Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

zidar":3cmbwvq6 je napisao(la):
Stanici koja istovremeno sluzi i za gradsku iza medjunarodno/regionalnu zeleznicu nije dovoljan dvokolosecni prilaz,
treba vise da lici na ovo:

http://www.imamoplan.com/files/gimgs/22_paris-gare-du-nord.png
(Pariz, Gare du Nord, jedna od 6 terminalnih zeleznickih stanica u gradu)

nego na ovo:

http://www.imamoplan.com/files/gimgs/22_izlaz-iz-prokopa-ka-tunelu-za-sajam.png
(Izlaz iz Prokopa ka Novom Zeleznickom Mostu)

http://www.imamoplan.com/files/gimgs/22_izlaz-iz-prokopa-ka-tunelu-za-sajam.png
Ja to pricam sve vreme! Dvokolosecni izlaz iz Prokopa je mnogo ogranicavajuci faktor za propusnu moc BG Cvora.

Uostalom, slike sve govore. Ovde na izlazu severne stanice u Parizu ima izlazni koridor sa 10 koloseka!
 
Dakle 4 koloseka nam ne gine,to je valjda vec zidar pominjao.4 koloseka do mosta i 4 od mosta preko nbg stanice do batajnice.To bi bilo sasvim dovoljno.Ne verujem da bi most bio usko grlo.
 
Da 4 koloseka bi bilo super. Ja sam vec napomenuo da je 4 koloseka predvidjeno GUP-om za deonicu Novi Beograd - Batajnica ali bi bilo idealno da bude i do Prokopa.

Pitanje je sad koliko moze most da se nadogradi. Po mom misljenju, konzolnom metalnom konstrukcijom bi moglo da se doda po jedan kolosek na svaku stranu mosta.
 
2012":2rlnqxt3 je napisao(la):
Ja verujem STB, a i danas je bio štrajk u gradu,predpostavljam da kada su ljudi čuli za štrajk na STB da su odmah odlučili za free parking i BGV i odustali od ideje da idu autom u stari deo grada... ;)
Evo stanja parkinga od malopre:

06042011331.jpg
 
Е сад ћу и ја да почнем са јеретичким причама, као Њиле :) Београдски железнички чвор НИЈЕ намењен ни адекватан за приградску (регионалну) железницу!!! Није ни замишљен ни пројектован за те потребе већ за потребе међуградске и међународне железнице. То што њега данас користи Бео/БГ воз, је тужна последица неспособности политичких структура последњих 40 година и незаинтересованости грађана да притисну горепоменуте.

Приградска железница треба да буде посебан систем, пројектован у складу са градском железницом (познатијом као метро). Нисам измислио никакву топлу воду, идејни пројекат имамо одавно...
1000px-Beogradski_Metro.svg.png

:grand:
 
I to su sve oni što idu na buvljak,mada ako opet dozvole da se ovi ispod mosta što prodaju đubre iz kontejnera razmile imaće BG voz putnike :D
 
@Михаило
Обрати пажњу да и у овом пројекту који си дао регионални метро користи сва три крака новог чвора.
 
Arnorian":2proi4hu je napisao(la):
@Михаило
Обрати пажњу да и у овом пројекту који си дао регионални метро користи сва три крака новог чвора.
Ne koristi tunele. U tome je poenta. Preklapa se sa zeleznicom na obodima grada, ali tu je iznad zemlje i lako moze da se izgradi novi kolosek.
 
Bilo bi dobro kad bi Beovozovi, koji ide na duze razdaljine (Indjija, Velika Plana...) zavrsavali u zeleznicku stanicu Beograd Glavna.
Na taj nacin se u centralnom delu Beograda ne bi preklapali sa trasom BG: Voza i Glavna bi bila idealno krajne odrediste za ljude koji dolaze iz dalje periferije.

