Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

ako vec nesto treba da se kopa bolje je da to bude metro nego voz. Inace dovoljne su dve prolazne Zeleznicke Stanice za Beograd, NBGD + Rakovica, vozovi za Banat i Rumuniju polazili bi sa NBGD pa ili preko prokopa i Vuka na Pancevac ili jos bolje preko Rakovice i Vince ka Pancevu, jeste malo duze ali na taj nacin svaki voz staje na obe glavne gradske zeleznicke stanice. Beograd je prolazna tacka na koridoru izmedju istoka i zapada, dve prolazne stanice kroz koje svaki voz prolazi, nema prostora za gresku, putnici ne moraju da razmisljaju na koju stanicu da odu, svejedno je. Nema potebe da svi vozovi zavrsavaju voznju u Beogradu, sa prolaznim stanicama mocicemo da imamo liniju Novi Sad - Nis, bez presedanja u Beogradu. A tek kada aerodrom Batajnica postane civilni, podsecam da se nalazi na samo kilometar od pruge, pa putnici iz Paracina (ili Vrbasa) vozom odu pravo na avion.

Stari zeleznicki most u svakom slucaju mora da se menja, ne samo zato sto je dotrajao vec prvenstveno zato sto je suvise nizak i ometa navigaciju na Savi. Lakse resenje bilo bi iskoristiti postojece prilaze ka starom mostu i sagraditi novi malo visi. Ipak ako se vec dize novi most, valja iskoristiyti priliku i posaditi ga na optimalno mesto, par stotina metara uzvodno tako da se Zeleznicka stanica NBGD veze direktno sa Topciderskom dolinom a pruga koja razdvaja Sajam i Bulevar vojvode Misica ukine. Zaista je apsurdno imati rampe u sred grada i medjunarodni sajamski prostor kojem ne moze da se pridje zbog zelznice. Isto vazi i za kolosek izmedju Sajma i Save, bye bye.
 
zidar":ggjedarg je napisao(la):
Stari zeleznicki most u svakom slucaju mora da se menja, ne samo zato sto je dotrajao vec prvenstveno zato sto je suvise nizak i ometa navigaciju na Savi. .
Da to je apsolutno tacno, stari zeleznicki most je mnogo nizak i bilo bi dobro resiti taj problem. Ja mislim da kao sto je Arnorian predlozio ranije, bilo bi dobro koristiti njegove stubove, podici ih, i postaviti most sa dva koloseka.

Inace neko je vec ukazao na to da koncepcija celog BG cvora iz 70ih nije vise odgovarajuca za danasnje uslove jer je Beograd krajnje odrediste skoro svih linija, kako unutrasnjeg saobracaja, tako i medjunarodnog, valjda samo voz i Villach-a i voz Subotica-Bar prolaze kroz Beograd i nastavljaju dalje putanju tako da ne znam koliko su prolazne stanice sada adekvatne za Beograd.
 
Inace,da se zna da zbog rekonstrukcije gazele i mostarske petlje vozovi koji koriste glavnu zeleznicku stanicu idu sa 20 minuta zakasnjenja do daljneg jer su koloseci preblizu mosta :bash:
 
zidar":3b9y4dyj je napisao(la):
Ipak ako se vec dize novi most, valja iskoristiyti priliku i posaditi ga na optimalno mesto, par stotina metara uzvodno tako da se Zeleznicka stanica NBGD veze direktno sa Topciderskom dolinom a pruga koja razdvaja Sajam i Bulevar vojvode Misica ukine.
Слажем се с тобом да би то било идеално, али једноставно не видим начин како да се то изведе. Ако имаш идеју како, подели је с нама. Колосек између Сајма и реке би остао само ако би остала станица са те стране реке, испод Мостара, или ближе центру.

Предности новог моста на месту Старог железничког је ужа Сава на том месту, и то што би стајалиште путничких возова код Сајма могло да се повеже са стајалиштем на Новом железничком мосту изнад сајма.
 
vucko":3d9j7jju je napisao(la):
Inace,da se zna da zbog rekonstrukcije gazele i mostarske petlje vozovi koji koriste glavnu zeleznicku stanicu idu sa 20 minuta zakasnjenja do daljneg jer su koloseci preblizu mosta :bash:
Za ovo nije niko kriv, mora da se koristi dizel vuca zbog radova na gazeli jer se islkjucuje napon da bi mogli radnici na Gazeli da rade bezbedno da ih ne uhvati strujni luk katenera odnosno gornjeg voda.
 
