Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

+1 Zidar,
Upravo mislim isto sto i ti.
Meni ne smeta Prokop kao jedna od stanica u celom sistemu ali mislim da nije pogodan za Glavnu stanicu cvora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373195#p373195:1h7qxttx je napisao(la):
zidar » 24 Feb 2016 17:44[/url]":1h7qxttx]Cim se izbaci rec "centralna" iz recenice problem nestaje sam od sebe. ..
plus 1 :)

Pojam centra može za zaseok, selo i neki manji grad....
taj rep, bezuspešno se natura Bgdu

Centar podrazumeva i centračnu tačku , čak ni u dalekoooooj prošlosti
nije mogla u Bgdu da se odredi samo jedna , uvek ih je bilo više

Prokop treba da nosi samo ime Bg-Prokop i to je dovljno
kao sto ce biti dovoljno (kad proradi) i pri najavljivanju stanica u samom Bgvozu
:sesir:
 
Vidim ja da je u pitanju francuska zavera protiv prokopa a boca se pravi ne englez nego francuz :) :p

Ideja o stanici kod sajma je odlicna tu nema dileme samo mislim da nema potrebe da se takt bg voza povecava na ustrb ostatka saobracaja. Da je voilje mislim da se to moze nastelovati kako treba i da se ispostuju gradski spicevi za bg vozom ali i da se zna ko je stariji i ko ima prioritet u cvoru i celom sistemu koji se nadovezuje :)
 
Ma jok,.... dobro ajde al malooo :lol:
mozda malo pod uticajem današenjeg TV priloga o Le Korbizijeu i Bgdu :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373188#p373188:3s5lmc8l je napisao(la):
zidar » Wed Feb 24, 2016 6:15 pm[/url]":3s5lmc8l]

- Da li razvijati medjunarodnu/regionalnu zeleznicu sa prolaznim vozovima kroz Beograd ili razvijati Gradsku zeleznicu (BG:voz) jer nema mesta i za jedno i drugo.

Ako odaberemo medjugradske veze BG:voz ce stagnirati ili nestati i izgubicemo jedini brz i pouzdan gradski prevoz.

Ako pak pametno odaberemo da razvijamo BG:voz onda imamo tri varijante da i zeleznica dobije svoj deo:

1- Okretati vozove na NBGD i u Rakovici (ili Glavnoj ako prezivi). Ima prostora, ali nije bas neko resenje.

2- Napraviti jos jedan zeleznicki most uz postojeci i duplirati Dedinjski tunel. Pa kako da vam kazem, moglo bi, samo smo pare koje nemamo potrosili na most na Adi.

3- Proterati zeleznicki saobracaj sa NBGD preko Kosutnjaka do Rakovice. To moze vec danas, sva infrastruktura je tu. Naravno bilio bi bolje da se rekonstruise ili bar duplira stari most.

:kk:
Odličan presjek situacije. Još samo kad bi nadležni na isti način vidjeli stvari. Bojim se da oni koji odlučuju imaju drugačije prioritete a to je izmještanje daljinskog saobraćaja na novi čvor a u pogledu šinskog gradskog saobraćaja - tramvaj.

Jos jedna stvar je veoma bitna sa stanicom Sajam. To ce biti stanica ne samo za bg:voz vec i za sve ostale vozove koji budu prolazni kroz grad. Kao sto vec staju na NBGD i Rakovici stajace i na Sajmu i kod Vuka a Prokop ce sluziti samo kao zvanicni terminal dok ce vecina putnika koristiti ostale prolazne stanice.

Na žalost, da bi se ova stanica koristila za SVE vozove, neophodna su joj bar 4 kolosjeka. To je lako napraviti u Rakovici i na NBG ali kod Sajma, na vijaduktu na 20m visine, malo je teže, odnosno skuplje, tj. malo je vjerovatno. Al' ajd da budemo optimisti.