Medjugradska zeleznica bi isla od samog centra Beograda ka drugim gradovima dok bi gradska zeleznica prolazila kroz sam grad i spajala razne krajeve (kao sto je sad slucaj sa BG Vozom). U evropi postoje slicna resenja.
 
hazard":3aqmzcxu je napisao(la):
Arnorian":3aqmzcxu je napisao(la):
@Михаило
Обрати пажњу да и у овом пројекту који си дао регионални метро користи сва три крака новог чвора.
Ne koristi tunele. U tome je poenta. Preklapa se sa zeleznicom na obodima grada, ali tu je iznad zemlje i lako moze da se izgradi novi kolosek.
Управо то, поклапа се тек на ободима града где је много лакше извести укршања или додати колосеке, а у самом граду много боље служи основној сврси - довести становнике периферије до жељене локације добро распоређеним станицама и укрштањима са метроом.
 
spatiotecte":3rz6dag7 je napisao(la):
Da 4 koloseka bi bilo super. Ja sam vec napomenuo da je 4 koloseka predvidjeno GUP-om za deonicu Novi Beograd - Batajnica ali bi bilo idealno da bude i do Prokopa.

Pitanje je sad koliko moze most da se nadogradi. Po mom misljenju, konzolnom metalnom konstrukcijom bi moglo da se doda po jedan kolosek na svaku stranu mosta.
Da li je moguce da se most nadogradi tako da iznad postojece pruge bude jos jedna? Most na dva "sprata"? Gornju konktrukciju bi koristio iskljucivo BG:voz koji je laksi od vozova medjugradske zeleznice (krace kompozicije, nema prtljaga u principu, ne idu teretni vozovi). Izvodljivo? I onda isto tako na Pancevackom mostu.

?
 
hazard":111uhe87 je napisao(la):
spatiotecte":111uhe87 je napisao(la):
Da 4 koloseka bi bilo super. Ja sam vec napomenuo da je 4 koloseka predvidjeno GUP-om za deonicu Novi Beograd - Batajnica ali bi bilo idealno da bude i do Prokopa.

Pitanje je sad koliko moze most da se nadogradi. Po mom misljenju, konzolnom metalnom konstrukcijom bi moglo da se doda po jedan kolosek na svaku stranu mosta.
Da li je moguce da se most nadogradi tako da iznad postojece pruge bude jos jedna? Most na dva "sprata"? Gornju konktrukciju bi koristio iskljucivo BG:voz koji je laksi od vozova medjugradske zeleznice (krace kompozicije, nema prtljaga u principu, ne idu teretni vozovi). Izvodljivo? I onda isto tako na Pancevackom mostu.

?
Ne verujem da je to najlakse resenje da bude most na 2 sprata, pre bi dodali konzolu da primi po jedan kolosek sa svake strane.

Po istom tom principu je uradjen Novi most na adi, kablovi drze betonski sanduk u sredini a sa strane su pricvrscene metalne konzole na kojima ce se kretati vozila na 3 trake + biciklisticke staze.
 
Izgradi se jedan identican most pored postojeceg ustede se pare za novi projekat i gotova stvar :kafa:
 
I jos jedan kredit od 60 miliona evra. Ali realno, morace to da izdvoje kad tad.
 
I onda srusimo taj siroki kolosek i stavimo na linije bg voza metarski da bi nova tura od 100 cafova koje kupimo isla njime.Em dobijemo metro em prodjemo jeftinije.Razumete mirko i slavko?

djilas30.jpg
 
Михаило":2iwgfrtb je napisao(la):
Приградска железница треба да буде посебан систем, пројектован у складу са градском железницом (познатијом као метро). Нисам измислио никакву топлу воду, идејни пројекат имамо одавно...
Plan iz 1974. je bio veoma ambiciozan, sto svaki dugorocni plan i treba da bude, i predvidjao je 3 komplementarna podzemna sinska sistema u uzem jezgru grada: voz (sadasnji cvor), regionalni metro i metro.

