Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

I to protesti dok se ne napravi linija do Vuka i Prokiša i NBg-a. Linija do Pančevačkog Mosta je nekorisna. Brže će se dolaziti postojećim autobusom nego odlazak do ŽS u Pančevu+vreme čekanja i putovanja voza+ odlazak od ŽS Pančevački Most do nekog fakulteta ili posla tako da će voz biti prazan i nerentabilan a autobusi puni.
 
Što se bar ne zapitaju zašto lokalna samouprava uopšte i može da koči pregovore? Kada bi zakon o saobraćaju izuzimao tehnički međumesne, a funkcionalno prigradske linije iz uobičajene klasifikacije onda se Pančevo ništa ne bi pitalo čak i kada je linija na njegovoj teritoriji. Jednostavno Beograd bi bio u obavezi da pokrije i Pančevo u sklopu svoje LUZ (EU klasifikacija Larger Urban Zone, ekvivalent US Metropolitan Area). Znalo bi se u čijoj bi nadležnosti bio lokalni saobraćaj na pruzi u dva administrativna okruga. Pa zamislite da su Novi Beograd i Zemun administrativno samostalni na šta bi nam ličio prevoz. Dogovor i oko najmanje sitnice bi bio nemoguća misija. 17, 95, to ne bi postojalo. Ne treba zaboraviti da u SAD i Evropi aglomeracije prelaze državne granice (recimo bazelski tramvaj prolazi kroz Francusku). Ova pokrajinska barijera je smejurija.

Da bi BG:Voz uopšte uspeo i u prigradskom saobraćaju neophodno je da pokrije Pančevo mnogo bliže od Mladenovca, kao i Pazove (preko aerodroma Batajnica), Aerodrom, Surčin, Obrenovac i Grocku. Naravno sa nekim pristojnim taktom i punktualnošću što nije ostvarivo bez većih ulaganja.
 
Pa zamislite da su Novi Beograd i Zemun administrativno samostalni na šta bi nam ličio prevoz. Dogovor i oko najmanje sitnice bi bio nemoguća misija. 17, 95, to ne bi postojalo. Ne treba zaboraviti da u SAD i Evropi aglomeracije prelaze državne granice (recimo bazelski tramvaj prolazi kroz Francusku). Ova pokrajinska barijera je smejurija.
Da su Novi Beograd i Zemun zasebne lokalne samouprave, međugradski autobus bi verovatno na pola sata saobraćao od BAS-a do onog nedovršenog rugla od stanice u Bloku 42. A Zemun bi verovatno imao samo bačke putničke autobuse koji idu starim putem i staju kod pošte u Zemunu. BG Voz uopšte ne bi postojao, ili ne bi prelazio Savu.

Eto dokle ide ludilo i Pantransportova pljačka, a verovali ili ne može i gore. Ne bi me nimalo iznenadilo da čak Dunavski Venac sa Borčom, Krnjačom i Ovčom izdvoje iz Grada Beograda, ili ga pripoje Pančevu, da bi onda lepo mogli da ukinu BG Voz do Ovče i bus linije 95, 96, 101 i 108. Tek tada bi bata Andrej omastio džepove, jer bi cela Krnjača i Reva bila prinuđena da koristi Pantransport da bi stigla do centra grada. Ne samo da bi se ljudi vozili na krovovima, nego bi svi kartu u jednom pravcu plaćali 280 dinara umesto dosadašnjih 90.

Kartel dinastije Vučić je privatizovao ne samo ovu državu, nego i naše živote.
 
Jeste, ja baš razmišljam da prodam 45% akcija sebe samog tata Anđelku, al nisam siguran kolko je voljan da tipla.
 
Da su Novi Beograd i Zemun zasebne lokalne samouprave, međugradski autobus bi verovatno na pola sata saobraćao od BAS-a do onog nedovršenog rugla od stanice u Bloku 42. A Zemun bi verovatno imao samo bačke putničke autobuse koji idu starim putem i staju kod pošte u Zemunu. BG Voz uopšte ne bi postojao, ili ne bi prelazio Savu.

