Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ja imam set gas maski i slemova,relja ima zelenu farbu,treba nam neko sa vozilom a puske ce boki da nam nabavi,izgleda mi kao takav tip...
 
Ma kakve puske mi smo pacifisti :p samo motke znate vec kakve ;)

salu na stranu, ali cinjenica je da bi moglo biti mnogo mnogo poboljsanja samo da su sposobni i vredni ljudi na odredjenim polozajima i koji imaju motiv da rade
 
orion":1dx5oity je napisao(la):
Можда за тренутак да заборавимо на поделу на градску железницу, приградску железницу, путнички железнички саобраћај... па БГ-НС је релација од 80-ак километара колика је и приградска релација Москва-Сергејев Посaд а која функционише одлично, Москва-Санкт Петербург је релација од 700 км а Московљанима је као добар дан да скокну до њега. Повезивање железницом је од примарног значаја за цело друштво, овако имамо смешну ситуацију да се на пола пута између БГ и НС отварају нека истурена одељења универзитета, да се мора обезбеђивати дом за студенте који би реално могли од куће да путују на факултет. :bash:
Beograd nije Moskva :) A podela je bitna kako bi se tacno znalo ko je zasta odgovoran. Linija NS-BGD bi trebalo da bude frekfentna, ali to nikako ne bi bio gradski prevoz, sa druge strane ako grad tacno npr. zna da mu pripada 10 kompozicija, onda moze i lakse da planira prevoz prema svojim potrebama. I u mnogim velikim gradovima postoji jasna podela na gradsku/prigradsku i medjugradsku zeleznicu. Primer nemacke, iako koriste istu infrastrukturu postoji podela na S-Bahn (Gradska zeleznica), Regional Bahn (staje na svakoj stanici od grada prema manjim mestima) i Regional Express (povezuje veca mesta u okviru jedne regije).

U bgd-u bi bilo to otprilike ovako, BG:Voz - samo prevoz UNUTAR metro podrucja Beograda, BEOVOZ - Veza sa mestima sa TERITORIJE grada BGD-a + mozda nekih vecih mesta u blizini.

Naravno, ovo sve spada u teoretisanje :)
 
Putnicki vozovi u velikoj mero ostvaruju funkciju lokalnog i prigradskog voza. Ja vec nekoliko dana koristim putnicke od Batajnice dpo NBG, on se napuni od Indjije ili Stare Pazove do Beograda... isto tako, mnogo ljudi iz Beske ide vozom u NS. Ja bih, kada se BGvoz produzi do Batajnice, u veo da mnogi putnicki saobracaju uprav o dotle. BGvoz se nece od Batajnice do grada napuniti tako lako, pa bi bilo dobro da se preusmeravaju putnici i sa tih regionalnih linija.
 
@Steva

Србија није Немачка :) , шалу на страну једноставно нисам могао да одолим а да не направим порећење. Да се задржим још у Москви, ево како изгледа један од многобројних пружних прелаза у Подмосковљу
http://img715.imageshack.us/img715/7254/img6587e.jpg
упоредите само безбедност на овом пружном прелазу са пружним прелазом у Батајници...
 
Mi smo vlada u senci, jednog dana ceo ovaj grad bice nas, muahahahaha :gobb:

@ Steva

slazem se u potpunosti: BG:VOZ kao metro (doduse sa malo vecim intervalima) a BEOVOZ kao RER (takvog sam ga i nacrtao na mapi sa istim slovima A B C D E i bojama kao u Parizu, sta ces stvar navike)

Takav predlog sam dao i zeleznici i direkciji, u zeleznici su rekli da to vise nije njihova nadleznost sto ocigledno nije tacno, a u direkciji su se slozili da je projekat bolji od njihovog ali da nece svoje planove da menjaju. Necu da idem do toga da sam uticao na skracivanje linije na NBG-P Most i na besplatan prevoz (pa makar mesec dana) ali sam im verovatno bar zagolicao mozak.
http://www.imamoplan.com/index.php?/planovi/beovoz-00/

Mogli bi da napravimo novi plan, sad kada je BG:VOZ dokazao da je gradska zeleznica moguca, pa da nastavimo da pritiskamo i Zeleznicu i Direkciju (imam sve njihove mailove, nece imati mira :))
 
@zidar

U principu se slažem sa zidarom, ali mi nije jasno zašto bi bio toliki problem da voz vozi do Zemuna? Time se povezuje i ogroman deo Novog Beograda, većina Bežanije i dobar deo Zemuna (doduše ne znam baš kakva je situacija oko stanice tamo, nikad nisam bio). Npr. Tošin Bunar je u mnogo manjoj nedođiji nego NBG stanica, a i povezan je sa 3-4 autobusa (od kojih npr. 65 ide često). Jednostavno je veoma zgodno. Ako bi linija išla do Buvljaka, mnogo manjem broju ljudi bi to odgovaralo.