Najblizi primer ovome je stanica Passeig de Gracia u Barseloni. To je podzemna prolazna stanica sa dva koloseka koja se nalazi u sred grada na magistralnoj pruzi Barselona-Pariz. Na njoj staju svi vozovi: prigradski, regionalni i medjunarodni.

Da te malo ispravim ovde.
P.d Gracia koriste samo gradsko prigradski vozovi tj Rodalies de Catalunya koji su na tzv iberijskom kolosjeku (1668mm) a vozovi za Francusku idu uporednim tunelom na normalnom kolosjeku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373242#p373242:2sniegf0 je napisao(la):
RioBL » 25 Feb 2016 04:12 am[/url]":2sniegf0]
Da te malo ispravim ovde.
P.d Gracia koriste samo gradsko prigradski vozovi tj Rodalies de Catalunya koji su na tzv iberijskom kolosjeku (1668mm) a vozovi za Francusku idu uporednim tunelom na normalnom kolosjeku.

Pre nego sto krenes u "ispravljanje" stvari o kojima nemas pojma svrati barem na bahn.de i raspitaj se malo.


Na stanici Passeig de Gracia do 2013 stajali su SVI prolazni vozovi kroz Barselonu.
Tek 2013. je otvoren tunel sa normalnim kolosekom koji sada koristi TGV za Francusku a nekadasnji Talgo je zbog toga ukinut.
SVI ostali vozovi i dalje staju na Passeig de Gracia: prigradski (Rodalies) Regionalni i medjugradski (Girona, Valencia, Zaragoza, Cerbere)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373204#p373204:2sniegf0 je napisao(la):
Igor » 24 Feb 2016 08:08 pm[/url]":2sniegf0]Vidim ja da je u pitanju francuska zavera protiv prokopa a boca se pravi ne englez nego francuz :) :p


Nego sta nego francuska zavera, i to seze mnogo dalje nego sto si mogao da zamislis, tacnije do daleke 1686. godine. Jos od tada diskretno drustvo Prokopjata kuje svetske zavere u zvojoj Pariskoj jazbini, restoranu "le Procope"

IMG_1865.jpg
Voltaire_Condorcet_Diderot_and_Other_Philosophes.jpg
56-3668003-4606291290-f31a61ab9e-b.jpg
 
Hahahahaha! Bas tako, Zidar i ja smo spremili tajni plan u tom restoranu Le Procope. :D :)
 
Pre nego sto krenes u "ispravljanje" stvari o kojima nemas pojma svrati barem na bahn.de i raspitaj se malo.

Tacno sam znao da ces se uvrijediti a to ne doprinosi diskusiji nimalo. Pogotovo sto se ja zapravo u potpunosti slazem s tobom.
Skrenuo sam paznju na to da HSR linija za Francusku ne koristi pomenute kolosjeke jer realno, pored neslaganja sa sirinom kolosjeka, problem je i kapaciteta dvokolosjecne pruge koji ne moze da podrzi i gradski i medjugradski saobracaj u potrebnom obimu. Taj isti problem imamo i u Beogradu i to si lijepo istaknuo.

U zelji da se na ista dva kolosjeka odrzi i gradski i medjugradski saobracaj neminovno ce se doci do tacke kada ce se nesto morati redukovati. A to ce biti gradska zeljeznica.

U Barceloni imaju vise novca i prave vise tunela i grade vise zeljeznickih pravaca. U Beogradu ce "knjiga da spadne na dva slova".
 
@Zidar ono sto treba takodje imati kao preduslov za projekat bilo koje stanice, to je da se postave validatori za karte (dal to bio BusPlus ili nesto drugo) neposredno pre ulaska na samu stanicu, kako bi i se neke pare slivale od tih putnika. Ovako je voznja, pa prakticno, dzabe.
Sto se tice ideje za stanicu, odlicno, u tvom stilu, bez greske!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373282#p373282:1k4nyc03 je napisao(la):
RioBL » 25 Feb 2016 10:40 am[/url]":1k4nyc03]Tacno sam znao da ces se uvrijediti

