Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Blic
Zapalili sedište, iscrtali grafite
L. Gedošević | 09. 09. 2010. - 00:02h | Komentara: 0

Iako je beogradska železnica počela sa radom 1. septembra, tokom koga se ova vrsta prevoza ne naplaćuje, pojedinci su već počeli da uništavaju gradsku imovinu. Iz Direkcije za javni prevoz apeluju na građane da čuvaju i koriste vozove i tako omoguće da gradska železnica, kao što je slučaj i u drugim evropskim gradovima, zaživi i u prestonici.

72371bgvoz3f.jpg


72372bgvoz1f.jpg



http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/206383/Zapalili-sediste-iscrtali-grafite
 
Jer u drugim evropskim gradovima ne crtaju grafite po vozovima i ne šaraju po sedištima...

Mogli bi oni to malo bolje da čuvaju i malo bolje da čiste, a ne samo da "apeluju"... isto kao i sa kartama za GSP, gde stalno kukumavče da se ljudi švercuju, pa jerbo zato ne valja prevoz, a ne zato što zapošljavamo šurake i isipamo novac kofama i lopatama iz javnog preduzeća...

(ne branim crtače, ali samo kažem da ima malo spina u toj vesti)
 
Vozio sam se nekoliko puta BGVozom. Polazak u 8:30 sa NBG je pun a sledeći u 8:45 skroz prazan. Meni najveći problem predstavlja polazak u 17:21 sa Vuka. To je poslednji polazak u "špicu" kako su ga odredili a ja na njega stižem samo uz dosta sreće. Nekoliko puta mi se desilo da mi je voz otišao ispred nosa. Jednom je otišao dva minuta ranije sa Vuka i ja sam ga sa pokretnih stepenica gledao kako odlazi. Sledeći je kroz pola sata a ja na dnu rupe. Onda ajde nazad pa čekaj sedmicu pa se klackaj preko pola sata do NBG a pri tom sam već izgubio pola sata pokušavajući da ulovim voz. Posle sam probao da hvatam isti taj polazak ali kod Karađorđevog parka u 17:25 ali i to nije baš dobro. Uletim u bus 31 koji ostane zaglavljen na Slaviji 10 minuta i onda ja stignem pred stanicu BG Voza u trenutku kad ovaj prošiša dalje. I opet sam u nedođiji, vraćam se negde na neki prevoz i ponovo gubim bar pola sata.
Zbog toga sam odustao od BG Voza. Uđem u sedmicu i vozim se bez menjanja prevoza pa kad stignem.

Na osnovu mogu iskustva imam nekoliko ozbiljnih zamerki:
[ul]Dešava se da voz krene ranije. Meni se desilo dva puta od pet, šest vožnji koliko sam imao. To je po meni veći greh od kašnjenja. [/ul]
[ul]Obeležavanje linije ne postoji. Gledao sam mladića na stanici NBG kako je dva minuta pred polazak voza omašio peron. Smuvao se. Krenuo je preko šina pa je odustao, pa je krenuo dole. Onda se čuo razglas i obaveštenje "Hajde, hajde, imate vremena, pređite na peron" u trenutku kad se on razmišljao da li da korakne na šine. Posle tog razglasa krenuo je preko šina a onda se razglas ponovo čuo "Molimo vas koristite podzemne prolaza za prelazak na drugi peron". Tip se vratio sa šina i krenuo u rupu ali je prošlo onih dva minuta i voz je krenuo. Momak je počeo da psuje i da skače po peronu. Sa pravom je bio ljut a cela epizoda je izgledala kao skeč iz nadrealista[/ul]
[ul]Loše održavanje vozila. Juče sam se vozio tim išaranim vozom a pri tom je malo nedostajalo da ne uspem da izađem na svojoj stanici pošto su unutrašnja vrata bila razvaljena i zaglavljena. Naravno, bez ikakvog obaveštenja za putnike da ta vrata ne rade. Pri tom je enterijer i bez grafita totalno depresivan a i od onog Bijelog Dugmeta mi je zlo.[/ul]
[ul]Stanice su katastrofa sve osim Vuka a i on je loše organizovan. Stanica NBG je užas. Suvišno je bilo šta reći. Stanica Prokop je neupotrebljiva jer ipak nije dobro povezana sa ostalim prevozom. Nedostaje joj link ka sajmu tj. milionima linija koje prolaze pored sajma. Stanica Karađorđev park je debilno napravljena bez mogućnosti izlaska iz rupe na stranu ulice ka gradu iako postoji podzemni prolaz ispod ulice koji se bukvalno dodiruje sa otovorom od stanice. Nije mi jasno ko je to smislio. Zbog toga i višestrukog gore-dole izgubim više vremena nego što je otišlo na vožnju. Stanica Vukov spomenik je bez pokretnih stepenica, sa niskim peronom i velikom "rupom". Strašan je izlazak iz voza. Nije prijatno. Da bi izašao sa perona potrebno je da se javiš "portiru" koji otvara vrata i zatvara. Kakav smor.[/ul]
 