Za početak bi mogao neko da lobira da se neke linije GSP izmeste ili naprave tako da povezuju npr. Buvljak i okretnicu kod opštine NBG. Ili Zemun - Buvljak. Jedna kratka linija koja bi kružila po NBG i kupila putnike bi po mom mišljenju bila idealna ukoliko bi se naštelovalo da dolazi na stanicu 5 minuta pre polaska voza. Ustvari ni to nije toliko bitno, dokle god ide često!
 
@b_tuta

Bilo bi lepo da jednog dana BG:VOZ stigne do Zemuna. Problem je u tome sto prugu NBG-Zemun koriste i drugi vozovi, teretni, lokalni i medjunarodni za razliku od kraka NBG-P Most koji za sada sluzi iskljucivo za BG:VOZ/Beovoz. S'tim je mnogo lakse i pouzdanije uspostaviti gradsku liniju sa jakim taktom na tom potezu. Isto vazi za krak P. Most-Rakovica to jest NBG-Rakovica.

Glavni hendikep je i na tim linijama zajednicki deo izmedju stanice NBG i iskljucenja za stari most odnosno izmedju stanice Rakovica i iskljucenja za Topcider. Na tim potezim dolazi do konkurencije izmedju prigradskog i ostalog zeleznickog saobracaja sto znacajno smanjuje propusnu moc i otezava uspostavljanje pouzdanog reda voznje i takta. Ipak ni to nije strasno, sve je stvar organizacije i postovanja propisanog reda voznje.

Prilagodjavanje linija GSP novom poretku je naravno neophodno.
 
Zar nisu moguća mimoilaženja na pruzi? Ja sam bar na nekoliko mesta na onom nasipu gde je pruga video ukrštanja. S obzirom da bi red vožnje trebao da bude tačno utvrđen za bg voz, koliki bi bio problem da se vozovi jednostavno mimoilaze po potrebi?
 
Nije problem mimoilazenje nego vremenski interval izmedju vozova.
Vozovi jedni za drugima ulaze u sekcije na trasi ogranicene semaforima (ne zamerite mi sto ne koristim tacne strucne reci, pokusavam da prikazem sustinu). Samo jedna kompozicija moze se u datom trenutku naci na toj sekciji, sledeci voz mora da saceka da sekcija bude prazna da bi mogao da udje. To znaci da postoji minimalni vremenski interval izmedju prolazaka vozova jednak vremenu koji je kompoziciji potreban da predje datu sekciju sa kraja na kraj.
Pruga dakle ima ogranicenu propusnu moc koja se smanjuje svakim kasnjenjem vozova. Svako kasnjenje nekog voza koji tu prugu koristi utice na sve ostale vozove jer redosled kojim ce prolaziti mora konstantno da se azurira. Posto su kod nas kasnjenja cesta pojava tesko bi bilo odrzati pouzdani red voznje BG:Voza sa jakim taktom na relaciji NBG-Zemun.

S'obzirom je BG:VOZ nova pojava a gradjane treba naviknuti da ga koriste, neophodno je da bude brz i pouzdan to jest da savrseno postuje red voznje. To je preduslov da gradjani steknu poverenje i da sistem zazivi. Danas jedino relacija NBG-P. Most to omogucava.
 
Mene je stvarno "zapanjila" (ironija) vest da su vozovi, pa čak i besplatni, potpuno prazni.. I sad pričaju kako "verovatno" građani ne veruju da su ovi vozovi tačni... Kako se malo ne osvrnete, i ne vidite da nije to u pitanju, nego su vam građani NEOBAVEŠTENI!!! NIKO kome sam rekao za ovo (a pogotovo od studenata arhitekture) nije znao... Sečam se 1. septembra kad je bilo na vestim na studiuB, čekao sam da se pojavi vest na tvB92 i B92.net... NIŠTA... Tek sad mislim da su nešto počeli da se bave tom temom..