Da,ali da imamo ukopane koloseke ne bi bilo potrebe za time.

Nego,sutra i prekosutra je kluni u Kuvajtu,pominju prokop.Izgleda da ce njega da ugovore kod kuvajcana posto skapirasmo da od rusa ce uzeti za sve osim prokopa parice
 
potpuno se slažem da jedina pruga koja treba da prolazi kroz SA treba da bude metro. onaj ko koristi gradsku železnicu treba da bude dobro povezan do stanica prokop, nbgd, rakovica i vukov spomenik pa odatle da ima odličnu povezanost metroom do krajnjeg odredišta. neko ko bi koristio gradsku železnicu iz recimo stare pazove nema potrebe da može bez presedanja da izađe na sam trg republike. uostalom većina ljudi koja bi koristila tu gradsku želznicu ne bi ni imala potrebe da siđe na trg već pre do nekih poslovnih centara gde će biti velika koncentracija poslova (kao stancia nbgd na primer ili recimo rakovica gde je velika koncentracija fabrika).

i trebalo bi sva mesta do 100 km udaljenosti od beograda da se poveže gradskom železnicom koja bi bila dosta brza. zamislite samo da neko ko živi u valjevu može da stigne železnicom do stanice nbgd za recimo 40 minuta i odatle uhvati metro do svog posla i stigne tamo za 50 minuta. pa ja imam kolege koji su sa vidikovca kojima više treba da stignu na posao u centar grada.
 
vucko":1s1buqii je napisao(la):
Da,ali da imamo ukopane koloseke ne bi bilo potrebe za time.

Nego,sutra i prekosutra je kluni u Kuvajtu,pominju prokop.Izgleda da ce njega da ugovore kod kuvajcana posto skapirasmo da od rusa ce uzeti za sve osim prokopa parice
ја сам чуо да је овај наш мали светски путник спољних послова био неки дан на Сатурну, и да је тамошњи министар за интерпланетарна улагања рекао да су и они заинтересован и да заврше Прокоп.

MilisaV":1s1buqii je napisao(la):
i trebalo bi sva mesta do 100 km udaljenosti od beograda da se poveže gradskom železnicom koja bi bila dosta brza. zamislite samo da neko ko živi u valjevu može da stigne železnicom do stanice nbgd za recimo 40 minuta i odatle uhvati metro do svog posla i stigne tamo za 50 minuta. pa ja imam kolege koji su sa vidikovca kojima više treba da stignu na posao u centar grada.
:lool::lool: генијалан виц. код нас воз не може до Ваљева да стигне за 3 сата, а не за 40 минута
 
MilisaV":3su1seew je napisao(la):
uostalom većina ljudi koja bi koristila tu gradsku želznicu ne bi ni imala potrebe da siđe na trg već pre do nekih poslovnih centara gde će biti velika koncentracija poslova (kao stancia nbgd na primer ili recimo rakovica gde je velika koncentracija fabrika). .
Pa najveca koncentracija radnih mesta je zapravo u centru grada. Rakovica i njena industrija je potpuno propala, ne zivimo vise u 80te kad je sve to radilo punom parom. A stanica Novi Beograd je skoro uvek prazna zato sto u njenoj neposrednoj blizini nema poslovnih zgrada za sada.

Naravno da bi bilo korisno da ljudi iz periferije dodju u sam centar bez presedanja.

Primera radi linija 511 koja ide od Sremcice do Beograd Glavne je uvek puna jer ljudi iz tog prigradskog naselja je koriste bas zbog toga sto ih ona vodi u sam centar bez presedanja.
 