Jedino su tuneli zeleznickog cvora na svu srecu prokopani, oni su bili projektovani kao zasebna celina jos pre metroa i kostali boga oca, sve ostalo je pokopao projekat "tramvajem u 21. vek".

To je bilo pre 40 godina, a sta imamo sad. Mozemo da kopamo tunele za regionalni metro ili ti gradsku zeleznicu paralelno sa postojecim zeleznickim cvorom, a sami znamo da od kopanja nece biti nista jer ni kilometar metroa ne mozemo da napravimo a kamo li RER, ili da iskoristimo cvor koji je savrsen za svrhu prigradske zeleznice a da standardnoj zeleznici obezbedimo alternativnu trasu.

direktor":2iwgfrtb je napisao(la):
Izgradi se jedan identican most pored postojeceg ustede se pare za novi projekat i gotova stvar :kafa:
Umesto da kopamo skupe tunele, sagradimo novi most za Zeleznicu i dupliramo koloseke na Sremskoj strani i kod Rakovice. Time dobijamo resenje u duhu plana iz '74. , nezvistan RER sa stanicama u Gradu (T. Bunar, NBGD, K. Park, Vuk, P. Most) vezan sa nezavisnom medjunarodno/regionalnom zeleznicom (NBGD, Rakovica) a jednog dana kada bude volje i para metro koji ce sve to da dodatno poveze.
 
zidar":1xm9mlkp je napisao(la):
ili da iskoristimo cvor koji je savrsen za svrhu prigradske zeleznice a da standardnoj zeleznici obezbedimo alternativnu trasu.
Да, савршен је, осим што у последњих икс покушаја да се грађани ако треба и пушкама утерају у те возове, они никако да схвате да је чвор савршен. Свугде другде по свету грађани, кад им понудиш нешто боље, они га користе, али Срби ето неће па неће овај савршени чвор. Људи који инсистирају на томе да чвор може да буде некакав фактор у превозу никада неће дозволити стварности да им омета сан.

БГ:воз и даље превози као једна или две трамвајске линије по часу. (Цео Беовоз је пре пар година превозио мање од трамваја седмице). Једино чему евентуално може да послужи је у пропагандне сврхе (мада не знам како кад га људи једноставно не користе - али то ћу оставити спин мајсторима да провале) и томе да цела Србија мрзи Београд јер се, ето, ”њихов” ”новац” ”троши” на ”наш” ”метро”.

Није поента у приградској железници. Нпр. будућа БГ:воз станица у Батајници једноставно није пројектована тако да је грађани користе за превоз до града. Наравно, неки грађани би почели да је користе ако би се укинуо аутобус 706. Али то ће се десити никад, све док се градска власт бира на изборима. Осим тога, највећи проблем је што БГ:воз једноставно не вози људе нигде осим зоне око Вуковог споменика. Људи у Батајници би се дали у шетњу или шатл вожњу до станице ако би возом стигли игде где има некаквих пословних или културних садржаја. Проблем Беовоза је, међутим, као што сам милион пута писао на овом форуму, тај што људе вози од нигде до нигде. Никоја количина фластерисања, фарбања станица, ремонтовања возова, брендинга линија не може променити ту једноставну чињеницу.
 
Djordje":1z0nea4p je napisao(la):
Проблем Беовоза је, међутим, као што сам милион пута писао на овом форуму, тај што људе вози од нигде до нигде. Никоја количина фластерисања, фарбања станица, ремонтовања возова, брендинга линија не може променити ту једноставну чињеницу.
To si u pravu, trasa Beovoza (takodje BG:Voza) ne prolazi kroz najinteresantnije delove grada zato sto je prvobitno zamisljen cvor za vozove a ne za gradsku zeleznicu. Svakako bi bilo interesantnije da ljudi koji dolaze iz periferije mogu da izadju na trg republike ili kod zeleznicke stanice, dakle u uzem centru.

