Samo dve nedelje nakon što je naručila izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora, Infrastruktura železnice Srbije raspisala je i dva tendera za projektovanje nove linije BG voza.
www.b92.net
Vezano za liniju Karaburma (Mirijevo) - Makiš, tu imamo nekoliko gluposti i pogrešnih pretpostavki:
1) Pruga je zabačena u odnosu na samo naselje Karaburma. Saobraćajni značaj može biti veliki, ali ne i transportni. Saobraćajni značaj je zato što imamo mnogo veće tokove istočno i južno od Vukovog spomenika nego severno od istog, a Karaburma je tu najbliža lokacija za krajnju stanicu sa promenom smera.
2) Ako bi hteli vezati Mirijevo, tu je potrebna jako skupa infrastruktura, skuplja čak i od metroa (voz je teže vozilo, sa potrebnim većim profilom manjim dozvoljenim usponom/padom, većim minimumom poluprečnika krivine). Uz to koliko pravac pružanja pruga pokriva gradsko područje i tokove kretanja? Da li bi voz prilazio najkraćim putem? Potencijal javnoprevoznog pravca Višnjica-Mirijevo nije čak ni za nadzemni metro, već u najboljem slučaju za tramvaj.
3) U Belim Vodama je voz na samoj ivici naselja na brdu, ali uz dobro osmišljena presedanja može imati neki potencijal. Zato se Makiš nalazi u sred ničega, i na mestu gde niko normalan ne bi pravio naselje. Ako bi i zanemarili važnost vodoizvorišta, tada je opet bolje naselje uz prugu praviti u Ovči, Zemun Polju, Resniku, gde već imamo sve osim planskog razvoja orijentisanog na masovni prevoz.
4) Tek nešto dalje se nalazi izgrađena dvokolosečna pruga, kao i železničko zemljište gde je moguće dodati neki kolosek radi neometanog rada ranžirne stanice, veza sa obilaznicom, prilaznim putevima iz Obrenovca i Sremčice. Logičan kraj linije bi bila Otružnica.
5) Čak i ako se maksimalno dobro naprave presedanja, nema te prednosti koju ima Batajnica da se sa jednom frekventnom linijom može pokriti jako veliki deo grada neposredno i sa kratkim presedanjima. Linija bi povukla tek nekih, 20%-30% kretanja iz Obrenovca, Umke, Ostružnice, Sremčice i Železnika. Linija sledeća: Ostružnica P&R i bus - Železnik P&R i bus - Makiš -Bele vode - Rakovica - Karađorđev park - Vukov spomenik - Karaburma, imala bi opravdanje za interval samo pola sata. Ako i to skratiš do Makiša još gore/gluplje.
Što je najgluplje, ne dodvoravaju se makar ne nečim diretno korisnim čak ni biračima iz Železnika, Sremčice, Umke, Obrenovca i Ostružnice.