JohnnyLee":20gedohi je napisao(la):
MilisaV":20gedohi je napisao(la):
i trebalo bi sva mesta do 100 km udaljenosti od beograda da se poveže gradskom železnicom koja bi bila dosta brza. zamislite samo da neko ko živi u valjevu može da stigne železnicom do stanice nbgd za recimo 40 minuta i odatle uhvati metro do svog posla i stigne tamo za 50 minuta. pa ja imam kolege koji su sa vidikovca kojima više treba da stignu na posao u centar grada.
:lool::lool: генијалан виц. код нас воз не може до Ваљева да стигне за 3 сата, а не за 40 минута
pa u ovom trenutku ovo i deluje kao neki vic ali moramo da gledamo daleko. razdaljina beograd valjevo je oko 90 kilometara sa usputnim stanicama.koje bi bile lazarevac, barajevo, resnik, rakovica, prokop i nbgd (možda sam neku preskočio) mislim da nije toliki science fiction da se ova razdaljina prevali za 40 minuta.

a naravno tu su i drugi gradovi koji bi upali u razdaljinu do razdaljine od 100 km. pre svega mislim na novi sad, zatim pančevo, smederevo.....

to bi omogućilo manje naseljavanje beograda i ostanak stanovništva u njihovim mestima. takođe dovelo bi do ravnomernijeg razvoja svih mesta jer bi se ponuda poslova u krugu od sat vremena putovanja do posla povećala ljudima koji žive u ovim mestima.


spatiotecte":20gedohi je napisao(la):
Pa najveca koncentracija radnih mesta je zapravo u centru grada. Rakovica i njena industrija je potpuno propala, ne zivimo vise u 80te kad je sve to radilo punom parom. A stanica Novi Beograd je skoro uvek prazna zato sto u njenoj neposrednoj blizini nema poslovnih zgrada za sada.

Naravno da bi bilo korisno da ljudi iz periferije dodju u sam centar bez presedanja.

Primera radi linija 511 koja ide od Sremcice do Beograd Glavne je uvek puna jer ljudi iz tog prigradskog naselja je koriste bas zbog toga sto ih ona vodi u sam centar bez presedanja.
diskutabilno je gde je najveća koncentracija poslova.

rakovica je propala, ali ako želimo kao država da opstanemo moramo da imamo fabrike, tako da će se fabrike sigurno ponovo graditi i raditi. a lokacija u rakovici već postoji. samo što tu neće više biti dmb ili nešto slično več nešto novo. grad već sada nudi lokacije u rakovici i godinu dana plaćenu struju ako neko želi da pokrene tu neku proizvodnju. dakle industrijski deo rakovice ponovo će zaživeti pre ili kasnije (verovatno kasnije).

a stanica NBGD jeste prazna. i za to ima više razloga, pobrojaću samo one koje se setim.
zato što njena funkcija nije zaživela
zato što je železnica u očajnom stanju,
zato što je loše povezana javnim prevozom sa ostatkom novog beograda.

ne može ovaj hibrid od bg voza da zameni metro. ako neko stanuje kod vuka i želi da ide u delta citi radije će sesti na sedmicu pa direktno do tamo nego da sedne na voz pa ponovo da preseda na sedmicu.

ali zato ako bi neko iz pančeva želeo da ide u tc delta city putovanje gradskom železnicom do stanice NBGD bi mu bilo najbolje rešenje.
.
znači ako bi postojala brza i pouzdana gradska železnica koja bi pokravala oblast od oko 100 km od grada i još ako bi jedna linija metroa presecala stanicu koja bi išla u gusto naselje delove novog beograda stanica sa još nekim linijama gradskog prevoza ova stanica bi vrvela od ljudi


i loš ti je primer za sremčicu. pa sremčica samo i ima 511 i ljudi koji žive u sremčici i koji žele da idu u bilo koji deo grada moraju da idu upravo tom 511 pa da presedaju ili kod sajma ili kod glavne.




kod nas u srbiji ljudi koji imaju pare voze se kolima, oni sa manje para ili koji ne znaju da voze autobusom a železnica je socijalna kategorija. a to treba da se menja,,,,
 
@MilisaV
Sremcica ima 2 autobusa, 511 i 512, no mozda nisam naveo najbolji primer tacno je.
Slazem se sa tobom kad kazes da treba da postoji brza i efikasna gradska zeleznica.
Ja samo kazem da za sada nasa gradska zeleznica ne prolazi kroz najatraktivnije delove grada (zapravo samo Vukov spomenik je tu "negde" blizu centra), jer zapravo BG Voz zaobilazi centar. Mislim da je taj faktor lokacije jako bitan jer on odredjuje atraktivnost jednog prevoza.

