Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ako si danas zadovoljan koko li će biti kad profunkcioniše u full kapacitetu ;)
 
c.s.i.":1h1q7q6i je napisao(la):
Ljudi danas je po prvi put u zivotu BeoVoz funkcionisao basprekorno. Svi polasci su bili na vreme. :kk:
Razlog je smanjena guzva na prugama zbog praznika :)
Upravo zbog tačnosti sam ja i počeo da koristim beovoz. Koja ironija... To je počelo pre nekih godinu dana i krećem se trasom za koju verovatno većina ljudi ne bi ni pomislila da uzme voz: Vukov spomenik - Novi Beograd. Sasvim slučajno mi je palo na pamet da idem vozom, jednom prilikom nije radio tramvaj 7, pa sam se setio kako sam par puta išao od Novog Beograda do Pančeva i da bih mogao da ga iskoristim da se vratim na NBG... Privuklo me je to što su kašnjenja tih prvih nedelja korišćenja bila maksimum 5 minuta. Ko zna šta ih spopalo da budu tačni, ali, naravno, kasnije su se dešavala kašnjenja i po 45 minuta :) Iskreno se nadam da će uspeti ova "rekonstrukcija" beovoza, zaista bi mogao da uđe u širu upotrebu ako se red vožnje unormali. Putovanje od Vuka do blokova bi skratio bar za 20 minuta.


edit: Može li neko da objasni zašto voz posle prelaska novog železničkog mosta na novobeogradsku stranu veoma uspori i praktično mili dok ne dođe do stanice kod buvljaka?
 
Na toj deonici je pruga ok,jer često se od Prokopa zalete,pa imam utisak da sam u shinkansenu,ali pred ulazak u stanicu uspore verovatno zbog signala,i proceure železnice jer se uključuju i vozovi iz pravca starog.ž.mosta,ali će se to sigurno promeniti sa novim režimom i signalizacijom,15 min takt će biti predpostavljam automatizovan na komandnom centru Beovoza u Prokopu i ubrzan sa dodatim kolosecima(Banatskim),u suprotnom kako bi vozili do 120 km/h sa novim vozovima? ali jedna stanica zaista fali između .Bunara i stanice Nbg jer bi broj okolnih blokova sa tom stanicom koje bi ta nova stanica prihvatala ogroman,dok u starom gradu nephodna je još jedna podzemna stanica između K.Parka i Vuka tj.u Tolbuhina(tu je i planirana) onda bi linija dobila pun kapacitet,a da ne govorimo koliko bi značila još jedna podzemna stanica na L2 ispod Ceraka(kod Meka)
 
Nema logike da zbog toga usporavaju - nije to kao trougao na putu - ili im je dozvoljen prolazak ili nije (ako ima ili treba da naiđe voz ispred), usporavaju jer se na stanici ide sporo, a i verovatno je kolosek pred stanicom los.
I neće voziti 120km/h, jer je pruga tu projektovana za 100km/h (plus nemaju vozovi vremena i prostora da ubrzaju toliko, naročito ako svako malo staju), a ubacivati dodatne koloseke je skupo i nepotrebno - tunel ima samo dva koloseka, kao i most.
 
Sigurno je u piranju lagana vožnja (30km/h) zbog loše pruge.
Što se tiče brzina, maksimalna brzina RVRova (i ovih sada, i ovih što će da dođu sa remonta) je 90km/h. A i što kaže ambasador, premale su to razdaljine da bi se razvila velika brzina...
 
Prosle nedelje kada je bilo lepo vreme odlucio sam,u dva razlicita dana,da malo prosetam obalom.Oba puta je Beovoz prelazio preko mosta.Iz pravca NBG ka Prokopu voz je naglo usporio ispred mosta i mileci nekih 20-30km presao ceo most odnosno nisam ni cuo da je posle ubrzao.Drugi put je isao iz pravca Prokopa ka NBG i prosto je projurio preko mosta.Negde sam citao da je uvedena spora voznja zbog loseg stanja pruge ili tako nesto.

Ispod ceraka postoji tunel ili bi bilo lepo da ima ???
 
Ja mislim da su razdaljine za sada između stanica dovoljne za 100km(posle remonta pruga),jer vozovi Rvr a posebno novi iz mirovanja ubrzavaju za par sekundi a pruge su u najboljem izdanju projektovane za 120km,u cip.u kažu da kad se Beovoz integriše sa Metroom voziće max 120...evo i izvoda iz cip-ove studije...

