Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

^^ ovako treba da razmislja svaki gradjanin. +1
 
Danas sam se vozio polaskom 17:15 sa NBG i voz je bio PUN. Tek poneko mesto za sedenje bilo je slobodno.

Slusam tako i komentare putnika. Odusevljenje ide u prilog tacnosti, brzine i komfora.

I kao sto sam govorio, mnogi od njih se nisu ni vozili vozom... bio je komentar tioa: "A cula sam da ce da ga produze, tamo do Bezanisjke kose, ima neka stanica..."
 
jedno pitanje:

procitao sam na nemackoj vikipediji da bg zeleznicki cvor ima tehnicku mogucnost, da maksimalna propusna moc moze da bude jedan voz na svaka dva minuta. jel je to tacno?

i ako jeste, jel je onda moguce, tehnicki, da se poveca frekvencija bg voza?
 
Pa ako se uvede linija za Rakovicu ona ce deliti prugu sa sadasnjom linijom. Time ce se nuzno smanjiti interval. Prolazice delom i neki putnicki ako Prokop postane glavna. Samo ne znam da li postoji, a ako i postoji ne koristi se, druga tunelska cev za Rakovicu?
 
Boban":3a348bgc je napisao(la):
jedno pitanje:

procitao sam na nemackoj vikipediji da bg zeleznicki cvor ima tehnicku mogucnost, da maksimalna propusna moc moze da bude jedan voz na svaka dva minuta. jel je to tacno?
Nije tacno. Ovaj sistem signalno sigurnosnih uredjaja to ne dopusta. Zaustavni put teretnog voza je 1km pri brzini od 80km/h, pri maksimalnoj tezini i padu. Tako da je samo to vec velik period i vreme sledjenja od 2min je nemoguce.
 
Ma samo u Moskvi i Tokiju ide u špicu na 2.min tj na.46 sek.u Moskvi ;) a ovo za drugu tunelsku cev za Rakovicu,odgovor je ima i mislim da je u funkciji ,vozio sam se jednom u oba pravca..:kafa: Zapravo ceo sistem Čvora je sa duplim tunelima u svim kracima ,u suprotnom bi Metro takt bio teško ostvarljiv..postoji oko 30 km.tunela što je ekvivalentno Praškoj Metro mreži...+ tuneli prema Karaburmi koji nisu u funkciji..
 
Ne treba zaboraviti dve stvari o BG Vozu:

1. nije formirano zajednicko preduzece, a Zeleznice mogu da s epokazu kao nepouzdane kad se sistem prosiri
2. ne radi se nista na otklanjanju laganih voznji ka Batajnici

Sto se Batajnice tice, putnicki i Beovozovi putuju 20-21 minut po zvanicnom redu voznje od Bat. do NBG.
21+16=37 minuta, malo vise nego sto je projektoom predvidjeno (35 mislim da je). Racunajmo da je zbog duzeg zadrzavanja na stanicama maximalna duzina putovanja 40 minuta od Batajnice do Pancevackog mosta. Bilo bi dovoljno svega 5 garnitura za takt od 15 minuta (sada ih je 3). Zasto ga odmah ne produze? :vops:
 
Матеја Бељан":puqe9zoo je napisao(la):
Samo ne znam da li postoji, a ako i postoji ne koristi se, druga tunelska cev za Rakovicu?
2012, dobro misliš... Svi tuneli koji su prokopani su "dupli"... I svi su u funkciji. :)

Ako si zagledao, na prokopu postoji (nazovimo ga) jedan ulaz u tunel, razume se, veoma širok... Sa Prokopa centralni ulaz vodi ka Rakovici (izlaz iz tunela je negde na padini ispod Belog dvora) i to je cev sa dva koloseka. Desna strana Prokopa vodi ka Karađorđevom parku (izlazi iz tunela direktno na most preko autoputa negde između Zvečanske i Dobropoljske ulice i veoma je nisko nad zemljom, recimo samo da ispod tog mosta kamion ne može da prođe) i taj tunel prolazi "ispod" tunela koji vodi od Rakovice ka Karađorđevom parku i zato stoji i tako nisko. Na levu stranu Prokopa dolazi tunel u koji se ulazi direktno sa mosta posle Karađorđevog parka.
Iz Rakovice postoji jedan ulaz u tunel (sa dva koloseka) i u njemu postoji skretnica koja omogućava da voz krene ili ka Prokopu ili ka Karađorđevom parku.
Od Karađorđevog parka postoje tri cevi... Leva je "dolazna" sa Prokopa, centralna (dvokolosečna) dolazi iz smera Rakovice, a desna je "odlazna" ka Prokopu.
Tunel ispod samog grada je (ako se ne varam) napravljen kao dve jednokolosečne cevi koje se spajaju pred samim Pančevačkim mostom.
 