Uzecu neke druge primere, uzmi plan S-Bahna nekog nemackog grada ili RER-a u Parizu, videces da linije idu ka centru i seku ga, zapravo sav sistem je zasnovan na razgranatu mrezu koja ide ka centru. Mi nemamo to u Beogradu, zato sam i predlozio ideju o spajanju Beograd Glavne i Dunav stanice jer nije skupo (ne mnogo) a po uzoru je na zapadnjacke gradove evrope. (valjda imamo nesto da naucimo od njih a ne da izmisljamo toplu vodu svaki put) ;)
 
DE NUMERATIO ZELEZNICAE URBI

posle sastanaka u Direkciji za Javni Prevoz i Zeleznicama Srbije na temu numerisanja linija BG:voza i Beovoza dosli smo do sledecih zakljucaka:

Direkcija za sada liniju BG:voza naziva jednostavno "BG:voz" bez broja. Kada bude uvedena linija Prokop-Resnik, mozda ce linije dobiti brojeve 1 i 2 ali do tada ostaje jednostavno "BG:voz".

Zeleznica se drzi svog tradicionalnog numerisanja linija Beovoza 1, 2, 3 ... a za dosadasnju liniju 1 (Indjija-Pancevo) koja ce biti podeljena na 2 kraka Indjija-Batajnica i P. Most-Pancevo predlazu 1a i 1b. dodatnu konfuziju stvaraju 3 para vozova koji ce ici na relaciji PancevoVojlovica-Zemun i jedan par na relaciji Indjija-Zemun.

Cini mi se da barem do sledeceg reda voznje u decembru, posto se nalazimo u nekoj medju-fazi uspostavljanja sistema, mozda je najbolje izostaviti numeraciju i zvati linije samo po njihovim bojama i relacijama: crvena (Batajnica-P. Most), Plava (Pancevo-Mladenovac) itd

ionako ce u 2012. ponovo doci do promena, juzne linije Beovoza polazice sa Prokopa umesto iz Panceva, pa ce opet morati sve da se menja a do tada ce se valjda sistem uhodati i doci do konsenzusa o numeraciji linija.

Mozda na kraju dobijemo kao i Londonski metro linije bez brojeva vec sa imenima "Sremsko-Banatska", "Kolubarska", "Kosmajska"...
 
па боље је да буду Сремска и Банатска (или Инђијска и Панчевачка) него 1а и 1б
 
zidar":3awje0kr je napisao(la):
DE NUMERATIO ZELEZNICAE URBI
:laugh:

zidar":3awje0kr je napisao(la):
ionako ce u 2012. ponovo doci do promena, juzne linije Beovoza polazice sa Prokopa umesto iz Panceva, pa ce opet morati sve da se menja a do tada ce se valjda sistem uhodati i doci do konsenzusa o numeraciji linija.
Они то мисле да ће Прокоп да буде готов до тада?
 
то већ може и сад. имају два колосека на Прокопу која се не користе (онај на коме стоји резервна гарнитура и онај нов)
 
Od 15.4 broj polazaka Beovoza prema Pancevu sa sadasnjih 8 povecan je na 14, dok broj polazaka prema Indjiji ostaje isti( 10).Dobra vest je da do 15.4 sve garniture treba da budu ociscenje od grafita. Jutros je garnitura koja je imala onaj ogroman grafit na motornim kolima iz depoa izasla potpuno cista.
 
1442511_Batajnica_P_most_v.jpg


Линија БГ воза продужена до Батајнице од 15. априла

У оквиру наставка активности везаних за реализацију пројекта „Градске железнице – БГ ВОЗ нови градски превоз”, који је успостављен у септембру прошле године, од 15. априла линија градске железнице биће продужена до Батајнице. Са жељом да се нови вид превоза популаризује међу грађанима, од 15. до 30. априла предвиђен је промотивни период, када ће превоз за све категорије корисника бити бесплатан.

Радно време линије Панчеваки мост – Батајница је од 6 до 22.30 часова свакодневно, са планираним интервалом слеђења композиција од 15 минута радним данима у шпицевима од 6 до 9 и од 14 до 18 часова; 30 минута радним данима у периодима ван шпица; 30 минута суботом од 6 до 12 часова, а 60 минута суботом током осталог дела дана и 60 минута целодневно недељом и државним празником.