Vozila bi morala da saobraćaju na svakih 15 minuta, brzinom 120 kilometara na sat, a u stanicama treba da postoje elektronska obaveštenja o tome za koliko voz dolazi. Vozovi su stari, kasne, a sedišta u njima su prljava i masna - priča Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP koji je izradio studiju integracije “Beovoza” u sistem javnog prevoza u Beogradu.
„Beovoz“ vidim kao začetak metroa ali on mora da se doradi. Metro je masovan prevoz a to može i „Beovoz“, metro je nezavisan, to isto može i „Beovoz“. Kod razvijenih metro sistema na svaka dva minuta prođe tri voza, a to je 100 prolazaka u jednom satu. Metro prevozi 20 do 40 hiljda putnika na sat i samo tada ima smisla. „Beovoz“ to ne može ali može u mnogome da rastereti saobraćaj - objašnjava profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i podvlači da bi uključenje „Beovoza“ u javni prevoz sigurno donelo smanjenje gužvi u centru grada.

Tuneli i staniceMilutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP tvrdi da se tuneli i stanice pod zemljom ni po čemu ne razlikuju od onih kroz koje prolaze minhenski, moskovski ili metro neke druge svetske metropole. Čak 25 kilometara pruge je pod zemljom. Beograd ima dedinjske tunele (Dedinje prema Rakovici), vračarske (Karađorđev park - Vukov spomenik - Pančevac), Bežanijske (Bež. Kosa - Tošin Bunar - Zemun) i Senjački tunel (prolaze ispod Ulice kneza Miloša). Međutim, pruga nije rekonstruisana od Drugog svetskog rata, pa se vozovi bukvalno vuku po šinama (20 do 40 kilometara na sat). Oko 10 miliona evra potrebno je za rekonstrukciju pruga i stanica, procenjuju „Železnice Srbije
@mastercat
Ovo za usporavanje ispred mosta je verovatno zbog signala,jer u Prokopu je nedostajao deo pruge,pa se vozovi čekaju,ali mukama je došao kraj jer počinje izgradnja 5.i 6.koloseka na Prokopu tako da će trase biti nezavisne i neće biti čekanja...
Ovo ispod Ceraka,pa postoje dupli tuneli od Rakovice do Železnika,oni su bili najmanje pominjani i služili su za transport radnika ž. kada bi uradili podzemnu stanicu(bilo je planova) L2 bi postala jako frekventna...ali i bez nje L2 je planirana do Železnika(tim ljudima će baš da svane::)
Evo i ranije izjave Gradskog Arhitekte o stanici na Nbg....
Železnica u bliskoj budućnosti, kako najavljuje gradski arhitekta Đorđe Bobić, treba da postane deo javnog gradskog prevoza. Beograđani tada u voz ne bi ulazili samo kada krenu na dalek put, već i sa jedne na drugu stranu grada. Uz proširenu železničku, u Novom Beogradu bi se našla i glavna autobuska stanica. Centar grada bi ostao bez glavnog autobuskog stajališta, ali i gužve i zastoja u Karađorđevoj ulici. Njena gradnja mogla bi da počne već 2008. godine.
....
- Prokop se svakako gradi. Tu nema nikakvih dilema, tu treba da bude železnička stanica - objašnjava Đorđe Bobić. - U novom konceptu, međutim, funkcija glavne želzničke stanice ne može da bude samo tu. Deo te funkcije imala bi stanica u Novom Beogradu. Ona bi bila sekundarna stanica. Dobro je povezana sa gradom. Činjenica je da Prokom ima objektivan problem pristupa jer je između autoputa i Bulevara mira, ali će se to rešiti. I za taj deo grada se radi detaljni plan.
Sadšnja Glavna železnička stanica u novom konceptu bi bila stanica javnog gradskog prevoza. Isto bi bilo i sa stanicom na Karaburmi.
- Sa "Želiznicom" lepo sarađujemo i do sada nije bilo problema. U slučaju novobeogradske stanice, radili bismo je zajednički - kaže Bobić. - Oni razumeju da se nešto promenilo u odnosu na situaciju od pre tri decenije kada su rađeni neki projekti. Novi Beograd je izgrađen, postao je ogroman kapacitet. Glavna autobuska stanica bi bila naš trošak.
 