Vid' skota ala se uobrazio, em nema mozga, em misli da ume da bude bezobrazan.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373279#p373279:1k4nyc03 je napisao(la):
spatiotecte » 25 Feb 2016 10:27 am[/url]":1k4nyc03]Hahahahaha! Bas tako, Zidar i ja smo spremili tajni plan u tom restoranu Le Procope. :D :)

Neki ljudi misle da im Merkel kroji sudbinu, neki misle da je Vucic za to odgovoran, ali stvar je mnogo gora, sudbinu kroje Spatio i Zidar uz Château La Pompe 1982 :laugh:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373285#p373285:1k4nyc03 je napisao(la):
Galeks » 25 Feb 2016 10:51 am[/url]":1k4nyc03]@Zidar ono sto treba takodje imati kao preduslov za projekat bilo koje stanice, to je da se postave validatori za karte (dal to bio BusPlus ili nesto drugo) neposredno pre ulaska na samu stanicu, kako bi i se neke pare slivale od tih putnika. Ovako je voznja, pa prakticno, dzabe.
Sto se tice ideje za stanicu, odlicno, u tvom stilu, bez greske!

Hvala :kk:
Ja se inace od uvodjenja bg:voza javno i privatno zalazem za to da bude besplatan, i srecan sam sto je do sada ostalo tako. Ionako smo voznju vec nekoliko puta platili (subvencije, plata zaposlenih u zeleznici, sluzbena vozila direktora itd) tako da je najmanja stvar da se jedini pouzdani prevoz u gradu ne placa jos jednom.
Uostalom ni putarina po gradskim ulicama se ne naplacuje validatorima. :bg4:
 
Tako je Jug, jos smo nasli Chateau La Pompe koji je star isto koliko i mi.
A tek kad bi ostali forumasi znali sta je zapravo Chateau La pompe, hahahahaha....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373388#p373388:5ttx3uqj je napisao(la):
zidar » Thu Feb 25, 2016 11:53 pm[/url]":5ttx3uqj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373282#p373282:5ttx3uqj je napisao(la):
RioBL » 25 Feb 2016 10:40 am[/url]":5ttx3uqj]Tacno sam znao da ces se uvrijediti

Vid' skota ala se uobrazio, em nema mozga, em misli da ume da bude bezobrazan.

Skota? Jel to neki stručni termin iz francuske arhitekture? Bravo Jugu Ceroviću!

Žalosno je što neko sebe sa takvim riječnikom naziva intelektualcem. Još je žalosnije što društvo to i podržava.
Naravno, ni ovaj put ni Igor (koji bi morao) ni niko drugi neće reagovati jer ovo odavno nije stručan forum već "internet farma".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373388#p373388:30kpbeq1 je napisao(la):
zidar » 25 Feb 2016 11:53 pm[/url]":30kpbeq1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373285#p373285:30kpbeq1 je napisao(la):
Galeks » 25 Feb 2016 10:51 am[/url]":30kpbeq1]@Zidar ono sto treba takodje imati kao preduslov za projekat bilo koje stanice, to je da se postave validatori za karte (dal to bio BusPlus ili nesto drugo) neposredno pre ulaska na samu stanicu, kako bi i se neke pare slivale od tih putnika. Ovako je voznja, pa prakticno, dzabe.
Sto se tice ideje za stanicu, odlicno, u tvom stilu, bez greske!

Hvala :kk:
Ja se inace od uvodjenja bg:voza javno i privatno zalazem za to da bude besplatan, i srecan sam sto je do sada ostalo tako. Ionako smo voznju vec nekoliko puta platili (subvencije, plata zaposlenih u zeleznici, sluzbena vozila direktora itd) tako da je najmanja stvar da se jedini pouzdani prevoz u gradu ne placa jos jednom.
Uostalom ni putarina po gradskim ulicama se ne naplacuje validatorima. :bg4:

Uh, ovde se delimicno slazemo. Tj. ja se zalazem da kompletan GSP prevoz i ostali iz slicnog sistema budu besplatni, ali da kao uslov bude da se neko vozi besplatno, to da mora samo da se validira, tj. da ocita kartcu. Ionako se na ovaj ili onaj nacin placa prevoz iz gradske kase, tj. indirektno od nas.
Na stranu ta nasa mastanja, i da ne skrecemo previse od teme do tada ne bi valjalo diskriminisati one koji placaju u GSP vozilima od onih iz BG voza.

