Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa ne znam baš da li je praktično na dva sprata, jer se u sva tri kraka do Centra zaista brzo stiže od Batajnice ,Resnika,Železnika,Ovče vreme se meri minutama ja mislim da bi ti vozovi na sprat imali smisla recimo do Aerodroma kao linije extra komfora ,Valjeva,NS,ali ako sam dobro razumeo grad će razvijati sistem u regionu Beograda gde će i funkcionisati Gradska železnica a ona samo tako može da bude efikasna i u taktu od 15 min,a Ž.S će međugradske vozove dovoditi do Resnika i Zemuna i Prokopa gde će putnici presedati na gradsku železnicu,tako sam razumeo one faze što nam predstaviše :rolleyes:
 
Pa i moglo bi ako nabave nove vozove recimo sa etnerijerom za Metro graniture za kraće relacije i duple za duže,ali mislim da bi to bilo skupo,tako da je sadašnji RVR kombinovani izgled enterijera više izgledan :rolleyes:
 
Mrkonjić: U junu pregovori s Rusima
29. maj 2010. | 16:42 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Pregovori o ruskom kreditu od 800 miliona dolara za železničku infrastrukturu u Srbiji biće nastavljeni 1. juna, kaže ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić.


Milutin Mrkonjić (Beta, arhiva)
On kaže da pregovori "nisu zapeli" i da će "najverovatnije početkom jula krenuti realizacija projekata".

"Prvog juna se nastavljaju pregovori o ruskom kreditu, koji je vezan za železnicu. Ne treba govoriti o tome da je železnički Koridor 10 isto tako značajan kao i putni Koridor 10", rekao je Mrkonjić.

Ministar smatra da je železnički Koridor 10 čak i značajniji od putnog za razvoj Srbije i podseća da se duž te trase nalaze metalska preduzeća, kao što su "Bratstavo", "Šinvoz", "Želvoz" i druga, koja danas vape za poslom.

Ruskoj strani su ranije dostavljeni projekti koji se odnose na beogradski železnički čvor, prugu Valjevo-Loznica, elektrifikaciju pruge Niš - Dimitrovgrad i rekonstrukciju pruge Beograd-Bar.

"Planiramo da u realizaciji u značajnom delu u ovoj godini taj deo ruskog kredita ode na dva projekta, jedan je beogradski železnički čvor, a drugi je modernizacija severnog kraka pruge (od Beograda do Subotice)", kazao je Mrkonjić.

On je naveo da je u komercijalnim kreditima, kao što je bio zajam Kine za most Zemun - Borča, normalno da zemlje koje daju novac traže učešće svojih preduzeća dodajući da komercijalni kredit za autoput ne bi odgovarao, jer to mogu da rade i naša preduzeća.

Dogovoreno je da polovina od tih sredstava ode na ruska preduzeća, a polovina da ostane našim firmama, kazao je Mrkonjić, uz napomenu da će ruske firme u projektu beogradskog železničkog čvora učestvovati više sa opremom nego sa građevinskim radovima.

"Većina radova na beogradskom čvoru se odnosi ne na građevinske radove nego na opremu. Ruska oprema apsolutno odgovara po kvalitetu zapadnim opremama. Rusi će dati opremu, a mi ćemo to da uskladimo. Isto se odnosi na prugu od Beograda do Novog Sada i Subotice", kazao je Mrkonjić.

"Rusi imaju dobre šine, mi nemamo šine i to je dobra kombinacija", tvrdi ministar za infrastrukturu.

Vlada Srbije je početkom maja usvojila Predlog zakona o ratifikaciji sporazuma o ruskom kreditu od 200 miliona dolara za pokriće deficita srpskog budžeta, a načelni dogovor o kreditima vrednim ukupno milijardu dolara postignut je tokom prošlogodišnje posete ruskog predsednika Dmitrija Medveva Beogradu.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=05&dd=29&nav_category=9&nav_id=434891
 
beovoz.jpg
 
GPS jeeee :kk: konačno će se znati na svakoj stanici za koliko minuta stiže voz,to već liči na metropolu,još kad bi bilo zvučne i vizuelne info.najave stanica u vozu kao i kamere... :p
 
Kamo sreće, sa GPSom će neko negde znati gde je voz, i to ako pogleda, a da li će znati dispečer na stanici na kojoj čekaš, da li će to da prenese, da li će da se prikaže na tabli i da li će taj podatak da bude tačan, to ćemo tek da vidimo, ali odgovor se nameće..
 
