Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zanimljivo. Najnekorišćenije stajalište nastalo namerno , a najkorišćenije slučajno.
 
Много је више тужно него што је занимљиво, јер говори о интелигенцији и способностима људи који су овде правили планове.
 
Sto se Altine tice, u postoje neki planovi da se okretnica premesti blize pruzi, zanemariva su ulaganja, a koristila bi! Ja znam da je ovima na vlasti pre bitnije, da se ugrade na nekim ulaganjima duplo, ali za naselje poput Altine je zaista bitno da se okretnica autobusa premesti blizu Zeleznicke Stanice u Zemun Polju, razdaljina od trenutne okretnice do Zeleznicke Stanice je 300metara i put je u polu mraku!
 
Kamo sreće da hoće samo duplo da se ugrade. Most na ADI je za onakav dizajn izašao kao najskuplji na svetu , čini mi se. A realno , ništa ozbiljnije od onoga kako izgleda Brankov most , nije potrebno tamo. Sa druge strane , u Altini je samo potrebno približiti 81 i 81L postojećoj stanici Zemun polje , dok je u samom Zemun polju opravdana izgradnja stanice Kamendin , i da se 707 i 704 produže do te stanice. Ako bi se gradila sdtanica u Altini , samo bi se bespotrebno bacale pare , jer bi samo zakomplikovali situaciju stanovnicima Altine , a postoji i velika šansa da se pretvori u novi Prokop.
 
Кад будеш био архитекта ти изгради Бранков на онаквом месту па нам јави како ћеш то да урадиш и колико ће да те кошта ;)
 
Kakva je ovo stanica Senjak na 50 m od prokopa? Bezveze... Kosutnjak je super, koristice se jednom godisnje za 1.maj....
 
Stanica Senjak iliti sajam itekako ima smisla, dok je Prokop bez veze, zar nismo to već utvrdili? :mrgreen:
 
Grad Železnicama za svaki pređeni kilometar BG:voza plaća 635,25 dinara, što uopšte nije mala para.
Sa druge strane Železnica krši dobar deo članova ugovora, a komisija koja se sastoji od ljudi iz Direkcije za javni prevoz i ljudi iz Železnice ne radi skoro ništa po pitanju naplate penala, čime sem pogoršanja usluge dobijamo i rupu u budžetu.
Iako je po ugovoru planirano da se tim parama omogući redovno servisiranje vozova, kao i održavanje infrastrukture (u šta pored pruge svakako spadaju i stanice) vidimo da od toga nema ništa.

Ugovorom su propisani sledeći penali:
1) -10% od cene jednog voznog kilometra za svako zakašnjenje voza od 3-5 minusta u dolasku;
2) -20% od cene jednog voznog kilometra za svako zakašnjenje voza od 5-10 minuta u dolasku;
3) -30% od cene jednog voznog kilometra za svako zakašnjenje voza više od 10 minuta;
4) -50% od cene jednog voznog kilometra ako se u saobraćaj uvrsti voz u kom higijena nije na dobrom nivou, odnosno elementi enterijera (grejna tela, prozori, vrata i međuvrata, prelaznice, sedišta, uređaji za ozvučenje i sl.) nisu u stanju upotrebljivosti, funkcionalnosti i bez oštećenja...

Ipak ukupni penali ne mogu da prelaze više od 10% vrednosti ugovora (vrednost trenutno važećeg ugovora je 254.540.000,00 din.)

Samo zbog banalne i jako iritantne stvari poput grafita na prozorima, uz poštovanje sopstvenog ugovora, grad može da uštedi fin deo novca, ali nekome očito to nije u interesu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372618#p372618:3b524i6q je napisao(la):
11030 » Ned Feb 21, 2016 8:56 pm[/url]":3b524i6q]Kakva je ovo stanica Senjak na 50 m od prokopa? Bezveze... Kosutnjak je super, koristice se jednom godisnje za 1.maj....


