Prva linija „Gradske železnice” u septembru
Devet remontovanih kompozicija „Beovoza” saobraćaće od Zemuna do Pančevačkog mosta. – Priključenje kraka ka Rakovici i Resniku početkom 2011. godine. – Integracija u tarifni sistem omogućiće da markice za prevoz važe i u gradskoj železnici
Zahvaljujući projektu „Gradske železnice”, žitelji prestonice moći će od septembra da putuju obnovljenim kompozicijama „Beovoza”, integrisanim u jedinstveni tarifni sistem, najavljuju u JP „Železnice Srbije” i upravi grada Beograda. Prva linija od Zemuna do Pančevačkog mosta biće puštena u rad početkom iduće školske godine, a njom će saobraćati devet kompozicija koje se trenutno nalaze na remontu u „Želvozu” i „Šinvozu”. Očekuje se da će ovom trasom dnevno putovati između 30.000 i 35.000 sugrađana, dok kompletno povezivanje prestoničkih opština u mrežu „Gradske železnice” nadležni najavljuju za 2014. godinu.
Za remont devet kompozicija grad i „Železnice” izdvojiće 480 miliona dinara, a prve garniture trebalo bi da budu postavljene na šine u avgustu, najavio je Željko Đukanović, predsednik UO GSP „Beograd”.
– Vozovi na liniji Zemun – Pančevački most saobraćaće u terminusima od po 15 minuta, što je frekvencija kojom želimo da rasteretimo „Gazelu” i privučemo putnike da svakodnevno koriste „Beovoz”. Očekujemo da će povoljna cena i integracija u postojeći tarifni sistem učiniti da železnica postane nova navika Beograđana – objasnio je Đukanović.
Pravovremeno funkcionisanje „Beovoza” omogućiće i adaptacija dva koloseka na železničkoj stanici „Prokop” u kojoj ovih dana bruje mašine „Energoprojekta” i još tri podizvođača. Đukanović najavljuje da će „gradski” koloseci pet i šest biti završeni do polovine juna ili početkom jula.
Puštanje u rad prve linije pratiće i adaptacija sistema autobuskog prevoza. Izmeštanja stajališta i promena reda vožnje obezbediće da se po izlasku iz voza do ulaska u autobus čeka najviše pet minuta. Peroni, čekaonice i javni toaleti dobiće novi izgled, a na stanicama će biti postavljeni i displeji sa informacijama kada i iz kog pravca stižu i polaze vozovi.
U drugoj fazi projekta u 2011. godini, postojeća linija biće produžena do Batajnice, a planirano je i pripajanje kraka od Prokopa ka Rakovici i Resniku. Postojeće vozne kapacitete u toku sledeće i 2012. godine dopuniće još 20 novih elektromotornih kompozicija o čijoj kupovini grad uskoro počinje pregovore.
– U tom periodu trebalo bi da bude izgrađen još jedan kolosek preko Dunava tako da se linija prve faze od mosta produži ka Pančevu. To je neophodno da bi terminus polazaka ostao 15 minuta jer jedan kolosek ne bi mogao da izdrži taj tempo – naveo je Đukanović.
Novi vozovi biće raspoređeni i na trase koje će biti uspostavljene u trećoj fazi. Mreži „Gradske železnice” priključiće se linije Batajnica–Krnjača i Ripanj–Centar, a u 2013. i 2014. godine vozovi će saobraćati na putanji Mladenovac–Resnik i Umčari–Rakovica.
– Plan je da u toj fazi svaka treća ili četvrta linija bude produžena do Inđije, Valjeva i drugih gradova u krugu od 120 kilometara od Beograda. Kada gradske opštine postanu povezane, mreža će biti produžena i na druge gradove – istakao je naš sagovornik.