Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zašto se na stanici Novi Beograd uvek mora spustiti pantograf nakon dolaska na stanicu i zašto sam voz proizvodi onaj eksplozivni zvuk kada se ovo uradi?
 
'ajde ako nekoga ne mrzi da objasni tehnički detaljnije. :)

ponovo se nameće pitanje: zašto bi spuštao pantograf?

ili je najjednostavniji odgovor da su rvr-i kao i svaka komunistička šklopocija jednostavno jako nezgrapni, ali funkcionišu. :violina:
 
Pa prosto,jer ti imas sa obe strane voza kabine za voznju.Zavrsi se voznja,masinovodja predje u drugi kraj voza a menja se pantograf jer je logicno da pantograf bude blizi smeru kretanja.

kao sto ambasador rece,to se radi ejr se voz ne rotira,vec prosto samo ide drugim pravcem sa istog koloseka,sto moras priznati da je prakticna stvar s obzirom na nedostatak manevarskog prostora na stanici nbg ili recimo pancevacki most.
 
Једна лепа вест, изгледа да је у току реконструкција пружног прелаза у Батајници.
 
Po pravilu uvek je u funkciji POSLEDNJI (drugi) pantograf u smeru kretanja voza. U slucaju njegove havarije on pada na kraci kraj voza i pravi manju stetu nego da je podignut prvi. Inace, RVR vozovi su u originalu bili predvidjeni da vuku struju sa oba pantografa istovremeno, ali zbog velikih amplituda oscilacija kontaktne mreze dolazilo je do seckanja (velika promena pritiska pantografa na zicu) i preuredjeno je da radi samo jedan pantograf. Pucanj nastaje zato sto RVR vozovi nemaju zastitne akumulatore/kondezatore (ne znam kako se strucno zovu), zbog toga se i desava da se na mestu neutralnog voda ugasi svetlo. Neutralni vod se nalazi izmedju Batajnice i Nove Pazove, na nekih par stotina metara posle Bataje, ima ih jos po Bgd-u, ali ne znam tacno gde. Pretpostavljam negde kod Resnika...
 
orion":3irdeu1x je napisao(la):
Једна лепа вест, изгледа да је у току реконструкција пружног прелаза у Батајници.
Jeste,protestovao je narod u zadnje vreme.Mora se dici svest i pritiskati sluzbe da rade svoj posao...Za nekoliko godina ce i denivelisati prelaz

Rekonstrukcija putnog prelaza u Batajnici
Petak, 15. Oktobar 2010.

Putni prelaz kod železničke stanice u Batajnici na kome se ukrštaju magistralna pruga Beograd – Šid i put sa oznakom drugog reda, biće delimično zatvoren za saobraćaj tokom noći 17. na 18. i 18. na 19. oktobar i to od 22 do 05 časova zbog radova na uređenju prelaza.
U noći između 17. i 18. oktobra, biće zatvoren levi kolosek, dok će naredne noći biti zatvoren desni kolosek. Saobraćaj vozova između stanica Batajnica i Nova Pazova pri tom će se nesmetano odvijati jednokolosečno, a u stanici Batajnica kroz ostale stanične koloseke.
Drumski saobraćaj tokom izvođenja radova na putnom prelazu biće obustavljen.
Radovi će obuhvatiti kompletnu sanaciju kolovozne konstrukcije i delimičnu sanaciju kolosečne konstrukcije koja obuhvata obnavljanje kolosečne rešetke, zamenu šina i pojedinačnu zamenu pragova.Radove na kolosecima će obavljati stručne službe "Železnica Srbije", dok je rekonstrukcija kolovoza na ovom putnom prelazu poverena preduzeću "BeogradPut".
Uređenjem će putni prelaz dobiti nov asvalt, stazu za pešake i obnovljene pružne koloseke, čime će se ubrzati saobraćaj vozila i omogućiti bezbednije kretanje pešaka i drugih učesnika u saobraćaju.
Pomenuti putni prelaz, jedan je od najfrekventnijih na teritoriji Beograda i u proteklih nekoliko meseci zabeleženo je dosta primedbi građana, naročito meštana naselja Šangaj, Busije i Ugrinovci, na zastoj u saobraćaju na ovom putnom prelazu. Dotrajalost prelaza, kao i nedostatak pešačke staze, u velikoj meri su otežavali kretanje vozila i pešaka na prelazu. Grad Beograd je blagovremeno reagovao i u saradnji sa "Železnicama Srbije" pokrenuo inicijativu o rešavanju ovog problema, tako da će građani od ponedeljka moći efikasnije da se kreću preko ovog putnog prelaza.
 