Pa čemu onda GPS ako ne pojazuje voza.tj vreme dolaska voza? Nisam siguran, ali mislim da se ta informacija automatski pokazuje na displeju a ne da dispečer pritiska dugmiće i sl. i guess so! :rolleyes:
 
GPS ti sam po sebi samo govori lokaciju...ovi naši bi morali da nabave ostalu opremu, softver i da naprave infrastrukturu za obaveštavanje da bi sve to funkcionisalo. Meni deluje da je to u domenu naučne fantastike :)
 
Šta mislite, ako već bude dobudživanja Beovoza kroz tunel ka Železniku i pojačavanja linija ka Rakovici, imaju li smisla stajališta u Košutnjaku (gde je i sad ona ruševina od bivše stanice) i u Kneževcu blizu okretnice trojke (kod kolena ulice Patrijarha Dimitrija), na oko kilometar od stanice Rakovica u oba pravca (tamo gde već postoji pešački mostić preko Topčiderke i prolaz ispod pruge, fale samo peroni uz prugu)

S jedne strane, to je možda malo manji razmak između stanica nego na drugim delovima pruge, a sve tri stanice su praktično povezane tramvajem. Dodatne trake u Patrijarha Dimitrija će smanjiti vreme putovanja kolima, a samim tim i potražnju za prevozom.

S druge strane, stanica u Rakovici je vrlo nezgodna za pristup, Kneževac je u poslednje vreme zatrpan zgradama (a pretrpavanje se i dalje se nastavlja), a po nekim pričama, najveći deo industrijske zone, gde su DMB druge propale fabrike, postaće komercijalno stambeni prostor, što će obezbediti i popunjenost linije za češći interval. Takođe, tu je prilično zgodno mesto za pravljenje većeg parkinga u perspektivi, za privlačenje ljudi da tu ostave kola i produže vozom do grada ili NBG (naravno da je to ustvari recept za okretnicu metroa, ali ko će to da sačeka..)

Neko ko živi u donjem delu Miljakovca teško da će da menja dva ne preterano česta prevoza (42/3) da bi došao do stanice koja je u suprotnom pravcu od onog kuda je krenuo, ako već može za slično vreme da izađe do Autokomande i busom..

EDIT:

Sad sam pogledao malo bolje, i skontao da sam u glavi omašio mesto tunela za par stotina metara. Stajalište kod DMBa ne bi moglo da bude na trasi voza koji ide kroz tunel, jer je tačno između dva para ulaza u tunel iz pravca Niša i Beograda. Ostaje mogućnost za vozove iz pravca Ripnja, al to je već manje zanimljiva priča..
 
lukpot":8l04xq3o je napisao(la):
GPS ti sam po sebi samo govori lokaciju...ovi naši bi morali da nabave ostalu opremu, softver i da naprave infrastrukturu za obaveštavanje da bi sve to funkcionisalo. Meni deluje da je to u domenu naučne fantastike :)
Infrastruktura već postoji!!! Na stanicama beovoza postoje table koje pokazuju kad dolazi sledeći voz. Samo treba srediti softver, povezati sa gps-om i automatizovati... Ukoliko to bude uzeo grad na sebe, ne sumnjam da će biti uspešno obavljeno, u suprotnom, pitanje je...
 
@medjutim,pa nadajmo se da će tako biti što se razvoja tiče,krak za Rakovicu i Železnik jtj.radovi su najvljeni za narednu godinu,a sudeći kako se odvija prva faza sve izgleda ok,ozbiljno se radi i to se vidi Grad je ozbiljno zasukao rukave:p
@Mihajilo,displeji postoje na svim stanicama Beovoza ali je potrebno i dodavanje novih ,posebno kada ceo sistem zaživi potrebni su displeji koji istovremeno pokazuju stanje na više linija na većim stajalištima,a verujem da je hranjene podacima sa Gps lako, sve displeje u sistemu Beovoza je instalirao Siemens,kao i tadašnji dizajn stajališta ,rasvetu,kamerei zvučni sistem taj podatak pročitah u to vreme je sve to bilo moderno i sasvim pristojno.
nti2.jpg
seattle_lt_rail_lg.jpg
1055.jpg
2284.jpg
2255.jpg