Sve u svemu čini se da Gradska vlast,je požurila da stavi u funkciju vozove zbog Gazele,zaboravljajući da bi takav sistem morao da se odradi do detalja da bi mogao da funkcioniše bezprekorno,jer taj sistem ne čini samo takt vozova koji je sad gotovo po Metro sistemu,znemarene su brojne stvari pa kako videsmo i bezbednost.Dakle Improvizacija se jasno vidi! :kafa:
Šta kaže SIEMENS?
Complete rail solutions

The operator of a rail system has diverse interests: on-schedule completion, reliable operation, low-emission technology, low life-cycle costs, passenger safety, adaptability to the city’s dynamic growth. None of these tasks may be solved at the expense of another; all require the same level of attention. Complete rail solutions stand for a holistic approach from the very beginning. Only an integrated overall solution with concentrated project responsibility will prove itself in practice in the long term. From the first feasibility study and operational hand-over through to after-sales service, project management is continuously involved.
The experience advantage
Prema tome apeli za "čuvanje"vozova zvuče patetično jer 99%ljudi se ponaša normalno a 1% nenormalno,umesto da postave video nadzor i u vozovima i spolja prema ulaznim vratima,kao i na stanicama gde je sistem video nadzora zastareo,i upozorenje građanima i u vozu i van njega da su pod video nadzorom,kao i da na svim stanicama postoji i fizičko obezbeđenje,koje je na vidnom mestu.
ghettostyles.jpg
ILBtrhyhN3M1xDXECJw71249425012.jpg
Berlin S Bahn
F939B3w37Dn7qhmaxqhC1248770906.jpg

Kopenhagen Metro,ima toga i u ostalim gradovima,ali tamo se to odmah čisti već naredni dan..
 
Tokom jutrošnje vožnje uočio sam razvaljenu sijalicu (visi sa plafona) i još jedna pokvarena unutrašnja vrata. (žestoko iskrovljena i zaglavljena).
 
Jel nekome palo na pamet sta ce uraditi "navijaci" ako krenu na derbi bg vozom? :(
 
Хтедох јутрос да користим Беовоз кад оно на релацији Батајница-Вуков Споменик не постоји у реду вожње ниједан воз између 6:13 и 9:17, ваљда нема потребе да објашњавам да ово не одговара скоро никоме ко ујутру путује на посао. Раније сам користио Беовоз и у то време су га убедљиво највише користили грађани Батајнице.
 
vucko":3i8kph2s je napisao(la):
Jel nekome palo na pamet sta ce uraditi "navijaci" ako krenu na derbi bg vozom? :(
Aha, meni :) "i onda su se stvari malo izmakle kontroli....."

orion":3i8kph2s je napisao(la):
Хтедох јутрос да користим Беовоз кад оно на релацији Батајница-Вуков Споменик не постоји у реду вожње ниједан воз између 6:13 и 9:17, ваљда нема потребе да објашњавам да ово не одговара скоро никоме ко ујутру путује на посао. Раније сам користио Беовоз и у то време су га убедљиво највише користили грађани Батајнице.
BG voz za sada saobraća samo na relaciji NBG-Pančevački most.
 
jovanovm":r928sik1 je napisao(la):
Jer u drugim evropskim gradovima ne crtaju grafite po vozovima i ne šaraju po sedištima...

Mogli bi oni to malo bolje da čuvaju i malo bolje da čiste, a ne samo da "apeluju"... isto kao i sa kartama za GSP, gde stalno kukumavče da se ljudi švercuju, pa jerbo zato ne valja prevoz, a ne zato što zapošljavamo šurake i isipamo novac kofama i lopatama iz javnog preduzeća...

(ne branim crtače, ali samo kažem da ima malo spina u toj vesti)
+1

Kako to da su vozovi isarani? Cuva li neko te vozove nocu? Ako cuva, da li zaista cuva ili spava na radnom mestu? Kao da je problem grafita pao s neba. Kada bi zaposlili 5 cuvara da se setaju nocu i vataju sarace grafita za usi (5 cuvara naspram jedno 2000 drugih bespotrebno zaposlenih je smesan trosak) za cas bi nestalo grafita sa kompozicija.
 