No, nije sve tako crno, postoji mogucnost (a i postoji plan, da da!) da se povezu zeleznicka stanica Beograd glavna sa Dunav stanicom podzemnim tunelom duzine manje od 3 km koji bi poceo da se ukopava odmah pre ulaska u Beograd Glavnu (priznacete da to ipak moze nas grad da finansira)
Postojala bi centralna stanica Trg republika i podzemna stanica ispod Glavne zeleznicke stanice.

Time bi ljudi koji dolaze iz prigradskih naselja izasli direktno na najatraktivnije lokacije bez presedanja.

Kad bi se izgradilo tih 3km tunela, popunjenost BG: Vozova i Beovozova bi bila preko 100% jer ljudi zele da dodju u centar.
 
Da,mislih da postovah taj plan jovina na forum,ako ne postavicu ga ponovo.To bi bilo savrseno,ali sa ukopavanjem 2 koloseka u savskom amfiteatru.Time bi na trgu dobili stanicu slicnu vukovom spomeniku.Na manjoj dubini je metro a na 30tak metara regionalni metro/bg voz/kako god ga zvali.

Sama ideja da iz batajnice mozes direktno stici do trga za 15-20 minuta je fenomenalna.

Sto se tice posta Djordja u vezi beovoza/bg voza,jasno je da je izgradjen samo deo gradske zeleznice a da metro ni nemamo pa zato osim vukovog spomenika masi sve gradske centre.Imam puno kolega i poznanika koji dolaze iz panceva i sa nbg-a do vuka vozom,zamislite kolika bi bila popluranost i brzina da vozom mozete stici i u ostale delove grade.Prosto su sanse skoro bezgranicne,a brzina je svemirska u odnosu na povrsinske vidove prevoza autobuse,trole i tramvaje.
 
Da, ljudi bi dolazili iz Batajnice za 15,20 minuta i to u strog centar. Ali ne samo iz Batajnice, vec iz Panceva i Resnika. Stari zeleznicki cvor je veoma pogodan da se pretvori u gradsku zeleznicu, dodala bi se stanica Sajam iz pravca Rakovice.

Taj tunel koji bi spojio Glavnu zeleznicku stanicu i Dunav Stanicu ne bi kostao preko 50 Miliona evra a to je suma koju moze grad da izdvoji i odnos Ulozeno/Efektno bi bio izuzetno povoljan, da ne kazem fantastican.
Rezultati bi se dobijali odmah.
Sve gradske zeleznice velikih gradova sveta imaju trase koje prolaze kroz centar grada podzemnom deonicom i spajaju se sa postojecom zeleznickom infrastrukturom.

Po mom, taj potez treba uraditi cak i pre metro-a. Nama trebaju rezultati efektni i odmah uz minimalna ulaganja.
 
Djordje":2h6l7p9b je napisao(la):
zidar":2h6l7p9b je napisao(la):
ili da iskoristimo cvor koji je savrsen za svrhu prigradske zeleznice a da standardnoj zeleznici obezbedimo alternativnu trasu.
Да, савршен је, осим што у последњих икс покушаја да се грађани ако треба и пушкама утерају у те возове, они никако да схвате да је чвор савршен. Свугде другде по свету грађани, кад им понудиш нешто боље, они га користе, али Срби ето неће па неће овај савршени чвор. Људи који инсистирају на томе да чвор може да буде некакав фактор у превозу никада неће дозволити стварности да им омета сан.
Problem slabog koriscenja BG:voza lezi u dva glavna faktora:
- nepouzdanost prethodnog sistema, Beovoza, koji ljudi pamte po kasnjenjima od pola sata, ako uopste i dodje.
- neiformisanost potencijalnih putnika, vecina ljudi sa kojima pricam u Beogradu ne zna da BG:voz postoji niti gde se nalaze stanice. Za Vukov Spomenik su jos i culi, to je kada je Sloba otvarao metro pa posle toga nista, a za ostale, recimo Novi Beograd ili Pancevacki Most nisu nikad culi.