На траси од Панчевачког моста до Батајнице има девет станица и то: „Панчевачки мост”, „Вуков споменик”, „Карађорђев парк”, „Београд центар – Прокоп”, „Нови Београд”, „Тошин бунар”, „Земун”, „Земун поље” и „Батајница”.

Планирано време вожње по деоницама од насеља Батајница до Земун поља јесте шест минута, до Земуна 12 минута; до Тошиног бунара 16 минута; до Новог Београда 22 минута; до Прокопа 28 минута; до Карађорђевог парка 31 минут; до Вуковог споменика 35 минута; до Панчевачког моста 38 минута.

Линија „Градске железнице – БГ ВОЗ нови градски превоз” Панчевачи мост – Батајница ће од 1. маја бити укључена у Интегрисани тарифни систем 1, што значи да ће се за превоз користити све врсте карата (маркице, појединачне карте и бесплатне карте) које важе у постојећем тарифном систему.

У возовима ће бити постављени поништивачи, тако да ће путници који поседују појединачне карте моћи да их пониште у возовима.

Постојаће могућност куповине појединачне карте у возовима код кондуктера, а на стајалиштима ће бити омогућена куповина у претпродаји, осим на стајалиштима „Тошин бунар” и „Карађорђев парк”.

Примењиваће се постојећи зонски систем, тако да су стајалишта „Земун поље” и „Батајница” у другој тарифној зони.

Веза линије „Градске железнице – БГ ВОЗ нови градски превоз” Панчевачки мост –Батајница са осталим видовима ЈГС-а се остварује на следећи начин: на стајалишту „Батајница” преко линија 73, 702, 703 и локалне линије 700, чије се успостављање планира; на стајалишту „Земун поље” преко линије 709; на стајалишту „Земун” преко линија 45 и 612, за коју се планира делимична измена трасе како би саобраћала до железничке станице у Земуну; на стајалишту „Тошин бунар” преко линија 45, 65, 71, 72, 82 и 601; на стајалишту „Нови Београд” преко линија 67, 89, 94, 95, 7, 9 и 13; на стајалишту „Београд центар – Прокоп” преко линије 34Л и даље са линијема 40, 41, 42, 49, 59, 78 и 94; на стајалишту „Карађорђев парк” преко линија 17, 18, 30, 31, 33, 39, 42, 46, 47, 48, 55, 59, 78, 9, 10 и 14; на стајалишту „Вуков споменик” преко линија 25, 25П, 26, 27, 27Л, 32, 65, 74, 2, 5, 6, 7, 12 и 14; на стајалишту „Панчевачки мост” преко линија 16, 23, 32Е, 33, 35, 37, 43, 48, 58, 95 и 96.

У циљу повећања приступачности железничке станице у Батајници односно Земуну, па тиме и линије градске железнице, за становнике из свих делова тих насеља планира се успостављање локалне линије 700. Возила на локалној линији ће саобраћати кружном трасом следећим улицама: Матрозовом, Царице Јелене, Јована Бранковића, Саве Гркинића, Војвођанских бригада, Максима Бранковића, Стевана Дубајића, Краља Радослава, Војводе Николе Стањевића.

На линији ће саобраћати радним данима у шпицевима два соло возила са интервалом слеђења од 15 минута, а у периодима ван шпица и викендом целодневно једно соло возило са интервалом од 30 минута. Ред вожње на овој линији ће бити усклађен са поласцима на линији градске железнице.

Биће делимично продужене трасе линије 702 (Батајница–Бусије) и 703 (Батајница–Угриновци) у насељу Батајница, како би се и становницима у зони око Улице браће Савић омогућила директна веза са железничком станицом.

Мења се траса линије 612 (Нови Београд /Похорска/ – Нова Галеника) тако што би возила са ове линије од раскрснице Рада Кончара и Првомајске улице саобраћала Херцеговачком, Атанасија Пуље до Крајишке и даље редовном трасом, и на тај начин остваривала директну везу насеља Галеника и Горњег града у Земуну са железничком станицом.

Мења се траса линије 709 (Земун /Нови град/ – Земун поље) тако што би возила у оба смера саобраћала Улицом др Борислава Вујадиновића до железничке станице у Земун пољу и на тај начин остваривала директну везу насеља Земун поље и Плави хоризонти са железничком станицом.