Pucanj kada se spusta pantograf je valjda zbog mehanizma spustanja. Uvek sam se toga plasio kao klinac, bas je jak:)
 
Чује се струја кад се спушта пантограф на НБГ станици, али ми се чинило да је главни "пуцањ" нешто везано за пнеуматику, компресор или шта већ...као да се издува..
 
ranko999":1llh4kbl je napisao(la):
Po pravilu uvek je u funkciji POSLEDNJI (drugi) pantograf u smeru kretanja voza.
Danas sam obratio pažnju i primetio baš to.

lukpot":1llh4kbl je napisao(la):
Чује се струја кад се спушта пантограф на НБГ станици.
Daaa, to je divno! A tamo kod stepenica na prvom koloseku stanice Karađorđev park se čuje non-stop.



Uzgred, danas sam doživeo da je vozač najavio stanicu Karađorđev park, gde sam silazio. I čini mi se da su popravili razglas na NBG, lepše se čuje sad gore.
 
Juče sam prvi put probao BG Voz. Utisci su sasvim ok.

16:50 izašao iz Airport City-ja,
odmah uhvatio 67,
oko 17:00 stigao na stanicu,
17:15 voz krenuo,
17:30 bio kod Pa mosta,
odmah uhvatio 35,
17:47 bio u Višnjičkoj banji kod toplane.

Sve u svemu manje od sat vremena, ja zadovoljan. Mogao sam opušteno da krenem 10 min. kasnije.
Sreća je što živim i radim na NBG pa ne moram ovako svaki dan :D

Najave stanica u vozu rade, mada malo nemušto. Voz čist, poluprazan. Još uvek džabe. Biće super ako odmah bude u ITS sistemu. Kad bi se produžilo do T. Bunara uštedelo bi se još 10-ak min, ljudima iz okoline APC.
 
Danas oko14.3o Beovoz na liniji Pazova-Pančevo u kvaru na stanici K.Park,jadnog izgleda ceo ižvrljan BGVoz koji je došao u pomoć sa Prokopa odvukao ga nazad na Prokop,sve je bilo odlično organizovano tako da se takt nije poremetio,a što postavlja pitanje, kako će Beovoz da funkcioniše sa dotrajalim vozovima? I još jedna potvrda da kratke linije P.Most -NBG-Rakovica treba da ostanu kao pravilo i pouzdanog takta od 15 min.,jer vozovi u predgrađima mogu da ispadnu iz saobraćaja iz x razloga,i poremete takt,tako da podela na čisto gradske(Metro) i prigradske (Suburban) linije dokazuje da je neophodna.. :kafa:
 
Grad je na jugu do Resnika, a na severozapadu do Batajnice... to su granice Beograda.

Sto se tice kvara, veoma cudno, mislim da se ne desava cesto da bas moraju da ga "slepaju" :D
 
Mogao bi da se barem organizuje probni period sa odvojenim gradsko / prigradskim linijama, kao prvih mesec dana bg:voza, naravno besplatni prevoz :) , pa da vidimo uzivo kako sljaka. Decembar, novi red voznje...
 
