Da bi neki sistem smatrali metro on mora da bude:
1. Urbani elektricni sinski sistem koji prvenstveno saobraca unutar grada (tu delimicno Beovoz je)
2. Potpuno nezavisan od bilo kog drugog vida saobracaja (to Beovoz nije)
3. Da ima u vrsnim casovima sled od 10 minuta i manje (nema, cak i ovim planom to ne predvidjaju)
4. Da vozilo ima visinu poda u ulazu u istoj ravni sa visinom stanicne platforme, bez ikakvih stepenica (to svi znamo da nema)
Kad bude ispinio uslove pod poslednje tri tacke i ako zanemarimo sto deli koloseke za medjugradski/medjunarodni saobracaj, onda bi ga jos i smatrali kakvim-takvim metroom.
 
@Siniša

Mislim ili da se nisi vozio Beovozom(ne tvrdim),ili nisi primetio da su Beovoz trase na teritoriji Grada potpuno nezavisne,
1.evo L1-P.Most-Zemun 100%nezavisna-pola u tunelu pola na stubovima i denivelisanim saobraćajnicama isopd Nbg,L2-P.Most -Rakovica 100%nezavisna većinski tuneli manji deo na stubove,denivelisana,L3 Nbg-Prokop-Rakovica-Železnik 100% nezavisna 90% tuneli,a to pokriva novi projekat a ne Valjevo-Inđiju itd mada on je nezavisan denivelisan i do Batajnice,Mladenovca a biće i do Pančeva.
2.Ekektrični šinski sistem
3.visokokapacitni moguće 50.000 put,po vrš.čas,po novom projektu Cip,S,Fakultet (po tvrdnji stručnjaka)moguć takt 8-10-15min u špicu,(to zavisi i od broja vozova naručuje se 25 garnitura čak i sa sadašnjim Rvr posle remonta prolaziće 8.vozova na sat 15.min takt,a predviđen je novi servisni depo u Resniku.
4.Novi vozovi koji se naručuju ispunjavaju taj uslov,platforme se po novom projektu sigurno prilagođavaju standardima Eu i novim vozovima(logično)inače bi opet naručili Rvr,
5.Koloseci,međunarogni/međugradski potpuno normalno,u većini Evropskih gradova je trak-šering pa i u Beču,Prokop je zato tako i projektovan da primi veliki broj vozova,i posebne koloseke za Beovoz,i koji je i projektovan kao prigradski-gradski Metro na trasama koje pokriva.....
 
Gradska zeleznica moze da obavlja dellimicno funkciju metroa, ali to nikako ne moze biti metro vec gradska zeleznica. Tako ce se i ubuduce diferencirati.
 
2012":3jteydc1 je napisao(la):
@Siniša

Mislim ili da se nisi vozio Beovozom(ne tvrdim),ili nisi primetio da su Beovoz trase na teritoriji Grada potpuno nezavisne,
Očigledno ne razumeš najbolje tu reč nezavisnost. Kako nešto može biti nezavisno, ako dobrim delom svoje trase deli šine sa međugradskim i međudržavnim vozovima?

Beovoz nije i nikada neće biti metro, a ko kaže drugačije baš i ne razume ulogu metroa.
 
@Mateja B.
Neće biti distributivni Metro to da, ali rekao si delimično?ja mislim da je to Regionalni Metro(onaj koji opslužuje region Beograda i po novoj teritorijalnoj organizaciji od 7 statističkih regiona) ako od Vuka do Nbg stižeš 5-6 min,od Nbg do Prokopa za 3,šta je to?Uostalom oko naziva se može zaista raspravljati,a izgleda da ni Grad nije još smislio konačan naziv,Beovoz,Gradska železnica,Prigradsko-gradski Metro,Regionalni Metro,Brzi tranzit Beograda itd.ako imate novi predlog super,čak bi Beobuild mogao da bude kum i da glasamo za stari ili neki novi naziv..​

