Ne razumem kako podatak da se uvodi ITS nije relevantan za Beovoz?ili pokazivanje novih info.putničkih sistema koji će se neminovno uvesti u sistem,ili novi vozovi koji se naručuju ?šta jel ne reba da vidimo ni kandidate nego da čekamo da stignu pa da vidimo šta su to naručili?,ili enterijer vozova na remontu ,ili šta je odmah primenlljivo u sistemu Beovoz a ima Beč,koji su nedostatci,krirtike i zamerke na trenutno stanje sistema,predlozi za unapređenje istog ili rešenja za stajališta,ili ti smeta moje aktivno i konstantno zalaganje za Teški Metro a protiv lažnjaka u temi Metro ....zaista ,šta je tvoja tema trenutno?...... pa izvoli....:kafa:....vidim....prazno....ajde da ti pomognem
Beovoz je sistem prigradske železnice u Beogradu. Trenutno je u nadležnosti Železnice Srbije. Koristi za povezivanje prigradskih naselja i gradova iz uže okoline Beograda, poput Pančeva sa centralnim gradskim zonama.
Istorija
Prve tri kompozicije su puštene u saobraćaj u okviru Beovoza 1992. Beovoz je tada imao tri kraka: prema Batajnici na zapadu, Pančevu na severu i Resniku na jugu. Operativni centar Beovoza se nalazi u stanici Beograd centar koja je poznatija kao Prokop. Beovoz je unapređen puštanjem u saobraćaj podzemne stanice Vukov spomenik 1995. godine[1].
Linije [уреди]
Za važeći red vožnje od 14.12.2008. do 12.12.2009. godine u sistemu gradske i prigradske železnice "Beovoz" vozovi saobraćaju na sledećim linijama i pravcima:
Liniji 1
Pančevo Vojlovica – Zemun, Nova Pazova, Inđija
Inđija, Nova Pazova, Zemun - Pančevo Vojllovica
Liniji 2
Ripanj, Rakovica – Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija
Inđija, Stara Pazova, Nova Pazova - Rakovica, Ripanj
Liniji 3
Pančevo Vojlovica, Pančevo gl. st., Pančevački most – Mladenovac, Velika Plana
Velika Plana, Mladenovac - Pančevački most, Pančevo gl. st., Pančevo Vojlovica
Liniji 4
Pančevački most – Valjevo
Valjevo - Pančevački most, Pančevo glavna stanica
Liniji 5
Pančevo Vojlovica, Pančevački most – Mala Krsna
Mala Krsna - Pančevački most, Pančevo Vojlovica
ВЕЋЕ СТАНИЦЕ "БЕОВОЗА" У БЕОГРАДУ:
- Београд Центар (Прокоп), Прокопачка бб
- Вуков споменик, Рузвелтова бб
- Нови Београд, Пролетерске солидарности бб
- Земун, Цвијићева 1
- Карађорђев парк, Булевар Франше Д’Епереа бб
- Панчевачки мост, Ђуре Ђаковића бб
- Тошин бунар, Тошин бунар бб
- Раковица, Патријарха Димитрија бб
- Ресник, Александра Војиновића 78
Прве три електромоторне гарнитуре у систему Градске железнице "Беовоз" почеле су да саобраћају 1992. Систем је обухватао три крака на подручју Града Београда и то: до Батајнице, главне станице у Панчеву и Ресника. Средиште овог система било је у станици "Београд центар", где се и данас налази оперативни одсек "Беовоза". Отварањем стајалишта "Вуков споменик" 1995. у потпуности је остварена идеја да се путници из приградских насеља Београда превезу ефикасније у центар града. Предност железнице у градском превозу огледа се и у могућности масовног превожења, мање потрошње горива, веће брзине кретања и еколошкој заштити окружења.
ЛИНИЈЕ
Линија 1: Панчево Војловица - Нова Пазова
Линија 2: Рипањ - Стара Пазова
Линија 3: Панчево Војловица - Младеновац
Линија 4: Панчево Војловица - Ваљево
Линија 5: Панчевачки мост - Мала Крсна
Просечан интервал возова је 45-90 минута, а у периоду најгушћег саобраћаја (долазак и одлазак са посла) интервали су 30 минута.
У тарифном погледу, градска железница укључује службена места у оквиру крајњих станица:
- прва зона: Батајница, Овча и Ресник
- друга зона: Стара Пазова, Панчево Војловица и Рипањ
Путник је у обавези да са поништеном возном картом градске железнице за једну непрекидну вожњу уђе у воз. У случају да на благајни није купио возну карту, путник има обавезу да се јави железничком особљу ради куповине возне карте.
Претплатне (месечне) карте градске железнице дају право путницима на неограничен број путовања у возовима градске железнице у оквиру једног календарског месеца. Право на претплатне карте имају сва физичка лица, којима се уз захтев на благајни стајалишта "Вуков споменик" издаје Општа претплатна карта К-19, на основу које се издаје месечна возна карта по редовној цени. На претплатне карте по повлашћеној цени имају право ђаци и студенти уз Општу претплатну карту К-18, као и пензионисана лица уз легитимацију ЈУ-С. Претплатне карте се издају у виду маркица К-100мI и К-100мII, односно К-100мпI и К-100мпII.
Evo ti prave aktuelne info.o Beovozu
Serbian Railways Use FLIR Systems Infrared Cameras
Thermogram of the bearing during field test
Provided by: FLIR Systems Australia
26/06/2007 - The Serbian national railroad company uses infrared thermography to keep network power supply and signalization up and running, and to inspect brakes and bearings of locomotives and wagons.