Eto dokle ide ludilo i Pantransportova pljačka, a verovali ili ne može i gore. Ne bi me nimalo iznenadilo da čak Dunavski Venac sa Borčom, Krnjačom i Ovčom izdvoje iz Grada Beograda, ili ga pripoje Pančevu, da bi onda lepo mogli da ukinu BG Voz do Ovče i bus linije 95, 96, 101 i 108. Tek tada bi bata Andrej omastio džepove, jer bi cela Krnjača i Reva bila prinuđena da koristi Pantransport da bi stigla do centra grada. Ne samo da bi se ljudi vozili na krovovima, nego bi svi kartu u jednom pravcu plaćali 280 dinara umesto dosadašnjih 90.

Kartel dinastije Vučić je privatizovao ne samo ovu državu, nego i naše živote.
Iovako nam je slučaj železnice tiranija kakve nigde nema (u normalnom svetu). Beograd i Pančevo podsećaju na Berlin u doba GDR-a. Institucijalna podela grada, kao da je u pitanju El Paso i i Siudad Huarez ili San Dijego i Tihuana, a Pančevci neželjeni meksički ilegalni migranti. Samo što je ovde tiranin smotana domaća vlast. Mislim da treba tako da se postave kao obespravljeni, a da pravdu traže u Nemanjinoj. Nema to nikakve veze s Pančevom, to je nebitna lokalna samouprava. Zna se gde je problem. Ovako nadležni uvek nalaze neki izgovor sve dok ih ne nateraš u sudnicu. Da se ne radi o diskriminaciji Pančevaca u odnosu na Mladenovčane to bi bila druga priča, ali realna situacija ipak ima veću težinu.

Grad može da tuži Republiku zbog opstruisanja razvoja regionalne ekonomije, Pančevci (između ostalog) zbog očigledne diskriminacije, a Beograđani zbog uskraćenog prava na veće mogućnosti sa saobraćajno pripojenim Pančevom (rad i život, potencijalno preseljenje u povoljnije mesto u aglomeraciji bez gubitka osnovnih usluga kao što je pristup beogradskom sistemu javnog prevoza). Sve to treba izneti na sudu, pa da vidiš kako će da razmisle. Nije to samo problem Beograda, već i Novog Sada. Irig je odsečen a pogranično područje pokriveno novosadskim prevozom. Privatnici ih šišaju kao ovce, isto kao Pančevce samo što je ovo na nivou dve opštine unutar pokrajine, dakle još manje racionalno. To je sistemski problem onih kuvanih nogu iz Nemanjine.
 
Iovako nam je slučaj železnice tiranija kakve nigde nema (u normalnom svetu). Beograd i Pančevo podsećaju na Berlin u doba GDR-a. Institucijalna podela grada, kao da je u pitanju El Paso i i Siudad Huarez ili San Dijego i Tihuana, a Pančevci neželjeni meksički ilegalni migranti. Samo što je ovde tiranin smotana domaća vlast.
Vlast nije toliko ni smotana, koliko je lopovska i izdajnička. SNS-ova firma Pantransport se enormno bogati zato što pančevci nemaju BG Voz do Beograda, i osuđeni su da preskupim autobuskim kartama finansiraju Vučićevu novu jaknu od 9500 evra.

A to što naprdnjački režim tretira Pančevo i Beograd kao da su Mali Zvornik i Zvornik, mene samo učvršćuje u uverenju da će Vučić pre ili kasnije predati i Vojvodinu, kao što je predao Kosovo i Metohiju, samo još ne znamo da li će napraviti integrisani granični prelaz na Pančevačkom Mostu ili kod Malog Raja. Da ne idemo dalje u offtopics, ali saobraćajno i ekonomsko zanemarivanje je samo prvi korak u amputaciji dela teritorije.
 
Što se bar ne zapitaju zašto lokalna samouprava uopšte i može da koči pregovore? Kada bi zakon o saobraćaju izuzimao tehnički međumesne, a funkcionalno prigradske linije iz uobičajene klasifikacije onda se Pančevo ništa ne bi pitalo čak i kada je linija na njegovoj teritoriji. Jednostavno Beograd bi bio u obavezi da pokrije i Pančevo u sklopu svoje LUZ (EU klasifikacija Larger Urban Zone, ekvivalent US Metropolitan Area). Znalo bi se u čijoj bi nadležnosti bio lokalni saobraćaj na pruzi u dva administrativna okruga. Pa zamislite da su Novi Beograd i Zemun administrativno samostalni na šta bi nam ličio prevoz. Dogovor i oko najmanje sitnice bi bio nemoguća misija. 17, 95, to ne bi postojalo. Ne treba zaboraviti da u SAD i Evropi aglomeracije prelaze državne granice (recimo bazelski tramvaj prolazi kroz Francusku). Ova pokrajinska barijera je smejurija.

