Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa vidi realno,oni su rekli da će 1.linija proraditi do Nove g.od P.Mosta--Zemun-Batajnica,od 1.sep.pustiće u rad ranije najviše zbog opterećenja Gazele,bezplatno što je bitno a i ITS ide uskoro (tender je prošao za smart card sistem pa ćemo videti ko je dobio),da bi voz išao brzo tj,bez laganih vožnji od stanice NBG do Zemuna i dalje treba da uskoro počne rekonstrukcija šina na tom potezu,a što je bitno Grad je već nabavio šine i opremu a Železnice treba sve to da montiraju do kraja godine,dakle Grad je uradio za sada sve što se obavezao do sada,i bolje je da puste u rad sistem da radi kako treba tamo gde može pa makar bilo stanica po stanica ,ono što i sam postavljam pitanje Gradu je kada planiraju da počne rekonstrukcija stanica ili gradnja novih? I kakvo će preduzeće biti BG VOZ? Do Pančeva ne može bez šireg dogovora sa Republikom i Pančevom,ali može do Krnjače ,opet rekonstrukcija Pančevca je obaveza Republike i sve što je do sada odrađeno je od Grada,a rekonstrukcija mosta podrazumeva i zauzimanje koloseka za BG Voz nas neko vreme tokom radova,pa onda može da se postave šine za drugi kolosek,dakle bolje da se radi i stavlja u funkciju ono što može pouzdano da funkcioniše a ne da se rade improvizacije koje ne opstaju.
 
Evo neke stare vesti.

vucko":15pzg2tu je napisao(la):
Prva linija „Gradske železnice” u septembru

Devet remontovanih kompozicija „Beovoza” saobraćaće od Zemuna do Pančevačkog mosta. – Priključenje kraka ka Rakovici i Resniku početkom 2011. godine. – Integracija u tarifni sistem omogućiće da markice za prevoz važe i u gradskoj železnici



Zahvaljujući projektu „Gradske železnice”, žitelji prestonice moći će od septembra da putuju obnovljenim kompozicijama „Beovoza”, integrisanim u jedinstveni tarifni sistem, najavljuju u JP „Železnice Srbije” i upravi grada Beograda. Prva linija od Zemuna do Pančevačkog mosta biće puštena u rad početkom iduće školske godine, a njom će saobraćati devet kompozicija koje se trenutno nalaze na remontu u „Želvozu” i „Šinvozu”. Očekuje se da će ovom trasom dnevno putovati između 30.000 i 35.000 sugrađana, dok kompletno povezivanje prestoničkih opština u mrežu „Gradske železnice” nadležni najavljuju za 2014. godinu.
Za remont devet kompozicija grad i „Železnice” izdvojiće 480 miliona dinara, a prve garniture trebalo bi da budu postavljene na šine u avgustu, najavio je Željko Đukanović, predsednik UO GSP „Beograd”.
– Vozovi na liniji Zemun – Pančevački most saobraćaće u terminusima od po 15 minuta, što je frekvencija kojom želimo da rasteretimo „Gazelu” i privučemo putnike da svakodnevno koriste „Beovoz”. Očekujemo da će povoljna cena i integracija u postojeći tarifni sistem učiniti da železnica postane nova navika Beograđana – objasnio je Đukanović.
Pravovremeno funkcionisanje „Beovoza” omogućiće i adaptacija dva koloseka na železničkoj stanici „Prokop” u kojoj ovih dana bruje mašine „Energoprojekta” i još tri podizvođača. Đukanović najavljuje da će „gradski” koloseci pet i šest biti završeni do polovine juna ili početkom jula.
Puštanje u rad prve linije pratiće i adaptacija sistema autobuskog prevoza. Izmeštanja stajališta i promena reda vožnje obezbediće da se po izlasku iz voza do ulaska u autobus čeka najviše pet minuta. Peroni, čekaonice i javni toaleti dobiće novi izgled, a na stanicama će biti postavljeni i displeji sa informacijama kada i iz kog pravca stižu i polaze vozovi.
U drugoj fazi projekta u 2011. godini, postojeća linija biće produžena do Batajnice, a planirano je i pripajanje kraka od Prokopa ka Rakovici i Resniku. Postojeće vozne kapacitete u toku sledeće i 2012. godine dopuniće još 20 novih elektromotornih kompozicija o čijoj kupovini grad uskoro počinje pregovore.
– U tom periodu trebalo bi da bude izgrađen još jedan kolosek preko Dunava tako da se linija prve faze od mosta produži ka Pančevu. To je neophodno da bi terminus polazaka ostao 15 minuta jer jedan kolosek ne bi mogao da izdrži taj tempo – naveo je Đukanović.
Novi vozovi biće raspoređeni i na trase koje će biti uspostavljene u trećoj fazi. Mreži „Gradske železnice” priključiće se linije Batajnica–Krnjača i Ripanj–Centar, a u 2013. i 2014. godine vozovi će saobraćati na putanji Mladenovac–Resnik i Umčari–Rakovica.
– Plan je da u toj fazi svaka treća ili četvrta linija bude produžena do Inđije, Valjeva i drugih gradova u krugu od 120 kilometara od Beograda. Kada gradske opštine postanu povezane, mreža će biti produžena i na druge gradove – istakao je naš sagovornik.
Znači Batajnica je trebala da bude druga faza, sad je Zemun...a Pančevo je navodno bilo u planu. Mada slažem se da bi grad Pančevo morao da se uključi u ovaj projekat da bi vozovi sa tako gustim redom vožnje išli do njega.
Meni lično nikako ne smeta što sad ide samo do Novog Beograda - svejedno koristim tu stanicu, ali suština gradske železnice bi trebala da bude obuhvatanje što većeg kruga prigradskih naselja, a ne par stanica praktično u centru...
 