Stanica se nalazi na početku pere velimirovica i pored nje prolazi rakovacki put, tramvaj posle prosirenja rakovickog puta izmestaju ga sa druge strane tako da postoji potencijal da naprave pored nje okretnice nekih linija sa presedanjem na stanicu i da ta stanica bude poslednja za presedAnje ka prokopu ili ka glavnoj zeleznickoj stanici ( ako je ukinu a bila bi šteta)
 
Nova linija „BG voza“ do Resnika zaživeće za oko godinu dana, a u narednih 18 meseci izgradiće se još pet stanica gradske železnice: Kamendin (u Zemun polju), Altina, Krnjača-most, Senjak i Košutnjak. Po završetku radova na pančevačkoj pruzi sadašnja linija biće produžena do Ovče.Unapređenje „BG voza“ koštaće oko 14 miliona evra

Kad sam isla do Prokopa, posle otvaranja, provozala sam se jednu stanicu do NBG. Voz od prokopa do zeleznickog mosta ne uspeva da ubrza, a tu je predvidjena ta Senjak stanica. Bolje da umesto novca za stanicu naprave prilaz Prokopu sa Sajma i tako povezu ljude. Isto, setala sam pre neki dan iz Skojevskog do zeleznicke stanice Rakovica. Prilaz postoji u vidu nekih kozjih stepenica, Bog da sacuva. Bolje i taj prilaz Rakovici da srede jer bi tu stanicu relano koristilo vise ljudi, pogotovo ako se uzme u obzir da bi, ako bude povezana nekim lokalnim busom, mogla da opsluzuje Skojevsko, Cerka, Vidikovac, Filmski grad.
Nemam nista protiv stanice Kosutnjak, pogledala sam na mapi gde je, i ona bi pokrivala taj pocetni deo Miljakovca, sto je sasvim u redu, ali nekako ne deluje kao prioritet. Ali ok, ona vec postoji, tako da kapiram da tu nema nikakvih posenih ulaganja.
Mozda pustiti i liniju ka Makisu, i napraviti stanicu na Belim Vodama? Mislim, kad vec ima pruga, sto da ne...

Imam utisak da oni povezuju te stanice sa svime osim sa stanovnistvom koje zivi u blizini...
 
Prokop ima svoje prednosti i mane, a glavna mana je da je blizu Sajma ... ali predaleko :)

Elem, stanica na Sajmu bi bila pun pogodak sa bg:voz, i pohvalno je to sto su odgovorni to napokon ukapirali. Ne samo sto bi opsluzivala sam Sajam i Senjak vec omogucuje gomilu presedanja na bus i tramvaj u Bul. Vojvode Misica, od lokalnih linija za grad i Cukaricu do prigradskih i medjugradskih koje saobracaju na tom koridoru.

Postoje 3 potencijalne lokacije za stanicu:

1. Obala
2. Bulevar
3. Senjak

1-stanica-sajam-varijante.png


- Prva je na obali Save, na pocetku mosta. Prednost je slobodan prostor za stanicu i radove kao i direktna veza sa sajamskim prostorom. Mana je sto je daleko od Bulevara V.M. i autobuskih stanica i sto mora da se koristi podvoznjak.

varijanta-obala.jpg



- Druga varijanta je na vijaduktu iznad bulevara. To je najkompleksnija, najskuplja, ali i najefektnija varijanta. Stanica BG:voza je tacno iznad autobusko/tramvajsko koridora i moze joj se pristupiti sa obe strane. Najjednostavnije moguce presedanje, nema podhodnika, nema nepotrebnog pesacenja, jednom recju EFIKASNO.

varijanta-bulevar.jpg



- Treca varijanta je stanica kod pijace na Senjaku. To je najlaksa varijanta jer je tu najmanja visinska razlika izmedju pruge i ulice. Glavna mana je sto je dalje od bulevara, presedanje je teze i zbog razdaljine i zbog visinske razlike, narocito ako se koriste podhodnici.

varijanta-senjak.jpg


S'obzirom da se najavljuje stanica "Senjak" izgleda da je odabrana 3. varijanta koja se moze izvesti najbrze i najjeftinije. Iako nije najbolja i najefikasnija. To jest kao i obicno izgleda da ce biti odabrano poluresenje, naizgled jednostavnije a zapravo ce zagorcati zivot ljudima decenijama. Svako ko sa Senjaka bude silazio niz padinu, pa niz podvoznjak, pa kroz podvoznjak, da bi se zatim popeo na autobusku stanicu kod sajma, pa tako svaki dan godinama, psovace sve po spisku odgovornima koji nisu imali cojones da uloze koji dinar vise i lepo naprave stanicu tamo gde svako jasdno vidi da joj je idealno mesto: tacno iznad bulevara.