Da bi BG:Voz uopšte uspeo i u prigradskom saobraćaju neophodno je da pokrije Pančevo mnogo bliže od Mladenovca, kao i Pazove (preko aerodroma Batajnica), Aerodrom, Surčin, Obrenovac i Grocku. Naravno sa nekim pristojnim taktom i punktualnošću što nije ostvarivo bez većih ulaganja.
Iovako nam je slučaj železnice tiranija kakve nigde nema (u normalnom svetu). Beograd i Pančevo podsećaju na Berlin u doba GDR-a. Institucijalna podela grada, kao da je u pitanju El Paso i i Siudad Huarez ili San Dijego i Tihuana, a Pančevci neželjeni meksički ilegalni migranti. Samo što je ovde tiranin smotana domaća vlast. Mislim da treba tako da se postave kao obespravljeni, a da pravdu traže u Nemanjinoj. Nema to nikakve veze s Pančevom, to je nebitna lokalna samouprava. Zna se gde je problem. Ovako nadležni uvek nalaze neki izgovor sve dok ih ne nateraš u sudnicu. Da se ne radi o diskriminaciji Pančevaca u odnosu na Mladenovčane to bi bila druga priča, ali realna situacija ipak ima veću težinu.

Grad može da tuži Republiku zbog opstruisanja razvoja regionalne ekonomije, Pančevci (između ostalog) zbog očigledne diskriminacije, a Beograđani zbog uskraćenog prava na veće mogućnosti sa saobraćajno pripojenim Pančevom (rad i život, potencijalno preseljenje u povoljnije mesto u aglomeraciji bez gubitka osnovnih usluga kao što je pristup beogradskom sistemu javnog prevoza). Sve to treba izneti na sudu, pa da vidiš kako će da razmisle. Nije to samo problem Beograda, već i Novog Sada. Irig je odsečen a pogranično područje pokriveno novosadskim prevozom. Privatnici ih šišaju kao ovce, isto kao Pančevce samo što je ovo na nivou dve opštine unutar pokrajine, dakle još manje racionalno. To je sistemski problem onih kuvanih nogu iz Nemanjine.
Brate kakve reči.

U suštini jesi u pravu, ali ovog puta nisu krive ni lokalne samouprave ni železnica. Problem je u zakonima.
Zvuči paradoksalno, ali da bi vlast uspela u totalnoj centralizaciji Srbije, oni su je podeli na najsitnije entitete. Na opštine i gradove. Osim samo par najvećih gradova, oni su sami po sebi slabi. Svaka vlast je pojačavala centralizaciju. Ovi sad su doktorirali sistemom poverenika. To je čovek koji vodi opštinu u ime i u korist ekipe iz Beograda.

Sa druge strane, zakoni su takvi da samo lokalna samouprava može da organizuje gradski i prigradski saobraćaj na svojoj teritoriji ili do prve stanice u susednoj. I to je tako.
Međugradski saobraćaj podleže sasvim drugim pravilima.
E to je zaj*b. Samo gradski i prigradski saobraćaj lokalna samouprava ima pravo da direktno subvencioniše iz budžeta, a međugradski ne.
U teoriji mogu dva susedna grada da organizuju zajednički liniju ali je to mnogo komplikovano i mislim da jedino u teoriji i postoji.

Lokalne samouprave ne koče. Lokalne samouprave nemaju para, jer one i nemaju neke svoje finansije kao nekada. Najveći deo njihovog budžeta čine transferi sa republičkog nivoa vlasti, što i ne funkcioniše baš kako treba uvek.