@relja
Не мораш ми то објашњавати то сви знају, али мислим да не знају сви колико су грађани Батајнице оштећени овим редом вожње, а тиме и сви грађани БГ јер сада сви који путују из Батајнице у БГ у шпицу морају проћи кроз центар Земуна и преко Бранковог моста
 
Linija ce biti produzena do Batajnice kada se rekonstruise jos kompozicija.
 
orion":1hj04pm6 je napisao(la):
@relja
Не мораш ми то објашњавати то сви знају, али мислим да не знају сви колико су грађани Батајнице оштећени овим редом вожње, а тиме и сви грађани БГ јер сада сви који путују из Батајнице у БГ у шпицу морају проћи кроз центар Земуна и преко Бранковог моста
ček, jel neki Beovoz ukinut zbog BG-Voza pa su građani Batajnice oštećeni?

naravno da linija treba da ide do Batajnice, al samo ako održava takt..
 
hazard":246uk5l6 je napisao(la):
Linija ce biti produzena do Batajnice kada se rekonstruise jos kompozicija.
Nisu kompozicije problem, već pruga koja je u lošem stanju pa je na tom potezu uvdena lagana vožnja od 20km/h! Prema planu ŽS je već trebala da otpočne sa sanacijom deonice do Zemuna, ali ja ne vidim da se išta radi :/

kopmania":246uk5l6 je napisao(la):
ja se juce vozio u takvoj garnituri bez tapaciranih sedista..
Da nisi možda ušao u Beovoz garnituru? Da li je bilo logoa BG:Voz?
 
^^^
Vozio sam se i ja u toj garnituri bez tapaciranih sedišta i definitivno je BG VOZ bio u pitanju...
 
U karadjordjev park dosao je tacno kada mu je bilo vreme po rasporedu BG Voza :) , a i kolko sam primetio beovoz garniture su cele u grafitima njih nisu farbali, ovaj je bio ofarban.
 
jovanovm":1n8gzmnu je napisao(la):
Jer u drugim evropskim gradovima ne crtaju grafite po vozovima i ne šaraju po sedištima...

Mogli bi oni to malo bolje da čuvaju i malo bolje da čiste, a ne samo da "apeluju"... isto kao i sa kartama za GSP, gde stalno kukumavče da se ljudi švercuju, pa jerbo zato ne valja prevoz, a ne zato što zapošljavamo šurake i isipamo novac kofama i lopatama iz javnog preduzeća...

(ne branim crtače, ali samo kažem da ima malo spina u toj vesti)
Jeste odgovornost na gradu odrzavanje, bezbednost, briga o cistoci itd...
Ali sto jes' jes' kod nas se stvarno mnogo unistava, prlja itd... Previse.
 
Nisu sve, 9 garnitura je remontovano od kojih 4+1 rade na BG:vozu. Što je još gore, nedeljom Beovoz šalje BG:Voz garniture na linije Beovoza, pa tako voz sa logoom gradske železnice možete videti u Pančevu, što zbunjuje putnike!
 
Da, ima takva garnitura, i ja sam se vozio danas. I bio je pun voz jer su presedali ljudi sa putnickog, posto je ukinut svaki treci Beovoz za Pancevo. Dosta ih je bilo iz Batajnice, ostali su pretpostavljam iz Pazove, Rume...
 
Evo stručnog odgovora koji se tiče ukrštanja železničkih čvorova pre stanice Novi Beograd, dakle, onih 50m šina o kojima se često govori.

Rail_Serbia":299av84y je napisao(la):
У станици Нови Београд је јако лоше стање скретница са обе стране станице, и то је разлог за лагану вожњу 20км/с на целом станичном подручју.

Друга ствар је што нови "БГ:ВОЗ" на овај начин блокира целу скретнички лиру са стране Београд Центра када улази на 5.колосек, а због услова уговора ЖС и Дирекције за саобраћај Београда "БГ:ВОЗ" има највиши приоритет. Такав систем неће моћи дуго успешно функционисати.

Уколико би постојао колосек којим би возови из правца Београд Главне улазили директно на 2. колосек, знатно би се повећала пропусна моћ станице и редовност саобраћаја, око 20-25% а на то су мислили форумаши на железничким форумима када су писали "са две скретнице и 50 метара колосека може се постићи велико унапређење". Занимљивост је да Ж.Ст.Нови Београд никада није технички примљена управо због неприлагођеног решења скретничких лира.

Бојим се да нико не зна за јавну расправу око пројеката градске железнице, зато што она ни не постоји! Ослушкивањем потреба грађана, и конструктивном критиком стручњака могао би се створити много квалитетнији систем, односно са максималним ефектима за одређени уложени новац нас, грађана, који посредно плаћамо овај систем.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=819128&page=20
:rolleyes:
 
Tosin bunar ce dobiti klupe i osvetljenje,takodje sredice stepenice...
 
Da gledao sam tu izjavu na STB ali, iz Železnica Srbije rekli da za obnovu stanica nema para,ako ovako nastave dalje sa radom BGVoza biće to žestoka improvizacija,i veliki neuspeh Gradske vlasti,priču od koje su mogli da naprave veliki uspeh,počela je izgleda da se raspada pred našim očima još u toku probnog rada :rolleyes:
 
Vrh