@Shmeksi

Ako bi se držali toga verovatno bi 80% Metroa u svetu izgubilo funkciju i naziv i preimnovano u neku novu hibrid kategoriju,a sa druge strane stručnjaci Cip- i Saobraćajnog.f su moga stanovištva(tj.ja njihovog)ne mogu da provedem sat tražeći nove tekstove i intervjue na tu temu,ali trak-šering je svuda normalan i za Gradsku ž.i za Metro,u slučaju Beograda u to vreme je zaista projektovan i 90% izveden sistem koji ima kapacitet za to ,Prokop je ta kruna ... ako ga završe( mada deo za Beovoz hoće), uostalom retko koji sistem G.Ž u svetu ima 35km duplih tunela 3 sistemske železničke putničke stanice,poseban dvokolosečni most retke konstrukcije...sve u svemu jedinstveni,ambiciozni,visokokapacitni,trak-šering megalomanski sistem u Evropi..kako se i nekad gradilo u prosperitetnija vremena,kamo sreće da sagradiše i Teški Metro u ta vremena....​
 
Metro se najgrublje definiše kao nezavisni šinski sistem za masovni putnički prevoz na koji ne deluju spoljni uticaji, a njihova osnovna funkcija ne ostvaruje negativne uticaje na prostor i životnu sredinu. (prof. Rajko Korica, AF)

A sad, da li je niskopodan, da li ide na 10 min. su u neku ruku finese. Ako ispune obećanje da će kupiti nove vozove za Beovoz (koji bi trebalo biti niskopodni) i da će ići u intervalu od 8 do 10 minuta, ja ću moći da kažem da Beograd ima metro!

Ako ćemo da filozofiramo, u Berlinu zovu metro ono što mi nazivamo tramvajem, a metro zovu voz!

Iskreno, kad bolje razmislim – Beograd bi mogao da ima metro za 2 godine!
 
Pa ja sam sasvim realan,ukoliko se odustane od izgradnje novog distributivnog Metroa,najeftinija varijanta je širenje Beovoz sistema u više kraka i to podzemno i nadzemno,u starom Bg podzemno a na Nbg nadzemno na stubovima tako da bi dograđeni sistem izgledao kao Dubai Metro,evo npr.od stanice Nbg na stubove izgaditi prvu fazu do Arene u pravcu prema Zemunu,drugi krak od stanice Nbg-prema Blokovima ,pa od Vuka prema centru i Ustaničkoj u jednakim fazama po dve stanice od Karaburme prema Dorćolu -od Sajma prema B.Brdu.,od B.Brda-do stanice Nbg .Čak bi novi tunel ispod Požeške mogao da se poveže sa tunelom Beovoza ispod Vidikovca mislim da ima mesta za interesantan razvoj Beovoza ukoliko se krene tim putem...
30%20Dubai%20Metro.jpg

Evo na šta sam mislio,širenje krakova Beovoza na Nbg......
 
Urbanista":2qqloc02 je napisao(la):
Metro se najgrublje definiše kao nezavisni šinski sistem za masovni putnički prevoz na koji ne deluju spoljni uticaji, a njihova osnovna funkcija ne ostvaruje negativne uticaje na prostor i životnu sredinu. (prof. Rajko Korica, AF)

A sad, da li je niskopodan, da li ide na 10 min. su u neku ruku finese. Ako ispune obećanje da će kupiti nove vozove za Beovoz (koji bi trebalo biti niskopodni) i da će ići u intervalu od 8 do 10 minuta, ja ću moći da kažem da Beograd ima metro!

Ako ćemo da filozofiramo, u Berlinu zovu metro ono što mi nazivamo tramvajem, a metro zovu voz!

Iskreno, kad bolje razmislim – Beograd bi mogao da ima metro za 2 godine!
Zasto bi beovoz bio niskopodan kad svugde ima perona i kad, pogotovu, u podzemnim stanicama i u prokopu MORA da ima perone, krajne nelogicno bi bilo kupovati niskopodna vozila za beovoz sa svim njinim negativnim aspektima kad jedini pozitivni aspekt ne deluje kod beovoza jer ima perone (i nisu ni problem izgraditi ih tu gde ih nema), tj, on je za putnika "niskopodan", tj. na istom nivou nivoa sa koga putnik ulazi (ne kao kod autobusa i tramvaja gde je to vazno jer nema perona), i uz to je sve lepo smesteno ispod vozila i ne smeta ni prohodnost vozila (kao kod niskopodnih sa stepenicama) niti komforu (kao kod niskopodnih gde su sistemi smesteni na krov, sto vodi do manje stabilizacije (dignuta tacka centra težine) uporedjeno sa ne-niskopodnim vozilom. Po meni ne-niskopodni voz nebi pruzao nikakav nedostatak prema niskopodnom, cak suprotno.

