Ja mislim da su razdaljine za sada između stanica dovoljne za 100km(posle remonta pruga),jer vozovi Rvr a posebno novi iz mirovanja ubrzavaju za par sekundi a pruge su u najboljem izdanju projektovane za 120km,u cip.u kažu da kad se Beovoz integriše sa Metroom voziće max 120...evo i izvoda iz cip-ove studije...
Vozila bi morala da saobraćaju na svakih 15 minuta, brzinom 120 kilometara na sat, a u stanicama treba da postoje elektronska obaveštenja o tome za koliko voz dolazi. Vozovi su stari, kasne, a sedišta u njima su prljava i masna - priča Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP koji je izradio studiju integracije “Beovoza” u sistem javnog prevoza u Beogradu.
„Beovoz“ vidim kao začetak metroa ali on mora da se doradi. Metro je masovan prevoz a to može i „Beovoz“, metro je nezavisan, to isto može i „Beovoz“. Kod razvijenih metro sistema na svaka dva minuta prođe tri voza, a to je 100 prolazaka u jednom satu. Metro prevozi 20 do 40 hiljda putnika na sat i samo tada ima smisla. „Beovoz“ to ne može ali može u mnogome da rastereti saobraćaj - objašnjava profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i podvlači da bi uključenje „Beovoza“ u javni prevoz sigurno donelo smanjenje gužvi u centru grada.
Tuneli i staniceMilutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP tvrdi da se tuneli i stanice pod zemljom ni po čemu ne razlikuju od onih kroz koje prolaze minhenski, moskovski ili metro neke druge svetske metropole. Čak 25 kilometara pruge je pod zemljom. Beograd ima dedinjske tunele (Dedinje prema Rakovici), vračarske (Karađorđev park - Vukov spomenik - Pančevac), Bežanijske (Bež. Kosa - Tošin Bunar - Zemun) i Senjački tunel (prolaze ispod Ulice kneza Miloša). Međutim, pruga nije rekonstruisana od Drugog svetskog rata, pa se vozovi bukvalno vuku po šinama (20 do 40 kilometara na sat). Oko 10 miliona evra potrebno je za rekonstrukciju pruga i stanica, procenjuju „Železnice Srbije
@mastercat
Ovo za usporavanje ispred mosta je verovatno zbog signala,jer u Prokopu je nedostajao deo pruge,pa se vozovi čekaju,ali mukama je došao kraj jer počinje izgradnja 5.i 6.koloseka na Prokopu tako da će trase biti nezavisne i neće biti čekanja...
Ovo ispod Ceraka,pa postoje dupli tuneli od Rakovice do Železnika,oni su bili najmanje pominjani i služili su za transport radnika ž. kada bi uradili podzemnu stanicu(bilo je planova) L2 bi postala jako frekventna...ali i bez nje L2 je planirana do Železnika(tim ljudima će baš da svane:
Evo i ranije izjave Gradskog Arhitekte o stanici na Nbg....
Železnica u bliskoj budućnosti, kako najavljuje gradski arhitekta Đorđe Bobić, treba da postane deo javnog gradskog prevoza. Beograđani tada u voz ne bi ulazili samo kada krenu na dalek put, već i sa jedne na drugu stranu grada. Uz proširenu železničku, u Novom Beogradu bi se našla i glavna autobuska stanica. Centar grada bi ostao bez glavnog autobuskog stajališta, ali i gužve i zastoja u Karađorđevoj ulici. Njena gradnja mogla bi da počne već 2008. godine.
....
- Prokop se svakako gradi. Tu nema nikakvih dilema, tu treba da bude železnička stanica - objašnjava Đorđe Bobić. - U novom konceptu, međutim, funkcija glavne želzničke stanice ne može da bude samo tu. Deo te funkcije imala bi stanica u Novom Beogradu. Ona bi bila sekundarna stanica. Dobro je povezana sa gradom. Činjenica je da Prokom ima objektivan problem pristupa jer je između autoputa i Bulevara mira, ali će se to rešiti. I za taj deo grada se radi detaljni plan.
Sadšnja Glavna železnička stanica u novom konceptu bi bila stanica javnog gradskog prevoza. Isto bi bilo i sa stanicom na Karaburmi.
- Sa "Želiznicom" lepo sarađujemo i do sada nije bilo problema. U slučaju novobeogradske stanice, radili bismo je zajednički - kaže Bobić. - Oni razumeju da se nešto promenilo u odnosu na situaciju od pre tri decenije kada su rađeni neki projekti. Novi Beograd je izgrađen, postao je ogroman kapacitet. Glavna autobuska stanica bi bila naš trošak.