BG:voz ne prolazi kroz sam centar Grada ali preseca Beograd i omogucava putovanja bez prolaska kroz guzvu u Centru, od Karaburme do Altine recimo. Trasa nije savrsena ali je dobra i valja je iskoristiti do maksimuma. Zato je neophodno dobro informisanje gradjana o postojanju linije, lokacijama stanica, vezama sa GSP, i taktnom redu voznje. Novine daju povrsne a cesto i pogresne informacije, na stanicama informacija tako reci nema a jedini graficki prikaz koji sto se na googlu moze naci je sledeci :
1407795_BG_voz_mapa_v.png


nije bas sexy, nije ni cudo sto gradjani nisu zainteresovani. Ali polako, sistem je zaziveo, bice sve bolji, a mi smo tu da ljudima objasnimo prednosti voza.


Sto se price o zeleznickom cvoru tice evo ilustracije

22_bgd-cvor-antigona-1.png
 
Djordje":1au1m941 je napisao(la):
zidar":1au1m941 je napisao(la):
ili da iskoristimo cvor koji je savrsen za svrhu prigradske zeleznice a da standardnoj zeleznici obezbedimo alternativnu trasu.
Да, савршен је, осим што у последњих икс покушаја да се грађани ако треба и пушкама утерају у те возове, они никако да схвате да је чвор савршен. Свугде другде по свету грађани, кад им понудиш нешто боље, они га користе, али Срби ето неће па неће овај савршени чвор. Људи који инсистирају на томе да чвор може да буде некакав фактор у превозу никада неће дозволити стварности да им омета сан.

БГ:воз и даље превози као једна или две трамвајске линије по часу. (Цео Беовоз је пре пар година превозио мање од трамваја седмице). Једино чему евентуално може да послужи је у пропагандне сврхе (мада не знам како кад га људи једноставно не користе - али то ћу оставити спин мајсторима да провале) и томе да цела Србија мрзи Београд јер се, ето, ”њихов” ”новац” ”троши” на ”наш” ”метро”.

Није поента у приградској железници. Нпр. будућа БГ:воз станица у Батајници једноставно није пројектована тако да је грађани користе за превоз до града. Наравно, неки грађани би почели да је користе ако би се укинуо аутобус 706. Али то ће се десити никад, све док се градска власт бира на изборима. Осим тога, највећи проблем је што БГ:воз једноставно не вози људе нигде осим зоне око Вуковог споменика. Људи у Батајници би се дали у шетњу или шатл вожњу до станице ако би возом стигли игде где има некаквих пословних или културних садржаја. Проблем Беовоза је, међутим, као што сам милион пута писао на овом форуму, тај што људе вози од нигде до нигде. Никоја количина фластерисања, фарбања станица, ремонтовања возова, брендинга линија не може променити ту једноставну чињеницу.
Delom si u pravu, sto se tice prevoza po samom gradu, zel. cvor je od vrlo ogranicene koristi. No, treba da se i zbog toga uvede u red jer zasto ne omoguciti jos jedan vid prevoza koji ce nekom biti od koristi? No, ostaje cinjenica da je za gradsku zeleznicu zel. cvor zapravo od periferne koristi.

Ali nije beskoristan za prigradsku zeleznicu. Samo sto pod prigradskom zeleznicom ne mislim nuzno na Batajnicu vec na mesta koja van urbane zone i van same adm. zone Beograda - Pazove, Indiju, Pancevo, Mladenovac, Resnik, Barajevo, Ripanj. Za Batajnicu, koja je blize centru (tj. kojoj je centar pristupacniji, narocito NBG) od ovih ostalih mesta je opet mozda zel. cvor od ogranicene koristi.

Zato i mislim da ce BG:voz biti promasaju ukoliko se ogranici na Batajnica - P. most i na adm. granice Beograda.
 
Vrh