Ovo za cerak nisam imao pojma,nemam predstavu kuda idu ali bi bilo lepo jednog dana da se iskoriste te rupe ... greota da nam ne olaksaju :grand:
 
ali jedna stanica zaista fali između .Bunara i stanice Nbg jer bi broj okolnih blokova sa tom stanicom koje bi ta nova stanica prihvatala ogroman
Ja sam prvi kojem bi ovako nešto odgovaralo, ali mislim da nije realno. Sa trenutnim stanjem stvari na NBG stanici u proseku jedva izađe 10ak ljudi iz voza. Ako bi se posle ove reforme značajno opteretio kapacitet beovoza, možda bi i bilo opravdano praviti i stanicu između Tošinog bunara i buvljaka, ali trenutno bi to po meni samo usporavalo saobraćaj.


Prosle nedelje kada je bilo lepo vreme odlucio sam,u dva razlicita dana,da malo prosetam obalom.Oba puta je Beovoz prelazio preko mosta.Iz pravca NBG ka Prokopu voz je naglo usporio ispred mosta i mileci nekih 20-30km presao ceo most odnosno nisam ni cuo da je posle ubrzao.Drugi put je isao iz pravca Prokopa ka NBG i prosto je projurio preko mosta.Negde sam citao da je uvedena spora voznja zbog loseg stanja pruge ili tako nesto.
Preko mosta obično brzo prelazi voz i ako i ide sporije na njemu to je verovatno zbog pruge koja nakon njega dolazi...
Nadam se da će se limit uskoro podići, na NBG stanici sam video stare drvene pragove nabacane na gomilu, poskidali ih sa jednog koloseka. Pretpostavljam da rekonstruišu :)
 
@lukpot

Ja mislim da bi stanica između T,Bunara/Nbg bila pun pogodak,levo Delta.C desno Merkator atraktivno i one iz grada da se sjure,a kamo li za ove iz okolnih blokova,a za usporavanje mislim da je minimalno po vozu treba 1 min za ulaz/izlaz,a benefit ogroman za putnike,čak bi stanicu T.bunar pomerio malo napred da kači okolne blokove i Airport City...
 


Obeležio sam postojeće stanice i gde bi mogle da budu nove... U suštini je jedina opcija Omladinskih brigada. Da su Agostina Neta i Bulevar umetnosti spojeni, onda bi se i ova istočna varijanta mogla uzeti u obzir, ali pošto je železnički nasip ovde barikada, ne bi bilo koristi od te stanice.
Omladinskih brigada imaju priličan broj autobuskih linija koje bi mogle da se nadovežu na voz, ali, gledajući bez toga, najbliži stambeni deo je tek blok 38. Jeste da se izgradilo dosta novih poslovnih objekata po trećem bulevaru, ali cela ta ulica je i dalje nekako pusta.
Još jedan mogući problem je što će pored pruge ići UMP, ko zna kako će izgledati sve ovo posle toga i gde će uopšte moći da se "udene" stanica.
 
Beovoz nije tramvaj, ili želite od svega u Beogradu da pravite tramvaje? Osim, tramvaja, naravno, njih treba degradirati, nivo ispod autobusa.
 
@lukpot

E lepo si to obeležio na to sam mislio,s tim stanica T.Bunar bi se onda mogla ukinuti,a za nasip u B.Umetnosti su rekli da će uskoro i on biti probijen jer je to poslednje što je ostalo za denivelaciju,a za Ump nema problema neće biti prilepljen uz prugu jer prema Gup-u od Zemuna do Stanice NBg planirano je dodavanje još dva koloseka,a stanice se samo dodaju sa strane (nije neka preskupa investicija(nisu podzemne),s tim što sada moraju zadovoljiti sve eu standarde,toaleti,za hendikeprane,vestibili isl

@Ambassador
Složio bih se (delimično),ali brzina vozova i nezavisnost trase omogućavaju više stajlišta,pa sa paralelnom trasom Beovoza tj. Metroa u Bulevaru Đinđića,biće i više stanica(5-6-8) a to je moguće zbog kratkog vremena ulaz/izlaz do 1 min.i ubrzanje vozova se meri sekundama do 100 km,doduše svi naglabamo nismo baš stručni.....ali ovi iz Cipa jesu pominju da su pruge za Beovoz projektovane do 120 km/h i da će se polako dostizati te brzine rekonstrukcijom pruga i nabavkom niovih vozova...
bangkok13.jpg
Evo,nemora daje sve skupo već praktčno
KICX1141.jpg

341630597_63278d6d28_b.jpg
 
Zaista jeste,a mogli bi da je pomere napred prema Airport Cityju da ne bude nakrivo a i više ljudi bi kupila iz okolnih stambenih i poslovnih blokova.... dve nove(pored glavne Nbg i pomerene T.Bunar)stanice bi bile super rešenje...
 