U Berlinu je tramvaj "tram", a U-Bahn je metro, a S-Bahn je prigradski voz. Inace, i metro i prigradski voz se na nemackom zovu "voz", jer je jedno "U-Bahn Zug" a drugo "S-Bahn Zug", naziva samo vrstu vozila, nije autobus, nego je voz, a U-Bahn i S-Bahn naziva funkciju tog voza, jedan je Untergrund-Bahn, podzemni voz, koji vozi po uzem gradu i po negde izlazi iz njega (tu gde nema prigradski voz a treba da se poveze sa gradom, kao stadion ili neki noviji ili veci deo grada) i, van centra grada moze da izadje nad zemlju ako ima nezavisnu trasu i ako se ne isplati na tom mestu kopati tunel ako ima dosta mesta za nadzemnu varijantu, a S-Bahn je "Stadtschnellbahn", "Stadtbahn" ili "Schnellbahn", znaci brzi voz do grada, to je prigradski voz koji povezuje sva naselja oko grada sa gradom i ima nekoliko stanica na jednoj ili dve trase kroz grad. Njega mozes koristiti kao "metro" (ako je nekima ta rec toliko vazna) ako zivis na jednoj tacki gde ti je on blizu i ako ides na drugu tacku na njegovoj trasi, ali inace nemozes da putujes sa njim u uzem gradu jer ima samo tu jednu trasu, dok U-Bahn-om, sta je pravi "metro", mozes da putujes u gradu jer ima vise trasa u razlicite delove i pravce grada tako da mozes da presedas i da stignes u svaki kraj grada sa njim. :)

Samo sto je nesta prigradski voz ne iskljucuje ga od toga da mozes sa njim da putujes i po gradu, na primer ako zivis na nbg-u da odes do centra ili vuka, ali ga zato nazivati "metro"-om nije tacno. :)
 
Lepo si sve opisao,ali ovo jeste Metro nije Metro je simpa :p ili biće kako ti se uzme,ali bi je nekom Nemcu koji se zatekao u Bulevaru ipak rekao da siđe u Metro na Vuku i ode na Nbg ,ako bi mu rekao S-Bahn kada bi ušao na stanicu pomislio bi da sam mislio na U-Bahn,naravno kad proradi po novom projektu... :D
Evo jedan odlomak iz ranijeg teksta, Politika rs.

За „Беовоз” сто милиона евра
Неопходно још 18 до 20 композиција да би интервал саобраћања био између осам и десет минута
До краја 2011. године „Беовоз” би требало да постане саставни део јавног градског превоза. Договором који је на помолу представници града и „Железница Србије” заједнички ће бринути о укључивању „Беовоза” у Интегрисани тарифни систем, најавио је јуче Жарко Михаиловић, саветник генералног директора овог јавног предузећа.

Према његовим речима, неопходно је набавити још 18 до 20 композиција возова како би интервал саобраћања био између осам и десет минута, као што је случај у градском превозу.
Nekada projektovane brzine vozova na beogradskim prugama iznosile su od 100 do 120 kilometara na čas. Međutim, zbog neodržavanja šina "Beovoz" se danas u proseku kreće od 20 do 40 kilometara na čas. Želja je da se posle remonta pruge njegova brzina poveća bar na 70 kilometara na sat.

Saobraćajni institut CIP uradio je prošle godine studiju o integrisanju "Beovoza" u sistem javnog prevoza putnika. Da bi on u potpunosti zaživeo planirano je njegovo uključenje u jedinstveni tarifni sistem. To znači da bi se ovim vozovima mogli prevoziti putnici sa mesečnim pretplatnim kartama bez dodatnih plaćanja.
Takođe, neophodno je pored Beovozovih stanica postaviti i autobuska stajališta i organizovati takav red vožnje da putnici polazak vozova i autobusa ne čekaju duže od pet minuta. Planira se i uređenje perona, čekaonica, javnih toaleta. Na stanicama će biti postavljeni i displeji sa informacijama kada stižu i polaze vozovi i iz kog pravca dolaze i gde su se uputili. Na nekima će biti samo tekstualne poruke, dok će na pojedinim peronima putnici dobijati i zvučna obaveštenja. Na prilazima stanicama postaviće se putokazi i ostala odgovarajuća signalizacija.
Stručnjaci iz CIP-a preporučuju i da se kupi 18 dvodelnih garnitura vozova, jer bi toliko bilo dovoljno da se odgovori broju putnika, koliko se procenjuje u narednim godinama.

