[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370115#p370115:2efrch4t je napisao(la):
spatiotecte » 03 Feb 2016 11:45 pm[/url]":2efrch4t]Odavno sam predlagao da se autoput kroz Beograd pretvori u sinski koridor nakon zavrsetka izgradnje obilaznice oko Beograda.
^^^Moguće je i znatno jednostavnije od gradnje nekih novih trasa međutim kako to uvek kod nas biva sve zavisi od političke volje.
Zamisli sad šta je moglo tek sa UMP-om da se uradi. Zidar je predlagao da pruga pređe preko Ade kako bi podzemni deo čvora bio bolje iskorišćen za gradsku železnicu. Ali ne, to nije deo plana jer je čvor namenjen dugolinijskom saobraćaju. BG:Voz nije deo koncepta čvora nego regionalni Beovoz koji po eksploatacionim karakteristikama nema veze sa urbanim šinskim sistemima o kojima se na ovom forumu raspravlja godinama.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370141#p370141:2efrch4t je napisao(la):
RioBL » 04 Feb 2016 06:43 am[/url]":2efrch4t]I ja sam ZA.
Samo je autoput jedna od "svetih krava" Beogradskog urbanizma. "Ko u njega udari iz mjesta je naj..." sto bi rekao Mija Aleksic u maratoncima.
Šalu na stranu, gradska železnica ili (regionalni metro) nemaju mnogo prostora na tzv novom željezničkom čvoru i u budućnosti će se sigurno morati tražiti prostor za nove koridore. Jedan od tih potencijalnih koridora je i koridor autoputa. Samo, ni to rješenje nije bez problema. Čini mi se da bi najveći problem mogla biti izgradnja stanica zbog kojih bi se autoputne trake morale razmicati a to nije svugdje lako izvodivo.
Recimo, mostarska petlja i autokomanda. Da li se na tim mjestima autoput može proširiti za ugradnju željezničke stanice?
Takođe, povlači se pitanje, da li će autoput moći da ostane u toj kategoriji saobraćajnice ili bi išao u degradaciju i pretvaranje u saobraćajnicu nižeg reda a to onda povlači za sobom pitanje urbanizma svih dijelova grada koji su izgrađeni uz autoput, posebno Novog Beograda.
U svakom slučaju ideja nije za odbaciti i vrijedi je razmotriti.
^^^Da, vidiš to predstavlja ozbiljnu prepreku. Ja sam lepo rekao da je u samom startu napravljena greška što koridor (dakle ne sam autoput) nije realizovan kao drumsko-šinski. Da je izgrađen samo autoput ostao bi prostor "right of way" za nezavisni šinski sistem sa sve proširenjima u zoni predviđenih stanica. Međutim pošto nije sada čak i da se ukinu zaustavne trake kako bi se izbeglo razmicanje traka celom dužinom i dalje ne bi bilo moguće proširiti u zoni stanica koje se nalaze na petljama ispod vijadukata. Morali bi da se ruše što bi na kraju koštalo mnogo više.
Bilo bi moguće ostaviti samo jednu traku sa jedne strane u zoni stanica ali to bi stvaralo uska grla na drumskom koridoru tako da je takvo rešenje u svakom smislu nepoželjno.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370149#p370149:2efrch4t je napisao(la):
Siniša » 04 Feb 2016 09:01 am[/url]":2efrch4t]Davno su predlagali kad se završi obilaznica, da se autoput kroz Beograd pretvori u bulevar.
Ideja da se napravi voz nije loša. Međutim, pitanje je da li bi most Gazela mogao statički da podnese vozove. Drugo, bilo bi dobro da trasa skreće ka Prokopu. Ako bi trasu ostavili u sredini autoputa gde je Prokop, mislim da bi bila suviše daleko od njega.
^^^Iziskivalo bi gradnju novog drumsko-železničkog mosta sa tunelom do prokopa što znači da bi onda veći deo starogradske trase bio van tog koridora. To složićeš se, ne vodi ka racionalnom rešenju.
Kao što već rekoh baš sam zbog tih ograničenja koja su nastala gradnjom isključivo drumskog koridora i naglasio da je velika greška napravljena u samom startu. Evo pogledaj most za Borču. Nije predviđen šinski koridor. Sutra za 50 godina prilikom gradnje Novog Zemuna ima "neki novi klinci" da ponavljaju isto ovo o čemu mi sada govorimo. Što Zidar jednom reče, ma govnjiva motka i ništa više. Za naše političare su čak i one velike drvene vile za seno male.
Glavna stanica je trebalo da bude na Autokomandi ali je Jovin pomerio zbog distributivnog metroa da bi prošle dve trase, odnosno da trasa iz pravca sajma ne bi išla do Autokomande što bi značilo da bi preterano skretala sa najkraćeg mogućeg koridora (velika bi bila devijacija sa ose pravca). Da je stanica na Komandi a koridor autoputa zamišljen u samom startu kao drumsko-šinski onda bi stanica bila na koridoru regionalnog metroa. Trase gradskog metroa bi se spajale na autokomandi dok bi se u Paštrovićevoj (kod Ade) presedalo sa B.Brda na drugu gradsku trasu Regionalnog Metroa kako bi se stiglo do Sajma i SA. Takvim rešenjem se izbegava devijacija trase M4 sa Vidikovca jer ne bi išla preko Sajma već preko Topčidera prečicom, uz šta veza sa Sajmom ne bi bila uskraćena jer bi RM koridor prolazio tuda. Jovin je, eto, i na drugom mestu duplirao metroe. Od Ade do Sajma opet imamo dva metroa - gradski i regionalni.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370159#p370159:2efrch4t je napisao(la):
Karlo del Ponte » 04 Feb 2016 12:12 pm[/url]":2efrch4t]@Ekspres
Овде долазимо до оног чувеног плакања над просутим млеком, али концепт је мудар за нека даља ширења. Везано за приградске железнице, кроз целу Макишку долину брзу трасу можемо градити на средини аутопута, а можда чак и скоро све до Обреновца тако преко обалоутврде.
За градске деонице метро-а, можемо тако нешто радити од Церака до Петловог брда. На тај начин је планирано вођење трамваја од Топчидера до Раковице (план на јавном увиду још 10-так дана), а ја сам за такав концепт реконструкције Зрењанинца за лаку железницу (у форми трамвај-воз).
Разлози за трамвај-воз на Зрењанинцу су што би требали срушити пола Крњаче за прикључење тешке железнице, јаче убрзање и успорење трамвај-возова, лакши објекти за исте, краће рампе, а у оквиру свега тога могућности коришћења Панчевачког моста. Наравно, и већа безбедност због могућности трамвајског кочења шинским кочницама.
^^^Tako je Karlo. Ukoliko je sada nemoguće išta izmeniti bar je moguće biti mudriji prilikom donošenja budućih odluka, posebno kada se to odnosi na trasu ka Obrenovcu, odnosno za tram-train trasu ka Borči, Surčinu.