Ali aj da ne krivimo medije (samo).. Kao da naše vlasti rade sa mozgovima iz 19 veka... Nek se malo modernizuju, i nek razmišljaju malo drugačije.. Neće da se reklamiraju.. Vi kažete flajeri, bilbordi... Ali postoji i najkorisnija stvar današnjeg sveta koji svi vole samo da kritikuju... A ona se zove Facebook! Besplatno je, a niko te ne tera ako oćeš da se reklamiraš, dostupnost informacijama neverovatna, lakoća za obradom i uređivanjem prosta... Pogledajte samo Amerikance.. Član sam NASA-ine grupe na fejsu i to je grupa koja se aktivno updatuje, postavljaju slike, dobijaju obaveštenja, najavljuju dešavanja, postavljaju pitanja (i na postavljena pitanja dobijaju odgovori)... Neverovatna stvar... A vidite Beovoz.. Grupa "Beovoz" na fejsu ima čitavih 2 člana!!! Beogradski metro grupa ima 2 komada, od toga u jednoj 11 članova u drugoj 9 (ako se ne varam) A da postoji prava grupa, mogli bi da se posmatraju svi procesi u novim izgradnjama obaveštenja linija, postavljaju pitanja , da su ljudi svesni da postoji uopšte tako nešto i da se nešto radi...

Generalno odnosi sa građanima su katastrofalni (ne samo u železnici)

Sad sam se malkice suviše počeo da se**m. Al moram da krenem od nečega..
 
Ma gradskoj vlast puca prsluk,samo su se prvog dana na studiu b promovisali.Lepo su trebali da nalepe na svakoj stanici gradskog prevoza blizu stanica bg voza i vec bi se vozilo mnogo vise ljudi.Mislim da im nije ni bilo u interesu ovih prvih mesec dana da se promovisu za slucaj da dodje do problema.A koliko vidim za ovih 10 dana sve savrseno funkcionise sa njihove strane.Verujem da ce promovisati punom parom od 1 oktobra kada krene regularno.Mogu se kladiti da ce Djilas platiti oglas u svim dnevnim novinama da ispromovise gradsku zeleznicu.Ja tako mislim,videcemo prvog oktobra da li sam u pravu.
 
Predpostavljam da je polovina putnika BG Voza tokom septembra ona grupa koja nikad nije ni kupila kartu za autobus nego koriste sada zato sto je besplatno. Ne znam na koji nacin ce se od 1. oktobra proveravati da li putnik ima markicu ili kartu... Ali ako je sada BG Voz pust od oktobra ce biti jos gore :D
 
Građani jesu neinformisani ali ne na način na koji se obično misli, već dosta njih ne zna gde su stanice, misli da su potrebne nekakve mesečne železničke karte i generalno imaju otpor prema vidu prevoza kojeg nikad u životu nisu koristili. Primera radi, niko iz mojeg društva (gen '81) nije se nikada vozio vozom, a ja jesam samo jednom i to 2003. Mislim da bi grad bukvalno trebao da postavi promotere ispred stanica i maltene da vuče ljude za rukav da uđu u voz da probaju kako to izgleda.

Drugi problem je što su stanice ipak zabačene i potencijalni korisnici ovog sistema su ili oni kojima je blizu posla/fakulteta, ili oni kojima je bilizu stana, jer niko ne želi da dva puta preseda u svom komuterskom ciklusu. Ja sam taj problem rešio za sada tako što pešačim 20-25 minuta od buvljaka do posla, ali ne znam koliko ću još imati strpljenja za to pogotovu kad počne loše vreme. :kafa:
 
Hm...Pa recimo da vecinu ljudi koju znam da su se svercovali u gsp-u da to vise ne rade.pa verujem da ce vise ici bg vozom,a tek kada krene sneg i kise i drumski prevoz postane nepodnosljiv.Proveravace ih gsp kontrolori,ako dobro razumeh od ovih zeleznicara ulazice 6 kontrolora 3 u prednji kupe a 3 u zadnji...
 
Vozio sam se danas Vukov spomenik - Nbg. Nisam imao pojma na kom peronu treba da čekam, a nigde nije bilo naznačeno na koji peron voz dolazi. Fina neka gospođa je najavila voz sledećim rečima: BG Voz na relaciji Beograd Pančevački most dolazi na prvi kolosek. Kako da znam u kom pravcu ide?