Tako je,suština je da obuhvati ceo region Beograda pa i dalje,ali jasno je da to mora faza po faza,železnica je komplikovan
i zahtevan sistem,i bolje je da sve urade da je bezbedno i pouzdano bez improvizacija a nadajmo se da će naručiti i nove vozove jer bez toga ove faze ne vrede mnogo,a biće zanimljivo videti kako su rešili status preduzeća ili će to biti zakup trasa, ima više modela u svetu koji su primnejliivi,ali u razvoj stanica ja mislim da grad mora da ulaže ne vidim drugo rešenje..
NS-03-Nordbhf-47.JPG
brand.gif

Trebalo bi usvojiti jedinsven logo za Bg Voz,BV sl.
Since when has either BVG or DB been private?
The BVG, Berliner Verkehrs Aktiengesellschaft is semi private as far as I am concerned. They depend on the Berlin Govt. for the contract each year. The S-Bahn is run by the Berlin S- Bahn company who are part of DB I think. .
 
Ime bg voz je GLUPO bolje da se zove BEOregio ili nesto slicno jer kad profunkcjonise komplet to ce biti :kafa:
 
BG VOZ!
BG METRO!
BG MOST!
BG STYLE!
BG LJUDI!
BG-izacija je pocela! :laugh:
 
Nekako bolje da je Gradska Železnica/City Rail i na engleskom ,Beograd je sada već pun stranaca,na Vuku su sve oznake dvojezične pa bi na i u vozovima trebalo isto,ako hoćemo da se ponašamo kao međunarodna metropola regiona, a zato sam i bio za međunarodno prepoznatljiv naziv Regionalni Metro ili Prigradski Metro/Suburban Metro što zaista i jeste.
LONDON-1.jpg

London realizuje projekt Regionalnog Metroa Crossrail,veoma sličan Beogradskom
RER (Réseau Express Régional) ,Pariz
887586-RER_Regional_Trains-Paris.jpg

rer_b_terminal_1_atrium_sign_header.jpg

tren02.jpg
01-suburbano.jpg
300_1240267526_pieza.jpg

Metro Suburbano Mexico City,inače koristili su snažnu reklamnu kampanju http://www.youtube.com/watch?v=KBzAdRfDjr0
 
Ako već hoće BG, onda nek bude BGV, asocira na TGV i brzinu..
 
Linije bi trebalo, kao RER, da se zovu A, B, C, D i tako dalje da ne bi bilo konfuzije sa brojevima tramvaja i autobusa. NBG-P. Most bi onda bila linija A.
 
evo, na brzaka sklepan logo:
ve3jup.jpg


ja sam više za B1, B2 i sl. (B kao Beogradska železnica) a da nam metro jednog dana bude M1, M2 i sl.
 
Problem je se M1 i B1 sto ce se i za jedan i za drugi govoriti "ides kecom do ..." a ne zna ze na koji vid prevoza se misli. A kamo li kada taj broj vec postoji na tramvajskoj mrezi, recimo trojka. Mnogo je prakticnije da svaka linija gradskog prevoza, bio to voz autobus ili tramvaj, ima jedinstven broj ili slovo.

recimo

metro:
1-9 (ha ha kakav sam optimista :))

Tramvaj:
10-19

Trolejbus:
20-29

Autobus:
30-99

prigradski autobus:
100-999

Regionalna zeleznica:
A B C D E F
 
Slazem se sa zidarom.Mada kako je u svetu,da li ima grad gde je metro u okviru gradskog saobracajnog preduzeca pa je i takva numeracija?Koliko znam svi su U1,U2 M1,M2 i.t.d
 
Možda je U1, ali nije samo 1 ;) Nek je Beovoz i B1, samo da nije 1..
 