Kad na to sve dodaš lični intetes određenih krugova, dobiješ sadašnje stanje.
Ne treba zamišljati kako bi izgledao saobraćaj između NBG i Zemuna da nisu svi pod gradom. Ima već mnogo takvih primera. Npr. Jagodina-Paraćin je realno gradska linija po svim karakteristikama. Ali kako prolazi kroz 3 opštine, vodi se kao međugradska. Ekipa iz vlasti je isterala sve konkurente tako da sada voze sami po svojim pravilima. Karta u jednom pravcu je preko 300din, a markica preko 10.000din. Pošto nemaju konkurenciju, smanjili su broj polazaka, tako da sada voze na pola sata i to samo do 21 uveče.

Inače, da opovrgnem teze oko JTS. On jeste uveden nešto posle rata, ali je neka varijanta postojala i ranije. Lično sam početkom devedesetih 100 puta išao Beovozom do Pančeva na markicu, vozio se Lastom, išao običnim putničkim vozom do Mladenovca.
 
Vlast nije toliko ni smotana, koliko je lopovska i izdajnička. SNS-ova firma Pantransport se enormno bogati zato što pančevci nemaju BG Voz do Beograda, i osuđeni su da preskupim autobuskim kartama finansiraju Vučićevu novu jaknu od 9500 evra.

A to što naprdnjački režim tretira Pančevo i Beograd kao da su Mali Zvornik i Zvornik, mene samo učvršćuje u uverenju da će Vučić pre ili kasnije predati i Vojvodinu, kao što je predao Kosovo i Metohiju, samo još ne znamo da li će napraviti integrisani granični prelaz na Pančevačkom Mostu ili kod Malog Raja. Da ne idemo dalje u offtopics, ali saobraćajno i ekonomsko zanemarivanje je samo prvi korak u amputaciji dela teritorije.
I nije, mada tako izgleda izmajući u vidu serijski neuspešno (u)vođenje linija i tarifnih sistema. Bilo je i boljih i lošijih vlasti. Sve su one u manjoj ili većoj meri bile lopovske i izdajničke, ali je Beovoz ipak bio dokaz kako je neki regionalni sistem u sklopu objedinjene tarife bio ne samo izvodljiv i u nedaći, već i svrsishodan i pristupačan velikom broju ljudi u čitavoj aglomeraciji. Tada se pod Beogradom smatrao njegov makro region koji je obuhvatao i Veliku Planu i Valjevo. Danas se teži nekoj kontrakciji, otuđivanju, samoodrživosti i to paradoksalno baš kada se istovremeno priča o napretku, uspehu.

@Pendolino

Nema tu lepih reči sigurno, decenijama nas mrcvare (upravo je pre SNS-a Beovoz i sahranjen). Vidiš kako lokalne samouprave ipak koče propisanom zavisnošću od budžeta. Sve se svodi na birokratiju. Narod tamo treba da pokaže zube na pravom mestu. Ovako samo gubi vreme. Sećam se i ja vožnje markicom do pančevačkog buvljaka. Gužva ko na RER B, a linije išle "u materinu". To je bio objedinjen gradsko-prigradsko-regionalni sistem koji je najbolje iskorišćavao propusnu moć centralnih kraka železničkog čvora. Ajde, kako je onda moglo, a sada ne može. Nek promene zakon.

Recimo madridska Gvadalahara nije u administrativnom području Komunidad de Madrid (već u Kastija-La Manča), ali eto jeste u funkcionalnom, odnosno prema EU u madridskoj LUZ. Čak su Renfe dabldekeri serije 450 (i 451 u Barseloni) upravo i nabavljeni za takve linije jer nude skoro 100% sedenje. Taj Gvadalahara/Henares koridor je potpuno oslonjen na prugu, pa Beograd sigurno ima šta da nauči. Mi nismo dobro pokrili batajničku prugu stanicama (čak su i postojeće pogrešno postavljene), omašili oba aerodroma, između Pančeva i Beograda ostale žabokrečine, a u planu luka. To nepovoljno utiče na prigradski prevoz. Da je natrpano ne bi se toliko oslanjalo na autobus, ni pod tačkom razno, pri čemu bi bilo i lokalnih putovanja između hipotetičke novih Krnjača, Ovči, Reva i Pančeva.
 