Ali avaj, ne vidi se to bas toliko dobro iz sluzbenog automobila. :bg4:


Evo nacrta stanice na vijaduktu:

Nivo 3: Stanica BG:voza (kota ~20m)

Nivo2: Pasarela za direktnu vezu sa obe strane bulevara Vojvode Misica (sta ce na podhodnici), sa Sajmom i sa Senjakom (kota ~10m)

Nivo 1: Trotoar i autobuske/tramvajske stanice (kota 0m)

Logicno, jednostavno, efikasno.

stanica-sajam-jug-cerovic-architecte-dplg.png
 
Zidar, ovo je jedino racionalno resenje. Ja sam i mislila na Senjak varijantu, i meni je to bilo skroz nelogicno. Stanica iznad Bulevara je jedino pametno resenje, u suprotnom bolje nista da ne diraju.
 
Sve 3 ove varijante imaju jedan veliki problem. Nalaze se na magistralnim kolosjecima koji će vremenom postajati sve zauzetiji kako se Prokop bude puštao u saobraćaj. Zbog toga nije preporučljivo da vozovi gradske željeznice staju na kolosjecima koji bi trebali biti prolazni.

To znači, da ako se želi na trasi Prokop - NBG - Zemun graditi neko novo stajalište gradske željeznice, ili ista uopšte razvijati, da je neophodno duplirati kolosjeke ili bar izgraditi dodatne zaustavne kolosjeke na stajalištima. Sve je to jako skupo jer se radi o uzdignutoj trasi koja uključuje i veliki željeznički most.

U tom smislu, u prostoru između tunela Senjak i mosta na Savi, postoji i četvrta lokacija za stajalište, a to je neposredno na izlazu iz tunela.



Tunel je izgrađen za smještaj 4 kolosjeka i na njegovom izlazu prema Sajmu postoji pravac dužine oko 100m na kom se vjerovatno mogu dodati još dva kolosjeka i dva perona za gradsku željeznicu, tako da bi praktično gradska željeznica imala zasebne kolosjeke od ovog stajališta do Prokopa. Na ovoj lokaciji, gradnja je najjeftinija. Kolosjeci su praktično u nivou okolnih ulica a čak postoje i dva placa uz kolsjeke koji su prazni i mogu vremenom poslužiti za smještaj dodatnih objekata (od parkirališta do kioska sa brzom hranom). Lokacija je udaljena oko 100m od ulice Koste Glavinića i oko 250m od Sajma i sa njima je već povezana pješačkim stazama. Od Prokopa, vazdušnom linijom udaljenost je oko 500m.

Naravno, najbolja lokacija je ona varijanta koju je i Zidar označio ali ja ne bih gradio na tom mjestu ako gradska željeznica nema osiguran prolaz ovom trasom u jakom taktu, jer je takvo stajalište skupo da bi se gradilo za voz koji bi stajao jednom u sat vremena ili nedaj bože rjeđe.
 
@zidar
Plus, sjajno objašnjeno. Iako se od naših "planera" zaista svašta može očekivati, mislim da su šanse minimalne da se ostvari varijanta 3. Tu jednostavno nema mesta. Varijanta 2 je naravno prava stvar.
 
@zidar

Odlicno razmisljanje i odlicno resenje sa poslednje slike. plus , naravno. :kk:
Ja bih svemu tome dodao i dodatna 2 koloseka - prosirenje u zoni stanice Senjak.
Jeste, bilo bi skuplje, ali bi sa druge strane bilo dugorocno resenje.

U svakom slucaju, samo varijanta 2 je razumna varijanta. :kk:
 
Ta 2 dodatna koloseka bi trebali da se rese u sklopu kineskog kredita za Prugu Beograd Budimpesta jer je vec skoro izvesno da ce 4 koloseka ici do stanice NBG.

Naravno suludo bi bilo da budu samo 2 koloseka izmedju Prokopa i NBG stanice, tj da bude usko grlo tamo gde bi trebao kapacitet da bude najveci.

Zato mora apsolutno da idu 4 koloseka do Prokopa pogotovu akobude bila stanica Sajam na mostovskoj konstrukciji jer ce doci do zakrcenja te deonice sa Beo/BGvozom.
 
Kad je bal nek je maskembal inace ja bi uradio jos jedan most sa stanicama i kraj price samo da nadjem donatora sejka ili budzet rep srb
 
Jedan? Valjalo bi bar jos dva, zaleznicki pored postojeceg i onaj kod Vince.. Problem je da nam je drzava u cabru verovatno jos deset godina, i da sada nema pas za sta da nas ujede, ali kada vracamo kredite za dva mosta, mogli bi i za jos dva :laugh:
 
Bilo stanice Sajam ili ne Novi Zeleznicki most i Dedinjski tunel bice usko grlo u svakom slucaju.