U Parizu isto javno preduzece ima nadleznost nad celokupnim gradskim prevozom (RATP)

- metro linije nose brojeve od 1 do 14 pez ikakvih slova.
- autobusi su numerisani od 20 na dalje.
- RER linije su oznacene A B C D E a krakovi na linijama A1, A2 itd.
- tramvaj, nova stvar u gradu, ponovo se pojavio pre desetak godina, oznacen je sa T1, T2 itd, pritom vozi iskljucivo kroz predgradje.
- nocni autobisi su N11, N12... i trase linija nemaju veze sa dnevnim.

Svaka linija ima svoj broj i boju, a koristi se simbol kruga sa recima RER, BUS ili slovom M unutra kako bi se jesno oznacio vid prevoza.

11_prevoz-pariz.gif


u Beogradu bi moglo slicno, linije da budu numerisane kao sto sam predlozio, svakoj da se dodeli boja, i da se dodatno koriste simboli koji oznacavaju sredstvo prevoza. Bilo bi prilicno jasno i bez izgleda da se dve linije pomesaju.
 
bila bi fora da svaka linija ima svoju boju i vozovi ofarbani po linijama (B1/A-crvena/crveni vozovi, B2/B-plava/plavi vozovi itd.)
 
Различити видови превоза треба да имају различите ознаке. Лично, не бих за сада уводио слова. Нека, бар у почетку, ово буде линија "1", просто "јединица", "кец", пошто тај трамвај одавно не вози, а мислим да би Београђани могли лакше да се навикну на постојање линије.

Друга ствар, поздрављам увођење минибуса од Прокопа до Драгише Мишовића и искрено се надам да ће, када се линија продужи, увести и кружну линију кроз центар, како сам већ предлагао (Вук - Булевар - Дечанска - Нушићева - Светогорска - 27. марта - Вук), само што би ту вероватно одговарао - мидибус.
 
Slažem se sa @ Zidar,Beograd treba da usvoji oznake od Pariza jer ima Regionalni Metro za ugled,čak i London ga gradi po uzoru na Pariz tj čitao sam da projekat vode Francuzi,a jednostavnost i razumevanje oznaka je bitno za građane jer će se uvesti i Metro,pa ako su baš rešili BG Voz,prvo neka naprave logo,BGV odaberu zaštitnu boju ,okače ga na svim stajalištima i oznakama kao i vozovima,pa neka urade sajt u tom maniru sa prepozantljivim logom,a obeležavanje linija sa A,B,C,D,a zalažem se za jedinstvenu boju svih el.vozila Grada pa i BGVozova da budu crveni sa plavom trakom. :kafa:
 
Zamislite da zivite na Blokovima. Da li bbiste napustili vozilo na liniji

9 i koristili BG VOZ do autokomande, pa se vratili u drugu devetku,
7... pa se vratili u drugu sedmicu kod Vuka,
95... pa se vratili u drugu kod Pancevca,
94... pa hvatali drugi kod Prokopa...

On je super alternativa tim linijama kada se nadjete u blizini stanice... ali n iko normalan nece da preseda 3x i da ceka do 15 ili 30 m inuta voz... BG VOZ je super za naselja koja su zapadnije od Zemuna, istocnije od Pancevackog mosta i juznije od Rakovice...
 
Pa bogme posle cena goriva mnogi će da napuste auto i pređu u BGV iole da imaju neku pristojnu blizinu posla stanicama a okolni blokovi duž trase su veoma blizu da bi je ignorisali tu je poslovni centar Airport C.a izgradnja pešačkih mostova od stanica prema blokovima bi bilo ogroman + po uzoru na Dubai,a za šetnju da ne govorim+važeća markica,biće popularno sa kafe u Bulevaru otići do NBG u Delta C,u šoping i naravno pod uslovom da se napravi još jedna stanica Airport C. i Bežanija /Merkur a i na starom delu grada jedna podzemna u Mekenzijevoj/Slavija tada bi linija dobila pun kapacitet kroz Gradsko jezgro siguran sam,a za prigradska naselja se podrazumeva isplativost. :kafa:
 
Bilo bi dobro da se na NBG na prostoru koji pripada Zeleznicama ispod mosta napravi Park&Ride...
 
Bravo, to sam i ja razmišljao jer ljudi zimi i leti žele da ostave auto na sigurnom sa obezbeđenjem,i zaklonjeno od sunca ili snega. :kk: tako bi so još više ljudi iz okolnih blokova odlučilo za vožnju autom do stanice NBG pa dalje BVG.Također bi se dobar deo prostora ispod stanice mogao iskoristiti ili za neki market ili neke gradske službe,parking servis i sl.
 
Vrh