@Express
Opet ti pričaš o teoriji. Mi stariji znamo kako je radio Beovoz i BGvoz do početka radova na pruzi.
Ceo sistem je smišljen da republička vlast radi šta hoće. Čak je u vreme Tita lokalna vlast imala daleko veća ovlašćenja. Npr. mogla je da postavi načelnika milicije, direktore bolnice i škola.
Sada sve to radi Beograd. Ne ovaj naš običan koji gledamo svaki dan, nego "Beograd"...
Ni u jednoj državi gradski prevoz nije samoodrživ. Svuda ima neku vrstu kako materijalne tako i institucijalne podrške.
 
Najbolje je kad bace neki debilni izgovor kako BG:voz eto ne može do Pančeva, al zato će moći privatno-tajkunski Panvoz.

A u isto vreme, su uvođenjem Pantransporta proterali sve nelegalne prevoznike preko noći. Kako se sve ipak može, kad se hoće. Da ima interesa, rešili bi oni BG:voz za jedno veče, ali propade onda biznis.
 
Bila bi fora kada bi neko napravio lažni/satirični trailer na neku od onih inženjerskih emisija. Recimo naslov: Extreme egineering: Pančevo-Belgrade. I dok se vrte scene puta i pruge između Koteža i Pančeva (čitaj - 5 istih kadrova dronom), čuje se anksiozna muzika i ide glas naratora koji kaže '''Dva grada... 10 kilometara ravnica i šuma... 70 godina... Srbija se suočava sa jednim od najvećih inženjerskih izazova u istoriji - kako ih spojiti. (pan-pokret kamerom drona sa Pančeva na obližnji Kotež) Pridružite nam se dok pratimo ekipu srpskih birokrata u epskom pokušaju da projektuju pravni okvir koji će omogućiti ovim gradovima, koji su tako blizu, a tako daleko, da se konačno spoje...''

Verujem da bi bio hit i da bi obišao celo Pančevo u roku od nedelju dana. XD


Možda bi Kesićeva ekipa mogla to da izvede. Imaju i naraciju, i video materijale, i editore, i umeće da to učine što smešnijim. Možda ako bi ih neko kontaktirao i predložio. :D
 
Korekcija:
Kako ih spojiti vozom sa većim taktom, nakon što je ispunjen uslov za to, izgradnjom drugog koloseka.
 
Које је ово међусобно пребацивање одговорности политичара из исте структуре - Бг: ми би пустили воз до Панчева, ал неће они да плате; ПА: биће воз ал само наш, платићемо па докле пусте, Бг воз би могао у теорији али тешко у пракси; Србијавоз: треба градови да се договоре; Тома Мона: биће воз Бг-Панчево.
Буквално су могли да пусте обичан воз ван посебне тарифе градског превоза, као што иде и до Вршца, само са ЕМВ и чешће.
 
Jutros jedan BGvoz iz Batajnice za Ovču stao na Beograd Centru, pre stanice kondukter prošao kroz sve vagone i obavestio da druga garnitura ispred nas čeka. Ceo voz izašao, prešao u drugi garnituru (isti kolosek, 5 metara ispred) i voz je nastavio sa 3 min zakašnjenja. Dobra organizacija, sve je odrađeno u par minuta
 
Које је ово међусобно пребацивање одговорности политичара из исте структуре - Бг: ми би пустили воз до Панчева, ал неће они да плате; ПА: биће воз ал само наш, платићемо па докле пусте, Бг воз би могао у теорији али тешко у пракси; Србијавоз: треба градови да се договоре; Тома Мона: биће воз Бг-Панчево.
Буквално су могли да пусте обичан воз ван посебне тарифе градског превоза, као што иде и до Вршца, само са ЕМВ и чешће.

Управо, потпуна будалаштина и неефикасно коришћење ресураса. Уместо да Београд плаћа све исто као сад, а Панчево плати продужетак одређених полазака Батајница - Овча до Војловице, возови ће се преклапати на делу Панчевачки мост - Овча, а Панчево плаћати више. Па чак су се могли договорити да за део трасе Панчевачки мост - Овча Београд и Панчево плаћају по пола, опет су и једни и други на добитку. Београд плаћа мање него сад, а Панчево мање него што ће плаћати ако уведе воз у сопственој режији. Пре ће се Руси и Украјинци договорити око заједничког воза Москва - Кијев, него Београдађани и Панчевци...
 
Kakav će da bude takt Bg voza u novom redu vožnje od decembra? Ima li nekih promena ili ostaje pola sata u špicu i sat vremena van špica? Je l' se oglašavao Vesić tim povodom?
 