Iz Srema ka NBGD imacemo 4 koloseka. Od Rakovice ka Sumadiji 4 koloseka. A izmedju, u novom cvoru samo 2.

Vec sa danasnjim taktom bg:voza jedva bi se spakovalo ovo malo regionalnih/medjunarodnih vozova kada bi bili prolazni kroz Prokop.
Cim zeleznica malo zazivi postavi ce se jednostavno pitanje:

- Da li razvijati medjunarodnu/regionalnu zeleznicu sa prolaznim vozovima kroz Beograd ili razvijati Gradsku zeleznicu (BG:voz) jer nema mesta i za jedno i drugo.

Ako odaberemo medjugradske veze BG:voz ce stagnirati ili nestati i izgubicemo jedini brz i pouzdan gradski prevoz.

Ako pak pametno odaberemo da razvijamo BG:voz onda imamo tri varijante da i zeleznica dobije svoj deo:

1- Okretati vozove na NBGD i u Rakovici (ili Glavnoj ako prezivi). Ima prostora, ali nije bas neko resenje.

2- Napraviti jos jedan zeleznicki most uz postojeci i duplirati Dedinjski tunel. Pa kako da vam kazem, moglo bi, samo smo pare koje nemamo potrosili na most na Adi.

3- Proterati zeleznicki saobracaj sa NBGD preko Kosutnjaka do Rakovice. To moze vec danas, sva infrastruktura je tu. Naravno bilio bi bolje da se rekonstruise ili bar duplira stari most.

Mi zapravo vec imamo 4 koloseka kroz grad (2 Most/Prokop/Tunel + 2 u Kostnjaku) samo sto to niko ne zeli da vidi.


Toliko o kapacitetu cvora, a sada malo o samoj stanici Sajam.

Beograd ima nekoliko koridora koji su uska grla jer nemaju alternativu (Bul JNA, Borska, Bul Vojvode Misica...). Svaka nova transverzalna veza sa tim koridorima stvorila bi privlacnu i prometnu tacku. To se desilo sa Bul JNA i stanicom Karadjordjev Park. Ta je raspala polustanica najprometnija stanica bg:voza u gradu sa 17 % putnika (Batajnica je prva sa 20%). Mozete samo zamisliti koliko bi onda tek znacila stanica Sajam na drugom najprometnijem koridoru u Gradu u koji se sliva cela Cukarica.
Sajam bi zasigurno odmah postao najprometnija stanica u gradu.
Da li to opravdava da se ulozi malo vise novca u pravu stanicu na pravom mestu? Da
Da li cemo oprostiti ako se to ne desi? Ne


Jos jedna stvar je veoma bitna sa stanicom Sajam. To ce biti stanica ne samo za bg:voz vec i za sve ostale vozove koji budu prolazni kroz grad. Kao sto vec staju na NBGD i Rakovici stajace i na Sajmu i kod Vuka a Prokop ce sluziti samo kao zvanicni terminal dok ce vecina putnika koristiti ostale prolazne stanice.

Najblizi primer ovome je stanica Passeig de Gracia u Barseloni. To je podzemna prolazna stanica sa dva koloseka koja se nalazi u sred grada na magistralnoj pruzi Barselona-Pariz. Na njoj staju svi vozovi: prigradski, regionalni i medjunarodni. Ko god putuje iz barse ka severu ne mora da se lomata do glavne stanice Sants (ondasnji Prokop) vec lepo k'o gospodin proseta kroz centar grada i sidje na voz. Ovo vam govorim iz licnog iskustva :)
P140307010.jpg
estacio-passeig-gracia.jpg


Stanica Sajam nikome nece da smeta, ona je cist doprinos.
Samo da zaista bude na Sajmu, a ne na Senjaku.
 
Problem je sto je Prokop zamisljen kao centralna stanica postavljen na uskom grlu celog zeleznickog cvora
 
Cim se izbaci rec "centralna" iz recenice problem nestaje sam od sebe.

A rec "centralna" je u tu recenicu ubacena pre previse od 40 godina i krajnje je vreme da ode u zasluzenu penziju.
Prokop treba jednostavno da se zove "Prokop", a "Beograd Centar" moze da bude jedino sadasnja glavna ili neka buduca stanica ispod Terazija ili u Savskom Amfiteatru.
 
Vrh