Размишљао сам и ја о томе када сам био млађи, али сада морао би се направити јако добар план како би се на том подручју развила урбанистичка зона (а не спаваоница). При изградњи скупих подземних станица као што је Вуков споменик не сме се ризиковати да нам се деси, као у целој последњој деценији, да станица буде слабо коришћена. Реална локација би било место где траса тунела пресеца трасу Ибарске магистрале, као углавном неизграђена зона, а која је у урбанистичком плану предвиђена као пословна зона. У том случају пожељно би било да се на истој локацији направи нова окретница трамваја и приградских аутобуса, те да та локација постане право чвориште. Свакако, за овакав пројекат потребно је и реконструисати део пруге од депоа Плавог воза до станице Раковица, тако да парови колосека за Београд главну и Београд центар буду раздвојени, како би пруга имала довољну пропусну моћ. И наравно, са обзиром да је тунел испод Видиковца и Церак Винограда намењен првенствено за теретни саобраћај, на десетине теретних возова би сваки дан пролазиле поред путника, а интервал не би никако могао да буде мањи од 15 минута у току дана, или 10-12 минута у сатима вршног оптерећења. Највероватније би организација саобраћаја била таква да Беовозови за Умчаре, Лазаревац и Младеновац иду за Београд главну и да возови из Железника буду једини из Раковице који иду за Вуков споменик.
То је нека реалност уколико би се радила таква подземна станица, и уколико не би постојао овакав систем инвестиција:
- Подземно стајалиште
- Нови колосеци у Раковици и Железнику, и инфраструктура комплетног крака линије градске железнице за Железник
- Комплементарна пословна изградња у зони нове станице
- Продужење крака постојеће лаке градске железнице и изградња новог терминала приградских аутобуса
Наравно, у студији оправданости потребно је објединити све параметре, уштеде времена путовања, допринос полицентричној структури града и развоју нових урбанистичких зона, смањење обима аутобуског саобраћаја (нарочито у Пожешкој и Булевару војводе Мишића), еколошке уштеде и остало што се узима у обзир у оквиру студија оправданости.