Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ako je to linija koja neće imati stanicu ispod Vidikovca, neće se suštinski ništa promeniti. A ako će trenutni broj vozova samo da se prerasporedi i na ovu novu liniju, onda će to biti unazađavanje postojećeg već unazađenog sistema, koji su uspeli da sa 15 minuta i u sekund tačnog da pretvore u "ako dođe u toku dana, dobro je došao".​
 
Ako je to linija koja neće imati stanicu ispod Vidikovca, neće se suštinski ništa promeniti. A ako će trenutni broj vozova samo da se prerasporedi i na ovu novu liniju, onda će to biti unazađavanje postojećeg već unazađenog sistema, koji su uspeli da sa 15 minuta i u sekund tačnog da pretvore u "ako dođe u toku dana, dobro je došao".​

Изградња железничке станице Карабурма доноси једну велику предност, а то је да крајња станица возова поново може бити са ове стране Дунава. Данас Овча има исти број полазака БГ воза као Вуков Споменик, што је апсолутно непотребно. Уосталом, БГ воз се поприлично испразни након Панчевачког моста. Скраћивање одређеног броја полазака до Карабурме би донело краћи обрт гарнитура, а самим тим могућност већег броја полазака са истим бројем гарнитура на делу пруге где има више путника.

Дакле, ово око Карабурме је много битније него ово око Макиша. Сад планирају линију Макиш - Карабурма, што не значи да у будућности Карабурма неће моћи да се искористи и за друге линије.
 
Valjda će se napokon smilovati i da nabave neku novu garnituru za BG Voz, po prvi put otkako taj sistem postoji. RVR-ovi stari preko 40 godina su na izdisaju. Sa trenutnim brojem voznih sredstava, nova linija može da ima 3 polaska dnevno, što je besmisleno i razmatrati za uvođenje.
 
I stanicu od više stotina miliona evra na velikoj dubini o kojoj je Karlo svojevremeno pisao. Bilo bi fenomenalno ali nije sada realno.
 
I stanicu od više stotina miliona evra na velikoj dubini o kojoj je Karlo svojevremeno pisao. Bilo bi fenomenalno ali nije sada realno.

И то подводну!

340518419_138359039034055_8236615508828742701_n.jpg


340490150_176404091938164_8733784879943642703_n.jpg
 
Taj tunel se isparzni momentalno kad se aktiviraju pumpe koje su iskljucene zbog neodrzavanja istih.
 
Juče, čekajući voz na raspaloj stanici Pančevački most, zamijetih kako određen broj ljudi ulazi na stanicu bez da validiraju kartu..

Pogledajte prilog 159063
Idu pored ove ograde do njenog kraja..

Pogledajte prilog 159064
.. i ovde laganica uđu na stanicu.

Nisam fotkao nekoliko "padobranaca" jer mi bilo glupo, ali su me oni naveli na ovu mini reportažu.


Nisi još primetio da se vrata za izlaz vrte u oba smera? 😉

Ovo je nebezbedno pogotovo sad otkad je Dunavski peron aktiviran, a i inače...
 
Evo teme o stanici Vukov spomenik. Hajde da tamo diskutujemo o tome.

 

Nakon raspisivanja javne nabavke, „Infrastruktura železnice Srbije” a.d. donele su odluku o dodeli ugovora Saobraćajnom Institutu CIP d.o.o. za izradu IDP i PZI sanacije železničkog tunela „Kneževac“ u okviru Beogradskog železničkog čvora.​



Predmet tehničke dokumentacije koja će biti urađena u Saobraćajnom institutu CIP d.o.o. je Idejni projekat i Projekat za izvođenje sanacije tunela „Kneževac“.
Tunel „Kneževac“ je izgrađen šezdesetih godina prošlog veka i spaja Makiško polje sa Rakovicom. Trasa tunela prolazi ispod Belih Voda, Ceraka i Vidikovca. Ulazni portal tunela je sa Makiške strane, dok je izlazni portal u Rakovici.
Dužina leve tunelske cevi iznosi 2.725,40 m, dok je desne tunelske cevi 2.730,92 m. Desna tunelska cev ide od km 2+537,08 do km 5+268,00 pruge Beograd ranžirna „B“- Rasputnica „A“- (Resnik), a leva tunelska cev ide od km 2+542,60 do km 5+268,00 pruge Beograd ranžirna „A“-Rasputnica „T“-Rakovica.
Kako bi se dvokolosečna pruga Topčider-Resnik spojila sa stanicom Rakovica napravljena je bifurkaciju u dužini oko 85 m u levoj cevi tunela „Kneževac“, odnosno od km 4+893 do km 4+978.
Tunelima „Kneževac“ odvija se železnički teretni saobraćaj.