E htedoh još da kažem,video sam na stanici NBG da je dispečerska zgrada renovirana kompletno. Lepo i osveženo izgleda,dok su koloseci potpuno očišćeni od starih drvenih pragova,na stanici Centar(Prokop) na gornjoj ploči zastaklenji su otvori koji su ranije bili pokriveni izolacijom,dok su napravljene kućice iznad silaza na perone, ispred kojih je betonirana staza i postavljena ograda gde će putnici privremno silaziti na platforme dok se ne završi stanična zgrada,također u prednjem delu ispred ploče je uklonjeno drveće i rastinje i priremaju se prilazi za asfaltiranje,toliko za sada!
 
Izgleda da se išaranim i grafitiranim garniturama u saobraćaju, barem u sistemu Beovoza, nazire
kraj. Naime, grad je tražio i platio a Šinvoz iz Zrenjanina nabavio specijalnu materiju kojom će
garniture biti premazane. Ona je bezbojna i ima miris lak farbe a omogućava da se grafiti sa
garniture vrlo lako, i to četkama i vodom, mogu skinuti.
Ujedno, ta materija dodatno štiti
karoseriju od atmosferskih prilika i korozije. Šinvoz daje četiri godine garancije na to sredstvo
što je, barem meni, neverovatno. Za sada, ovim sredstvom premazana je garnitura 017-018 i
određeni period nakon mazanja isprskana je sprej farbom. Radnici nege kola su bez problema,
četkom i kantom vode to oprali. Hemija je čudo, kako meni rekoše, a koliko ova ''hemija'' košta
i da li će, zbog cene, biti primenjena na sve garniture, saznaćemo uskoro.
http://www.railserbia.net/forum/posting.php?mode=quote&f=2&p=113788
 
Je l' zna neko broj remontovanih RVR-ova, ja nikako da pohvatam, sada se na Railserbia pojavila i ova slika:

09109617062010.jpg
 
Pa gledaj brojeve garnitutra valjda su 3 dosle :kafa:
 
Da to je nazalost istina huligani ako neko moze da postavi slike sa railserbija.net :notok: :rant:
 
E približava se otvaranje 5.i 6.koloseka na Prokopu još koji dan (rok do 1.jula), inače bio sam tamo i izgleda da je sve završeno sada su prišli sa krečenjem na glavnu stanicu Beovoza tj.10 perona i završava se sređivanje podhodnika,ali i pored toga vidi se da je veliki problem curenje vode usled kiša sa gornje ploče,inače napravljeni su novi prilazi platformama sa gornje ploče.
 
Da li se neko vozi Beovozom od Karađorđevog parka do Novog Beograda? Hteo bih da se otresem zavisnosti od automobila u svetlu predstojeće rekonstrukcije Gazele (i srećom, oba terminusa su blizu mom stanu odn. poslu) ali nemam nikakvu ideju kakav je vozni red sada i ima li smisla uopšte razmišljati o tome pre unapređenja koje je gradska vlast najavila (a koje naravno, pojma nemamo kada će biti :laugh: ).

Dakle kako stoje stvari sa onime što imamo tj. kakvo je sada stanje?
 
^^ Mislim da sam video taj red vožnje, ali i da sam čitao negde da nije baš pouzdan tj. da su česta kašnjenja?
 
@ACR,trenutno stanje je; da Beovoz funkcioniše nepouzdano,izostaju garniture tako da, iako na displeju piše u koje vreme dolazi voz nema garancije,prema tome ne računaj na njega do svečanog otvaranja na jesen ili krajem godine kada se očekuje i uvođenje ITS-a,e a još sam primetio da s obzirom da sam bio i video na Prokopu da su završili radove na 5 .i 6.koloseku, još nema svečanog otvaranja,a ako se posle tog nastave radovu u Prokopu primetio sam da su mermerne ploče na peronima usled višegodišnjeg curenja vode sa gornje ploče poprilično oštećene i da je neophodno ponovo mašinsko glačanje.podhodnici su dobro urađeni mada i tu je potrebno glaćanje mermera :kafa:
 
Zna li se hoće li posle sređivanja voznog reda vozovi i dalje ići do Pazove?

Gospoja ide tamo na neki razgovor za posao, pa da zna kako da računa potreban put od Rakovice i isplativost eventualnog zaposlenja..
 
Vrh