ŠIRENjE MREŽE izvor:novosti rs.

UKOLIKO sistem gradske železnice zaživi, onda bi za koju godinu počelo i širenje ove mreže. Gradio bi se krak ka Borči i drugim naseljima kraj Zrenjaninskog puta. Prugom bi sa centrom grada bio spojen i aerodrom. Za sada se razmišlja o dve trase. Jedna bi od Novog Beograda išla sa leve strane autoputa, pored Kvantaške pijace, dok bi druga išla preko Bežanijske kose prema Surčinu, a zatim kraj puta ka aerodromu. Među idejama je i da se gradi južni krak Beovoza ka Obrenovcu.
A planovi grada su veliki: za dve do tri godine, prema podacima Direkcije za javni prevoz, predviđeno je da se brzina kretanja vozova pomeri sa 40 bar na 70 kilometara na čas, a u perspektivi kada „Beovoz” uđe u sastav budućeg metroa i do 120 kilometara na čas.
Čitav projekat je održiv i otvoren za dalju nadgradnju, što bi podrazumevalo rekonstrukciju i elektrifikaciju dvokolosečne pruge oko Kalemegdana do Višnjičke banje i povezivanje sa Novim Beogradom, zatim povezivanje sa trasama metroa i povezivanje Surčina, Dobanovaca, Aerodroma „Nikola Tesla“ sa Zemun poljem. Ugovor predviđa i osnivanje zajedničkog preduzeća koje će se starati o realizaciji čitavog posla.
 
U Berlinu metro zovu KT4 tramvaje (ove koje mi imamo) :p :lool: Verovatno je neko mislio na to :kafa:
 
2012":xi3efeil je napisao(la):
Lepo si sve opisao,ali ovo jeste Metro nije Metro je simpa :p ili biće kako ti se uzme,ali bi je nekom Nemcu koji se zatekao u Bulevaru ipak rekao da siđe u Metro na Vuku i ode na Nbg ,ako bi mu rekao S-Bahn kada bi ušao na stanicu pomislio bi da sam mislio na U-Bahn,naravno kad proradi po novom projektu... :D.
Pa dobro, i u nemackoj je S-Bahn u gradu pod zemljom, ima jedan ili negde dva tunela koji idu od jednog kraja do drugog kraja grada (na primer 5,6 stanica) i nakon kojih se voz onda uzdize na nivo i pocne da siri u razlicite pravce.

amm8990":xi3efeil je napisao(la):
U Berlinu metro zovu KT4 tramvaje (ove koje mi imamo) :p :lool: Verovatno je neko mislio na to :kafa:
To prvi put cujem...
 
Ја сам уморан од објашњавања те се нећу ни трудити али унапред резервишем последњи грохот када паре буду спуцане и буде постигнут нула ефекат. Дакле, резервација - видимо се за две-три године на овој теми да резимирамо на које је све начине у децембру 2009. било јасно да неће бити постигнуто ништа. :kafa:
 