Како би се стимулисало коришћење линије београдске железнице и она била приступачна што већем броју корисника, паркинг простор између Јурија Гагарина и Антифашистичке борбе (преко пута ОТЦ-а), у зони железничког стајалишта „Нови Београд”, може се користити као паркиралиште у систему „паркирај и вози” (Park and Ride). Радним данима од 6 до 23 часа коришће

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1442477
 
и даље ми није јасан систем "Паркирај и вози". како они да знају да човек није дош'о на Бувљак?

едт: је л' се мени чини, или линија 73 губи смисао у овом облику? мада и 33 и 48 губе исто смисао са повезивањем Карађорђевог парка и Панчевачког моста
 
Linija 73 delimično gubi smisao. Videćemo koliko će se ljudi iz Batajnice voziti BG:vozom, ali ne zaboravite da on ne ide samo u Batajnicu da bi toliko uticao na jednu liniju, a dodatno će prevoziti i putnike sa Beovoza.

Smanjuje se potreba za korišćenjem linije 73 sa presedanjima za pravac Autokomande, a 706 sa presedanjem ka Zvezdari i Paliluli.

Ipak, do centra grada, kao i centra Zemuna, ali i dela Novog Beograda do kojeg direktno vode autobuske linije, ljudi neće koristiti voz, jer nije racionalno.

Takođe, neki delovi Batajnice su udaljeni od železničke stanice, uprkos kružnoj liniji mnogima će biti neracionalno da se voze 10ak minuta ka stanici i presedaju.

Imajte u vidu i industrijsku zonu koju opskbljuju najvećim delom linije iz Batajnice.

Linija 73 biće verovatno neprimetno redukovana, ako će se dva autobusa sa nje iskoristiti za liniju 700.

Već sada, a pogotovo posle ove ili neke sledeće redukcije neophodno bi bilo uvesti još jednu liniju od Bloka 45 do Zemuna, jer su tamo najveće gužve i izumene putnika.
 
A sta ce biti sa info sistemom na stanicama...hoce li barem ukljuciti postojeci sistem ako jos nisu nabavili novi..jer umesto ljudi da zagledaju u tunel i informisu se po okolini mogu jednostavno da pogledaju u ekran za koliko minuta voz stize a sta otvara novo pitanje kada ce pustiti GPS na trasi BGVoza, sve su to najavljivali...rakose da je nabavljen sistem za sve vidove prevoza pa i za BGV...
 
мислим да ће овај нови систем да ставе у првој фази и на БГВ, јер је он идеалан за првобитно тестирање
 
Onda Apel Gradu da nam pusti u rad GPS i info sistem na trasi BGV..s obzirom da je stari Siemensov sigurno ce raditi sasvim dobro dok ne montiraju noviiji.. :kafa: O da ne zaboravim neka krenu da uredjuju platforme tj.visinu istih na stanicama, i krenu da obelezavaju prigodne praznike u Beogradu sa secanjem vrpci na novim stanicama, a ako neznaju kako neka pogledaju Londonski Overground tamo su im gotovi projekti stanica,jeftino,pristojno...uostalom zna se da kad god su nas poslusali rejting im raste..a uz to mi to sve bezplatno.. :kafa:
Evo i zapazanja jedne sugradjanke u danasnjoj stampi;
veliki problem

Veliki problem je kako uci u voz? Nije nivelisano stajaliste i stepenice voza su previsoke. Ja sam trudnica i imam malo dete. Putujem svakodnevno i veoma mi je tesko. Ne mogu ni da zamislim starije ljude ili one sa invaliditetom. Za njih je ovaj voz misaona imenica.
 
Polako s tim, važno je da profunkcioniše, već je mnogo investirano... čak, posle ovoliko godina, neverovatno je da je Grad uložio toliko u obnovu i izgradnju pruga, novih autobuskih linija... Možda bi bilo dobro da železničke stanice na teritoriji Beograda postanu njegova nadležnost, a ne da se ulaže dobrom voljom, za račun Železnica
 
то би било најбоље. када већ град не може да управља пругом, онда барем да добије на управљање станице. онда ће сигурно уложити паре и средити их мало
 
Vrh