Naravno, postojala su i sasvim realna obrazloženja kako i zašto treba graditi tramvaj, a ne metro, zašto treba ukidati trolejbuse, isto tako se objašnjava i zašto Beovoz treba da staje kod svake bandere. No, ovo je Srbija, gde brzi vozovi imaju isto vreme putovanja kao i putnički (egalitarizam u pokušaju, pretpostavljam), s toga neće ni biti čudno ako ga urade tako.

Slažem se da nismo stručni, ali nismo nepismeni. Siemens Desiro ima ubrzanje od 1m/s^2, koje spada među jače za regionalne vozove, a na stanicama koje su ispod 2km (može i više, ali je mene mrzelo da računam) se ne isplati ići 120km/h, jer se sa 100km/h gubi svega 6.2 sekunde (naravno pretpostavljao sam idealne uslove, ali realni samo idu na štetu 120km/h). A evo i kako.

a=1m/s^2 L=2km stanice
(l1 - voz ubrzava, l2 - voz ide sa maks. brzinom, l3 - voz koci)
T=t1+t2+t1' L=l1+l2=+l1'
------------------------------
Vmax=120km/h Vmax=33.3m/s
t1=33.3s
t1'=33.3s
l1=0.5*Vmax*t1=0.5*33.3m/s*33.3s=554.5m
l2=L-2*l1=2000-2*554.5=891m
t2=l2/Vmax=891m/33.m/s=26.8s
T=33.3s+26.8s+33.3s=93.4s
-------------------------------
Vmax=100km/h Vmax=27.8m/s
t1=27.8s
t1'=27.8s
l1=386.5m
l2=1227
t2=44s
T=27.8s+44s+27.8s=99.6s
--------------------------------
Mislim da je očigledno i besmisleno da vozovi u Beovozu idu 120km/h, između Zemuna, Pančevačkog mosta i Rakovice, gde su stanice već blizu, ali bi ih ti postavljao još i bliže.
 
Slažem se (uh ala sin ga usložio sa matematikom, imao sam uvek 1 ;) ) sa kratkim linijama stvari bi bile drugačije,a sa recimo Inđija-Pančevo to bi bilo rapid tranzit sa stajanjem na nekoliko ključnih stanica,dok bi L1 Zemun-P.Most voz stajao na više stanica i bio malo sporiji ali bi zbog kratke linjie to bilo zanemarljivo(bar mislim :rolleyes: ) koliko kapiram upravljanje Beovozom je iz jednog centra u Prokopu,provlačenje vozova taktom 15-10 min traži dobru opremu i signalizaciju nadam se da im to neće biti prepreka,jer expres linije se moraju uvesti baš kao i one kratke,predpostavljam da će u bliskoj budućnosti jedna od expres linija biti za Aerodrom recimo(Tesla express) :)
 
Da vas priupitam,to sto planiraju beovoz da provuku do Aerodroma,ima li naznaka kakva ce biti stanica,mislim nadzemljom ili podzemljom?
 
vucko":3vom7kst je napisao(la):
Da vas priupitam,to sto planiraju beovoz da provuku do Aerodroma,ima li naznaka kakva ce biti stanica,mislim nadzemljom ili podzemljom?
Planirana je podzemna stanica jo[ po onom prastarom master planu.
 
Jedino logično je podzemno jer mora se provući ispod auto puta kao i piste,s tim što bi isto mogao da iz tunela ispod Bežanije opet produžiti do Aerodroma ali oni žele da i Batajnica bude povezana opet u trouglu sa teretnom prugom...veliki benefit je za Aerodrom i Grad, to bi trebalo da i bude prioritet posebno sada kada su izvršili prenamenu poljoprivrednog zemljišta duž autoputa pored aerodroma u komercijalni....
 
Hvala na odgovorima,bas ce biti lepo kad i to urade pa ce ovaj grad poceti da funkcionise kako je i planirano pre ovog zastoja zadnjih 20tak godina...
 
Ambassador":2ccflqfr je napisao(la):
Beovoz nije tramvaj, ili želite od svega u Beogradu da pravite tramvaje? Osim, tramvaja, naravno, njih treba degradirati, nivo ispod autobusa.
Уколико би се поставила станица између садашње станице НБГ и ТБ, растојање између станица би било око километар између сваке. То свакако није трамвај, већ метро раздаљина. Већина метроа има станице на 700-1500м.

Станица би могла да буде пролазна, без додатних колосека, као ТБ, самим тим и јефтина за изградњу. Сумњам да би могла да угрози преостали железнички саобраћај.
 
Vrh