Управо, потпуна будалаштина и неефикасно коришћење ресураса. Уместо да Београд плаћа све исто као сад, а Панчево плати продужетак одређених полазака Батајница - Овча до Војловице, возови ће се преклапати на делу Панчевачки мост - Овча, а Панчево плаћати више. Па чак су се могли договорити да за део трасе Панчевачки мост - Овча Београд и Панчево плаћају по пола, опет су и једни и други на добитку. Београд плаћа мање него сад, а Панчево мање него што ће плаћати ако уведе воз у сопственој режији. Пре ће се Руси и Украјинци договорити око заједничког воза Москва - Кијев, него Београдађани и Панчевци...
Ne postoji zakonska mogućnost da plaćaju po pola. Beograd može da plaća do Ovče, a Pančevo od Ovče dalje.
I naplata karata je vrlo komplikovana, ali sam potpuno siguran da može da se nađe rešenje.
Druga varijanta je da SV uvede par svojih polazaka (npr. NBG-Pančevo V.) van JTS za koji bi svi zainteresovani morali da kupe karte kod SV. Ova varijanta bi ekonomski bila isplativa.
 
Samo se pravi problem bez problema vezano za voz Beograd - Pancevo.

Naravno da je najnormalnije i najlakse da Srbijavoz uspostavi liniju Pacevo - Beograd i da to nema veze sa lokalnom samoupravom. Cene bi bile subvencionisane na racun novca koji drzava upumpava u Srbijavoz da bi opstao, a na racun velikih uplata gradjana Beograda i Panceva u drzavni budzet (iz kog se novac kontinuirano prebacuje Srbijavozu).

Ako bi lokalna vlast bila voljna da subvencionise voz uz postojeca zakonska ogranicenja ni tu ne vidim problem.
Beograd subvencionise voz od npr. Batajnice do Ovce. To je npr. voz br xxxx koji u Ovcu dolazi u 12:00. Od Ovce za Pancevo nastavlja zatim ista garnitura, sa putnicima koji ostaju na svom mestu, ali formalno kao drugi voz Ovca - Pancevo br xxxy sa polaskom u 12:01.
Tako Beograd subvencionise svoj voz br. xxxx, a Pancevo svoj voz br. xxxy.
Ako se kupuje karta na salteru na relaciji Beograd - Pancevo, ona se izda za odredjenu relaciju kao vezana karta za dva polaska. Jedan pilazak za voz br xxxx do Ovce i drugi polazak za voz br xxxy do Panceva.

Naravno, svaki voz iz Panceva koji ne bi isao bar do Novog Beograda, a idealno do Zemuna nema smisla.
Sto nas opet dovodi do toga da je najracionalnija linija Batajnica - Pancevo Vojlovica. Ovo omogucava da vozovi budu puni putnika u kontinuitetu. Voz polazi skoro pun iz Batajnice. Putnici iz Batajnice polako pocinju da izlaze iz voza od Zemuna do Pancevackog mosta, a istovremeno na tim stanicama ulaze putnici za Pancevo.

Osnovni problem koji ja vidim za uspostavljanje vise lokalnih i gradskih polazaka vozova je da NEMA DOVOLJNO ELEKTROMOTORNIH GARNITURA!
 
Poslednja izmena:
Batino lopovsko preduzeće od 1. decembra peti put u zadnjih godinu dana poskupljuje karte za 10% :kum:Ovaj novi voz Vojlovica-Dunavski Kolosek sigurno neće krenuti do tada, zanimljivo da u ovom tekstu uopšte ne piše koliko će koštati karta Pančevo-Beograd, koja sada košta 300 dinara? Jedino su pristali da malo pojeftine studentske mesečne karte. A koliko će koštati vozna karta do Vojlovice, ako se već jednom smiluju da tu liniju puste? Ako je tarifa RE, morala bi koštati 121 dinar u jednom pravcu po važećem kilometarskom cenovniku, tačno 3 puta jeftinija od Andrejeve Panpljačke, ako se računa nepostojeća stanična usluga koju naplaćuju. A samo do Pančeva Glavne bi RE karta trebala biti 84 dinara.
 
Poslednja izmena:
Vrh