Hmm :/ da bilo je čudno gledati kako BGV "šlepuje"Beovoz do Propkopa a onda se za 5min.vratio u stanicu K.Park da nas pokupi da pomisli čovek da smo Švajcarskoj sve funkcioniše organizovano... ;) Ovo za gradsko/prigradske linije treba isprobati,jer ne bih voleo da na Vuku čekam BGV sa kašnjenjem zato što je neko prešao prugu sa spuštenom rampom u Batajnici. :rolleyes:
 
2012 rekao sam ti da prelaz u Batajnici ne kaci BG voz:D A u Zemun polju da, ali nije to problem, nego velika frekvencija drugih vozova, koja ce jednog dana biti kroz ceo cvor
 
mekbejn":22fbwvgs je napisao(la):
Najave stanica u vozu rade, mada malo nemušto.
Zavisi šta podrazumevaš pod "rade". Da, razglas radi, i da, poneki vozač ponekad bude raspoložen da izgovara imena stanica :D

2012":22fbwvgs je napisao(la):
Danas oko14.3o Beovoz na liniji Pazova-Pančevo u kvaru na stanici K.Park,jadnog izgleda ceo ižvrljan BGVoz koji je došao u pomoć sa Prokopa odvukao ga nazad na Prokop,sve je bilo odlično organizovano tako da se takt nije poremetio,a što postavlja pitanje, kako će Beovoz da funkcioniše sa dotrajalim vozovima? I još jedna potvrda da kratke linije P.Most -NBG-Rakovica treba da ostanu kao pravilo i pouzdanog takta od 15 min.,jer vozovi u predgrađima mogu da ispadnu iz saobraćaja iz x razloga,i poremete takt,tako da podela na čisto gradske(Metro) i prigradske (Suburban) linije dokazuje da je neophodna.. :kafa:
Interesantno...ja sam danas u 14:06 ušao kod Vuka u BG:VOZ i desilo se slično kao onomad kad je stajao 25minuta, ostao je bez struje. Ovaj put je ipak krenuo na vreme ali se tokom vožnje, u tunelu pre nego što je stigao do Karađorđevog parka "restartovao" i izgubio ubrzanje... Međutim, posle par sekundi je normalno nastavio, srećom :) Ne znam da li ovo ima neke veze sa tim kvarom beovoza. Pitam se na koliko mesta su postavljeni izlazi iz tunela u slučaju da mora da se izađe peške...
 
2012":111bdb77 je napisao(la):
Hmm :/ da bilo je čudno gledati kako BGV "šlepuje"Beovoz do Propkopa a onda se za 5min.vratio u stanicu K.Park da nas pokupi da pomisli čovek da smo Švajcarskoj sve funkcioniše organizovano... ;) Ovo za gradsko/prigradske linije treba isprobati,jer ne bih voleo da na Vuku čekam BGV sa kašnjenjem zato što je neko prešao prugu sa spuštenom rampom u Batajnici. :rolleyes:
Možda je Beovoz šlepovala kompozicija koja stoji u rezervi, a posle je stigla redovna kompozicija.
 
lukpot":23wkwm8o je napisao(la):
Interesantno...ja sam danas u 14:06 ušao kod Vuka u BG:VOZ i desilo se slično kao onomad kad je stajao 25minuta, ostao je bez struje. Ovaj put je ipak krenuo na vreme ali se tokom vožnje, u tunelu pre nego što je stigao do Karađorđevog parka "restartovao" i izgubio ubrzanje... Međutim, posle par sekundi je normalno nastavio, srećom :) Ne znam da li ovo ima neke veze sa tim kvarom beovoza. Pitam se na koliko mesta su postavljeni izlazi iz tunela u slučaju da mora da se izađe peške...
Hmm, zanimljivo i meni se isto desilo u subotu. Ušao sam u voz u stanici Vukov Spomenik i krenuo u smeru kao NBG, kada je ušao u tunel začuo se piskav zvuk, kao kada se otpusti vazduh iz nekog pneumatskog sklopa/klipa i onda se ugasilo svetlo, ali ne potpuno već je neko, pretpostavljam rezervno nastavilo da sija. Voz nije zastao, da bi se kasnije isto ponovilo i nastavio je bez prekida :/
 
Pa desava se to, ne znam da li je usled kvara ili ne, ali desavalo se. Samo obicno ubrzo ponovo podigne pantograf
 
Vrh