Матеја Бељан":bk18wqa8 je napisao(la):
Zasto ga odmah ne produze? :vops:
Зато што морају да се отклоне силне лагане вожње од НБГ до Батајнице
 
A mogli bi i ulaz u stanicu nbg sa pravca mosta da srede,kvari ceo utisak brzine.
 
То би морали да ураде, јер је ту једино једноколосечно "уско грло" на траси (станица - Нови мост). Онда би се време путовања по реду вожње смањило за још 2-3 минута.
 
Михаило":2ts078f4 je napisao(la):
Матеја Бељан":2ts078f4 je napisao(la):
Zasto ga odmah ne produze? :vops:
Зато што морају да се отклоне силне лагане вожње од НБГ до Батајнице
Разумем да не читате целе постове, али иритира ме да ми се одговара на део поста, а да пре тога ниси разумео шта сам хтео да кажем. Управо сам рекао да лагане вожње нису толика препрека и објаснио зашто, у детаље!
 
Mateja, gledaj to drugačije - nekad će morati da se radi na otklanjanju tih laganih vožnji, a od toga nema ništa uz BG voz na svakih 15 minuta..
 
Па ишао би на 15 минута са свега 5 гарнитура, јер садашње 3 доста чекају (са две би интервал био ипа 20 минута, па су убацили 3). Садашње путовање је 2-3 минута дуже од онога што намеравају. Оно што јесте проблем лаганих вожњи је што други возови могу да успоре ове градске. Али сам у спорном посту, непрочитаном, подсетио да Железнице не испуњавају обавезу да што пре поправе шине!
 
nisi me razumeo. Hoću da kažem da bi bilo previše vozova da bi popravka mogla da se obavlja bez prekida železničkog saobraćaja. Ako se jedan kolosek sada privremeno zatvori, biće nezgodno. Ali nema šanse da BG voz i ostali železnički saobraćaj dele drugi kolosek na toj trasi.

Ne može i takt od 15 minuta i popravka pruge u isto vreme, a ako je već tako, bolje je da odrade to parče kako treba. A poseban problem je što železnica ne radi svoj deo posla..
 
Е, ту јеси у праву! Ипак је њихово степ бај степ уродило плодом. Људи има све више јер једни другима вероватно говоре да су се возили. Али заиста је јако тешко доћи од Земуна до НБГ станице:( Једино 73 па 67/94
 
Матеја Бељан":3bwxp5oi je napisao(la):
Михаило":3bwxp5oi je napisao(la):
Матеја Бељан":3bwxp5oi je napisao(la):
Zasto ga odmah ne produze? :vops:
Зато што морају да се отклоне силне лагане вожње од НБГ до Батајнице
Разумем да не читате целе постове, али иритира ме да ми се одговара на део поста, а да пре тога ниси разумео шта сам хтео да кажем. Управо сам рекао да лагане вожње нису толика препрека и објаснио зашто, у детаље!
Прочитао сам пост али нисам лепо формулисао одговор. Морају ПРВО да се отклоне лагане вожње, чије је отклањање предвиђено до краја године. Управо ово што међутим каже, не би могао да се одржи такт за време радова. Осим тога, са лаганим вожњама, воз кроз један сектор пролази и по 5-10 минута, и у тај сектор други воз иза њега не може да уђе. Убациш понеки регуларан воз, и ето проблема са тактом. Дакле, прбо морају да се отклоне лагане вожње...
 
Znate li da IC Avala, kao i ostali međunarodni vozovi osetno kasne zbog BG:voza. :/ Neki govore da se ovo teško može održati, ukoliko se ne pronađe neko tehničko rešenje na uključenju pre stanice NBG.
 