A cisto da ostanemo blize temi, sta se desava sa krakom ka Karaburmi?
 
Krak ka Karaburmi? Još dosta će vode proći Dunavom dok se taj projekat i uzme u razmatranje. Što znači ne za našeg životnog veka. :(
 
@Galeks

Ti si se sada udaljio od teme u planovima nije Karaburma već je ovo što piše @Zidar, a podržava @Spatio. :)
 
@Mair Mislio sam na opstu temu: BG:VOZ - stanje i mogućnosti - otud i pitanje.
@mvbg1 Pa ja se zaista nadam da gresis.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373188#p373188:2lu064b5 je napisao(la):
zidar » 24 Feb 2016 06:15 pm[/url]":2lu064b5]Bilo stanice Sajam ili ne Novi Zeleznicki most i Dedinjski tunel bice usko grlo u svakom slucaju.
.......
Ako pak pametno odaberemo da razvijamo BG:voz onda imamo tri varijante da i zeleznica dobije svoj deo:

1- Okretati vozove na NBGD i u Rakovici (ili Glavnoj ako prezivi). Ima prostora, ali nije bas neko resenje.

2- Napraviti jos jedan zeleznicki most uz postojeci i duplirati Dedinjski tunel. Pa kako da vam kazem, moglo bi, samo smo pare koje nemamo potrosili na most na Adi.

3- Proterati zeleznicki saobracaj sa NBGD preko Kosutnjaka do Rakovice. To moze vec danas, sva infrastruktura je tu. Naravno bilio bi bolje da se rekonstruise ili bar duplira stari most.
Када о варијанти 1 пишеш "ако Главна преживи", то су две варијанте са огромним разликама. Локација "Главна" у том случају има смислених разлога да добије неку нову станицу са називом "Београд центар".

Ако код варијанте три вршиш "светогрђе" дирајући у развојни пројекат Држача за кафиће у светом граду Београд на води, онда, када се већ носиш са анатемом ових наших бајних политичара, зашто одмах искључујеш варијанту јефтинију и кориснију од дуплирања тунела, а то је продор железнице кроз Теразијски гребен?

А што се приградских железница тиче, у свим рационалним варијантама воз из Обреновца иде директно Макишком долином, а почетна станица му није јужније од Сајма. Ја сам раније на другим темама сугерисао прилазак Прокопу из правца Обреновца рампом, која би почињала од Петље Радничка до спољних колосека на Сењачком тунелу. Решење би било захтевно, коштало би око 40 милиона евра са стајалиштима, а на самом Сајму би била три стајалишта једно изнад другог. На тај начин и Прокоп добија смисао живота, макар као главна преседачка станица са воза на воз. А ка локацији Савски трг можемо имати везу и са Топчидерском и са Обреновачком пругом.

Ако би баш о "Варијанти 3" , као евентуално компромисом са свим онима који су "Савски амфитетар" узели под своје, онда би код Сајма требала озбиљнија железничка станица, са једно 6 колосека. Чак и 1 колосек преко Саве не би требао бити проблем дуже време, ако се од НБГ до моста направи још један колосек. Уз добро диспечерско управљање, могло би се пропуштати и до 8 пари возова на сат под условом да су возови истих или сличних динамичких особина.
 
@Karlo del Ponte
Nikako ne iskljucujem Terazije, vazda sam se zalagao sa staro resenje iz 1930ih, proboj kroz greben, koje je najsmislenije i izgleda bas zato nije ni realizovano.
Moj post na prethodnoj strani:
"... a "Beograd Centar" moze da bude jedino sadasnja glavna ili neka buduca stanica ispod Terazija ili u Savskom Amfiteatru."

