Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

@zidar
Твоја идеја јесте добра, али би проблем могао да буде у положају новог моста, јер терен, мост преко Аде и петља Радничка компликују ствари. Можда би могло да се изведе јефтиније ако би се на месту Старог железничком моста направио нови двоколосечни, а да пруга настави да иде поред Сајма као сада. Имало би места и за резервну локацију за још једну станицу испод Мостара, јер је та површина ионако неикоришћена.
Нешто овако:
bgcvor3.jpg
 
zidar":s6jf3eii je napisao(la):
у Лисичијем потоку већ постоји станична зграда, тако да си могао и то да уцрташ за градску железницу

а и више смисла има Арнорианова идеја, да се поред садашњег Старог моста направи још један и та пруга да буде двоколосечна, уз посебно одвајање код станице Нови Београд, да се не укрштају као сад. а садашњу пругу што иде ка главној станици укопати и повезати са Дунав станицом, као што су рекли Спатио и Вучко, јер је пруга од Раковице па до Сајма са 4 колосека (или више, не знам због оних силних на којима се налазе стари вагони), од којих се два одвајају ка главној станици а два се спајају у онај што иде преко Старог моста
 
@Zidar, znam da si uporan u ideji da se napravi novi zeleznicki most koji bi spojio stanicu Novi Beograd i topcidersku dolinu ali da li mislis da skracivanje trase za pola kilometra moze opravdati investiciju od 60 miliona evra i imali bi 3 zeleznicka mosta u nizu, stvarno je previse.
Realno, nece to niko hteti da finansira jer nema opravdanja za takvu investiciju.
Takodje mi je bojli Arnorian-ov plan jer mi deluje racionalnije.

Inace svidja mi se cetvorokolosecna pruga od novog beograda do Batajnice, i ja navijam za tu varijantu.:)
 
Eво какав је број шина, постоји и боља карта на Нету, али не могу сада да је нађем.
Жуто је двоколосечна пруга, желено је једноколосечна, црвено су денивелације. Број колосека у станицама није представљен.
brojkoloseka.jpg
 
@Arnorian
Trasa od stanice Donji grad na Dorcolu do Dunav stanice je jednokolosecna.
Kad smo kod planova, evo kakvi su sve planovi postojali za BG cvor. Izvinjavam se na kvalitetu slika.
Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
 
Siniša":2dx41mxt je napisao(la):
@Arnorian
Trasa od stanice Donji grad na Dorcolu do Dunav stanice je jednokolosecna.
У праву си, ово је боља мапа:
beograd.gif
 
Pozdrav svima, posle dužeg iščitavanja foruma rešio sam da se uključim u diskusiju. :)

Sviđa mi se Arnorian-ova ideja sa novim mostom na mestu starog železničkog. Sadašnji je već dovoljno propao i ne znam ima li smisla krpiti ga. Pošto završetak obilaznice nije ni u dalekim planovima, a svakako ne bi trebalo ukinuti Glavnu stanicu, to je najbolje rešenje.

I jedno pitanje. Da li neko zna zašto je pruga od Sajma do Topčidera urađena kao četvorokolosečna? Pretpostavljam da ima veze sa prugom iza Sajma kojom teretnjaci zaobilaze stanicu.
 
Dobro dosao Mad Monkey,
Pruga je cetvorokolosecna na tom delu zato sto dolazi prvo dvokolosecna iz glavne pa joj se onda pridruzuje jednokolosecna iz rasputnice kod savskog mosta (triangla koju su nemci napravili 1941), koristi se za teretnjake i cetvrti kolosek se spaja kod tobogana na kraju sajma, to je kolosek koji ide za Beograd spoljnu.

Drago mi je da i ti mislis da treba da se ostavi Beograd glavna u funkciji. Nedavno sam procitao da je to idealno mesto za zeleznicku stanicu i da prosto nema bolje lokacije. Ja isto to mislim ali naravno sa ukidanjem juzne ploce i Beograd spoljne kako bi se oslobodio savski amfiteatar.
 
Centralna moze ostati kao stanica bg voza ako se ukopaju ta dva koloseka od mosta preko ade do nje.

I ona idemo na onu verziju sa tunelom do dunav stanice sa stanicom ispod trga republike.
 
vucko":3aj38g9c je napisao(la):
Centralna moze ostati kao stanica bg voza ako se ukopaju ta dva koloseka od mosta preko ade do nje.

I ona idemo na onu verziju sa tunelom do dunav stanice sa stanicom ispod trga republike.
Mozda ne mora da se ukopa tako rano, ja bi ukopao prugu od Gazele gde se spaja sa prugom koja ide za Novi Beograd jer je vazno da u savskom amfiteatru nema ukrstanja.

Takodje moguce je ostaviti prugu na povrsini kao sto je sad i izgraditi 2-3 podvoznjaka ispod nje upravno sa Savskom ulicom, to je jos i najjeftinije resenje.
 
мора да се укопа, јер је тако лакше после спојити са Дунав станицом. најбоље је да крене у земљу одмах код Сајма, чиме се и уклања онај пружни прелаз, и да шиба под земљом све до раскрснице Поенкарове и Кнежопољске, и даље на Панчевачки мост, а од Дунав станице направити Београд-север, одакле би кретали дизел гарнитуре ка Банату и међународни возови ка Румунији, јер је цела банатска пруга неелктрификована, као што се види на овој карти. то би изгледало отприлике овако (црно под земљом, црвено на земљи, најдебље линије су 3+ колосека, средња је 2 и најтања је 1 колосек):

116nkp1.jpg
 
@JohnnyLee
До станице Нови Београд, ако би била главна за путничке возове, шака возова која иде према Румунији и Вршцу може да стигне и преко Прокопа. А кроз станицу Трг републике боље да прође метро. Подземна траса коју си дао је дужа него од Трга до Цветка.
 