Tunel-Rakovica-1200x800.jpg


 
Kad govirimo o liniji Karaburma-Makiš, plan je da se izgradi potpuno nova stanica Makiš, a u produžetku postoji stanica Ostružnica. Zašto se ova stanica u celoj priči zanemaruje? Jeste da je to teretna stanica, ali je u blizini puta za Obrenovac, čak ima i pristupne saobraćajnice, mogu se dovesti autobuske linije. Uz određena manja ulaganja ova stanica bi mogla biti korisna, ako ništa, bar za stanovnike Ostružnice.
 
била је раније линија Главна - Макиш, пар ротација дневно првенствено за потребе железничара.
 
била је раније линија Главна - Макиш, пар ротација дневно првенствено за потребе железничара.
Prvi put čujem za ovo, mislio sam da se Makiš oduvek koristio samo kao ranžirna stanica. Jel ta linija imala i usputna stajanja na Topčideru i Rakovici?
 
била је раније линија Главна - Макиш, пар ротација дневно првенствено за потребе железничара.

Да, два пута дневно. За почетак и крај смене. Сећам се у једном тренутку кад је почело да понестаје исправних вагона Железница Србије, стављали су шта стигну, па се дешавало пар пута да на том возу буде спаваћи вагон или вагон Словеначких железница са ноћног воза из Љубљане који је цео дан џеџио на ГЖС.
 
Kad govirimo o liniji Karaburma-Makiš, plan je da se izgradi potpuno nova stanica Makiš, a u produžetku postoji stanica Ostružnica. Zašto se ova stanica u celoj priči zanemaruje? Jeste da je to teretna stanica, ali je u blizini puta za Obrenovac, čak ima i pristupne saobraćajnice, mogu se dovesti autobuske linije. Uz određena manja ulaganja ova stanica bi mogla biti korisna, ako ništa, bar za stanovnike Ostružnice.
Ako ne terminira na Makišu, kao da i ne postoji.
 
Prvi put čujem za ovo, mislio sam da se Makiš oduvek koristio samo kao ranžirna stanica. Jel ta linija imala i usputna stajanja na Topčideru i Rakovici?

To je bio tkzv "Makišanac", vozio je prvenstveno zbog žel radnika u Makišu.

Ista stvar je postojala i u Nišu, gde je vozio kružni voz Niš-Ranžirna Popovac-Crveni Krst-Niš.
Početkom 2000tih voz je imao čak i dvocifreni broj polazak, taj broj je padao da bi do pre 10-tak (možda i manje godina) bio i zvanično ukinut.
Praktično, Niš je imao neku vrstu hibridne Gradske železnice.🙃

Sve u svemu Imali smo jako zanimljive linije, nekada...

Pronađoh jednu fotku tog kružnog Niškog.
 
Sve u svemu Imali smo jako zanimljive linije, nekada...
Slažem se.
Bilo je i do pre nekih 15-ak i više godina u Jagodini radnička linija koja je povezivala stanicu u Jagodini sa Fabrikom kablova (FKS). Voz su vukle parne lokomotive serije 62.
Pre II sv. rata je Beograd takođe imao lokalne linije. Postojala je veza Ze,uma i Beograda, linija je polazila sa Keja. Bile su i linije za Pančevo i Rakovicu. Ova za Zemun je, pretpostavljam, ukinuta kada je otvorena tramvajska linija 14, 1935.
 
lepo je za vlast što je ovaj narod gori od kuvane žabe, pa se sad priča o jednom železničkom stajalištu ispod Vidikovca, umesto da je trasa metroa išla tuda kako je oduvek planirano.
Jer upravo takvi planovi metro linije su uzrok zašto naselja Žarkovo, Cerak, Cerak vinogradi, Vidikovac, Lavudovo Brdo i Petlovo brdo imaju "zakržljale" ulice sa trakama 1+1
Treba nas još jače __bati
 
"Zato stranka Zajedno ima plan za maksimalno korišćenje postojećih šinskih sistema koji će smanjiti gužve za 26 posto. Odmah produžiti BG voz do Pančeva, Pazove, Mladenovca, Lazarevca i kupiti dve nove kompozicije i duplirati broj polazaka. Ova pruga je obnovljena i može krenuti odmah! A sledeće godine završiti prugu do Aerodroma, adaptirati postojeće tunele Karaburma i dovesti prugu do Karaburme, Višnjice, Mirijeva i Beograd za godinu dana može imati pravi gradski voz“, poručuje Miketić.

Благо нашој власти са оваквом неинформисаном опозицијом. Којим потезом магичног штапића мисли да са две композиције дуплира број полазака у 4 смера, уз продужење линија? Такође, којим потезом магичног штапића мисли да заврши пругу до аеродрома, Вишњице и Миријева за годину дана? Уосталом, за "завршити" се говори о нечему што је започето, а ово није ни започето. Да не причам о томе да нико на свету не набавља "две композиције", нити је то могуће "одмах".
 
Vrh