[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893494#p893494:umsepc9y je napisao(la):
Somi303 » 26 Oct 2021 08:19 pm[/url]":umsepc9y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893469#p893469:umsepc9y je napisao(la):
Karlo del Ponte » 26 Окт 2021 07:06 pm[/url]":umsepc9y]Како развијати систем превоза на Смедеревском путу? Војвођанска је пример да је чак и у Србији могуће оформити булеварски правац од сеоске џаде ако се хоће. Очигледно се неће.
Па оно, Војвођанска се наслања на НБГД, а Смедеревац на закржљалу Звездару која је сама по себи хорор.
Са те "Закржљале Звездаре", западно од Терминуса Устаничка прилази један булевар 2+2, и још један са 1+1 за кола и 1+1 некакав пар издвојених трака за јавни превоз (трамвајске баштице). Све се то улива у 1+1 џадицу. Управо "закржљалост" инфраструктуре даје још већу оправданост развоја булеварских праваца него тамо где Војвођанска. На другим темама опширније, а овде, чисто, има на шта да се надовеже тај неки "Смедеревски булевар" са трамвајем/лакошинским системом или некаквим аутобуским или тролејбуским БРТ.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893518#p893518:umsepc9y je napisao(la):
Pumba » 26 Oct 2021 09:33 pm[/url]":umsepc9y]
Karlo del Ponte":umsepc9y je napisao(la):
Како да објасниш свим тим генијалцима, маштарима, да:
-1-Линије неког брзог шинског превоза мора да прати насеља и потребе за кретањима, а "кичма" је ипак Смедеревски пут.
(1)Moj predlog je odgovorio na pitanje kako dovesti klasičnu železnicu (BG:voz) do Grocke. I sam sam rekao da Smederevski put treba da bude pokriven šinskim sistemom ali da to može biti samo tramvaj/LRT zbog nagiba terena. Dakle jedno drugo ne isključuje. Može i tramvaj do puta za deponiju ili sve do ŽS Vinča.
(2)-Istakao bih da je jedna od prednosti mog predloga što se prugom pokriva priobalni pojas između Velikog Sela i Vinče koji je moguće tako industrijalizovati. Tipu naselja koje imamo duž Smederevskog puta odgovara tramvaj zbog niske gustine stanovanja ali za industrijski pojas duž obale, železnica je daleko podesnija od tramvaja - logično jer može transportovati robu. Ova pruga je vezana za teretnu obilaznicu u Vinči. Osim toga, klasična železnica bi omogućila uspostavljanje veće gustine stanovanja u Slancima, Velikom Selu, Boleču, Vinči, Leštanima, Zaklopači i Grockoj.
(3)Na kraju nešto oko cene gradnje i realnosti... Učešće tunela u trasi možda deluje visoko. Od 30 km pruge, 11,75 km nalazi se u tunelima ili 39%. Međutim ukoliko to uporedimo sa deonicom pruge Beograd - Niš čija se izgradnja trenutno ugovara, procenat je isti. Od 17,7 kilometara pruge, 6,9 kilometara je u tunelima ili istih 39%.
(1) На жалост, једно искључује друго. Овде није у питању само ограниченост инвестиционог капацитета и расположивости грађевинске оперативе због којих би се два пројекта радили у интервалу 10 минимум 5 година. У Србији имамо и Прокоп синдром, а то значи када доградиш систем неким новим делом, укидаш стари због пословне неспособности, како би улагања у отето земљиште била минимална, без обзира што нешто веће улагање враћа далеко више. Конкретно, у 1 км подземно од Мостара до Савског трга.
(2) Идеалан појас за индустријализацију и логистику је од Дорћола до Вишњице, где не мораш улагати у ломљење зуба да би после тога улагао у прављење протезе. Само западна половина те зоне је у економски здравија времена запошљавала 30.000 људи, са половином попуњеноцти зоне најпрактичније оперативне обале. Како је гравитациона зона те луке 2/3 Србије јужно од Саве и Дунава, потребан је брзи пут Лука-Миријево-Аутопут, и још не много додатне инфраструктуре, а Сланце и Велико Село чувати као "плућа" са ограниченом градњом. Масовније станоградње и индустријализације нема у Овчи, ни Земун Пољу где железнички услови постоје. Холандија има једну зону између Амстердама, Ротердама, Утрехта и Хага, коју назива "Зелено срце Холандије". Ми бисмо требали размишљати о томе, да се сачувају велике целине Макиша, Кошутњака, Бољарица, Велико ратно острво... и да Велико село и Сланци градња буде ограничена.
(3) Једним бахатим мегаломанским економски неоправданим пројектом се не може правдати други. Ускоро ћемо имати 1000 продатих карата дневно за Београд-Нови Сад 200км/ч, и 20.000 продатих карата дневно за локалац Београд-Нови Сад који кошта јефтино, а стиже се релативно брзо. За унапређење пруге ка Нишу са набавком возова за време путовања 3 сата, поузданост, и интервал међу брзим возовима 2 сата је довољно мање од пола милијарде евра, и у том случају мало путника остаје у аутобусима.
Ја волим железнице, али чак и да сам заменик градоначелника или нешто слично, не бих подписао нешто тако неодговорно попут градња пруге и урбанизација Великоселског рита.
Узгред, планирана пруга од Белог потока до Панчева преко Винче уз одређне измене пројекта може бити коришћена за БГ:ВОЗ, и те допуне пројекта могу бити оправдане.