Pa jasno je da, kasne međunarodni zbog 30 m koloseka koji preseca BGVozu prugu,a ovi iz železnica ni dupe da mrdnu,mada je najavljena rekonstrukcija ulaznih koloseka na stanici NBG ali nikako da počne iako je grad obezbedio šine.. :kafa:
 
amm8990":l51ed7dj je napisao(la):
Znate li da IC Avala, kao i ostali međunarodni vozovi osetno kasne zbog BG:voza. :/ Neki govore da se ovo teško može održati, ukoliko se ne pronađe neko tehničko rešenje na uključenju pre stanice NBG.
Дезинформација. Касне, тј. каснили су јер је до петка била искључена контактна мрежа испод газеле, па је од гл. ж. станице до земуна качена дизел вуча. И онда су наравно док је откаче, закаче, ето кашњења. Још како су добро организовани дешавало се да се чека по пола сата да дизелка дође и ето белаја... Због БГ-воза могу да касне максимално 2-3 минута, уколико долази или одлази из станице НБГ (пошто ту мора да окреће па прелази на супротну страну). То ће бити отклоњено кад БГ-воз крене до Батајнице.

У сваком случају, очигледно да неко покушава да за своју неспособност окриви БГ-воз :rant:

ЕДИТ: има још један разлог кашњења: очајна ЈЕДНОКОЛОСЕЧНА пруга од станице до моста... Возу од гл. станице до станице НБГ треба ПЕТНАЕСТ минута!!!
 
Ne moze od BG voza da kasni pobogu, minut je u pitanju ako mora da saceka. Kako moze biti neodrzivo, sta da imamo kao puno medjugradskih vozova pa da oni idu na 15 min :D
 
@Матеја Бељан

U pravu si, BG:VOZ bi teoretski mogao odmah da se produzi do Batajnice, 5 kompozicija teoretski omogucavaju takt od 15 min. Ipak u praksi dve stvari sprecavaju da se to realizuje:
- lagane voznje, ne zbog same brzine, vec zato sto usporavaju opsti zeleznicki protok na trasi, veoma bi tesko bilo uklopiti saobracaj putnickih vozova (lokalni i medjunarodni) sa bg:vozom a da bg:voz zadrzi POUZDAN takt od 15 minuta. Previse bi bilo konflikata.
- kao sto je vec receno, ako dodje do radova, sami radovi dodatno usporavaju saobracaj.

Iz tih razloga mislim da produzetak bg:voza ka zapadu treba da priceka ali da treba hitno da se iskoristi krak ka Rakovici koji se jedva koristi.
To ne znaci da ne treba da se pojaca takt Beovoza, ako ne moze 15 minuta ipak moze mnogo bolje od ovoga sto imamo danas. Ponovicu se ali linija Nova Pazova-NBGD bi sa jednom jedinom kompozicijom imala pouzdani takt 1h sto je ipak bolje od danasnje situacije
 
Sto se cekanja na ulazu u stanicu NBGD tice, gledam seme pruge i mislim da to vec danas moze da se izbegne.

Naime problem je kao sto smo vec rekli u jednokolosecnom kraku pri isklucivanju za stari zeleznicki most, oznacen na crtezu crvenom elipsom

19_nbg1_v2.png


Ali, kada bi se mreze standardne zeleznice (crvena linija) i bg:voza (plava linija) potpuno odvojile, cekanja vise ne bi bilo.
- Oba sistema dobila bi po dva koloseka na stanici NBGD.
- Zeleznicki krak NBGD-Glavna Z. St. i dalje bi bio jednokolosecan
- krak NBGD-Prokop (to jest most) postao bi jednokolosecan sto nikako ne bi smetalo taktu od 15 min, bg:vozovi bi se ukrstali na prokopu i na stanici NBGD

19_nbg2.png

(sema nije upadtovana, fale novi koloseci na Prokopu)(stari zeleznicki most je izmedju semafora 92-92, novi most 21-91)

Meni deluje izvodljivo, mozda sam nesto prevideo...

celokupnu semu Beogradskog Cvora mozette preuzeti ovde: http://www.imamoplan.com/files/beogradski-cvor.png
 
Mislim da je to ukrštanje na stanici NBG prioritet da se obradi..da se ne seku na svega 20 m koloseka ,zbog koga BGVoz mora da stane na par minuta.. :rolleyes:
 
Vrh