The “Pan European Rail Corridor 10” is an important railroad linking Germany and Austria to the South Slavic countries, Greece and Turkey. It makes up a large part of the legendary Orient Express route. The rebirth of “corridor 10” prompted Serbian Railways (ŽS) to implement huge investment programs for maintenance and renovation of its rail infrastructure and rolling stock.
Serbian Railways acquired a FLIR Systems ThermaCAM E-series camera mainly for inspection of its electrical installations and signalization, a standard application for this camera model in the railway business.
The railway company became convinced of infrared thermography after a successful test on brakes of the suburban trains of Beovoz, the Belgrade suburban railway network, with a veteran AGEMA 900 infrared camera delivered by the local FLIR Systems distributor.
ili ova......
Uhapšen maloletnik 25.2002
Zapalio "Beovoz"
PANČEVO - D. I. (16) iz Pančeva, zbog sumnje da je počinio delo protiv opšte sigurnosti, uhapšen je i s krivičnom prijavom priveden istražnom sudiji Opštinskog suda, koji mu je odredio pritvor.
On je 23. maja oko 22 sata, na ŽS "Pančevo-Varoš" ušao u "Beovoz" i odvezao se do poslednje stanice "Vojlovica". Mladić je ostao je u vagonu a u povratku je zapalio kutiju od cigareta i ostavio je na sedište.
Izašao je na stanici "Pančevo-Varoš", a strujanje vazduha izazvalo je širenje požara po vagonu. Do naredne stanice "Pančevo-Glavna" vatra je zahvatila unutrašnjost vagona.
zalaganje za video nadzor u Beovozovima je "glupa" tema 2012 zar ne?....
Prvi projekat iz Nacionalnog investicionog plana
Otvoren most kod Ostružnice
Vojislav Koštunica poželeo da se nikada više u Srbiji ni jedan most dva puta ne podiže
Sa svečanog otvaranja mosta (Foto Zoran Anastasijević) Železnički most preko Save kod Ostružnice, prvi projekat koji je završen novcem iz Nacionalnog investicionog plana, juče je otvorio premijer Srbije Vojislav Koštunica. Svečanosti povodom 122. rođendana "Železnica Srbije" prisustvovali su i republički ministri Velimir Ilić, Mlađan Dinkić i Predrag Bubalo, kao i mnogobrojne zvanice.
Podsećajući da se posle obližnjeg drumskog dve godine kasnije otvara i obnovljeni železnički most, Vojislav Koštunica je ukazao da su mostovi najvažniji deo infrastrukture jedne zemlje, što upravo potvrđuje i primer Ostružničkog mosta. Tek kada je srušen u bombardovanju pre sedam godina videlo se koliko ovaj most nedostaje normalnom železničkom saobraćaju države.
– Sada kada ga ponovo puštamo u saobraćaj možemo sa zadovoljstvom da kažemo da će se saobraćaj kroz Beograd odvijati mnogo brže, da je Beograd ponovo dobio železničku obilaznicu, kao i da će se uštedeti ni manje ni više nego četiri sata u saobraćaju. Uštedeće se mnogo više u onome što železnički saobraćaj sa opasnim materijama neće prolaziti direktno kroz Beograd – rekao je je premijer Srbije.
Ostružnički železnički most predstavlja važnu sponu na Koridoru 10 koja treba da omogući brži saobraćaj kroz Srbiju, u ovom trenutku pre svega za teretni saobraćaj.
– Ovaj most ima neobičnu istoriju, jer je bilo potrebno dva puta da se gradi. Da poželimo, a to nam je svima u mislima, da se ni jedan most u Srbiji nikada više dva puta ne gradi, a da mnogo ovakvih i još većih mostova i puteva podignemo po Srbiji – dodao je Koštunica.
Uz čestitke železničarima, ali i neimarima "Mostogradnje" i CIP-a, ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić naglasio je da je most izgrađen kao prvi projekat iz sredstava koja su obezbeđena Nacionalnim investicionim planom. Njegovu realizaciju tokom ove godine znatno su usporavale nepovoljne vremenske prilike kao i proletošnje poplave, tako da nije moglo da se radi onim intenzitetom koji je predviđen.
Ostružnički most srušen je u NATO bombardovanju 21. aprila 1999. godine, kada su pogođeni nosači mosta, dvesta metara koloseka i kompletna kontaktna mreža. Dva dana kasnije u novom naletu most kod Ostružnice završio je u Savi.
Radovi na njegovoj obnovi počeli su avgusta 2004. godine, a značaj njegovog ponovnog puštanja u saobraćaj utoliko je veći kada se zna da se potpuno rasterećuje beogradski železnički čvor sa tranzitnim saobraćajem.
Umesto prolaza na deonici od Batajnice preko Novog Beograda do Resnika, sada se teretni saobraćaj direktno usmerava u ranžirnu stanicu Makiš, a tranzitni preko Jajinaca i Resnika.
To sve treba da omogući kraći prolaz kroz Srbiju u proseku od dva do četiri sata, a koristi će imati i gradska železnica "Beovoz" jer će njeni polasci biti znatno redovniji. Sav transport opasnih materija, koje dolaze sa severnog pravca, više neće morati da prolazi kroz centar Beograda.
Most kod Ostružnice dug je 658 metara, a u njegovu obnovu Vlada Srbije i "Železnice Srbije" uložile su 250 miliona dinara.
www.politika rs.