Људи, потпуно сте застранили покушавајући да искористите постојеће шине и од њих направите хибридну железницу чија ће употребна вредност бити мала. :rolleyes:

Ајде лепо сада повадите те шине, продајте то земљиште на најбољим локацијама у граду, и онда те паре уложите у добар систем метроа и регионалне железнице који ће међусобно допуњују, а београдски железнички чвор оставите ономе за шта је планиран - међуградску и међународну железницу. Једино тако ће се направити добро и ефикасно решење, све остало је бацање пара у половична решења од којих нема користи. Шта су вам, забога, направили ови политичари, почели сте да размишљате као они - шта може да се скарабуџи у оквиру једног мандата :(
 
ја сам за фул метро. ово горе је само моје виђење ове приче коју овде спомињу. ја би' највише волео када би кренуло да се ради по пројекту из 76те, само мало модификован да одговара данашњем стању ствари и урбанизма (све 4 РМ линије, само не до Новог Сада, Руме и Зрењанина, јер та три града ипак не гравитирају ка Београду толико, него би РМ2 окренуо ка Шимановцима и скратио до Мале Крсне, РМ4 до Инђије, РМ1 би окренуо до Падинске скеле)
 
Evo kako bi to izgledalo uklopljeno sa ostalim predlozima (žuto - 2 koloseka, crveno - 4 koloseka):

2nr331s.jpg


Ako se nekada napravi metro nikako neće ostati dovoljno novca i za posebnu prigrasku/regionalnu železnicu.
Ovakav tunel bi bio savršen za to.
Međunarodni i međugradski na Prokop, lokalni i prigradski na Glavnu.

Na primer u okviru jednog ovakvog dugoročnog plana:



Ucrtao sam i pruge do aerodroma i Borče, predložene ranije na ovoj temi.
 
Mad Monkey":3aogu7eg je napisao(la):
Ako se nekada napravi metro nikako neće ostati dovoljno novca i za posebnu prigrasku/regionalnu železnicu.
То је основни проблем у размишљању овде. Метро и регионална железница се не граде одједном ни у најбогатијим градовима. То је процес који траје константно, стално се шири и надограђује. Зато је и потребно испланирати комплетан систем унапред, а онда почети од једне-две линије, па онда у складу са могућностима градити остатак...
 
@Mad Monkey
Ако Панчевачки мост мора да се дели, зашто се не би делио и део од њега до Новог Београда?

Ако већ идемо на дуготрајне планове мислим да би нешто овако било довољно:
cvor.jpg
 
Михаило":43yq48b9 je napisao(la):
Људи, потпуно сте застранили покушавајући да искористите постојеће шине и од њих направите хибридну железницу чија ће употребна вредност бити мала.
Mislis da je upotrebnost mala?????
Kao prvo nismo mi izmislili taj tunel izmedju Beograd glavne i Dunav stanice, taj plan postoji od.... 1923godine....
Druga stvar mislim da nisi svestan koliko bi ljudi koristili taj vid gradske zeleznice, zamisli sta znaci ljudima iz Batajnice, Resnika, Panceva da idu direktno do Trga republike bez presedanja za 20 minuta.

Ovo je prekopotrebno Beogradu i od OGRMOMNE koristi. a treba 3-4 km tunela samo da se izbusi.

A za zemljiste Savskog amfiteatra, nek ga prodaju, pa posle sa tim parama nek izgrade metro, ovo je bilo resenje za gradsku zeleznicu.
 
@Arnorian
Taj tvoj plan treba uramiti i proglasiti za zvanični plan razvoja železnice :kk:

@Mihailo
Tačno. Treba isplanirati unapred, i ostaviti prostora da se gradi polako, u etapama.
Ali i u najbogatijim gradovima takvi sistemi se grade decenijama. Ja bih radije da imam prihvatljiv prevoz za 2-3 godine, nego da čekam 20 za odličan. Potrebna su rešenja koja će zadovoljiti potrebe u skorijoj budućnosti, a koja će takođe moći da se ukope i u dugoročni plan.
 
spatiotecte":1mzjptlq je napisao(la):
'23? постоји он у плану још од 1905, када је кренула да се развија лука и на Дунаву

Mad Monkey":1mzjptlq je napisao(la):
Ali i u najbogatijim gradovima takvi sistemi se grade decenijama. Ja bih radije da imam prihvatljiv prevoz za 2-3 godine, nego da čekam 20 za odličan. Potrebna su rešenja koja će zadovoljiti potrebe u skorijoj budućnosti, a koja će takođe moći da se ukope i u dugoročni plan.
ово је краткорочан план, који после може да се инкорпорира у дугорочни. ипак је и Јовин 76те управо уцртао овај правац (Сајам-Сава-Теразијска тераса-Трг-Скадарлија-Лука)
 
JohnnyLee":1kpsnajn je napisao(la):
ово је краткорочан план, који после може да се инкорпорира у дугорочни. ипак је и Јовин 76те управо уцртао овај правац (Сајам-Сава-Теразијска тераса-Трг-Скадарлија-Лука)
Da Jovin je ucrtao ovaj plan zato sto je 70tih poceo trend S-bahn i RER zeleznica koje spajaju glavne zeleznicke stanice prolazeci kroz centar grada. U to vreme smo imali bas napredne vizije sto se tice gradske zeleznice, nismo uopste kaskali za zapadom.
 
Vrh