Ovde sam jednostavno hteo da pokazem da imamo sve sto nam je potrebno a ne umemo da ga iskoristimo. Prokop se na svakih deset godina svecano otvara sa sve novim granitom/mermerom itd, a u medjuvremenu nam citav Dedinjski tunel zvrji prazan, bez i jedinog jedinog voza.
Vec danas bi mogli da imamo prolazne vozove Subotica-Nis i preko Prokopa i preko Kosutnjaka, pa nista.

Razumem je da su politicari kratkovidi i da najvise vole da po nekoliko puta otvaraju autoputeve, stanice, vrata, stogod, ali zar su toliko slepi da im ne padne na pamet da ponovo otvore visekilometarski tunel, makar slagali da su ga oni prokopali i da je to zapravo dugo prizeljkivani metro?

Dodej mi da sami organizujemo svecano otvaranje Dedinjskog tunela pa sta bude.
 
Kako se vi iživljavate na Beogradskom čvoru. Preuzeo @zidar temu i pravi stanicu kod sajam. To ima već par godina ovde se forsira ta stanica. Ako stanica bude na Senjaku to je klasičan primer negiranja postojanja stanice Beograd centar u prokopu. Pruga za Obrenovac ako je ikada i bude preko klizišta kod Umke sigurno neće ići preko Sajma i Topčidera već preko Makiša
Samo kontrirate koliko mrzite prokop.

@Galeks to je bila šala jer kao što vidiš "realnija" je ova stanica od @Zidara nego stanica Karaburma. :)
 
Ti bi zatvorio prugu na najopterećenijoj deonici zbog proširenja ulica.



Послато са B1-810 уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=373628#p373628:34nffgg6 je napisao(la):
zidar » Sat Feb 27, 2016 6:41 pm[/url]":34nffgg6]@Karlo del Ponte
, a u medjuvremenu nam citav Dedinjski tunel zvrji prazan, bez i jedinog jedinog voza.
Vec danas bi mogli da imamo prolazne vozove Subotica-Nis i preko Prokopa i preko Kosutnjaka, pa nista.

Razumem je da su politicari kratkovidi i da najvise vole da po nekoliko puta otvaraju autoputeve, stanice, vrata, stogod, ali zar su toliko slepi da im ne padne na pamet da ponovo otvore visekilometarski tunel, makar slagali da su ga oni prokopali i da je to zapravo dugo prizeljkivani metro?

Dodej mi da sami organizujemo svecano otvaranje Dedinjskog tunela pa sta bude.

Sudeci po tekstu u "Almanahu objekata beogradskog zeleznickog cvora" jedna od cevki dedinjskog tunela sluzi kao skloniste za ljude i materijalna dobra sta god to bilo... ?
Znaci G. zidar nista od svecanog presecanja crvene trake, koktela i zakuske povodom toga :vops:
izvor
http://www.beogradcvor.rs/files/almanah ... _bzc-a.pdf
 
Tzorane, ta cev se koristi svakodnevno za Beo/BG: voz.
A moze da se pretvori u skloniste tako sto se sa jedne i druge strane zatvaraju vrata koja mogu da izdrze nuklearni udar na Beograd.

Nece ta cev da zvrji prazna dok cekamo neki treci svetski rat.
 
@MilisaV

Bitno je ovo što ostaje posle radova i na šta će to da liči od saobraćajnice. Dok su prekidi železničkog saobraćaja privremeni, a očigledni su u oba slučaja i prema mom predlogu i prema njihovom projektu sasvim izvesni s tim što je razlika u dobijenom saobraćajnom rešenju gradske ulice.

Železnička obilzanica kod Ostružnice za to vreme od dva letnja meseca može da podmiri tranzit i putnički saobraćaj. Dok je BG voz privremeno u prekidu do Novog Beograda, odnosno do Tošinog bunara.
 
Pruga za obrenovac ce ici cirinom trasom mimo klizista .
Stanicu sajam i njenu potrebub su uvidjeli i ljudi koji se nesto pitaju samo im fali para
 
Vrh