A na tabli na prvom peronu postoji strelica sa pravcem pored koje piše Batajnica i ispod Pančevački most. Totalna konfuzija.

No, počeo sam da pišem post da bih prokomentarisao kako je danas bilo prilično ljudi, skoro pa se napunio u tom pravcu.

Edit: A da, na stepenicama na stanici Novi Beograd zapravo postoji tabla koja pokazuje gde je koji peron, ali je na jako lošem mestu i veoma neupadljivih boja (odnosno - nema boja), tako da ne verujem da je iko primećuje.
 
ACR":3frr8za7 je napisao(la):
Građani jesu neinformisani ali ne na način na koji se obično misli, već dosta njih ne zna gde su stanice, misli da su potrebne nekakve mesečne železničke karte i generalno imaju otpor prema vidu prevoza kojeg nikad u životu nisu koristili. Primera radi, niko iz mojeg društva (gen '81) nije se nikada vozio vozom, a ja jesam samo jednom i to 2003. Mislim da bi grad bukvalno trebao da postavi promotere ispred stanica i maltene da vuče ljude za rukav da uđu u voz da probaju kako to izgleda.

Drugi problem je što su stanice ipak zabačene i potencijalni korisnici ovog sistema su ili oni kojima je blizu posla/fakulteta, ili oni kojima je bilizu stana, jer niko ne želi da dva puta preseda u svom komuterskom ciklusu. Ja sam taj problem rešio za sada tako što pešačim 20-25 minuta od buvljaka do posla, ali ne znam koliko ću još imati strpljenja za to pogotovu kad počne loše vreme. :kafa:
+1

Za bg voz-beovoz samo znam da koriste kolege sa faksa koji su iz panceva ili batajnice ili idu tamo cesto,niko od nas iz sireh podrucja grada.Treba najvise izpromovisati ovim ljudima koji zive blizu stanica a idu daleko.

Recimo meni je mnogo bolje i sa presedanjem stici do buvljaka nego ici 7icom sa zvezdare ili ici sa 77 pa ponovo presedati kod hajata.
 
Slazem se da je kljucna stvar informacija i delim Vuckovo misljenje da nisu verovatno bili sigurni da ce sistem proraditi pa nisu hteli da se previse obrukaju u slucaju neuspeha. Sad kada vidimo da u sustini sve ide glatko, mislim da je vreme da Nothke osnuje grupu na fejsbuku i informise gradjanstvo. Mozes slobodno da okacis moju mapu beovoza radi informisanja. Na prethodnoj strani u mom post mozes naci mapu a u Mihailovom red voznje.
 
080-g-leeds-metro.jpg

080-h-leeds-metro.jpg

Ovako bi izgledali BGVozovi u boji tramvaja i trolejbusa
0

Reklame koje sprečavaju grafite..
404708986_4393bb8c70_z.jpg

Hoćete li koristiti stanicu NBG pod ovim uslovima, bez krova ove zime ili Gazelu?
500x_train1.jpg

Zahtevajmo novi info sistem za BGVoz..:gobb:
metro090zm.jpg

Zahtevajmo ujednačavnje visine platformi na svim stanicama BGVoza...:kafa:
waitin-on-a-train-bw.jpg

train_control_01.jpg

Zahtevajmo punu bezbednost putnika na stanicama i u vozovima..video nadzor i fizičko obezbeđenje..:dil:
 
Na bukvalnom primeru:

novi_gradski_prevoz_2_no1.jpg

bg_voz_2.jpg

(originalni foto: @2012)

Samo da sklone ovaj debilni logo.. Bhhhh! Ježim se!
 
Ko bi reko da može ovako dobro da izgleda? :

(još sam malo zatamnio da bude manje pink, a više Deutschebahnski)
bgfurysm.jpg

(originalni foto: 412emvbeovoz)
 
Odlično zaista,:kk: samo bih ga celog u crveno sa donjom plavom trakom kao što je na tramvajima :),a na drugoj slici je boja još bolja ,drugim rečima treba da bude krvavo crvena skoro bordo..
 
Meni plavo i crveno ne ide bas, ali opet o lepom pricati je ono.. :rolleyes: Meni se svidza kako su braca nam crnogorci ofarbali svoje EMVove:
w9y41s.jpg

...i inace bih voleo da su vozila gradskog prevoza u Bgu bele boje sa dodatkom neke 'linije u boji' u donjem delu vozila, jos ako bi malo tonirali stakla, milina :cool:
 
Vrh