@2012
Vozio sam se Beovozom, i on deli pruge za medjugrasdski/medjunarodni saobracaj i nije na svim pravcima nezavisan. Tacno, od Zemuna do Pancevackog mosta ima nezavisnu trasu. A sta je sa trasom prema Batajnici? Tu ima pruznih prelaza izmedju Batajnice i Zemun Polja, vidi na Google Earth. Sta je sa Pancevom i Ovcom? i tu ima pruznih prelaza.
Berlinski i Hamburski S-bahn se mogu smatrati metroom zato sto imaju potpuno nezavisnu trasu i sto je ona namenjena samo za S-bahn i nikog drugog, iako je sistem u vlasnistvu nemackih zeleznica.
Track sharing postoji, ali takve stvari treba izbegavati i uvek se tezi da se na takvim potezima izgradi jos koloseka, jer uvek postoji problem sa tacnoscu polaska.
2012":292tj9uq je napisao(la):
Pa ja sam sasvim realan,ukoliko se odustane od izgradnje novog distributivnog Metroa,najeftinija varijanta je širenje Beovoz sistema u više kraka i to podzemno i nadzemno,u starom Bg podzemno a na Nbg nadzemno na stubovima tako da bi dograđeni sistem izgledao kao Dubai Metro,evo npr.od stanice Nbg na stubove izgaditi prvu fazu do Arene u pravcu prema Zemunu,drugi krak od stanice Nbg-prema Blokovima ,pa od Vuka prema centru i Ustaničkoj u jednakim fazama po dve stanice od Karaburme prema Dorćolu -od Sajma prema B.Brdu.,od B.Brda-do stanice Nbg .Čak bi novi tunel ispod Požeške mogao da se poveže sa tunelom Beovoza ispod Vidikovca mislim da ima mesta za interesantan razvoj Beovoza ukoliko se krene tim putem...
Nemam nista protiv toga da se grade krakovi za Beovoz, ali tu treba biti veoma oprezan jer osnovna pruga nece imati dovoljnu propusnu moc. Ako bi izgradili, kako si napisao, krak prema Blokovima i drugi prema Areni, pravac Z. st. Novi Beograd-Prokop bi sigurno postao preopterecen. Iako postoji dupli kolosek, ne mozes na jednoj trasi trpati i medjunarodne, medjugradske i gradske polaske. Takve ideje treba dobro ispitati.
Beovoz u pocetku jese bio zamisljen kao gradska zeleznica koja bi povezivala Batajnicu, Pancevo i Resnik, kao i krakom ka Karaburmi i tu se trebala zavrsiti prica. Onda su poceli sa raznim nesmotrenim produzecima prema Valjevu, Smederevskoj Palanci i dr. a te pruge niti imaju propusnu moc niti su dobro odrzavane. Onda je doslo do raspada Jedinstvenog tarifnog sistema sto je prepolovilo putnike i onog cerupanja 150m pruge u Prokopu i danas imamo ovo sto imamo.
 
Ja bih Beovoz smatrao nezavisnim, jer na tim putnim prelazima postoje rampe koje se spuste kad naiđe voz (mislim, onda bi ispalo da vozovi koji idu 160km/h nisu nezavisni jer imaju prelaze u nivou). Sada, to što treba sve to malo srediti, i onemogućiti lokalnom stanovništvu da pretrčava prugu - znači ograditi je - je u potpunosti druga stvar.
 
Tako je,i u dugim gradovima vozovi idu na periferiji površinski, ili u šancu ,ili su najčešće samo podignute ograde, obična žica ili niži betonski blokovi(primer pruga pored Sajma visoka metalna ograda) a ako postoji rampa pruga je nezavisna(inače udrađuju se nove rampe donacija iz Češke),a kod Beovoza najčešće denivelisana (ulazak u Rakovicu,izlazak is stanice Zemun preko auto-puta u paravcu Batajnice,evo i kod Hipodroma radi se...)ali po novom projektu L1 ide od Zemuna do P.Mosta tako da nema ni rampi,L2 isto nema.L3 isto nema,trak -šering to postoji ali ponavljam sistem je tako i projektovan da nesmetano deli šine sa inter-city vozovima a teretni koji su do skora išli po protekciji će definitivno na obilazne pruge preko Ostružnice gde im je i mesto,a to će sa završetkom Prokopa omogućiti pored izmeštanja šina pored Save,da se prenameni stanica na Topčideru i Košutnjaku u putničku kako bi dobili još jednu novu putničku liniju Rakovica-Topčider-Ada-Sajam-(Nbg)-Centar-Kalemegdan-Dorćol-Karaburma i ta linija će biti 100%nezavisna ,koliko se sećam i pruga do Dunav stanice je denivelisna sa podvožnjacima,liči na onu u Budimpešti....
 
Koridor 10 gotov do maja 2012.
29. decembar 2009. | Izvor: Danas
Iako je u ovoj godini završeno tek oko 50 kilometara autoputa na lakšim deonicama drumskog Koridora 10, a modernizacija železničke mreže tek predstoji, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, u razgovoru za Danas, kaže da je zadovoljan rezultatima. On ističe da su prvi put u istoriji Srbije obezbeđena kompletna sredstva potrebna za realizaciju tako velikog, strateškog projekta, da nam sada preostaje samo da radimo i da će do maja 2012. autoput na Koridoru 10 biti završen.

http://www.b92.net/biz/fokus/intervju.php?yyyy=2009&mm=12&nav_id=400935

Mrka ponovo lupa,evo vesti pa ubacite taj deo sa vozovima mene mrzi
 
Vrh